dijous, de novembre 28, 2019

MESA GENERAL 27 DE NOVEMBRE 2019

1. TRANSPARÈNCIA ACTIVITATS COMITÈ UNITARI DE PERSONAL

Arran d’una proposta formulada per CCOO, el Comitè Unitari de Personal va acordar fer arribar a la plantilla els temes de l’ordre del dia de les sessions que, de manera ordinària, celebra aquest òrgan cada dimecres. Entenem que aquesta és una mesura necessària no només per aportar transparència en les activitats del Comitè sinó fomentar la participació dels treballadors augmentant la interactuació entre els/les treballadors/es i els seus òrgans de representació.

2. APROVACIÓ COMPLEMENTACIÓ 100% BAIXES LABORALS

El Ple Municipal del passat 20 de novembre va aprovar la modificació de l’article  l’Acord de Matèries Comunes pel que fa a la regulació de la complementació de les situacions d’IT. El nostre acord havia estat redactat i acordat per neutralitzar els efectes de les mesures contemplades en el RDLL 20/2012 dictat pel govern del PP, absolutament regressiu pels drets dels treballadors i treballadores, contemplant el màxim de possibilitats legals per complementar al 100% les situacions de baixa. Arran de l’obertura de possibilitats legals de tornar a negociar aquests drets que ja teníem reconeguts en l’anterior Conveni Col·lectiu i Pacte de Condicions de Treball, la Mesa General de Negociació acordà el mes de gener el restabliment del 100% de complementació de situacions de baixa que finalment s’han formalitzat en aquest ple municipal reconeixent la complementació retroactiva a 14 de gener de 2019, data de l’acord. Així doncs, tots aquells companys i companyes que s’haguessin vist penalitzats durant aquest any per una situació de baixa laboral cobraran aquest mateix mes de novembre les compensacions corresponents. A partir d’ara tampoc no serà necessari requerir informes mèdics per justificar la complementació.  Es tracta d’un acord molt positiu que ha costat molt de portar a la pràctica però que finalment ja és efectiu.

MESA GENERAL DE NEGOCIACIÓ 27-11-2019. PUNTS TRACTATS:

1. HOMOLOGACIÓ RETRIBUTIVA GESTORS/ES OAC

S’ha acordat el reconeixement a tres auxiliars administratius/ves de l’OAC de les seves funcions com a Gestors/es OAC. Això significa que a partir de l’1 de gener tindran reconeguda l’homologació retributiva amb la plaça de Gestors/es. L’acord s’ha adoptat a partir d’una proposta de CCOO que va ser aprovada pel Comitè Unitari de Personal i elevada a la Mesa General de Negociació. El nostre sindicat ja havia plantejat el mes de juny de 2018 aquest reconeixement que en aquell cas va ser denegat per l’ajuntament adduint l’imminent celebració d’un procés selectiu que mai va arribar. En el cas que no es disposi de pressupost per l’any 2020 aquests treballadors/es accediran a l’homologació efectiva a través d’altres conceptes retributius de manera transitòria, cosa que significa que no resten condicionats per la disponibilitat o no de pressupost per l’any vinent. 

2. BASES EXTRAORDINÀRIES PROCESSOS D’ESTABILITZACIÓ PERSONAL INTERÍ

S’han aprovat les bases que en el seu moment va proposar CCOO amb una petita esmena en la meritació de serveis prestats. L’aprovació d’aquestes bases tampoc no ha estat un camí fàcil per nosaltres perquè fins ara havien estat denegades per l’ajuntament. Des del sindicat hem persistit en aquest tema i finalment l’ajuntament ha mostrat voluntat per tirar-les endavant.

El reconeixement del caràcter extraordinari d’aquestes bases permet una major puntuació en la fase de mèrits i un plantejament general més beneficiós al personal que està ocupant llocs de treball amb caràcter d’interinitat com a mínim els tres anys anteriors al 31 de desembre de 2017. Entenem que és una molt bona oportunitat perquè els vuit companys/es que es veuen positivament afectats/des per l’acord puguin consolidar els seus llocs de treball després de tant de temps.

