dijous, de novembre 28, 2019

MESA GENERAL 27 DE NOVEMBRE 2019

1. TRANSPARÈNCIA ACTIVITATS COMITÈ UNITARI DE PERSONAL

Arran d’una proposta formulada per CCOO, el Comitè Unitari de Personal va acordar fer arribar a la plantilla els temes de l’ordre del dia de les sessions que, de manera ordinària, celebra aquest òrgan cada dimecres. Entenem que aquesta és una mesura necessària no només per aportar transparència en les activitats del Comitè sinó fomentar la participació dels treballadors augmentant la interactuació entre els/les treballadors/es i els seus òrgans de representació.

2. APROVACIÓ COMPLEMENTACIÓ 100% BAIXES LABORALS

El Ple Municipal del passat 20 de novembre va aprovar la modificació de l’article  l’Acord de Matèries Comunes pel que fa a la regulació de la complementació de les situacions d’IT. El nostre acord havia estat redactat i acordat per neutralitzar els efectes de les mesures contemplades en el RDLL 20/2012 dictat pel govern del PP, absolutament regressiu pels drets dels treballadors i treballadores, contemplant el màxim de possibilitats legals per complementar al 100% les situacions de baixa. Arran de l’obertura de possibilitats legals de tornar a negociar aquests drets que ja teníem reconeguts en l’anterior Conveni Col·lectiu i Pacte de Condicions de Treball, la Mesa General de Negociació acordà el mes de gener el restabliment del 100% de complementació de situacions de baixa que finalment s’han formalitzat en aquest ple municipal reconeixent la complementació retroactiva a 14 de gener de 2019, data de l’acord. Així doncs, tots aquells companys i companyes que s’haguessin vist penalitzats durant aquest any per una situació de baixa laboral cobraran aquest mateix mes de novembre les compensacions corresponents. A partir d’ara tampoc no serà necessari requerir informes mèdics per justificar la complementació.  Es tracta d’un acord molt positiu que ha costat molt de portar a la pràctica però que finalment ja és efectiu.

MESA GENERAL DE NEGOCIACIÓ 27-11-2019. PUNTS TRACTATS:

1. HOMOLOGACIÓ RETRIBUTIVA GESTORS/ES OAC

S’ha acordat el reconeixement a tres auxiliars administratius/ves de l’OAC de les seves funcions com a Gestors/es OAC. Això significa que a partir de l’1 de gener tindran reconeguda l’homologació retributiva amb la plaça de Gestors/es. L’acord s’ha adoptat a partir d’una proposta de CCOO que va ser aprovada pel Comitè Unitari de Personal i elevada a la Mesa General de Negociació. El nostre sindicat ja havia plantejat el mes de juny de 2018 aquest reconeixement que en aquell cas va ser denegat per l’ajuntament adduint l’imminent celebració d’un procés selectiu que mai va arribar. En el cas que no es disposi de pressupost per l’any 2020 aquests treballadors/es accediran a l’homologació efectiva a través d’altres conceptes retributius de manera transitòria, cosa que significa que no resten condicionats per la disponibilitat o no de pressupost per l’any vinent. 

2. BASES EXTRAORDINÀRIES PROCESSOS D’ESTABILITZACIÓ PERSONAL INTERÍ

S’han aprovat les bases que en el seu moment va proposar CCOO amb una petita esmena en la meritació de serveis prestats. L’aprovació d’aquestes bases tampoc no ha estat un camí fàcil per nosaltres perquè fins ara havien estat denegades per l’ajuntament. Des del sindicat hem persistit en aquest tema i finalment l’ajuntament ha mostrat voluntat per tirar-les endavant.

El reconeixement del caràcter extraordinari d’aquestes bases permet una major puntuació en la fase de mèrits i un plantejament general més beneficiós al personal que està ocupant llocs de treball amb caràcter d’interinitat com a mínim els tres anys anteriors al 31 de desembre de 2017. Entenem que és una molt bona oportunitat perquè els vuit companys/es que es veuen positivament afectats/des per l’acord puguin consolidar els seus llocs de treball després de tant de temps.

En el mateix acord s’ha fixat un calendari per la regularització definitiva d’aquests interinatges durant l’any 2020.

3 RECONEIXEMENT NIVELL COMPLEMENT DE DESTÍ PERSONAL INTERÍ

No ha estat possible arribar a un acord en aquest tema i govern i sindicats ens hem emplaçat a una nova sessió de la Mesa General de Negociació que tindrà lloc el proper dia 11 de desembre de 2019. Per part del departament de Recursos Humans estan pendents d’algunes consultes amb la Diputació de Barcelona per donar una resposta satisfactòria a la petició que va fer CCOO mitjançant una proposta que va ser acordada pel Comitè Unitari de Personal. Segons aquesta proposta, CCOO reclamava el reconeixement del nivell de complement de destí que els treballadors /es amb independència de la seva situació  com a funcionari/a de carrera o interí/na  i el personal laboral tenien en el moment de l’aplicació de la Valoració de Llocs de Treball l’1 de gener de 2018.

