1.
TRANSPARÈNCIA ACTIVITATS COMITÈ UNITARI DE PERSONAL
Arran d’una
proposta formulada per CCOO, el Comitè Unitari de Personal va acordar fer
arribar a la plantilla els temes de l’ordre del dia de les sessions que, de manera
ordinària, celebra aquest òrgan cada dimecres. Entenem que aquesta és una
mesura necessària no només per aportar transparència en les activitats del
Comitè sinó fomentar la participació dels treballadors augmentant la
interactuació entre els/les treballadors/es i els seus òrgans de representació.
2. APROVACIÓ COMPLEMENTACIÓ 100% BAIXES LABORALS
El Ple Municipal
del passat 20 de novembre va aprovar la modificació de l’article l’Acord de Matèries Comunes pel que fa a la
regulació de la complementació de les situacions d’IT. El nostre acord havia
estat redactat i acordat per neutralitzar els efectes de les mesures
contemplades en el RDLL 20/2012 dictat pel govern del PP, absolutament
regressiu pels drets dels treballadors i treballadores, contemplant el màxim de
possibilitats legals per complementar al 100% les situacions de baixa. Arran de
l’obertura de possibilitats legals de tornar a negociar aquests drets que ja
teníem reconeguts en l’anterior Conveni Col·lectiu i Pacte de Condicions de
Treball, la Mesa General de Negociació acordà el mes de gener el restabliment
del 100% de complementació de situacions de baixa que finalment s’han
formalitzat en aquest ple municipal reconeixent la complementació retroactiva a
14 de gener de 2019, data de l’acord. Així doncs, tots aquells companys i
companyes que s’haguessin vist penalitzats durant aquest any per una situació
de baixa laboral cobraran aquest mateix mes de novembre les compensacions
corresponents. A partir d’ara tampoc no serà necessari requerir informes mèdics
per justificar la complementació. Es
tracta d’un acord molt positiu que ha costat molt de portar a la pràctica però
que finalment ja és efectiu.
MESA GENERAL DE NEGOCIACIÓ 27-11-2019. PUNTS TRACTATS:
1. HOMOLOGACIÓ RETRIBUTIVA GESTORS/ES OAC
S’ha acordat el
reconeixement a tres auxiliars administratius/ves de l’OAC de les seves
funcions com a Gestors/es OAC. Això significa que a partir de l’1 de gener
tindran reconeguda l’homologació retributiva amb la plaça de Gestors/es.
L’acord s’ha adoptat a partir d’una proposta de CCOO que va ser aprovada pel
Comitè Unitari de Personal i elevada a la Mesa General de Negociació. El nostre
sindicat ja havia plantejat el mes de juny de 2018 aquest reconeixement que en
aquell cas va ser denegat per l’ajuntament adduint l’imminent celebració d’un
procés selectiu que mai va arribar. En el cas que no es disposi de pressupost
per l’any 2020 aquests treballadors/es accediran a l’homologació efectiva a
través d’altres conceptes retributius de manera transitòria, cosa que significa
que no resten condicionats per la disponibilitat o no de pressupost per l’any
vinent.
2. BASES EXTRAORDINÀRIES PROCESSOS D’ESTABILITZACIÓ
PERSONAL INTERÍ
S’han aprovat les
bases que en el seu moment va proposar CCOO amb una petita esmena en la meritació
de serveis prestats. L’aprovació d’aquestes bases tampoc no ha estat un camí
fàcil per nosaltres perquè fins ara havien estat denegades per l’ajuntament. Des
del sindicat hem persistit en aquest tema i finalment l’ajuntament ha mostrat
voluntat per tirar-les endavant.
El reconeixement
del caràcter extraordinari d’aquestes bases permet una major puntuació en la
fase de mèrits i un plantejament general més beneficiós al personal que està
ocupant llocs de treball amb caràcter d’interinitat com a mínim els tres anys
anteriors al 31 de desembre de 2017. Entenem que és una molt bona oportunitat
perquè els vuit companys/es que es veuen positivament afectats/des per l’acord
puguin consolidar els seus llocs de treball després de tant de temps.
En el mateix acord
s’ha fixat un calendari per la regularització definitiva d’aquests interinatges
durant l’any 2020.
