A
proposta de CCOO, el Comitè Unitari de Personal del dimercres 6 de novembre
2019 va adoptar 2 acords que us reproduïm a continuació.
El primer
acord adoptat és el següent:
Que paral·lelament a la
convocatòria de les sessions del Comitè Unitari de Personal, es faci arribar
còpia de la mateixa a tota la plantilla per tal de millorar la comunicació i la
transparència de la gestió d’aquest òrgan.
En les convocatòries del Comitè Unitari de Personal es recolliran aquelles propostes rebudes per la presidència del Comitè dels
diversos sindicats i dels delegats i delegades (la identificació dels quals en relació a la proposta es
farà constar a la convocatòria), així com aquells que a judici de la
presidència sigui oportú incloure per al seguiment de les matèries que
s’estiguin gestionant.
S’aixecarà actes de les reunions sempre que no es redueixin a sessions de
treball ordinari i s’adopti algun tipus d’acord que calgui reflectir formalment.
En totes les sessions es reservarà un apartat per informació dels
delegats i delegades de prevenció.
El
segon acord és el que segueix, el qual es portarà a negociació a la Mesa General
de Negociació del proper dia 27 de novembre.
Annex I: BASES D’ESTABILITZACIÓ DE PERSONAL INTERÍ
FASES DEL PROCÉS SELECTIU
Els
processos es dissenyen amb l’objectiu d’identificar i seleccionar la/les
persona/es amb el perfil competencial més adequat per als llocs de treball que
es convoquin. Amb aquest propòsit, l’Ajuntament ha d’utilitzar tots els
recursos tècnics que consideri necessaris per a una òptima avaluació.
Les
proves a realitzar tindran per objectiu avaluar les competències necessàries
per desenvolupar les funcions del/s lloc/s de treball. El tipus de proves,
sistemàtica, avaluació, temari, etc., es concretarà a les bases específiques de
la convocatòria.
Les
bases específiques o els acords previs a la realització de les proves, presos
per l’òrgan tècnic o tribunal qualificador, informaran a les persones
interessades, com a mínim dels següents aspectes:
•
Tipus de prova
(qüestionari, desenvolupament de temes, supòsits pràctics, entrevistes, etc).
•
Sistema d’avaluació
(competències a avaluar, puntuació assignada a cada pregunta, tipus de
penalitzacions en les proves tipus test, etc).
•
Opció de lectura pública
dels exercicis.
•
Opció de consulta de
material.
•
Període de prova o
pràctiques.
•
Altres.
Proves teòriques, pràctiques i entrevista personal.
Es
basen en l’avaluació de competències necessàries per desenvolupar les funcions
del lloc de treball i totes elles tenen caràcter obligatori.
Les
bases específiques, faran constar una descripció del lloc, les competències que
s’avaluaran, el tipus de proves, i un temari que permeti a les persones
participants preparar-se les proves. Com a norma general, es demanarà que la
persona apliqui els coneixements de que disposi o s’hagi pogut preparar,
ressolent exercicis aptitudinals i/o
situacions equivalents a les que podria trobar-se un dia de treball.
La
puntuació màxima a obtenir serà de 34 punts i la mínima requerida per
superar-la serà, per cada prova, la meitat de la puntuació màxima establerta,
excepte si la prova no té caràcter eliminatori. Les proves teòriques es
valoraran sobre 7 punts i les pràctiques sobre 24.
L’entrevista
personal no tindrà caràcter eliminatori.
La puntuació màxima serà de 3 punts. Prèviament a la seva realització, l’òrgan
de selecció es reunirà i validarà les competències a avaluar i l’estructura de
preguntes.
Les persones aspirants que hagin superat les proves
anteriors, seran ordenades de major a menor puntuació a partir de la nota que
resulti del sumatori de les proves puntuables.
Fase oposició: 34 punts (60%)
- El nombre de temes serà el què
determina el RD 896/1991, de 7 de juny, pel qual s’estableixen les regles
bàsiques i els programes mínims als quals s’ha d’ajustar el procediment de
selecció dels funcionaris de l’Administració Local. En concret, per totes les
places (plantilla de personal laboral i funcionaris):
·
grup A1: 90 temes.
·
grup A2: 60 temes
·
grup C1: 40 temes
·
grup C2: 20 temes
·
grup AP: 10 temes.
