dimecres, de desembre 08, 2010

PRESENTACIÓ DE SOL.LICITUDS DE REVISIÓ DE FITXES DE LLOCS DE TREBALL

El Pacte de Condicions de Treball i Conveni Col.lectiu preveuen que els mesos de maig i novembre es faran les propostes que siguin necessàries per a la revisió de les fitxes de llocs de treball que són la base per a la determinació de les retribucions de cada lloc. Havent un procés de valoració de llocs de treball en suspens (l'aplicació no es pot fer a cost zero i s'entén que l'ajuntament ha de tenir una dotació pressupostària per afrontar-la), l'equip de govern, però, any rere any des de que es va signar el conveni utilitza la mateixa pràctica: cita a la representació sindical el mes de desembre, pocs dies abans de l'aprovació del pressupost i plantilla per l'any següent, i simula una negociació (exigència legal) per a legitimar valoracions en un sol paquet entre les quals hi ha casos objectivables i altres que responen a la subjectivitat del mateix equip de govern. Malgrat la part sindical insisteix en que s'incompleix el Pacte i el Conveni quant a la regulació del procediment per a la revisió de fitxes de llocs de treball, l'Ajuntament continua amb la seva pràctica i aquest any també ho faran. Així doncs, el Comitè Unitari de Personal obre un termini del 13 al 20 de desembre per a que tots aquells que creieu que cal revisar la vostra fitxa, ens feu arribar les propostes (a través del correu juntapersonal@premiademar.cat), d'acord amb aquests criteris:

1. Comproveu que disposeu d'una versió actualitzada de la fitxa del lloc de treball que ocupeu (si no disposeu d'ella podeu demanar-la al vostre Cap d'Àrea i, si aquest no la té disponible, al departament de RRHH).

2.Valoreu si les funcions, les característiques, la formació i demés requeriments es corresponen amb les tasques que efectivament desenvolupeu al vostre treball. (La secció sindical de CCOO es posa al vostre servei per a facilitar-vos informació sobre les taules valoratives que determinen els punts HAY i per consegüent les retribucions específiques de cada lloc).

3. Proposeu, si s'escau, modificacions argumentades (quant més i més objectives millor) sobre la fitxa. Aquestes propostes es faran arribar i seran analitzades en la Mesa General de Negociació.

L'expedient de la proposta modificativa de fitxes de llocs de treball que es presentarà a la Mesa General de Negociació estarà format per la mateixa sol.licitud (especificant clarament tant les modificacions de funcions com de punts HAY), l'informe del departament de Recursos Humans i Organització i l'informe del cap de l'àrea d'adscripció del lloc. L'incompliment d'aquest procediment suposaria a l'hora l'incompliment del Pacte i Conveni i per tant constituiria un motiu més de denúncia, per tant és d'esperar que l'equip de govern no tiri endavant valoracions unilateralment.