Des del sindicat mantenim la idea que tant l’esperit que va guiar la negociació de les valoracions, com els acords precedents i les actes de que disposem així com també el tractament que està rebent aquesta qüestió en diferents sentències apunten cap aquest reconeixement i no entendríem una resolució contrària a la nostra petició. 

4. OFERTA PÚBLICA D’OCUPACIÓ 2019

L’ajuntament ha informat que impulsarà l’Oferta Pública d’Ocupació de l’any 2019 per integrar aquelles places els ocupants de les quals han causat baixa per jubilació. Des de CCOO entenem que cal aprofitar aquest any 2019, malgrat la inexistència de pressupost municipal, per no perdre les poques oportunitats que ens permeten les taxes de reposició que venen condicionades, no només per les limitacions pròpies de les lleis de pressupostos, sinó també per l’incompliment de la regla de la despesa per part de l’ajuntament que impedeix el creixement de plantilla en no poder superar el 100% de la reposició i per tant no generar ocupació neta amb una plantilla totalment insuficient i massa depenent del treball precari com el dels mateixos plans d’ocupació.


5. ESTUDI DIMENSIONAMENT DE LA PLANTILLA

El govern ens ha informat que entre els mesos de gener i abril de 2020 es farà a través de la Diputació de Barcelona un estudi sobre el dimensionament de la plantilla. Això permetrà fer un diagnòstic de la situació i valorar la redistribució d’efectius o cap a on orientar el futur creixement de la plantilla de treballadors i treballadores de l’ajuntament.

Les conclusions d’aquest estudi no poden desatendre les conclusions que va fer arribar CCOO al govern basat en anàlisis comparatives en les que es posaven de manifest carències importants en la plantilla actual. Ens mostrem satisfets doncs d’haver obert aquest debat per tal que ben aviat l’ajuntament disposi d’instruments per actuar en una situació que entenem preocupant.

6. COMISSIÓ D’ESTUDI REGULACIÓ PERSONAL DIRECTIU

Els sindicats hem estat informats de la creació d’una comissió per a l’estudi de la regulació que ha de tenir en el nostre ajuntament la figura del personal directiu. Farem un seguiment d’aquest tema en els propers mesos. Els resultats d’aquests treballs de la comissió previsiblement no tindran efectes fins el segon semestre de l’any 2020.

7. CAPÍTOL 1 PRESSUPOST, PLANTILLA I RELACIÓ DE LLOCS DETREBALL

El govern ha explicat els principals canvis previstos en matèria de plantilla per l’any 2020. En aquesta mesa es tractava que els sindicats rebéssim la informació, ja que la negociació es durà a terme en una sessió posterior un cop analitzada en el si del Comitè Unitari de Personal. Bàsicament es tracta d’una proposta sense grans alteracions que manté la situació actual amb alguns reforços puntuals en determinats departaments.

8. MARXA INTERVENTOR MUNICIPAL

El govern ha informat de la marxa de l’actual interventor municipal que també venia assumint les funcions de Cap d’Organització Interna. També ha manifestat que ja ha iniciat els tràmits de disposar aviat d’un nou interventor/a per, posteriorment, analitzar la cobertura del lloc de Cap d’Àrea.

diumenge, de novembre 17, 2019

ACORDS COMITÈ UNITARI DE PERSONAL (13-11-2019)


Els acords adoptats al Comitè Unitari de Personal del passat 13 de novembre de 2019, que es van aprovar per unanimitat, són els següents: 

1. Plans d'ocupació (Proposa CCOO)

CONVOCAR una assemblea de personal integrat en els plans d’ocupació durant el mes de gener de 2020 per debatre i canalitzar propostes orientades a l’obertura d’una negociació amb l’ajuntament durant l’any vinent que serveixi per regularitzar les seves condicions de treball.


2. REGULARITZACIÓ LLOCS DE TREBALL OAC (Proposa CCOO)

RECLAMAR  a l’ajuntament al regularització dels llocs de treball de Gestor OAC pendents de provisió i que es reconeixi una homologació retributiva respecte a la resta de persones que ocupen aquesta fitxa mentre no s’efectuin els processos selectius corresponents i fer efectiva aquesta homologació des de la data d’incorporació efectiva dels treballadors/es a les funcions pròpies del lloc de treball de Gestor OAC.
 