Aquesta
fase constarà de les següents proves de caràcter obligatori:
- Prova teòrica, de caràcter eliminatòria, basada en el temari que s’aprovarà amb
les bases específiques de cada convocatòria. Consistirà en resoldre 40 preguntes tipus test sobre el
temari general que s’indica a l’annex 1. Es disposarà d’un temps màxim d’una
hora i trenta minuts, per a la seva realització.
La
prova serà tipus test, es puntuarà sobre 7 punts i seran necessaris 3,5 per
superar-la.
- Prova pràctica, de caràcter eliminatori, basada en les funcions del lloc de
treball. L’aspirant podrà triar un entre diversos casos pràctics, que proposarà
l’òrgan de selecció. Les proves han de garantir que qualsevol persona que
s’hagi preparat el temari específic, que s’indica a l’annex 2, la pugui
resoldre. Es disposarà d’un temps màxim de tres hores per a la seva
realització.
La
prova es puntuarà sobre 24 punts i seran necessaris 12 punts per superar-la.
-
Entrevista personal. No tindrà caràcter eliminatori i
es puntuarà sobre 3 punts.
Els membres del Tribunal entrevistaran a cada un dels
aspirants que hagi superat la prova pràctica. Es formularan preguntes sobre la
naturalesa de les funcions a desenvolupar en la plaça objecte de convocatòria.
També es podran fer preguntes sobre aspectes vinculats al currículum
professional i formatiu de cada aspirant.
-
Prova de llengua catalana
Si
alguna persona no acredita els coneixements de la llengua catalana del nivell
que es faci constar a les bases específiques de la convocatòria, haurà de
realitzar la prova corresponent.
Aquesta prova tindrà caràcter eliminatori, i es qualificarà
com a APTE/A o NO APTE/A, essent excloses del procés selectiu les persones que
no superin la mateixa.
-
Prova de llengua espanyola
Si
alguna persona no acredita els coneixements de la llengua espanyola del nivell
que es faci constar a les bases específiques de la convocatòria, haurà de
realitzar la prova corresponent.
Aquesta prova tindrà caràcter eliminatori, i es qualificarà
com a APTE/A o NO APTE/A, essent excloses del procés selectiu les persones que
no superin la mateixa.
Fase concurs: 23 punts (40%)
El
concurs no tindrà en cap cas caràcter eliminatori, i la seva valoració es
sumarà als resultats obtinguts a les proves anteriors.
-
Definició de mèrit.
Podrà
constituir un mèrit tota experiència o formació que hagi estat realitzada com a
màxim el darrer dia de presentació de la sol·licitud de participació al procés
de selecció i que compleixi amb els següents paràmetres:
₋
La formació reglada
que sigui superior a la requerida a la
convocatòria relacionada amb les
funcions del lloc.
₋
La formació
complementària, que sigui relacionada amb les funcions generals i/o
específiques del lloc, sempre que figuri el nombre d’hores dins del certificat
o s’adjunti un programa on hi constin.
A tal efecte es valoraran els títols acadèmics no reglats i
certificats específics d’adquisició de coneixements, d’acord amb les bases
específiques: ACTIC, títols oficials d’idiomes,
certificats de professionalitat o altres, títols de postgrau o màster
que no siguin formació reglada, altres..
₋
L’experiència en el
lloc de treball objecte de la convocatòria, ja sigui a l’Ajuntament de Premià
de Mar o a altres Administracions. Només
es valorarà l’experiència cotitzada a alguns dels règims de la seguretat
social.
-
Declaració responsable de
l’historial professional.
Un cop
reunit i constituït l’òrgan de selecció, aquest acordarà obrir un termini
específic per a la declaració i acreditació dels mèrits i dels requisits. Cada
persona candidata haurà de lliurar una declaració responsable de l’historial
professional, d’acord amb el model de presentació, forma i termini que posi al
seu abast l’Ajuntament. A aquesta declaració, la persona haurà d’expecificar-hi
de quin/s document/s disposa per acreditar cada mèrit, document que presentarà
en el termini i forma que determini l’Ajuntament.
La
documentació que es mostri haurà de ser original.
Finalitzada
la fase de presentació, les persones candidates no podran realitzar cap
modificació a la declaració responsable lliurada.
No es
valorarà cap mèrit que no quedi acreditat totalment (no de forma parcial) de la
forma que es disposa a l’apartat següent:
-
Forma d’acreditació de l’experiència professional.
