dissabte, de juliol 16, 2016

ES PRESENTA EL PLA D’IGUALTAT INTERN DE L’AJUNTAMENT DE PREMIÀ DE MAR

El pla ve condicionat per l’exigència de justificar una subvenció i, per tant, per la precipitació i el no consens. 

El 13 de juliol, es va presentar el nou Pla d’Igualtat de l’Ajuntament de Premià de Mar. Benvingut sigui aquest pla, ja que, si no fos per una subvenció del FEDER que exigia a l’ajuntament a disposar-ne d’un, segurament haguéssim tardat anys a pactar. 

Els plans d’igualtat, obligatoris per empreses de més de 250 treballadors/es, o bé, que ho reculli el conveni col·lectiu (el nostre no el va recollir perquè es va signar prèviament a l’aprovació de la LLEI 17/2015, del 21 de juliol, d'igualtat efectiva de dones i homes). En aquest cas l’acceleració ve motivada per beneficis extralaborals i s’ha resolt meteòricament. Prova d’això és que el decret de contractació de l’empresa ISERVEIS EINSTIC SL, per a l’elaboració del pla, té data de 9 de juny de 2016, i just cinc dies després, el 14 de juny, un nou decret d’Alcaldia ja procedeix a l’aprovació del Pla, òbviament sense negociació amb els sindicats, i amb un cost de 9.075 €. També ens ha generat desconcert el fet que la tècnica encarregada dels treballs, s’anuncïi com una empresa (“Igualtat Creativa”) que no es correspon amb la firma adjudicatària. 

Pel que fa al contingut del pla que abunda en l’anàlisi estadística de les dades facilitades per RRHH, es conclou que les dones majoritàriament ocupen la banda alta en formació però no pas en retribució, també es deriva la necessària sensibilització per a la redistribució de les tasques familiars i domèstiques i, relacionat amb això, la introducció de polítiques de conciliació de la vida laboral i familiar. 

Pel seguiment en l’aplicació del pla es va constituir el mateix dia 13 una comissió tècnica amb participació política i tècnica de l’àrea d’igualtat de l’ajuntament, recursos humans i dos representants sindicals: Glòria Capelles de CCOO i José Antonio Mendoza de SFP. 

Podeu accedir a l’estudi a través d’aquest enllaç: U:\Public\CCOO\IGUALTAT.