3. MANTENIMENT NIVELLS DE COMPLEMENT DES DESTÍ PERSONAL INTERÍ PREVIS A LA VALORACIÓ DE LLOCS DE TREBALL (Proposa CCOO)


ELEVAR a la Mesa General de Negociació una proposta d’acord per al reconeixement dels nivells de complement de destí  anteriors a l’1 de gener de 2018 a aquell personal que venia ostentant un nivell superior al reconegut per la Valoració de Llocs de Treball i abonar amb caràcter retroactiu a 1 de gener de 2018 les diferències als treballadors i treballadores que s’hagin vist penalitzats econòmicament per aquest fet.

divendres, de novembre 08, 2019

ACORDS COMITÈ UNITARI DE PERSONAL (6-11-2019)

A proposta de CCOO, el Comitè Unitari de Personal del dimercres 6 de novembre 2019 va adoptar 2 acords que us reproduïm a continuació.

El primer acord adoptat és el següent: 


Que paral·lelament  a la convocatòria de les sessions del Comitè Unitari de Personal, es faci arribar còpia de la mateixa a tota la plantilla per tal de millorar la comunicació i la transparència de la gestió d’aquest òrgan.

En les convocatòries del Comitè Unitari de Personal es recolliran aquelles propostes rebudes per la presidència del Comitè dels diversos sindicats  i dels delegats i delegades (la identificació dels quals en relació a la proposta es farà constar a la convocatòria), així com aquells que a judici de la presidència sigui oportú incloure per al seguiment de les matèries que s’estiguin gestionant.

S’aixecarà actes de les reunions sempre que no es redueixin a sessions de treball ordinari i s’adopti algun tipus d’acord que calgui reflectir formalment.

En totes les sessions es reservarà un apartat per informació dels delegats i delegades de prevenció.


El segon acord és el que segueix, el qual es portarà a negociació a la Mesa General de Negociació del proper dia 27 de novembre.


Annex I: BASES D’ESTABILITZACIÓ DE PERSONAL INTERÍ 


FASES DEL PROCÉS SELECTIU

Els processos es dissenyen amb l’objectiu d’identificar i seleccionar la/les persona/es amb el perfil competencial més adequat per als llocs de treball que es convoquin. Amb aquest propòsit, l’Ajuntament ha d’utilitzar tots els recursos tècnics que consideri necessaris per a una òptima avaluació.

Les proves a realitzar tindran per objectiu avaluar les competències necessàries per desenvolupar les funcions del/s lloc/s de treball. El tipus de proves, sistemàtica, avaluació, temari, etc., es concretarà a les bases específiques de la convocatòria.

Les bases específiques o els acords previs a la realització de les proves, presos per l’òrgan tècnic o tribunal qualificador, informaran a les persones interessades, com a mínim dels següents aspectes:

          Tipus de prova (qüestionari, desenvolupament de temes, supòsits pràctics, entrevistes, etc).
          Sistema d’avaluació (competències a avaluar, puntuació assignada a cada pregunta, tipus de penalitzacions en les proves tipus test, etc).
          Opció de lectura pública dels exercicis.
          Opció de consulta de material.
          Període de prova o pràctiques.
          Altres.


Proves teòriques, pràctiques i entrevista personal.

Es basen en l’avaluació de competències necessàries per desenvolupar les funcions del lloc de treball i totes elles tenen caràcter obligatori.

Les bases específiques, faran constar una descripció del lloc, les competències que s’avaluaran, el tipus de proves, i un temari que permeti a les persones participants preparar-se les proves. Com a norma general, es demanarà que la persona apliqui els coneixements de que disposi o s’hagi pogut preparar, ressolent exercicis aptitudinals i/o  situacions equivalents a les que podria trobar-se un dia de treball.

La puntuació màxima a obtenir serà de 34 punts i la mínima requerida per superar-la serà, per cada prova, la meitat de la puntuació màxima establerta, excepte si la prova no té caràcter eliminatori. Les proves teòriques es valoraran sobre 7 punts i les pràctiques sobre 24.

L’entrevista personal  no tindrà caràcter eliminatori. La puntuació màxima serà de 3 punts. Prèviament a la seva realització, l’òrgan de selecció es reunirà i validarà les competències a avaluar i l’estructura de preguntes.
Les persones aspirants que hagin superat les proves anteriors, seran ordenades de major a menor puntuació a partir de la nota que resulti del sumatori de les proves puntuables.

Fase oposició: 34 punts  (60%)

-   El nombre de temes serà el què determina el RD 896/1991, de 7 de juny, pel qual s’estableixen les regles bàsiques i els programes mínims als quals s’ha d’ajustar el procediment de selecció dels funcionaris de l’Administració Local. En concret, per totes les places (plantilla de personal laboral i funcionaris):

·         grup A1: 90 temes.
·         grup A2: 60 temes
·         grup C1: 40 temes
·         grup C2: 20 temes
·         grup AP: 10 temes.

Aquesta fase constarà de les següents proves de caràcter obligatori:

-   Prova teòrica, de caràcter eliminatòria, basada en el temari que s’aprovarà amb les bases específiques de cada convocatòria. Consistirà en resoldre 40 preguntes tipus test sobre el temari general que s’indica a l’annex 1. Es disposarà d’un temps màxim d’una hora i trenta minuts, per a la seva realització.