Caldrà
mostrar un certificat de vida laboral actualitzat, per justificar les dates reals dels períodes contractats,
juntament amb els contractes, certificats o faig constar d’empresa per
justificar les funcions i la
categoria professional.
-
Forma d’acreditació de la formació.
Per
acreditar els títols de formació reglada: diploma oficial o rebut de pagament
de les taxes per a l’obtenció del mateix.
Per
acreditar els títols de formació complementària: els certificats han de fer
constar l’entitat organitzadora i la denominació del curs. Si no consta la
durada en hores, s’haurà d’adjuntar el programa del curs. Els cursos que
superin les 50 hores, s’hauran d’acompanyar del programa amb el nombre d’hores
dedicat a cada mòdul. Es puntuaran només aquells mòduls que tinguin relació amb
les funcions generals o específiques del lloc de treball. En cas que no es
presenti programa i hi hagi dubtes
motivats sobre si la totalitat dels continguts tenen relació amb les funcions
del lloc, l’òrgan de selecció podrá decidir comptar només 50 hores.
-
Valoració de la formació (màxim 4
punts).
FORMACIÓ REGLADA:
Es
tindran en compte totes les titulacions relacionades o rellevants per
desenvolupar les funcions del lloc de treball, d’acord amb la taula que es
correspongui segons el grup de la plaça convocada, sempre i quan aquest títol no sigui requisit per accedir a
la convocatòria. La puntuació màxima a obtenir són 2 punts:
|
CFGS
(només en convocatòries de docents)
|
1 punt
|
|
Postgrau
o màster no reglat
|
1,5 punts
|
Places del grup A
|
Màster
universitari (reconeixement reglat)
|
1,75 punts
|
|
Titulació
universitària
|
2 punts
|
|
|
|
|
|
CFGM
o batxillerat
|
1,5 punts
|
Places del grup C
|
CFGS
|
1,75 punts
|
|
Titulació
universitària
|
2 punts
|
Places del grup AP
|
ESO
|
1,5 punts
|
CFGM
|
1,75 punts
|
|
CFGS,
titulació universitària.
|
2 punts
|
FORMACIÓ COMPLEMENTÀRIA:
Es
valorarà tota la que compleixi amb els requisits especificats a l’apartat
corresponent d’aquestes bases, fins un màxim de 4 punts.
•
General, que serà tota
aquella formació d’interès en qualsevol lloc de treball a l’Administració.
•
Específica, que serà
tota aquella formació relacionada amb alguna/es de les funcions descrites a la
convocatòria.
Les
bases específiques definiran, per a cada procés selectiu, quin tipus de
formació es considerarà general i quina específica.
Per
obtenir la puntuació de cada persona, es classificarà la formació valorable com
a mèrit en específica i general i es sumarà el nombre d’hores per cada tipus.
S’aplicarà el següent barem:
CONTINGUT
|
Nº HORES TOTALS
|
PUNTUACIÓ
|
ESPECÍFICA
|
De 10 a 25
|
0.5
|
25 a 50
|
1
|
51 a 100
|
1.5
|
101 a 175
|
2
|
176 a 250
|
2,5
|
251a 325
|
3
|
326 a 400
|
3,5
|
> 400
|
4
|
GENERAL
|
50 a 100
|
0.2
|
101 a 150
|
0.4
|
151 a 200
|
0.6
|
201 a 250
|
0.8
|
> 250
|
1
|
El fet
que l'òrgan de selecció no consideri una formació com a específica no
comportarà la seva consideració automàtica com a general. L'òrgan decidirà si
la classifica en alguna de les anteriors categories, o bé la descarta per
irrellevant.
Els
cursos de menys de 10 hores es podran acumular entre ells als efectes de ser
valorats.
Coneixements
d’idiomes.
Títols
oficials que corresponguin a algun dels nivells del marc europeu comú de
referència, sempre i quan sigui superior al requisit de participació. Si es
presenten diversos certificats del mateix idioma, només es tindrà en compte el
del nivell superior:
Nivell
|
Puntuació
|
A1
|
0,2
|
A2
|
0,4
|
B1
|
0,6
|
B2
|
0,8
|
C1
|
1
|
C2
|
1,5
|
Certificat
acreditatiu de competència digital (ACTIC).
Si es
presenten diversos certificats, només es tindrà en compte el de nivell
superior.
