dimecres, d’octubre 16, 2024

DESACORD EN LA PROPOSTA DE MODIFICACIÓ DE PUNTUACIÓ DELS LLOCS DE SECRETARI, INTERVENTOR I LA D'UN LLOC DE TÈCNIC SUPERIOR DE CULTURA ( NOVA CREACIÓ)


L'ajuntament ha impulsat una proposta de modificació de puntuació de diverses fitxes de llocs de treball. Les que s'han discutit ara per ara són les que afecten als llocs de Secretari/a, Interventor/a i la creació d'un nou lloc de treball de Tècnic Superior de Cultura. L'argumentació del govern per modificar les fitxes dels llocs d'habilitació nacional ha estat la necessitat d'augmentar la retribució i adaptar-la a la mitjana del "mercat" per tal de fer-la atractiva i que hi hagi concurrència de candidats, cosa que fins ara no ha succeït, i això ha comportat que els llocs estiguin sent coberts per personal de la pròpia plantilla.

La manca de candidats a ocupar aquests llocs no és un problema només de Premià de Mar, ja que és un tema comú a altres ajuntaments propiciat per una mala gestió de l'Instituto Nacional de Administraciones Públicas que té la competència per a la selecció dels cossos nacionals de les administracions públiques. Des de CCOO som conscients de la dificultat que això comporta per l'ajuntament ja que aquests llocs són especialment importants en l'estructura de la plantilla.

No obstant això, no creiem que la solució sigui augmentar les retribucions d'aquests llocs per tal que els pocs candidats que hi puguin haver se sentin atrets pels alts emoluments (no oblidem que es tracta de diner públic) Entenem que la manera de resoldre el problema passa per una actuació decidida dels ens locals a través de les associacions municipalistes i la pressió que aquestes puguin fer a altres administracions per tal de normalitzar la situació.

CCOO va votar en contra de la proposta de l'ajuntament que consistia en un augment significatiu de punts (i per tant de retribució) perquè està  basada en un factor de jerarquia que no troba correspondència en l'organigrama vigent ni tampoc en el reconeixement d'uns factors de flexibilitat i disponibilitat del 50%, que al nostre entendre no es justifica.

La manca de revisió anual dels factors de flexibilitat i disponibilitat, tal com queda recollit als acords de 2017 de valoració de llocs de treball ha estat fortament criticat pel nostre sindicat i encara, a hores d'ara, no han estat objecte de revisió malgrat les reclamacions que hem fet des de CCOO.

Tècnic Superior de Cultura, un lloc que va per lliure

Un altre tema és la creació del lloc de treball de Tècnic Superior de Cultura. Es proposa la creació d'aquest lloc sense prèvia modificació de l'organigrama de 2017 (el darrer aprovat i per tant vigent). La inclusió d'un lloc en l'organigrama és condició indispensable per poder debatre la seva puntuació en la Comissió de Garanties, ja que el manual que s'utilitza per la valoració d'un lloc és el Manual de Valoracions de la Diputació de Barcelona que és el comunment utilitzat per les diverses administracions, el qual determina els factors de valoració d'acord amb la seva posició dins de l'organització de la plantilla i les interrelacions que l'afecten, com ara la jerarquia, la responsabilitat,...etc. Doncs bé, en el cas d'aquest lloc, s'ha prescindit totalment de la seva inclusió en l'organigrama i per tant no permet un anàlisi individualitzat de les seves característiques. Per altra banda, la vinculació que estableix el govern de manera argumental, no a l'organigrama vigent sinó a un projecte que s'està treballant (mancat de tota oficialitat) tampoc se sosté perquè aquest lloc no figura de forma explícita en aquest projecte.

Així doncs, el desacord de CCOO amb les propostes de l'ajuntament no ha de sorprendre. Sabem que la potestat d'organització correspon exclusivament a l'ajuntament i el que demanem és que el govern actuï amb transparència i respectant les regles de joc objectives de les que ens vam dotar a través de la negociació. 


Més informació sobre la manca de secretaris als ajuntaments:

https://www.3cat.cat/324/falten-secretaris-municipals-per-que-es-una-figura-clau-dels-ajuntaments/noticia/3271944/




CCOO DEMANA AL COMITÈ UNITARI QUE RECLAMI UNA SESSIÓ MONOGRÀFICA SOBRE L'ORGANIGRAMA DE LA PLANTILLA

 


El passat dos d'octubre, CCOO va demanar al Comitè Unitari de Personal que reclamés a l'ajuntament una sessió monogràfica sobre l'organigrama funcional de la plantilla. L'organ unitari així ho va fer el mateix dia i ara restem a l'espera que, per part de Gestió de Persones, se'ns indiqui una data.

El darrer organigrama aprovat és de l'any 2017 i es va confeccionar arran dels treballs de la valoració de llocs de treball que es va aplicar els dos anys posteriors, 2018 i 2019.

El pas del temps i les dinàmiques pròpies del servei públic que prestem fa que, inevitablement, l'organigrama ja no s'ajusti al que la corporació necessita per fer efectius aquests serveis. Per aquest motiu, l'organigrama ha de ser objecte d'actualització permanent, així com també la valoració dels llocs de treball que es puguin veure afectats pels canvis que pugui experimentar.

