L’Ajuntament ens trasllada les bases per a la selecció interina d’un/a
Tècnic/a de Comunicació i Transparència. CCOO ens hem mostrat crítics per la
conversió de places de personal eventual en personal de plantilla i pels canvis
que s’estan introduint en l’organigrama recentment aprovat i hem demanat la
compareixença del regidor Rafa Navarro per aclarir el model de departament de
Comunicació que es pretén implantar atès que també hi ha hagut altres canvis
que no se’ns han explicat. Pel que fa a les bases, els sindicats les reben i
les revisaran en la confiança que l’ajuntament, segons manifesta, ha reproduït
els models de bases acordats anteriorment en la Mesa General de Negociació.
Actualització de la taula d’ajuts socials (art.98)
CCOO hem demanat que es revisin els valors frontera i els imports a percebre
per ajut social d’acord amb les previsions del propi Acord de Matèries
Comunes i denuncia que no s’han actualitzat els imports des de l’any 2016. Els
sindicats ho han plantejat en la reunió d’avui i Recursos Humans es fa ressò
d’aquesta petició i diu que ho estudiarà i que poden existir interpretacions no
coincidents entre el departament de RRHH i els sindicats sobre els sistemes
d’actualització. Respondran en breu.
Formació interna interins afectats per processos selectius
Els sindicats recorden que hi ha un compromís de formació interna pels companys/es
que han d’afrontar processos selectius. Els més preocupants són els processos
oberts que són de lliure concurrència i que per tant poden suposar la
finalització de la relació professional d’aquests companys/es a l’Ajuntament.
Assenyalen que algun d’aquests treballadors ha recorregut al sindicat per
manifestar que s’ha engegat el procés sobre la plaça que estan ocupant sense
estar-ne assabentats. RRHH manifesta que està fent un seguiment del tema i que
s’informa a les persones afectades i que té la previsió de fer dues sessions de
formació interna aquest mes de juliol.
Aplicació de productivitats 2018
RRHH, responent a un requeriment de CCOO sobre l’incompliment dels acords
d’octubre de 2017, informa un per un dels casos de noves productivitats. De les
productivitats enumerades n’hi ha que, segons criteri nostre, s’haurien
d’abonar en un concepte diferent i d’altres que provoquen un debat sobre les
funcions de diversos llocs de treball. Per aclarir aquest tema i atès que no
ens han convençut determinats arguments demanarem la participació del regidor
de l’àrea afectada perquè ens doni les explicacions oportunes en la propera
Mesa General de Negociació. Les productivitats que es vénen abonant sota la
denominació “assoliment altres tasques” haurien de desaparèixer progressivament
ja que va ser la pròpia Mesa General de Negociació en els acords d’octubre de
2017 , la que va acordar la seva absorció progressiva fins a la desaparició
l’any 2019 en finalitzar el procés de valoracions. Contràriament, veiem com
proliferen noves productivitats no pactades que posen en qüestió, no només els
acords, sinó també l’aplicació de la valoració de llocs tal i com s’havia
previst inicialment.