Nivell
|
Puntuació
|
bàsic
|
0,2
|
mitjà
|
0,5
|
superior
|
1
|
Altres
que es concretin a les bases específiques del procés selectiu:
- Certificats de professionalitat,
0,3.
- Ponent, formador/a, a raó de 0,2 i
fins un màxim de 2 punts.
- Autoria d’articles relacionats amb
les funcions del lloc o amb matèries transversals (innovació, tecnologies de la
informació i la comunicació, etc), a raó de 0,2 fins un màxim de 2 punts.
- Etc.
- Valoració d’experiència professional: màxim 19 punts.
§ Experiència en
les funcions del lloc de treball: màxim
19 punts:
·
a l’Ajuntament de
Premià de Mar en funcions equivalents al lloc de treball, d’acord amb la
descripció de les bases: 0,25 per cada mes treballat.
·
Experiència a
altres Administracions en funcions equivalents al lloc de treball 0,10
per cada mes treballat.
·
Experiència en el
sector privat en funcions equivalents al llocs de treball 0,5 per cada mes
treballat.
L’experiència
professional es valorarà tenint en compte la suma total dels dies treballats, d’acord
amb el recàlcul de dies de l’informe de vida laboral (que homogeneïtza el temps
treballat a jornada parcial), considerant per tant un mes treballat com a 30
dies naturals i en jornada completa.
D’acord
amb l’art. 15 del decret 214/1990, de 30 de juliol, pel qual s’aprova el
reglament del personal al servei dels ens locals, no es valoraran com a
experiència professional els serveis prestats en qualitat de personal eventual
a les administracions públiques.
QUALIFICACIÓ DEFINITIVA I LLISTA DE PERSONES APROVADES
La
qualificació de cada persona aspirant serà la suma de les qualificacions
obtingudes en el conjunt de les proves o fases realitzades, sempre i quan
s’hagin superat les successives proves eliminatòries.
En cas d’empat en la puntuació final, l’ordre s’establirà a
favor de la persona aspirant que hagi obtingut la puntuació més alta en la
prova pràctica de la fase de l’oposició. Si persisteix l’empat, es resoldrà a
favor de qui hagi obtingut la puntuació més alta en l’entrevista. Si tot i així
no quedés resolt, l’òrgan de selecció acordaria un tercer criteri de desempat.
Finalitzat
el procés selectiu, l’òrgan de selecció publicarà els resultats a la web
municipal, i al tauler d’anuncis de la corporació, així com una llista
ordenada, per cada torn de convocatòria, de les persones aspirants per ordre de
la puntuació obtinguda, de major a menor. Quan al mateix procés selectiu hi
hagi diferents especialitats o titulacions, que puguin afectar l’ordre o la
consecució d’una plaça o contracte, aquesta informació es farà constar
obligatòriament a la llista d’admesos i a l’acta final.
L’òrgan
de selecció efectuarà la proposta de contractació o nomenament en favor de
la/les persona/es aspirant/s, segons correspongui, que hagi/n obtingut la major
puntuació. El nombre de persones seleccionades no podrà sobrepassar el nombre
de places convocades, excepte que expressament s’hagués previst el contrari en
la convocatòria. Si el nombre de persones aspirants que superen la fase
d’oposició és inferior al nombre de places a cobrir, l’òrgan declararà desertes
les places no cobertes i es convocaran pels sistemes ordinaris de selecció, de
conformitat amb la normativa vigent en matèria de Funció Pública.
PRESENTACIÓ DE DOCUMENTS PER A LA INCORPORACIÓ
Recursos
Humans sol·licitarà a les persones seleccionades que aportin la documentació
original acreditativa dels requisits exigits que es detallen a la base general
segona, i a les bases específiques corresponents, així com la documentació
següent:
- Declaració de no estar inhabilitat/da per a l'exercici de
les funcions públiques ni estar separat/da mitjançant expedient disciplinari de
qualsevol administració pública. Les persones que no tinguin la nacionalitat
espanyola hauran d'acreditar, mitjançant declaració jurada o promesa, que no
estan sotmesos a cap sanció disciplinària o condemna penal que els impedeixi
l'accés a la funció pública en el seu estat d'origen.
- Declaració de no estar en cap dels supòsits
d'incompatibilitat previstos en la legislació vigent o declaració que se
sol·licitarà l'autorització de compatibilitat.