La prova serà tipus test, es puntuarà sobre 7 punts i seran necessaris 3,5 per superar-la.
-   Prova pràctica, de caràcter eliminatori, basada en les funcions del lloc de treball. L’aspirant podrà triar un entre diversos casos pràctics, que proposarà l’òrgan de selecció. Les proves han de garantir que qualsevol persona que s’hagi preparat el temari específic, que s’indica a l’annex 2, la pugui resoldre. Es disposarà d’un temps màxim de tres hores per a la seva realització.

La prova es puntuarà sobre 24 punts i seran necessaris 12 punts per superar-la.
 

-       Entrevista personal. No tindrà caràcter eliminatori i es puntuarà sobre 3 punts.

Els membres del Tribunal entrevistaran a cada un dels aspirants que hagi superat la prova pràctica. Es formularan preguntes sobre la naturalesa de les funcions a desenvolupar en la plaça objecte de convocatòria. També es podran fer preguntes sobre aspectes vinculats al currículum professional i formatiu de cada aspirant.

-       Prova de llengua catalana

Si alguna persona no acredita els coneixements de la llengua catalana del nivell que es faci constar a les bases específiques de la convocatòria, haurà de realitzar la prova corresponent.

Aquesta prova tindrà caràcter eliminatori, i es qualificarà com a APTE/A o NO APTE/A, essent excloses del procés selectiu les persones que no superin la mateixa.

-       Prova de llengua espanyola

Si alguna persona no acredita els coneixements de la llengua espanyola del nivell que es faci constar a les bases específiques de la convocatòria, haurà de realitzar la prova corresponent.
Aquesta prova tindrà caràcter eliminatori, i es qualificarà com a APTE/A o NO APTE/A, essent excloses del procés selectiu les persones que no superin la mateixa.


Fase concurs: 23 punts  (40%)

El concurs no tindrà en cap cas caràcter eliminatori, i la seva valoració es sumarà als resultats obtinguts a les proves anteriors.

-       Definició de mèrit.    

Podrà constituir un mèrit tota experiència o formació que hagi estat realitzada com a màxim el darrer dia de presentació de la sol·licitud de participació al procés de selecció i que compleixi amb els següents paràmetres:

          La formació reglada que sigui  superior a la requerida a la convocatòria  relacionada amb les funcions del lloc.
          La formació complementària, que sigui relacionada amb les funcions generals i/o específiques del lloc, sempre que figuri el nombre d’hores dins del certificat o s’adjunti un programa on hi constin. 
A tal efecte es valoraran els títols acadèmics no reglats i certificats específics d’adquisició de coneixements, d’acord amb les bases específiques: ACTIC, títols oficials d’idiomes,  certificats de professionalitat o altres, títols de postgrau o màster que no siguin formació reglada, altres.. 
          L’experiència en el lloc de treball objecte de la convocatòria, ja sigui a l’Ajuntament de Premià de Mar o a altres Administracions.  Només es valorarà l’experiència cotitzada a alguns dels règims de la seguretat social.

-       Declaració responsable de l’historial professional.

Un cop reunit i constituït l’òrgan de selecció, aquest acordarà obrir un termini específic per a la declaració i acreditació dels mèrits i dels requisits. Cada persona candidata haurà de lliurar una declaració responsable de l’historial professional, d’acord amb el model de presentació, forma i termini que posi al seu abast l’Ajuntament. A aquesta declaració, la persona haurà d’expecificar-hi de quin/s document/s disposa per acreditar cada mèrit, document que presentarà en el termini i forma que determini l’Ajuntament.

La documentació que es mostri haurà de ser original.

Finalitzada la fase de presentació, les persones candidates no podran realitzar cap modificació a la declaració responsable lliurada.

No es valorarà cap mèrit que no quedi acreditat totalment (no de forma parcial) de la forma que es disposa a l’apartat següent:

-       Forma d’acreditació de l’experiència professional.

Caldrà mostrar un certificat de vida laboral actualitzat, per justificar les dates reals dels períodes contractats, juntament amb els contractes, certificats o faig constar d’empresa per justificar les funcions i la categoria professional.

-       Forma d’acreditació de la formació.

Per acreditar els títols de formació reglada: diploma oficial o rebut de pagament de les taxes per a l’obtenció del mateix.

Per acreditar els títols de formació complementària: els certificats han de fer constar l’entitat organitzadora i la denominació del curs. Si no consta la durada en hores, s’haurà d’adjuntar el programa del curs. Els cursos que superin les 50 hores, s’hauran d’acompanyar del programa amb el nombre d’hores dedicat a cada mòdul. Es puntuaran només aquells mòduls que tinguin relació amb les funcions generals o específiques del lloc de treball. En cas que no es presenti programa  i hi hagi dubtes motivats sobre si la totalitat dels continguts tenen relació amb les funcions del lloc, l’òrgan de selecció podrá decidir comptar només 50 hores.

