divendres, de juny 28, 2013

URGÈNCIA EN ABORDAR REFORMES EN LA LEGISLACIÓ SOBRE EL FINANÇAMENT DE LES ENTITATS LOCALS.

El sou dels funcionaris d'Anglès, en perill
L'ordre d'ingrés de la nòmina del juny està bloquejada per manca de diners

Els regidors preocupats per com sortir de l'atzucac

L'ordre de pagar el sou del mes de juny dels treballadors de l'Ajuntament d'Anglès està, de moment, “bloquejada”, segons va explicar ahir l'alcalde, Pere Espinet, fins que no es rebin els diners del fons de cooperació local “que per llei toquen a l'Ajuntament”, i que pugen a uns 130.000 euros, segons va dir. L'Ajuntament té 57 treballadors, i el dia 24 o 25 hauria d'ingressar la nòmina del mes més la part corresponent de la paga d'estiu, però Espinet no veu clar que puguin cobrar puntualment, ja que l'Ajuntament no té diners i ha de fer equilibris per pagar. Per això, Pere Espinet es va reunir fa poc amb els representants sindicals de l'Ajuntament per exposar la situació. “Si algun treballador espera els diners el dia 24 i no ens han ingressat els del fons de cooperació local, haurà de tenir paciència i esperar”, va manifestar ahir Espinet. Les nòmines del mes de juny pugen a 165.000 euros. L'alcalde tem que els 130.000 euros que l'Ajuntament ha d'ingressar “siguin escapçats o anul·lats o desviats per pagar la part corresponent dels crèdits que hi ha contractats amb l'Institut Català de Finances”, segons va exposar ahir. Si és així, l'alcalde d'Anglès va dir que el pagament als treballadors segurament s'hauria d'ajornar “una setmana o quinze dies”, i pagar més tard la llum o el gasoil per poder pagar els treballadors. “Des de la regidoria d'Hisenda s'estan buscant solucions per poder pagar les nòmines, fet que passa inevitablement per retardar els pagaments als proveïdors”, va afegir Pere Espinet.
 
Font: El PUNT AVUI divendres 28 de juny de 2013
  
 
 
EL PLE MUNICIPAL APROVARÀ ELS SERVEIS ESSENCIALS DE L'AJUNTAMENT
 
 


L'art. 3 del Real Decret Llei 20/2011 de 30 de desembre, de mesures urgents en matèria pressupostària, tributària i financera per la correcció del dèficit públic estableix que durant l'any 2012 no es pot procedir a la incorporació de nou personal que no estigués ja inclòs en l'oferta pública de l'ajuntament, llevat de casos excepcionals i per cobrir necessitats urgents i inajornables que es restringiran als sectors, funcions i categories professionals que es considerin prioritaris o que afectin el funcionament dels serveis públics essencials.
 
Aquesta mesura, que es manté pel 2013, obliga a l'ajuntament a declarar essencials una sèrie de serveis per possibilitar que, sense augment dels pressupostos de capítol 1, en determinats casos es pugui substituir personal que causi baixa per jubilació o per altres circumstàncies sense que el servei quedi afectat.
 
Moltes administracions estan posant en marxa declaracions de serveis essencials per evitar deixar de prestar serveis. Una mostra més dels efectes de les mesures adoptades pel govern del PP, obsessionat amb el desmantellament del sector públic i singularment de les administracions locals que ens arrosseguen progressivament a l'extinció en la línia del que reclamen determinades comissions "d'experts", també a Catalunya, que voldrien veure privatitzats tots els serveis públics.
 
