dimecres, de setembre 28, 2022

ELS SINDICATS EXIGIM RECURSOS I QUE ES COMPLEIXIN ELS ACORDS

Nou capítol de compromisos per dotar les seccions sindicals de l’ajuntament per poder dur a terme la seva activitat.

La Mesa General de Negociació celebrada el 12 de febrer de 2021 va modificar  l’article n. 78 de drets sindicals i va reconèixer la dotació de 1.000 euros anuals per despeses contemplades en l’Acord de Matèries Comunes, derivades de l’activitat de les seccions sindicals, amb distribució proporcional a la seva representativitat. La secció sindical de CCOO ha reclamat sense èxit la subvenció de l’any 2021 i la de 2022. Ha estat en una reunió celebrada dimecres dia 28 de setembre, en la qual s’ha pogut desencallar la qüestió establint el compromís de dissenyar el procediment administratiu correcte pel seu abonament efectiu l’any 2023.

Es dóna la circumstància que en els anys de vigència de l’Acord de Matèries Comunes, (des del 2014) ja es recollia un finançament de 500 euros anuals que, només en alguna ocasió aïllada es va fer efectiu, havent de costejar els delegats i delegades les despeses produïdes per desplaçaments o altres derivats de la seva activitat representativa. Això significa que uns 5.000 euros que haurien d’anar destinats a l’activitat sindical, s’han quedat en poder de la caixa municipal.

Per altra banda, els sindicats ens vam quedar sense poder utilitzar el local del carrer de Sant Antoni l’any 2020 per culpa de la pandèmia i el trasllat de les oficines a Ca l’Escoda que implicava una reorganització dels espais. Segurament ens haureu vist utilitzant algun ordinador de l’edifici o celebrant reunions, però no tenim un lloc fix per desenvolupar la nostra activitat, tal i com es recull en el mateix Acord de Matèries Comunes. Tot i que en la Mesa General de Negociació del mateix 12-02-2021 es va acordar que l’Ajuntament posaria a disposició dels sindicats, al marge dels recursos econòmics, “un local equipat de manera homologable a qualsevol departament de l’ajuntament, quant a recursos fungibles, equipament mobiliari i eines informàtiques per al desenvolupament de les seves funcions.”

En la mateixa sessió s’acordava “ajornar la materialització de l’acord al moment en que, completat el trasllat de les oficines municipals a Ca l’Escoda, es doni un nou destí als diferents espais municipals que han quedat alliberats amb el canvi de dependències.” Si tenim en compte que el trasllat d’oficines es va completar el primer trimestre de 2020, portem més de dos anys i mig esperant.

En la Mesa General de Negociació del passat 26 de setembre, el govern va tornar a assumir el compromís de resoldre la situació i ens van demanar dues setmanes per dir quelcom. Seguirem aquest tema molt de prop perquè disposar d’aquests  recursos equival a millorar l’atenció i la feina que fem pels treballadors i treballadores d’aquest ajuntament.