3 RECONEIXEMENT NIVELL COMPLEMENT DE DESTÍ PERSONAL
INTERÍ
No ha estat
possible arribar a un acord en aquest tema i govern i sindicats ens hem
emplaçat a una nova sessió de la Mesa General de Negociació que tindrà lloc el
proper dia 11 de desembre de 2019. Per part del departament de Recursos Humans
estan pendents d’algunes consultes amb la Diputació de Barcelona per donar una
resposta satisfactòria a la petició que va fer CCOO mitjançant una proposta que
va ser acordada pel Comitè Unitari de Personal. Segons aquesta proposta, CCOO
reclamava el reconeixement del nivell de complement de destí que els
treballadors /es amb independència de la seva situació com a funcionari/a de carrera o
interí/na i el personal laboral tenien
en el moment de l’aplicació de la Valoració de Llocs de Treball l’1 de gener de
2018.
Des del sindicat mantenim
la idea que tant l’esperit que va guiar la negociació de les valoracions, com
els acords precedents i les actes de que disposem així com també el tractament
que està rebent aquesta qüestió en diferents sentències apunten cap aquest
reconeixement i no entendríem una resolució contrària a la nostra petició.
4. OFERTA PÚBLICA D’OCUPACIÓ 2019
L’ajuntament ha
informat que impulsarà l’Oferta Pública d’Ocupació de l’any 2019 per integrar
aquelles places els ocupants de les quals han causat baixa per jubilació. Des
de CCOO entenem que cal aprofitar aquest any 2019, malgrat la inexistència de
pressupost municipal, per no perdre les poques oportunitats que ens permeten
les taxes de reposició que venen condicionades, no només per les limitacions
pròpies de les lleis de pressupostos, sinó també per l’incompliment de la regla
de la despesa per part de l’ajuntament que impedeix el creixement de plantilla
en no poder superar el 100% de la reposició i per tant no generar ocupació neta
amb una plantilla totalment insuficient i massa depenent del treball precari
com el dels mateixos plans d’ocupació.
5. ESTUDI DIMENSIONAMENT DE LA PLANTILLA
El govern ens ha
informat que entre els mesos de gener i abril de 2020 es farà a través de la
Diputació de Barcelona un estudi sobre el dimensionament de la plantilla. Això
permetrà fer un diagnòstic de la situació i valorar la redistribució d’efectius
o cap a on orientar el futur creixement de la plantilla de treballadors i
treballadores de l’ajuntament.
Les conclusions
d’aquest estudi no poden desatendre les conclusions que va fer arribar CCOO al
govern basat en anàlisis comparatives en les que es posaven de manifest
carències importants en la plantilla actual. Ens mostrem satisfets doncs
d’haver obert aquest debat per tal que ben aviat l’ajuntament disposi
d’instruments per actuar en una situació que entenem preocupant.
6. COMISSIÓ D’ESTUDI REGULACIÓ PERSONAL DIRECTIU
Els sindicats hem
estat informats de la creació d’una comissió per a l’estudi de la regulació que
ha de tenir en el nostre ajuntament la figura del personal directiu. Farem un
seguiment d’aquest tema en els propers mesos. Els resultats d’aquests treballs
de la comissió previsiblement no tindran efectes fins el segon semestre de
l’any 2020.
7. CAPÍTOL 1 PRESSUPOST, PLANTILLA I RELACIÓ DE LLOCS
DETREBALL
El govern ha
explicat els principals canvis previstos en matèria de plantilla per l’any
2020. En aquesta mesa es tractava que els sindicats rebéssim la informació, ja
que la negociació es durà a terme en una sessió posterior un cop analitzada en
el si del Comitè Unitari de Personal. Bàsicament es tracta d’una proposta sense
grans alteracions que manté la situació actual amb alguns reforços puntuals en
determinats departaments.
8. MARXA INTERVENTOR MUNICIPAL
El govern ha
informat de la marxa de l’actual interventor municipal que també venia assumint
les funcions de Cap d’Organització Interna. També ha manifestat que ja ha
iniciat els tràmits de disposar aviat d’un nou interventor/a per,
posteriorment, analitzar la cobertura del lloc de Cap d’Àrea.