 

 
 
HI HAURÀ NOVA REGULACIÓ PER ACCEDIR A LES BESTRETES
 
 

El Pacte de Condicions de Treball i Conveni Col·lectiu 2008-2012 regula les condicions en les que es poden concedir bestretes sobre les retribucions dels empleats de l'Ajuntament de Premià de Mar. No s'estableixen, però, criteris i fins ara es donaven per ordre de sol.licitud. La situació actual de crisi econòmica i l'empitjorament de les condicions econòmiques pels treballadors públics ha fet proliferar la sol.licitud d'avançaments sobre la nòmina. En alguns casos la bestreta es sol.licita per raons de necessitat però també és veritat que en altres es fa per evitar els interessos sobre crèdits bancaris associats a l'adquisició de bens de consum que res tenen a veure amb una situació de necessitat.
 
El cas és que actualment hi ha una llista d'espera d'un any per poder accedir a aquests ajuts i això perjudica a aquells que efectivament ho necessiten. Així doncs, l'equip de govern i els sindicats estan treballant en una nova regulació en la concessió d'aquests avançaments per protegir els interessos d'aquells que realment ho precisen per sortir d'un problema econòmic puntual.

dijous, de juny 20, 2013

CCOO PRESENTA ESMENES AL REGLAMENT D'AJUNTAMENT OBERT

Els vidres també s'han de netejar
La Secció Sindical de CCOO ha presentat durant el període d'exposició pública, esmenes al Reglament Municipal de Govern Obert i Participació Ciutadana. Aquest reglament, que pretén aportar transparència a l'acció municipal havia oblidat alguns "matisos" que ens hem encarregat de recordar, perquè a nosaltres no ens agrada la comèdia. Ja que el govern assegura voler tenir parets de vidre i finestres obertes, que ho practiqui.
 
Amb aquestes esmenes donem oportunitat al govern municipal que passi el drap pel vidre i com a mínim deixi veure alguna cosa.
 
Per accedir a les esmenes presentades per CCOO: U:\Public\CCOO\REGLAMENTS
 
REFLEXIÓ SOBRE LA SOCIETAT DE CLASSES
 
 

L'ACTUACIÓ DELS DELEGATS DE PREVENCIÓ PROPICIA LA REMODELACIÓ DELS SERVEIS DE L'OAC


La nova distribució evitarà el col.lapse




















Qui més qui menys que hagués passat per l'OAC les darreres setmanes s'hauria adonat del col·lapse de públic que diàriament es produïa a la planta baixa. La situació era insostenible pels mateixos treballadors ja que s'havien donat episodis de discussions i falta de respecte als empleats produït per l'acumulació de persones i augments de temps d'espera que no permetien el treball en condicions dignes i exposaven la plantilla de l'OAC a importants situacions d'estrés.
 
La coincidència en el temps de campanyes extraordinàries afegides a la tasca ordinària de l'OAC havien generat aquesta situació que desbordava la capacitat de la sala.
 
El passat 31 de maig els delegats de prevenció van entrar un escrit a l'Ajuntament demanant mesures urgents atès que consideraven que es posava en risc la salut dels treballadors. La reacció del govern municipal, en aquest cas, va ser immediata perquè el dia 10 de juny es va convocar de nou als delegats per explicar-vos diverses solucions aportades per l'arquitecte municipal  de separació física dins de la mateixa dependència dels espais d'atenció i espera.

Finalment el dia 17 de juny la nova distribució ja estava operativa. Volem agrair la ràpida reacció del personal tècnic i dels regidors responsables per haver trobat una bona solució al col·lapse d'aquest servei i també constatar que la intervenció sindical en els afers diaris de la plantilla és fonamental per a reconduir situacions enquistades en el temps que no troben sortida.
 
EL GOVERN TORNA A INCOMPLIR EL CONVENI I APROVA CINC VALORACIONS ENCOBERTES




Aquesta vegada el premi ha estat poc repartit



















El Ple Municipal d'ahir dia 19 de juny va aprovar amb els vots a favor de CIU, PSC i PP i en contra de Crida Premianenca i ICV-EUIA, cinc productivitats a treballadors/es municipals, tot i l'informe negatiu del Comitè Unitari de Personal que es va incloure a l'expedient una vegada celebrada una Mesa General de Negociació en la que es van viure alguns moments de tensió.
 
