divendres, de juliol 27, 2018

COMISSIÓ DE GARANTIES (25 JULIOL 2018)


Reclamació antiguitats Escola de Música

Una treballadora de l’Escola de Música va reclamar el pagament de les antiguitats en el període 1990-1996 d’acord amb el preu estipulat a la Llei de Pressupostos Generals de l’Estat pel grup A1. S’està reunint documentació per part de Recursos Humans per verificar la procedència o no de la reclamació que afecta un nombre reduït de treballadores que estava activa en aquest període, prèviament a la interposició d’un recurs de reposició per la part interessada.

Reclamació per l’equiparació d’auxiliars administratius/ves a l’OAC

Des de CCOO vam reclamar l’equiparació retributiva de dos companys/es de l’OAC que, efectuant les mateixes funcions que els Gestors d’OAC, perceben uns ingressos mensuals inferiors.

Per part de l’ajuntament es reconeix l’existència d’aquest greuge i es compromet a que en la propera tardor es convoquin nous llocs de treball d’interinatge de Gestor d’OAC per regularitzar aquesta situació.

Reclamació de reconeixement de complement de flexibilitat Gestor OAC

La darrera Comissió de Garanties va debatre sobre la necessitat de reconèixer el factor de flexibilitat al lloc de treball de Gestor OAC. L’argument sindical és que sovint es cobreixen absències de companys/es en la imprescindible funció d’atenció al públic i això suposa a la pràctica una alteració del seu horari ordinari de treball. Aquesta situació no es formalitza sota cap procediment perquè aquests canvis en l’horari es donen entre els mateixos treballadors/es per voluntat pròpia. Aquesta pràctica evita que l’ajuntament cobreixi aquestes absències amb noves incorporacions o amb hores extres.

La Comissió de Garanties del dia 4 de juliol de 2018 va acordar demanar un informe a la Responsable de l’OAC per verificar si aquests moviments en els horaris tenen un caràcter habitual i amb quina assiduïtat es produeixen.  L’ajuntament diu que disposa d’informació verbal però que l’informe no està enllestit. La part sindical insisteix en disposar d’aquest informe.

Auxiliar administratiu/va de l’àrea de Serveis Personals de Participació Ciutadana

Davant la constatació que moltes de les tasques que efectua l’auxiliar administrativa adscrita al departament de Cultura tenen un perfil d’administratiu/va més que no pas d’auxiliar, la part sindical proposa estudiar la situació per si cal procedir a algun canvi en l’organigrama.

Per part de l’ajuntament diu que es preveu el retorn de la titular del lloc. Per aquest motiu es reorganitzarà el servei administratiu que acabarà amb la dedicació parcial d’una mateixa jornada a diferents serveis, per passar a jornades senceres en una mateixa destinació. Des de CCOO veiem encertat aquest plantejament.