- Certificat mèdic que acrediti l’aptitud i la capacitat
funcional per al desenvolupament de les tasques pròpies de la plaça a cobrir.
Recursos Humans contactarà amb les persones seleccionades per citar-les a una
revisió mèdica obligatòria, per acreditar la possessió de la capacitat
funcional necessària per a l’exercici de les tasques pròpies de la plaça
objecte de convocatòria. Aquesta revisió mèdica podrà ser substituïda per una
certificació mèdica oficial. En el cas de les persones aspirants amb condició
de discapacitació reconeguda que hagin estat proposades, hauran d'aportar un
certificat mèdic de l’Institut Català d'Assistència i Serveis Socials (ICASS),
on consti el grau de disminució i un certificat de la Generalitat de Catalunya
segons el qual pot desenvolupar les funcions del lloc de treball.
- Quan el lloc de treball requereixi contacte habitual amb
persones menors d’edat, declaració jurada o promesa de no haver estat
condemnat/da per sentència ferma per delictes contra la llibertat i la
indemnitat sexual ni per delictes de tràfic d’èssers humans.
Si
alguna persona no presentés l’esmentada documentació dins del termini de 20
dies naturals, des de la publicació de la proposta de candidats/tes, o no
reunís els requisits exigits, no podria incorporar-se i el seu nomenament o
contractació quedarien anul·lats, perdent tots els drets inherents a la
convocatòria i sense perjudici de la responsabilitat en què hagués pogut
incórrer per falsedat en la sol·licitud.
Les
persones aspirants que injustificadament no s'incorporin al servei de la
corporació perdran tots els drets derivats del procés de selecció.
En el
cas de les situacions descrites en els dos apartats anteriors, així com en el
cas de renúncia de la persona aspirant proposada, l’òrgan competent cridarà la
següent persona de la llista proposada per l’òrgan de selecció que hagi superat
les proves selectives per tal que continuï en el procés selectiu, qui haurà
d'aportar la documentació abans esmentada.
PERÍODE DE PROVA
I DE PRÀCTIQUES
-
contractes indefinits- fixes.
A la
resolució del contracte de treball indefinit-fix, es preveurà un període de
prova, d’acord amb el què s’estableix per cada categoria o grup professional al
conveni de personal laboral, respectivament.
-
Nomenament de funcionari/ària de carrera.
S’estableix
un període de pràctiques de 6 mesos per la cobertura definitiva de totes les
places, de personal funcionari, amb independència del grup o categoria
professional, excepte per al col·lectiu de conserges i si fos el cas, d’oficis,
que serà d’aplicació allò establert per al col·lectiu de conserges i d’oficis
del règim laboral.
Els
períodes de prova o pràctiques, formen part del procés selectiu i si, d’acord
amb els informes avaluatius, algú no el superés, perdria tots els drets
derivats de la convocatòria, cridant en les mateixes condicions a la següent
persona segons l'ordre de puntuació, sempre que hagi aprovat la resta de proves.
Inici, convalidació i interrupció del període de prova o
pràctiques
Aquest
termini quedarà convalidat si la persona ja hagués cobert un lloc de treball de
la mateixa categoria professional i funcions a l’Ajuntament de Mataró, en
situació d’interinitat o en qualsevol modalitat de contractació, durant un
període mínim igual a l’establert per al seu grup de titulació, amb excepció
del temps treballat mitjançant contracte o nomenament de plans d’ocupació.
Si el
període d’interinitat o temporalitat hagués estat inferior al període de prova,
aquest es realitzarà només per la diferència.
El
temps en pràctiques o prova, quedarà interromput en les situacions
d’incapacitat temporal, maternitat, adopció o acolliment i vacances, que
afectin al personal que l’està complint.
- Avaluació del rendiment durant el període de prova o pràctiques
De
conformitat amb l’art. 8.3 de l’acord i el conveni del personal de
l’Ajuntament, el/la cap jeràrquic tindrà la responsabilitat de fer l’avaluació
durant el període de prova i, durant aquest període i sense necessitat d’esgotar-lo,
emetrà un informe de seguiment i un informe de conclusions, que es trametran a
la persona afectada. Amb aquest objectiu, es designarà un tutor/a responsable,
que podrà ser el/la cap de servei o bé una altra persona que aquest/a designi,
per guiar les persones i que tinguin tot el suport necessari en el seu procés
d’avaluació.