-       Valoració de la formació (màxim 4 punts).

FORMACIÓ REGLADA:

Es tindran en compte totes les titulacions relacionades o rellevants per desenvolupar les funcions del lloc de treball, d’acord amb la taula que es correspongui segons el grup de la plaça convocada, sempre i quan  aquest títol no sigui requisit per accedir a la convocatòria. La puntuació màxima a obtenir són 2 punts:



CFGS (només en convocatòries de docents)
1 punt

Postgrau o màster no reglat
1,5 punts
Places del grup A
Màster universitari (reconeixement reglat)
1,75 punts

Titulació universitària
2 punts





CFGM o batxillerat
1,5 punts
Places del grup C
CFGS
1,75 punts

Titulació universitària
2 punts

Places del grup AP
ESO
1,5 punts
CFGM
1,75 punts

CFGS, titulació universitària.
2 punts

FORMACIÓ COMPLEMENTÀRIA:

Es valorarà tota la que compleixi amb els requisits especificats a l’apartat corresponent d’aquestes bases, fins un màxim de 4 punts.

          General, que serà tota aquella formació d’interès en qualsevol lloc de treball a l’Administració.
          Específica, que serà tota aquella formació relacionada amb alguna/es de les funcions descrites a la convocatòria.

Les bases específiques definiran, per a cada procés selectiu, quin tipus de formació es considerarà general i quina específica. 

Per obtenir la puntuació de cada persona, es classificarà la formació valorable com a mèrit en específica i general i es sumarà el nombre d’hores per cada tipus. S’aplicarà el següent barem:


CONTINGUT
Nº HORES TOTALS
PUNTUACIÓ
ESPECÍFICA
De 10 a 25
0.5
25 a 50
1
51 a 100
1.5
101 a 175
2
176 a 250
2,5
251a 325
3
326 a 400
3,5
> 400
4
GENERAL
50 a 100
0.2
101 a 150
0.4
151 a 200
0.6
201 a 250
0.8
> 250
1

El fet que l'òrgan de selecció no consideri una formació com a específica no comportarà la seva consideració automàtica com a general. L'òrgan decidirà si la classifica en alguna de les anteriors categories, o bé la descarta per irrellevant.

Els cursos de menys de 10 hores es podran acumular entre ells als efectes de ser valorats.

Coneixements d’idiomes.
Títols oficials que corresponguin a algun dels nivells del marc europeu comú de referència, sempre i quan sigui superior al requisit de participació. Si es presenten diversos certificats del mateix idioma, només es tindrà en compte el del nivell superior:

Nivell
Puntuació
A1
0,2
A2
0,4
B1
0,6
B2
0,8
C1
1
C2
1,5

Certificat acreditatiu de competència digital (ACTIC).


Si es presenten diversos certificats, només es tindrà en compte el de nivell superior.

Nivell
Puntuació
bàsic
0,2
mitjà
0,5
superior
1

Altres que es concretin a les bases específiques del procés selectiu:

-   Certificats de professionalitat, 0,3.
-   Ponent, formador/a, a raó de 0,2 i fins un màxim de 2 punts.
-   Autoria d’articles relacionats amb les funcions del lloc o amb matèries transversals (innovació, tecnologies de la informació i la comunicació, etc), a raó de 0,2 fins un màxim de 2 punts.
-   Etc.

-       Valoració d’experiència professional: màxim 19 punts.

§  Experiència en les funcions del lloc de treball: màxim 19 punts:
·         a l’Ajuntament de Premià de Mar en funcions equivalents al lloc de treball, d’acord amb la descripció de les bases: 0,25 per cada mes treballat.  
·         Experiència a altres Administracions en funcions equivalents al lloc de treball 0,10 per cada mes treballat.
·         Experiència en el sector privat en funcions equivalents al llocs de treball 0,5 per cada mes treballat.

L’experiència professional es valorarà tenint en compte la suma total dels dies treballats, d’acord amb el recàlcul de dies de l’informe de vida laboral (que homogeneïtza el temps treballat a jornada parcial), considerant per tant un mes treballat com a 30 dies naturals i en jornada completa.

D’acord amb l’art. 15 del decret 214/1990, de 30 de juliol, pel qual s’aprova el reglament del personal al servei dels ens locals, no es valoraran com a experiència professional els serveis prestats en qualitat de personal eventual a les administracions públiques.


QUALIFICACIÓ DEFINITIVA I LLISTA DE PERSONES APROVADES

La qualificació de cada persona aspirant serà la suma de les qualificacions obtingudes en el conjunt de les proves o fases realitzades, sempre i quan s’hagin superat les successives proves eliminatòries.

En cas d’empat en la puntuació final, l’ordre s’establirà a favor de la persona aspirant que hagi obtingut la puntuació més alta en la prova pràctica de la fase de l’oposició. Si persisteix l’empat, es resoldrà a favor de qui hagi obtingut la puntuació més alta en l’entrevista. Si tot i així no quedés resolt, l’òrgan de selecció acordaria un tercer criteri de desempat.