L'ajuntament va presentar als sindicats abans de vacances un organigrama (recordem que no és objecte de negociació perquè la potestat organitzativa correspon a l'ajuntament). Per part de CCOO vam ser molt crítics amb el document perquè era dificilment comprensible, amb barreja de nomenclatures, dificultats per deduir jerarquies clares i interrelacions entre els diferents llocs de treball, a més de no quantificar ni codificar aquests llocs.

Conscients de la importància de disposar d'un bon organigrama com a document rector que ha de reflectir la realitat organitzativa i que ha de servir de base per la presa de decisions i les modificacions de plantilla i Relació de LLocs de Treball, necessitem intervenir en una proposta que, ara per ara, no reuneix les condicions mínimes per ser aplicat. 



dimecres, d’octubre 09, 2024

ES POSA EN MARXA UN GRUP DE TREBALL PER ABORDAR LA PREVENCIÓ DE RISCOS PSICOSOCIALS

El passat divendres dia 4 d'octubre es va reunir el grup de treball que ha de dotar de continguts el pla de prevenció de riscos psicosocials al nostre ajuntament. CCOO hi va participar a través de la nostra delegada de prevenció.

El pla de prevenció de riscos psicosocials és un treball llargament reclamat pel nostre sindicat, pràcticament des del mateix moment en el que es va fer l'avaluació de riscos laborals per cada servei, d'això ja fa uns quants anys. Sempre, però, ha estat deixat de banda sense concedir-li la importància que es mereix i els conflictes interns (molts dels quals tenen un orígen organitzatiu) s'han anat afrontant, bé amb una intervenció no protocolitzada del propi ajuntament, o bé amb amb el suport d'altres administracions supramunicipals. 

És per tant indispensable treballar en aquest pla i sindicalment ho considerem una necessitat tant important com la que atany a la prevenció de riscos físics i celebrem que des de Gestió de Persones s'impulsin aquest grup de treball tot esperant que el resultat de la seva feina no es dilati en el temps.

CCOO ES REUNEIX AMB ELS RESPONSABLES DEL DEPARTAMENT D'ESPORTS PER TRACTAR SOBRE EL PERSONAL D'INSTAL·LACIONS ESPORTIVES


El passat 18 de setembre representants de CCOO ens vam reunir amb els responsables polítics i tècnics del servei per tal de tractar sobre la situació de les instal·lacions esportives, responent a la inquietud manfiestada per afiliats del nostre sindicat.

La reunió es va dur a terme amb tota cordialitat i es va produir un cert consens en el diagnòstic. CCOO entén que amb motiu del trasllat del personal administratiu i tècnic a Ca l'Escoda s'ha posat de manifest alguna dificultat en la resolució de  gestions que només es poden abordar des de la presència en els propis equipaments. Aquest fet, en relació a la situació concreta del Pavelló Poliesportiu, ha propiciat que sigui personal subaltern el que, de facte, acabi assumint funcions de gestió que van més enllà de les recollides en la seva fitxa. Per aquest motiu CCOO formalitzarà una sol·licitud per a la modificació de l'organigrama vigent per tal de crear un nou lloc de treball amb més atribucions que les pròpies dels conserges de l'equipament, fet que suposaria l'increment i la millora de la qualificació de la dotació actual de personal i serviria per satisfer de manera més adequada les necessitats dels usuaris de les instal·lacions.


diumenge, d’octubre 06, 2024

ES CREA UNA COMISSIÓ D'ESTUDI PER ELABORAR UN REGLAMENT DE PROVISIÓ DE VACANTS


La Mesa General de Negociació va acordar el passat 27 de setembre la creació d'una comissó d'estudi per a l'elaboració d'un Reglament de provisió de llocs de treball vacants. CCOO ja havia presentat una proposta de reglament el passat mes de maig amb la finalitat d'acabar amb la subjectivitat en els processos de cobertura de vacants i posteriorment el govern municipal en va presentar una de pròpia que va portar a la Mesa General juntament amb una proposta de pla de carrera professional.

Fins ara la cobertura dels llocs de treball no ha seguit el sistema ordinari de concurs que és el que estableix la legislació per aquesta finalitat. L'ocupació de vacants s'havia fet tradicionalment de manera discrecional per part de l'ajuntament emparant-se en la inexistència d'un pla de carrera i de promoció professional que justament li corresponia promoure. D'un temps ençà hem comprovat com l'ocupació de vacants s'ha produït de diverses maneres: per comissió de serveis, per adscripció de funcions, per crides internes... i també s'està produint per accés des de borses de treball, de manera que persones externes a l'organització accedeixen a llocs que haurien de ser en justícia ocupats pel propi personal de l'ajuntament.

Tant la corporació com els sindicats entenem que no es pot mantenir aquest greuge, però que cal donar una solució consensuada i treballada més enllà de la simple proposta i votació de documents amb continguts en gran part antagònics, com ho són la proposta de CCOO i la del propi ajuntament, i justament per aquest motiu pensem que cal treballar el consens.  Així doncs en la mesa general es va acceptar una proposta de CCOO de separar el tema del reglament de provisió de vacants del de carrera professional per poder treballar de manera seriosa ambdues qüestions. Es va acordar una reunió setmanal amb la intenció d'arribar a un acord abans de final d'any tot i que en el moment de publicar aquest article ja s'han començat a experimentar dificultats d'agenda que amenacen en endarrerir la solució. Confiem en reprendre aviat els treballs per tal que el 2025 ja puguem disposar d'aquest reglament.