Nou capítol de compromisos per dotar les
seccions sindicals de l’ajuntament per poder dur a terme la seva activitat.
La Mesa General de Negociació
celebrada el 12 de febrer de 2021 va modificar
l’article n. 78 de drets sindicals i va reconèixer la dotació de 1.000 euros anuals per despeses
contemplades en l’Acord de Matèries Comunes, derivades de l’activitat de les
seccions sindicals, amb distribució proporcional a la seva representativitat.
La secció sindical de CCOO ha reclamat sense èxit la subvenció de l’any 2021 i
la de 2022. Ha estat en una reunió celebrada dimecres dia 28 de setembre, en la
qual s’ha pogut desencallar la qüestió establint el compromís de dissenyar el procediment administratiu correcte pel
seu abonament efectiu l’any 2023.
Es dóna la circumstància que
en els anys de vigència de l’Acord de Matèries Comunes, (des del 2014) ja es
recollia un finançament de 500 euros anuals que, només en alguna ocasió aïllada
es va fer efectiu, havent de costejar
els delegats i delegades les despeses produïdes per desplaçaments o altres
derivats de la seva activitat representativa. Això significa que uns 5.000 euros que haurien d’anar
destinats a l’activitat sindical, s’han quedat en poder de la caixa municipal.
Per altra banda, els
sindicats ens vam quedar sense poder utilitzar el local del carrer de Sant Antoni l’any 2020 per culpa de la pandèmia i el trasllat de les oficines a Ca l’Escoda
que implicava una reorganització dels espais. Segurament ens haureu vist
utilitzant algun ordinador de l’edifici o celebrant reunions, però no tenim un
lloc fix per desenvolupar la nostra activitat, tal i com es recull en el mateix
Acord de Matèries Comunes. Tot i que en la Mesa General de Negociació del
mateix 12-02-2021 es va acordar que l’Ajuntament posaria a disposició dels
sindicats, al marge dels recursos econòmics, “un local equipat de manera
homologable a qualsevol departament de l’ajuntament, quant a recursos fungibles, equipament
mobiliari i eines informàtiques per al desenvolupament de les seves funcions.”
En la mateixa sessió
s’acordava “ajornar la materialització de
l’acord al moment en que, completat el trasllat de les oficines municipals a Ca
l’Escoda, es doni un nou destí als
diferents espais municipals que han quedat alliberats amb el canvi de
dependències.” Si tenim en compte que el trasllat d’oficines es va
completar el primer trimestre de 2020, portem
més de dos anys i mig esperant.
En la Mesa General de
Negociació del passat 26 de setembre, el govern va tornar a assumir el
compromís de resoldre la situació i ens
van demanar dues setmanes per dir quelcom. Seguirem aquest tema molt de
prop perquè disposar d’aquests recursos
equival a millorar l’atenció i la feina
que fem pels treballadors i treballadores d’aquest ajuntament.