Finalitzat el procés selectiu, l’òrgan de selecció publicarà els resultats a la web municipal, i al tauler d’anuncis de la corporació, així com una llista ordenada, per cada torn de convocatòria, de les persones aspirants per ordre de la puntuació obtinguda, de major a menor. Quan al mateix procés selectiu hi hagi diferents especialitats o titulacions, que puguin afectar l’ordre o la consecució d’una plaça o contracte, aquesta informació es farà constar obligatòriament a la llista d’admesos i a l’acta final. 

L’òrgan de selecció efectuarà la proposta de contractació o nomenament en favor de la/les persona/es aspirant/s, segons correspongui, que hagi/n obtingut la major puntuació. El nombre de persones seleccionades no podrà sobrepassar el nombre de places convocades, excepte que expressament s’hagués previst el contrari en la convocatòria. Si el nombre de persones aspirants que superen la fase d’oposició és inferior al nombre de places a cobrir, l’òrgan declararà desertes les places no cobertes i es convocaran pels sistemes ordinaris de selecció, de conformitat amb la normativa vigent en matèria de Funció Pública.

PRESENTACIÓ DE DOCUMENTS PER A LA INCORPORACIÓ

Recursos Humans sol·licitarà a les persones seleccionades que aportin la documentació original acreditativa dels requisits exigits que es detallen a la base general segona, i a les bases específiques corresponents, així com la documentació següent:

-       Declaració de no estar inhabilitat/da per a l'exercici de les funcions públiques ni estar separat/da mitjançant expedient disciplinari de qualsevol administració pública. Les persones que no tinguin la nacionalitat espanyola hauran d'acreditar, mitjançant declaració jurada o promesa, que no estan sotmesos a cap sanció disciplinària o condemna penal que els impedeixi l'accés a la funció pública en el seu estat d'origen.

-       Declaració de no estar en cap dels supòsits d'incompatibilitat previstos en la legislació vigent o declaració que se sol·licitarà l'autorització de compatibilitat.

-       Certificat mèdic que acrediti l’aptitud i la capacitat funcional per al desenvolupament de les tasques pròpies de la plaça a cobrir. Recursos Humans contactarà amb les persones seleccionades per citar-les a una revisió mèdica obligatòria, per acreditar la possessió de la capacitat funcional necessària per a l’exercici de les tasques pròpies de la plaça objecte de convocatòria. Aquesta revisió mèdica podrà ser substituïda per una certificació mèdica oficial. En el cas de les persones aspirants amb condició de discapacitació reconeguda que hagin estat proposades, hauran d'aportar un certificat mèdic de l’Institut Català d'Assistència i Serveis Socials (ICASS), on consti el grau de disminució i un certificat de la Generalitat de Catalunya segons el qual pot desenvolupar les funcions del lloc de treball.

-       Quan el lloc de treball requereixi contacte habitual amb persones menors d’edat, declaració jurada o promesa de no haver estat condemnat/da per sentència ferma per delictes contra la llibertat i la indemnitat sexual ni per delictes de tràfic d’èssers humans.

Si alguna persona no presentés l’esmentada documentació dins del termini de 20 dies naturals, des de la publicació de la proposta de candidats/tes, o no reunís els requisits exigits, no podria incorporar-se i el seu nomenament o contractació quedarien anul·lats, perdent tots els drets inherents a la convocatòria i sense perjudici de la responsabilitat en què hagués pogut incórrer per falsedat en la sol·licitud.

Les persones aspirants que injustificadament no s'incorporin al servei de la corporació perdran tots els drets derivats del procés de selecció.

En el cas de les situacions descrites en els dos apartats anteriors, així com en el cas de renúncia de la persona aspirant proposada, l’òrgan competent cridarà la següent persona de la llista proposada per l’òrgan de selecció que hagi superat les proves selectives per tal que continuï en el procés selectiu, qui haurà d'aportar la documentació abans esmentada.

PERÍODE DE PROVA I DE PRÀCTIQUES

-       contractes indefinits- fixes.

A la resolució del contracte de treball indefinit-fix, es preveurà un període de prova, d’acord amb el què s’estableix per cada categoria o grup professional al conveni de personal laboral, respectivament.

-       Nomenament de funcionari/ària de carrera.

S’estableix un període de pràctiques de 6 mesos per la cobertura definitiva de totes les places, de personal funcionari, amb independència del grup o categoria professional, excepte per al col·lectiu de conserges i si fos el cas, d’oficis, que serà d’aplicació allò establert per al col·lectiu de conserges i d’oficis del règim laboral.

Els períodes de prova o pràctiques, formen part del procés selectiu i si, d’acord amb els informes avaluatius, algú no el superés, perdria tots els drets derivats de la convocatòria, cridant en les mateixes condicions a la següent persona segons l'ordre de puntuació, sempre que hagi aprovat  la resta de proves.