És
obligatori que es planifiquin sessions o reunions conjuntes (persona en període
de pràctiques/ prova, tutor/a i si s’escau, cap de servei) amb els següents
objectius:
•
Comunicar amb claredat
les seves funcions i el que l’organització espera de la persona.
•
Informar-les de la
seva evolució i dels punts de millora amb temps suficient de poder-los
corregir.
•
Comprovar que es posen
al seu abast els recursos necessaris per facilitar l’evolució de la persona, la
integració en l’equip de treball i l’adquisició de les competències del lloc de
treball.
•
Donar un adequat
recolzament i assessorament i mantenir un canal de comunicació obert i continu.
En el moment en què s’inicii la
contractació o nomenament, Recursos Humans facilitarà un formulari obert on es
treballarà col·laborativament amb cada responsable del servei. El document
final ha de fer constar la següent informació:
·
Lloc de treball,
·
funcions a desenvolupar,
·
competències que s’avaluaran durant aquest període, nivell mínim
per superar l’avaluació,
·
evidències de conducta que s’observaran, per cada competència
·
nom de la persona que serà tutor/a,
·
nom del cap o persona responsable.
·
nom de la persona avaluada,
·
terminis del període de prova;
·
dia, hora, lloc i data de les sessions de seguiment. S’hauran de
realitzar, com a mínim, una sessió quan hagi transcorregut el 50%
del període i una altra abans que aquest es dóni per finalitzat.
·
breu resum de cada sessió, evidències observades i nivell de cada
competència. Recursos utilitzats, accions o iniciatives posades en marxa (ex.
formació, coaching, etc).
·
propostes/compromís de millora i recursos a utilitzar (per
exemple, formació o altres).
·
conformitat/disconformitat de la persona avaluada de cada sessió i
les seves observacions/aportacions al respecte,
·
resultat de l’avaluació: apte/a, no apte/a.
Prèviament
a la finalització del període de pràctiques, l’òrgan competent sol·licitarà
l’informe complert de seguiment i avaluació, signat per la persona avaluada i
el seu responsable. Cas que l’informe d’avaluació conclogui en un no apte/a, es
donarà trasllat a la persona interessada amb caràcter previ a què es produeixi
la finalització de la relació de servei,
a fí que pugui efectuar les al·legacions que estimi oportunes durant
el termini màxim de 10 dies hàbils, des de l’endemà de la notificació.
Un cop
estudiades, es comunicarà la resolució definitiva a la persona interessada, amb
el peu de recurs escaient. La qualificació de no apte/a significarà que la
persona no ha superat el període de prova o pràctiques i per tant implicarà la
finalització del contracte o nomenament.
Òrgan competent:
El
període de prova o practiques forma part del procés selectiu. Per tant, l’òrgan
competent que proposa l’aptitud o no aptitud de la persona és el tribunal
qualificador i qui té la competencia per resoldre és l’Alcalde o persona en qui
hagi delegat.
NOMENAMENT DE
FUNCIONARI/ÀRIA DE CARRERA O CONTRACTACIÓ LABORAL FIX
Una
vegada superades totes les proves que estableixin les respectives
convocatòries, l’Alcaldia Presidència, o el membre de la Corporació en qui
delegui, a la vista de la proposta de l’òrgan de selecció i de la documentació
presentada per la persona aspirant, resoldrà motivadament el procés selectiu,
nomenant o contractant, segons s’escaigui, les persones aspirants
aprovades.
Aquests
processos selectius no generaran en cap cas llistes d’espera o borses de
treball per contractacions temporals o nomenaments interins.
-
Nomenament i acte de presa de possessió de personal funcionari de
carrera
Prèviament
al nomenament i com a màxim dins del termini de 20 dies naturals des que es
facin públiques les llistes de persones aprovades, aquestes hauran hagut
d’aportar els documents originals de les condicions de capacitat i els
requisits exigits a la convocatòria.
Les
persones que no presentin la documentació dins del termini indicat, no podran
ser nomenades, excepte aquells casos de força major, que seran degudament
comprovats i considerats per l’òrgan competent, sense perjudici de la
responsabilitat que recaigui sobre elles en el cas de falsedat documental.
Finalitzat
aquest període, l’alcalde president ha de nomenar funcionàries les persones
proposades en el perìode màxim d’un mes. Els nomenaments s’han de publicar al
BOPB.
