MESA GENERAL DE NEGOCIACIÓ 3 D’ABRIL DE
2020 DE 10h A 11.38h
TEMES TRACTATS:
1. l’Alcalde, Miquel Angel Méndez dona les gràcies a tothom: als serveis essencials, a la gent que està
teletreballant amb intensitat a la gerent i a la cap de Recursos Humans.
2. Dolors Garcia de
RRHH diu que es va actuar ràpidament, es va enviar
tothom a casa i es van fixar serveis essencials. Tot i que s’ha tardat un mica
en organitzar el teletreball, el dispositiu que està funcionant ens servirà pel
futur a l’hora d’aplicar aquest nou sistema de treball. Explica que es va
organitzar a través de la comissió de contingències els serveis essencials que
van afectar a l’OAC, la brigada, els serveis socials, la policia i informàtica.
S’ha contractat una empresa per gestionar les trucades a l’OAC i aquest servei
està donant atenció continuada de 8h a 20h.
Els serveis socials
s’han reforçat amb dues professionals més que es contracten procedents de la
bossa del Consell Comarcal del Maresme fins el 31 de desembre amb independència
que la pandèmia remeti abans, ja que seran necessàries per gestionar la feina
que s’està generant. La formació s’ha fet en dos torns. També s’han incorporat
als serveis socials persones d’altres departaments amb coneixements
professionals a partir de les dades de gestió del talent de que disposa el
departament.
3. S’ha
organitzat un grup de voluntaris al municipi per
prestar assistència a la gent vulnerable que ho necessiti, especialment gent
gran. Hi ha vint companys i companyes de la plantilla en tasques de
coordinació i cinquanta-dos més en
tasques de trucades a gent gran. A més, cal afegir la gent que està en serveis
essencials. La resta de personal està funcionant en règim de teletreball.
S’estima que un 99% de la plantilla està mobilitzada i l’ajuntament mostra la
seva satisfacció per aquest fet.
També s’han
proposat als treballadors/es que resten confinats/des en els seus domicilis
accions formatives i s’han expedit certificats de mobilitat als companys i
companyes que tenen cura dels serveis essencials.
4. S’ha
comunicat als interessats/des el nomenament en data 1
d’abril en comissió de serveis de tres companys/s de l’OAC que passen a ocupar
la fitxa de Gestor/a OAC. Es manté el compromís de reconeixement dels
endarreriments.
5. A preguntes
de la part sindical, l’ajuntament assegura que no s’ha
plantejat finalitzar contractes o alterar la situació de la plantilla en aquest
moment d’excepcionalitat. S’està treballant correctament i ningú ha de patir
per la seva estabilitat en aquests moments. Els expedients de regulació no
s’apliquen a l’administració.
Es deixa per més
endavant el debat sobre la recuperació o no de temps de treball ja que ara el
que cal atendre és la situació d’alarma. Hi ha interpretacions jurídiques
diverses sobre l’aplicabilitat o no de les mesures del govern de l’estat a
través del RD 10/2020 i de moment no ens podem precipitar perquè aniran sortint
noves normes a mesura que vagin avançant els dies.
6.Respecte els
equips de protecció individual (EPI) de la gent que
està treballant en serveis essencials, s’informa als sindicats que la
responsabilitat de l’operatiu recau en el cap de la policia local. S’ha rebut
material com ara mascaretes, guant, sabó, granotes i termòmetres així com
setanta-cinc tests de ràpida detecció.
Aquests tests es repartiran amb destí al personal de serveis essencials
que operen al carrer i a les residències de gent gran. També s’ha encarregat al
Consell Comarcal a través de compra agregada cinc mil mascaretes més. També
s’ha reforçat la neteja i desinfecció de vehicles municipals.
Des de la part
sindical demana la revisió dels protocols i s’ofereix a fer una proposta de
redactat, també s’afirma que no cal esperar a que hi hagi simptomatologia per
utilitzar els tests perquè aleshores serà massa tard. Els tests disponibles són insuficients pel
personal que està treballant.
7. Per gerència
es diu que cal un treball de planificació i inspecció
dels equipaments públics abans de que entrin de nou en funcionament. En aquest
sentit cal prevenir el control d’altres malalties com la legionel·losi i fer la
profilaxi necessària en instal·lacions d’ús col·lectiu.
8. Per Recursos
Humans es suggereix la creació d’un grup de whats app
amb els membres del Comitè de Salut Laboral com a sistema ràpid i eficaç de
comunicació, proposta amb la que hom es mostra d’acord.
9. S’acorda
mantenir el calendari de reunions ordinàries amb
caràcter mensual de la Mesa General de Negociació, si bé en aquest període es
podran convocar sessions extraordinàries quan hi hagi nous continguts per
debatre. També, aprofitant el confinament es pot seguir treballant en els temes
que estaven pendents quan es va decretar l’estat d’alarma com ara el pla de
carrera professional, el reglament de formació o altres. Per part de gerència
es diu que s’ha contactat amb la tècnica que està treballant en l’estudi de
dimensionament de plantilla i que es manté el compromís de finalització tot i
que els terminis es podrien dilatar lleugerament.
10. Gerència
afirma que en properes sessions tindrem temps de fer valoracions sobre el desenvolupament dels esdeveniments i tanca la reunió
l’alcalde dient que aquesta experiència ens ha obligat a fer-nos forts en un
aspecte que fins aquest moment era una debilitat com és la manca de
planificació. Afegeix que s’ha aconseguit cohesionar els equips d’intervenció i
la gent de l’ajuntament, a qui transmet tota l’energia necessària per seguir
endavant, està responent i s’ha situat perfectament a l’alçada de les
circumstàncies.