Inici, convalidació i interrupció del període de prova o pràctiques

Aquest termini quedarà convalidat si la persona ja hagués cobert un lloc de treball de la mateixa categoria professional i funcions a l’Ajuntament de Mataró, en situació d’interinitat o en qualsevol modalitat de contractació, durant un període mínim igual a l’establert per al seu grup de titulació, amb excepció del temps treballat mitjançant contracte o nomenament de plans d’ocupació.

Si el període d’interinitat o temporalitat hagués estat inferior al període de prova, aquest es realitzarà només per la diferència.

El temps en pràctiques o prova, quedarà interromput en les situacions d’incapacitat temporal, maternitat, adopció o acolliment i vacances, que afectin al personal que l’està complint.

-       Avaluació del rendiment durant el període de prova o pràctiques


De conformitat amb l’art. 8.3 de l’acord i el conveni del personal de l’Ajuntament, el/la cap jeràrquic tindrà la responsabilitat de fer l’avaluació durant el període de prova i, durant aquest període i sense necessitat d’esgotar-lo, emetrà un informe de seguiment i un informe de conclusions, que es trametran a la persona afectada. Amb aquest objectiu, es designarà un tutor/a responsable, que podrà ser el/la cap de servei o bé una altra persona que aquest/a designi, per guiar les persones i que tinguin tot el suport necessari en el seu procés d’avaluació.
És obligatori que es planifiquin sessions o reunions conjuntes (persona en període de pràctiques/ prova, tutor/a i si s’escau, cap de servei) amb els següents objectius:
          Comunicar amb claredat les seves funcions i el que l’organització espera de la persona.
          Informar-les de la seva evolució i dels punts de millora amb temps suficient de poder-los corregir.
          Comprovar que es posen al seu abast els recursos necessaris per facilitar l’evolució de la persona, la integració en l’equip de treball i l’adquisició de les competències del lloc de treball.
          Donar un adequat recolzament i assessorament i mantenir un canal de comunicació obert i continu.

En el moment en què s’inicii la contractació o nomenament, Recursos Humans facilitarà un formulari obert on es treballarà col·laborativament amb cada responsable del servei. El document final ha de fer constar la següent informació:

·         Lloc de treball,
·         funcions a desenvolupar,
·         competències que s’avaluaran durant aquest període, nivell mínim per superar l’avaluació,
·         evidències de conducta que s’observaran, per cada competència
·         nom de la persona que serà tutor/a,
·         nom del cap o persona responsable.
·         nom de la persona avaluada,
·         terminis del període de prova;
·         dia, hora, lloc i data de les sessions de seguiment. S’hauran de realitzar, com a mínim,  una sessió  quan hagi transcorregut el 50% del període i una altra abans que aquest es dóni per finalitzat.
·         breu resum de cada sessió, evidències observades i nivell de cada competència. Recursos utilitzats, accions o iniciatives posades en marxa (ex. formació, coaching, etc).
·         propostes/compromís de millora i recursos a utilitzar (per exemple, formació o altres).
·         conformitat/disconformitat de la persona avaluada de cada sessió i les seves observacions/aportacions al respecte,
·         resultat de l’avaluació: apte/a, no apte/a.

Prèviament a la finalització del període de pràctiques, l’òrgan competent sol·licitarà l’informe complert de seguiment i avaluació, signat per la persona avaluada i el seu responsable. Cas que l’informe d’avaluació conclogui en un no apte/a, es donarà trasllat a la persona interessada amb caràcter previ a què es produeixi la finalització de la relació de servei,  a fí que pugui  efectuar  les al·legacions que estimi oportunes durant el termini màxim de 10 dies hàbils, des de l’endemà de la notificació.
Un cop estudiades, es comunicarà la resolució definitiva a la persona interessada, amb el peu de recurs escaient. La qualificació de no apte/a significarà que la persona no ha superat el període de prova o pràctiques i per tant implicarà la finalització del contracte o nomenament. 
Òrgan competent:
El període de prova o practiques forma part del procés selectiu. Per tant, l’òrgan competent que proposa l’aptitud o no aptitud de la persona és el tribunal qualificador i qui té la competencia per resoldre és l’Alcalde o persona en qui hagi delegat.


NOMENAMENT DE FUNCIONARI/ÀRIA DE CARRERA O CONTRACTACIÓ LABORAL FIX

Una vegada superades totes les proves que estableixin les respectives convocatòries, l’Alcaldia Presidència, o el membre de la Corporació en qui delegui, a la vista de la proposta de l’òrgan de selecció i de la documentació presentada per la persona aspirant, resoldrà motivadament el procés selectiu, nomenant o contractant, segons s’escaigui, les persones aspirants aprovades. 

Aquests processos selectius no generaran en cap cas llistes d’espera o borses de treball per contractacions temporals o nomenaments interins.