L’acte
de jurament o promesa i la presa de possessió es troba regulat al decret
359/1986 de 4 de desembre i s’ha d’efectuar dins del mes següent a la data de
la publicació al butlletí oficial.
La
manca de presa de possessió, llevat de casos de força major degudament
comprovats i considerats per l’Ajuntament, comportarà la pèrdua de tots els
drets.
-
Contractació laboral fix
En el
cas de cobertures de places definitives de personal laboral, es procedirà a la
publicació de l’anunci de la contractació al BOPB.
La
manca de signatura de contracte laboral fix, llevat dels casos de força major,
que seran degudament comprovats, comporta la pèrdua de tots els drets derivats
del procés de selecció.
RÈGIM D’INCOMPATIBILITATS
En
l’exercici de la funció pública atribuïda a la plaça a la qual ha estat
destinat/ada, serà aplicable al personal funcionari i al personal laboral la
normativa vigent sobre el règim d’incompatibilitats en el sector públic, en
compliment de la qual la persona aspirant, abans d’incorporar-se al servei de
la corporació, ha d’efectuar una declaració d’activitats i, si escau,
sol·licitar la compatibilitat en el formulari que li facilitaran a Recursos
Humans de la Corporació, o exercir, altrament, l'opció que preveu l'article 10
de la Llei 21/1987, de 26 de novembre
i l'article 337 del Decret 214/1990, de
30 de juliol.
RÈGIM D’IMPUGNACIONS I AL·LEGACIONS
-
Impugnacions o al·legacions contra aquestes bases.
Contra
l’acord d’aprovació d’aquestes bases generals o en el seu annex de les bases
específiques, que exhaureix la via administrativa, les persones interessades
poden interposar recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa
Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, en el termini de
dos mesos comptadors a partir de l’endemà de la seva publicació íntegra al
BOPB.
Així
mateix, poden interposar potestativament recurs de reposició, previ al recurs
contenciós administratiu, davant l’òrgan que ha pres l’acord en el termini d’un
mes a comptar des de l’endemà de la seva publicació al BOPB, segons la LRJPAC.
En aquest cas no es podrà interposar recurs jurisdiccional fins que no sigui
resolt expressament o s’hagi produït la desestimació tàcita del recurs de
reposició interposat.
-
Impugnacions o al·legacions contra els actes de l’òrgan tècnic de
selecció.
Els
actes qualificats i resolucions dels tribunals de selecció, podran ser
recorreguts en alçada davant la presidència de la corporació, o de l'autoritat
en qui hagi delegat, en el termini d'un mes des de la seva publicació a la web
municipal.
Els
actes de tràmit del tribunal no podran ser objecte de recurs, sense perjudici
que es puguin interposar reclamacions quan es tracti d'esmenar possibles errors
materials en la confecció de la llista d'aprovats, errors mecanografiats en la
transcripció de publicacions, errors aritmètics en les qualificacions o errors
observables a simple vista. Aquests errors també podran ser corregits d'ofici
pels òrgans de selecció.
-
Impugnacions o al·legacions contra les resolucions definitives de
l’Alcaldia/Presidència o de l’òrgan de la Corporació en qui delegui.
Les
persones interessades poden interposar recurs potestatiu de reposició dins el
termini d’un mes a comptar de l’endemà de la seva publicació o notificació, o
directament recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa
Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, en el termini de
dos mesos a comptar de l’endemà de la seva publicació o notificació.
Tot
això, sense perjudici d'altres recursos dels quals les persones interessades
vulguin valer-se per a la defensa del seu dret o interès.
A
aquestes bases i els seus annexes , en tot allò que no estigui previst en les mateixes,
els seran d’aplicació: el RDL 5/2015, de
30 d’octubre, text refós de la llei de l’Estatut Bàsic de l’Empleat
Públic, la Llei 7/1985, de 2 d’abril, Reguladora de las Bases del Règim Local,
el Decret 214/1990 de 30 de juliol, pel
qual s’aprova el Reglament del personal al servei de les entitats locals,
el Decret legislatiu 1/1997, de 31
d’octubre, pel qual s’aprova la refosa en un text únic dels preceptes de determinats
textos legals vigents a Catalunya en matèria de funció pública, el Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel
qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya,
i la resta de normativa vigent i d’aplicació.