En el mateix acord s’ha fixat un calendari per la regularització definitiva d’aquests interinatges durant l’any 2020.

3 RECONEIXEMENT NIVELL COMPLEMENT DE DESTÍ PERSONAL INTERÍ

No ha estat possible arribar a un acord en aquest tema i govern i sindicats ens hem emplaçat a una nova sessió de la Mesa General de Negociació que tindrà lloc el proper dia 11 de desembre de 2019. Per part del departament de Recursos Humans estan pendents d’algunes consultes amb la Diputació de Barcelona per donar una resposta satisfactòria a la petició que va fer CCOO mitjançant una proposta que va ser acordada pel Comitè Unitari de Personal. Segons aquesta proposta, CCOO reclamava el reconeixement del nivell de complement de destí que els treballadors /es amb independència de la seva situació  com a funcionari/a de carrera o interí/na  i el personal laboral tenien en el moment de l’aplicació de la Valoració de Llocs de Treball l’1 de gener de 2018.

Des del sindicat mantenim la idea que tant l’esperit que va guiar la negociació de les valoracions, com els acords precedents i les actes de que disposem així com també el tractament que està rebent aquesta qüestió en diferents sentències apunten cap aquest reconeixement i no entendríem una resolució contrària a la nostra petició. 

4. OFERTA PÚBLICA D’OCUPACIÓ 2019

L’ajuntament ha informat que impulsarà l’Oferta Pública d’Ocupació de l’any 2019 per integrar aquelles places els ocupants de les quals han causat baixa per jubilació. Des de CCOO entenem que cal aprofitar aquest any 2019, malgrat la inexistència de pressupost municipal, per no perdre les poques oportunitats que ens permeten les taxes de reposició que venen condicionades, no només per les limitacions pròpies de les lleis de pressupostos, sinó també per l’incompliment de la regla de la despesa per part de l’ajuntament que impedeix el creixement de plantilla en no poder superar el 100% de la reposició i per tant no generar ocupació neta amb una plantilla totalment insuficient i massa depenent del treball precari com el dels mateixos plans d’ocupació.


5. ESTUDI DIMENSIONAMENT DE LA PLANTILLA

El govern ens ha informat que entre els mesos de gener i abril de 2020 es farà a través de la Diputació de Barcelona un estudi sobre el dimensionament de la plantilla. Això permetrà fer un diagnòstic de la situació i valorar la redistribució d’efectius o cap a on orientar el futur creixement de la plantilla de treballadors i treballadores de l’ajuntament.

Les conclusions d’aquest estudi no poden desatendre les conclusions que va fer arribar CCOO al govern basat en anàlisis comparatives en les que es posaven de manifest carències importants en la plantilla actual. Ens mostrem satisfets doncs d’haver obert aquest debat per tal que ben aviat l’ajuntament disposi d’instruments per actuar en una situació que entenem preocupant.

6. COMISSIÓ D’ESTUDI REGULACIÓ PERSONAL DIRECTIU

Els sindicats hem estat informats de la creació d’una comissió per a l’estudi de la regulació que ha de tenir en el nostre ajuntament la figura del personal directiu. Farem un seguiment d’aquest tema en els propers mesos. Els resultats d’aquests treballs de la comissió previsiblement no tindran efectes fins el segon semestre de l’any 2020.

7. CAPÍTOL 1 PRESSUPOST, PLANTILLA I RELACIÓ DE LLOCS DETREBALL

El govern ha explicat els principals canvis previstos en matèria de plantilla per l’any 2020. En aquesta mesa es tractava que els sindicats rebéssim la informació, ja que la negociació es durà a terme en una sessió posterior un cop analitzada en el si del Comitè Unitari de Personal. Bàsicament es tracta d’una proposta sense grans alteracions que manté la situació actual amb alguns reforços puntuals en determinats departaments.

8. MARXA INTERVENTOR MUNICIPAL

El govern ha informat de la marxa de l’actual interventor municipal que també venia assumint les funcions de Cap d’Organització Interna. També ha manifestat que ja ha iniciat els tràmits de disposar aviat d’un nou interventor/a per, posteriorment, analitzar la cobertura del lloc de Cap d’Àrea.