1. Seguiment i informació sobre les actuacions dutes a terme durant la situació d'alarma i que afecten al personal
• La Cap de RRHH fa un resum de la situació i parla del reforç d'alguns serveis essencials com els serveis socials i l'Oac, amb noves incorporacions ja sigui exteriors, (com el cas de la nova treballadora social), com interns i quatre empleats més en el cas de l'OAC que recullen trucades telefòniques per fer atencions a la ciutadania en relació a la crisi.
• S'està trucant als majors de 65 anys i s'està preparant material protector amb destí als domicilis.
• S'ha posat a disposició de la plantilla formació on line. S'han registrat 178 inscripcions en els microcursos de la Diputació i 8 específicament en el curs de teletreball, s’està reunint més informació de les entitats municipalistes.
• La nòmina d'abril vindrà ja amb un increment del 2% de retroactivitat a data 1 de gener.
• El Comitè de Seguretat i Salut Laboral ha aprovat un protocol de mesures preventives i s'ha ratificat per decret d'Alcaldia. Aquest protocol té un caràcter revisable. S'enviarà a tota la plantilla.
1. Proposta de gratificació al personal que cobreix serveis essencials en l'estat d'alarma
• Els sindicats proposen alguna compensació econòmica pels treballadors i treballadores que més intensament han participat de manera presencial i amb llargues jornades de treball en la prestació dels serveis públics essencials dictats per l'Alcaldia.
• El govern manifesta que està reunint la informació dels diferents departaments i les diferents actuacions del personal i farà una valoració global de tot aquest període de crisi. En aquell moment es pot tornar a plantejar el debat, una vegada disposem d'aquesta informació.
• Les dues parts admeten que s'ajorni aquest tema i s'uneixin esforços en la gestió de la crisi i en la reorganització i redistribució dels recursos disponibles per donar resposta a les necessitats immediates de la població.
2. Procés de desconfinament i tornada a la feina
• La Cap de RRHH diu que s'està començant a pensar en com efectuar la tornada a l'activitat tenint en compte que ningú no tornarà físicament al seu lloc de treball si no es poden assegurar les mesures preventives i necessàries. La tornada serà progressiva i sense exposició al risc. Actualment s'està fent una anàlisi de la situació dels equipaments.
• Per la part sindical es demana la remodelació del Comitè de Seguretat i Salut per donar-li un caràcter més executiu a l'efecte d'agilitzar la presa de decisions en matèria de protecció de salut dels treballadors, cosa a la que respon la representació del govern que cal observar les competències que normativament té assignades cada òrgan.
• Finalment s'ha acordat que coincidint amb la convocatòria de sessions ordinàries de la Mesa General de Negociació es convoquin meses extraordinàries dedicades a la gestió del procés de desconfinament i represa de l'activitat incorporant en aquesta mesa els delegats i delegades de prevenció.
• La periodicitat de les convocatòries serà cada dues setmanes, si bé extraordinàriament es poden convocar en un menor espai de temps.
3.Creació d'una Comissió d'estudi per a la implantació del teletreball a l'Ajuntament
• Es planteja la creació d'una comissió d'estudi per a la implantació del teletreball a l'ajuntament.
• Es valora que el que antigament allò que prioritàriament tenia una dimensió de conciliació de la vida laboral i familiar, ara esdevé una necessitat organitzativa. La crisi del COVID 19 ha significat la irrupció d'una manera abrupta del teletreball com una eina obligada pel desconfinament, i aquest sistema de treball, per bé que amb la necessària planificació, haurà de romandre més enllà de la situació més immediata.
• Es valora que la creació d'una comissió d'estudi s'alinearia amb la idea d'una perspectiva molt més a llarg termini del que les peremptòries necessitats obligades per la finalització dels efectes del decret d'estat d'alarma, ens poden exigir. Així, doncs la creació d'aquesta comissió s'ajorna per més endavant.
• El que si que es crea és un grup de treball en el que s'integren Anna Álvarez, Dolors Garcia, Charo Fernández, Núria Mestre, Ramon González i Cesc Niubó per elaborar continguts en relació a la regulació imminent de les condicions en les que s'ha de continuar donant el teletreball en el període de crisi més immediata. Aquest grup de treball es reunirà la setmana vinent per validar les propostes que s'elevaran per a la seva aprovació a la Mesa General de Negociació per tal que entrin en vigor a la finalització de l'estat d'alarma decretat pel govern espanyol.
• Aquest grup haurà de treballar en coordinació amb el Comitè de Salut Laboral i la Mesa General de Negociació a l'hora d'abordar el desconfinament i la represa de l'activitat pel que fa a aquells aspectes relacionats amb el treball a distància.
4. Intervenció final de l'Alcalde
Tanca la reunió l'Alcalde referint-se al pressupost municipal. Diu que cal plantejar la situació d'una manera diferent a la que veníem fent fins ara i veure en quines àrees es dona una necessitat més manifesta de recursos i en quines no. Es portarà a aprovació en pocs dies el pressupost 2020 incorporant els canvis obligats per la situació i es treballarà de cara al 2021 de cara a un pressupost que probablement vegi afectada la inversió pública en favor d'un major esforç en mesures d'ajuts a la població. També es preveu una caiguda en la participació en els tributs de l'estat.