L'equip de govern té al calaix des de fa dos anys propostes de revisió de fitxes que no es va voler comprometre a cursar a curt termini. En canvi assigna d'ofici productivitats (que en realitat són valoracions encobertes) a companys que en cap moment han sol·licitat la revisió de la seva fitxa. Aquesta conducta del govern municipal és una nova mostra d'arbitrarietat, que ja no és una novetat, però que no per això ens ha de deixar indiferents.
 
Cal recordar que l'actual Pacte de Condicions de Treball i Conveni Col.lectiu regula el procediment per a la revisió de fitxes que mai ha estat respectat, recorrent a la decisió unilateral, no negociada i sempre amb la intenció de respondre a pactes individuals que s'allunyen de la negociació col·lectiva i que instauren un model de relacions laborals clientelistes. Una autèntica càrrega de profunditat, una més, contra la pau social i la normalització de les relacions laborals.
 
El Comitè Unitari de Personal ha manifestat en el seu informe que no posa en dubte la capacitat i la vàlua professional dels companys afectats, però una vegada més, el govern fa trampa i cala foc a la convivència buscant l'enfrontament entre nosaltres.

Enllaç a l'informe del Comitè Unitari: U:\Public\CCOO\PRODUCTIVITATS
 
 
 

dijous, de juny 13, 2013


ACORD SOBRE JORNADA LABORAL, PERMISOS I LLICÈNCIES




El passat dimecres dia 12 de juny, la Mesa General de Negociacíó va arribar a un acord definitiu sobre jornada laboral, permisos i llicències. L'acord recull majoritàriament les propostes sindicals amb alguns matisos. L'entrebanc més important que hem tingut ha estat el derivat de la necessitat de reglamentar la reducció a 35h en base a l'autoformació.
L'autoformació seguirà dos criteris: un subordinat a la simple justificació i destinat a matèries relacionades amb el el lloc de treball des d'una perspectiva individual: millora de la condició física, ús d'eines informàtiques associades amb la vinculació laboral a l'ajuntament (portal de l'empleat), manteniment físic, gestió del correu electrònic, així com la formació en el coneixement de drets laborals i els serveis públics.
L'altre criteri es desenvoluparà en forma d'autoformació relacionada amb continguts de caràcter tècnic i operatiu del lloc de treball i no només estarà sotmès a justificació sinó també a avaluació per part dels Recursos Humans. Aquesta autoformació tindrà efectes tant per la carrera administrativa com per la productivitat. Les matèries que computaran les proposarà anualment Recursos Humans, si bé els caps de servei i els mateixos treballadors interessats en podran proposar.
 
Un altre aspecte destacat de l'acord és la disposició per part dels empleats de 30 hores anuals destinades a conciliació de la vida laboral i familiar. D'aquestes 30 hores durant aquest 2013 només es podrà disposar de 15h.
 
 
 
 
TORNEM A LES SANES TRADICIONS: FAREM SERVIR EL BLOG DE CCOO


Aquest blog ha estat un parell de mesos en silenci. No ha estat un temps sabàtic. Si no ens hi em posat ha estat per l'acumulació de feina que potser no hem sabut equilibrar amb la important comunicació. Ìntentarem corregir-ho. La nostra feina diària al davant el Comitè Unitari de Personal de vegades ens fa centrar en la defensa dels interessos col.lectius i abandonem un proselitisme que sovint només serveix per l'autobombo i d'altres (soprenentment) perquè la gent t'acabi votant en unes eleccions sense reparar en la feina feta. Sabem no obstant que qui ens fa confiança ens ho sabrà perdonar sabent que treballem per tots. Intentarem (i diem intentarem perquè continuarem prioritzant la defensa col.lectiva) combinar la nostra feina al Comitè Unitari amb la necessària explicació de l'activitat de CCOO a l'Ajuntament de Premià de Mar.