-       Nomenament i acte de presa de possessió de personal funcionari de carrera

Prèviament al nomenament i com a màxim dins del termini de 20 dies naturals des que es facin públiques les llistes de persones aprovades, aquestes hauran hagut d’aportar els documents originals de les condicions de capacitat i els requisits exigits a la convocatòria.

Les persones que no presentin la documentació dins del termini indicat, no podran ser nomenades, excepte aquells casos de força major, que seran degudament comprovats i considerats per l’òrgan competent, sense perjudici de la responsabilitat que recaigui sobre elles en el cas de falsedat documental.

Finalitzat aquest període, l’alcalde president ha de nomenar funcionàries les persones proposades en el perìode màxim d’un mes. Els nomenaments s’han de publicar al BOPB.

L’acte de jurament o promesa i la presa de possessió es troba regulat al decret 359/1986 de 4 de desembre i s’ha d’efectuar dins del mes següent a la data de la publicació al butlletí oficial.

La manca de presa de possessió, llevat de casos de força major degudament comprovats i considerats per l’Ajuntament, comportarà la pèrdua de tots els drets.

-       Contractació laboral fix

En el cas de cobertures de places definitives de personal laboral, es procedirà a la publicació de l’anunci de la contractació al BOPB.

La manca de signatura de contracte laboral fix, llevat dels casos de força major, que seran degudament comprovats, comporta la pèrdua de tots els drets derivats del procés de selecció.

RÈGIM D’INCOMPATIBILITATS

En l’exercici de la funció pública atribuïda a la plaça a la qual ha estat destinat/ada, serà aplicable al personal funcionari i al personal laboral la normativa vigent sobre el règim d’incompatibilitats en el sector públic, en compliment de la qual la persona aspirant, abans d’incorporar-se al servei de la corporació, ha d’efectuar una declaració d’activitats i, si escau, sol·licitar la compatibilitat en el formulari que li facilitaran a Recursos Humans de la Corporació, o exercir, altrament, l'opció que preveu l'article 10 de la Llei 21/1987, de 26 de novembre i l'article 337 del Decret 214/1990, de 30 de juliol.

RÈGIM D’IMPUGNACIONS I AL·LEGACIONS

-       Impugnacions o al·legacions contra aquestes bases.

Contra l’acord d’aprovació d’aquestes bases generals o en el seu annex de les bases específiques, que exhaureix la via administrativa, les persones interessades poden interposar recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, en el termini de dos mesos comptadors a partir de l’endemà de la seva publicació íntegra al BOPB.

Així mateix, poden interposar potestativament recurs de reposició, previ al recurs contenciós administratiu, davant l’òrgan que ha pres l’acord en el termini d’un mes a comptar des de l’endemà de la seva publicació al BOPB, segons la LRJPAC. En aquest cas no es podrà interposar recurs jurisdiccional fins que no sigui resolt expressament o s’hagi produït la desestimació tàcita del recurs de reposició interposat.

-       Impugnacions o al·legacions contra els actes de l’òrgan tècnic de selecció.

Els actes qualificats i resolucions dels tribunals de selecció, podran ser recorreguts en alçada davant la presidència de la corporació, o de l'autoritat en qui hagi delegat, en el termini d'un mes des de la seva publicació a la web municipal.

Els actes de tràmit del tribunal no podran ser objecte de recurs, sense perjudici que es puguin interposar reclamacions quan es tracti d'esmenar possibles errors materials en la confecció de la llista d'aprovats, errors mecanografiats en la transcripció de publicacions, errors aritmètics en les qualificacions o errors observables a simple vista. Aquests errors també podran ser corregits d'ofici pels òrgans de selecció.

-       Impugnacions o al·legacions contra les resolucions definitives de l’Alcaldia/Presidència o de l’òrgan de la Corporació en qui delegui.

Les persones interessades poden interposar recurs potestatiu de reposició dins el termini d’un mes a comptar de l’endemà de la seva publicació o notificació, o directament recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, en el termini de dos mesos a comptar de l’endemà de la seva publicació o notificació.

Tot això, sense perjudici d'altres recursos dels quals les persones interessades vulguin valer-se per a la defensa del seu dret o interès.

DISPOSICIÓ ADDICIONAL

A aquestes bases i els seus annexes , en tot allò que no estigui previst en les mateixes, els seran d’aplicació:  el RDL 5/2015, de 30 d’octubre, text refós de la llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic,  la Llei 7/1985, de 2 d’abril, Reguladora de las Bases del Règim Local, el Decret 214/1990 de 30 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament del personal al servei de les entitats locals, el Decret legislatiu 1/1997, de 31 d’octubre, pel qual s’aprova la refosa en un text únic dels preceptes de determinats textos legals vigents a Catalunya en matèria de funció pública, el Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, i la resta de normativa vigent i d’aplicació.