dijous, d’abril 07, 2011

NO ALS ACOMIADAMENTS EN EL SECTOR PÚBLIC!



El Govern de la Generalitat i altres administracions, han començat una campanya de retallades dels serveis públics, amb la intenció de degradar el seu funcionament i així justificar la privatització.La Generalitat esta portant a terme un seguit de mesures de reducció de les plantilles, que comportarà un considerable nombre d’acomiadaments. De moment això està afectant al personal interí, tant laboral com a funcionari, en l'extinció de contractes o nomenaments o en la no renovació. La no cobertura de les places vacants o de les baixes també està tenint efectes desastrosos en les borses de treball. El següent pas, l’acomiadament de personal fix, ja ha començat en les empreses públiques de la Generalitat, i s’estendrà aviat a la resta de la Generalitat, només cal llegir les declaracions irresponsables i mancades del més mínimrigor, de diversos membres del Govern.

Els responsables de la Funció Pública diuen, sense cap mena de “pudor”, que sobren entre 15.000 i 20.000 llocs de treball, i de moment els acomiadaments s’estan fent indiscriminadament i sense cap mena de justificació. Això comporta una sobrecàrrega de feina sobre la resta de personal i el deteriorament, fins i tot el tancament, de serveis d’atenció directa. Aquesta escalada de desprestigi i de retrocés de drets laborals i de ciutadania es pretén justificar pels problemes pressupostaris, però té com a únic objectiu, declarat públicament, desviar cabals públics a mans privades.

Aquesta situació es manté larvada a la resta de les administracions públiques de Catalunya a l’espera de les properes eleccions municipals. La situació de les hisendes locals, la manca de noves fonts de finançament sense recórrer a la pujada d’impostos, i la nul·la col·laboració dels Governs central i de la Generalitat, fan témer que acabin sent els treballadors i treballadores i, en definitiva, el Servei Públic qui pagui la “seva” crisi. En aquests moments ja està servint com a justificació de l’incompliment d’acords signats.

Per això hem de fer front a aquesta agressió. No podem permetre aquest abús. És mlt important la teva participació el proper dia 14 d'abril a les 18h a la Plaça Sant Jaume de Barcelona.



LA REVISIÓ DE FITXES DE LLOCS DE TREBALL S'ENDARREREIX

El departament de RRHH va fer saber fa unes setmanes a la secció sindical de CCOO la impossibilitat de complir amb els terminis acordats quan a la finalització de l'estudi tècnic de les propostes de revisió de fitxes formulades pels treballadors/es. El motiu és la quantitat de sol.licituds rebudes segurament no previstes per aquest departament, així com la coicidència en el temps de diverses qüestions com ara la preparació de l'oferta pública pel 2011 (amb la consolidació de diverses places pactades amb els sindicats), així com el procés de contractació derivada dels Plans d'Ocupació. Amb la finalitat d'ajudar al procés, CCOO es va comprometre a través dels seus representants a la mesa general de negociació, a sintetitzar i fer més entenedora la informació per tal que els caps de servei puguin informar sobre les propostes amb la major brevetat i possibilitar que, com a mínim, aquest estudi estigui acabat abans de finalitzar la legislatura. Paral.lelament el Comitè Unitari de Personal continua fent entrevistes a les persones que en el seu moment van presentar sol.licitud de revisió i preveu finalitzar abans de l'inici de les vacances de Setmana Santa.

CCOO PROMOU ELECCIONS SINDICALS DEL PERSONAL LABORAL DE L'AJUNTAMENT


Una vegada finalitzat el procés d'eleccions sindicals del personal funcionari, el passat dia 1 d'abril CCOO va efectuar el preavís per a la celebració d'eleccions entre el personal laboral de l'ajuntament. En aquest nou procés electoral s'elegiran tres delegats/des que se sumaran als nou representants de la Junta de Personal per completar el mapa representatiu dels treballadors/es de l'ajuntament. Es preveu que la consitució de la mesa electoral del personal laboral tingui lloc el proper 2 de maig i que les eleccions se celebrin abans del dia 12 del mateix mes. A l'hora de votar es podrà votar fins a un màxim de tres delegats/des marcant una creu al costat del nom de la persona o pesones escollides. Més endavant us anirem informant de tot el que faci referència a aquest procés. En el cas que vulgueu formar part de la candidatura de CCOO, poseu-vos en contacte amb la secció sindical a través del nostre correu electrònic.

diumenge, de març 27, 2011

ELS SINDICATS I L'AJUNTAMENT PACTEN LES PLACES A CONVOCAR FINS ABRIL DE 2012

Seguint el desplegament dels acords de la negociació dels pressupostos per l'any 2011, la Mesa General de Negociació celebrada el passsat dia 23 de març, va acordar les places que es convocaran el 2011 i el primer quatrimestre de 2012. Des de l'adopció de l'acord de convocatòria de processos de consolidació de llocs de treball en precari de la reunió de desembre de la Mesa General, tant equip de govern com sindicats han analitzat la viabilitat de les convocatòries dels processos. El resultat final ha estat la calendarització de les convocatòries que queda de la manera següent atenent a les possibilitats operatives del departament de RRHH:


Quatrimestre abril-maig-juny-juliol 2011

5 AUXILIARS ADMINISTRATIUS/VES SISTEMA DE SELECCIÓ LLIURE
4 CONSERGES D’ESCOLA SISTEMA DE SELECCIÓ LLIURE
1 TECNIC/A ESP. M.AMBIENT I SALUT PÚBLICA LLIURE

Quatrimestre setembre-octubre-novembre-desembre 2011

1 TECNIC/A ECONOMISTA LLIURE
1 TREBALLADOR/A SOCIAL LLIURE
1 AUXILIAR ADMINISTRATIU/VA PROMOCIÓ INTERNA

Quatrimestre gener-febrer-març-abril 2012

1 TREBALLADOR/A SOCIAL PROMOCIÓ INTERNA
1 TECNIC/A OCUPACIÓ I INSERCIÓ LABORAL PROMOCIÓ INTERNA
1 TÈCNIC/A DE GESTIÓ CADASTRAL I TRIBUTS PROMOCIÓ INTERNA

En futures reunions de la Mesa General de Negociació s’acabarà de discutir el calendari de convocatòries posteriors al mes d’abril de 2012.





dijous, de març 17, 2011

REMODELACIÓ DEL COMITÈ UNITARI DE PERSONAL


La propera modificació es preveu després de les eleccions a personal laboral que tindran lloc en les properes setmanes





Ahir es va reunir el Comitè Ordinari de Personal per a fer la corresponent remodelacíó de l'òrgan un cop superat el procés de les eleccions sindicals a la Junta de Personal celebrades el passat dia 22 de febrer. Les responsabilitats en el si d'aquest òrgan queden de la manera següent:


President Cesc Niubó i Martí (Delegat Junta de Personal per CCOO)
Secretària Elisabet Fernández Suárez CCOO (Delegada Junta de Personal per CCOO)
Vocal  Salvador Aparisi Vera (Delegat Junta de Personal per CCOO)
Vocal  Miquel Santiago Romero (Delegat laboral CCOO)
Vocal  Llorenç Barraca Tello (Delegat Junta de Personal per CCOO)
Vocal  Llorenç Barraca Tello (LOLS CCOO)
Vocal  Juan Contreras Hervás (Delegat Junta de Personal per UGT)
Vocal  Miquel Martínez Hijalba (Delegat Junta de Personal per UGT)
Vocal  Jordi Castells Barbero ( LOLS UGT)
Vocal  Juan Antonio Sánchez Espín (Delegat Junta de Personal per CSIF)
Vocal  Antoni García Romero (LOLS CSIF)
Vocal  Abert De Gea Casanovas (Delegat Junta de Personal per SFP)
Vocal  Pere Fernández Martínez ( LOLS  SFP)
Vocal  Alfonso Tejedor López (Delegat laboral CGT)
Vocal  Alfonso Tejedor López (LOLS CGT)
Vocal  Carles Collado Torrents (Delegat Junta de Personal per CGT)

En la reunió també es va informar de la situació dels conserges d'escola després del canvi de funcions dels seus llocs de treball i també de l'oferta pública del 2011 que s'inclourà dins dels temes de la Mesa General de Negociació del proper dia 23 de març.

ACTE DE PRESENTACIÓ DEL NOU SISTEMA DE PENSIONS A PREMIÀ DE MAR

ACTE PÚBLIC OBERT A LA CIUTADANIA
L’Acord Social i Econòmic:


El Futur de les Pensions




Divendres 18 de març a les 19:00 h a la Sala d’Actes del Centre Cívic de Premià de Mar    (C/ Esperança 19 – 21)



ORGANITZA
CCOO Vallès oriental – Maresme


Pius XII 5-6 Granollers. Tel. 988601940. Castaños 120 Mataró. Tel 937415340
Us hi esperem !!!


www.ccoo.cat/vorientalmaresme - vorientalmaresme@ccoo.cat

dimecres, de març 09, 2011

ES CONSTITUEIX LA NOVA JUNTA DE PERSONAL 2011-2015

Aquest matí s'ha celebrat la sessió constitutiva de la nova Junta de Personal i s'han elegit els nous càrrecs dins d'aquest òrgan: els resultats han estat els següents:

President Junta de Personal
Cesc Niubó i Martí  CCOO -9 vots, elecció per unanimitat-

Secretària
Elisabet Fernández Suárez (CCOO)  - 9 vots, elecció per unanimitat-

Delegats de Prevenció
Cesc Niubó i Martí CCOO - 5 vots-
Llorenç Barraca Tello CCOO -5vots-
Juan Antonio Sánchez Espín CSIF - elegit en tercera ronda de votacions-.

Comissió Mixta d'Interpretació i Vigilància del Pacte de Condicions de Treball

Cesc Niubó i Martí  CCOO (membre nat com a President de la Junta de Personal)
Salvador Aparisi Vera CCOO (substitutivament el delegat LOLS de CCOO)
Carles Collado Torrents CGT (substitutivament el delegat LOLS de CGT)
Albert De Gea Casanovas SFP (substitutivament el delegat LOLS de SFP)
Juan Antonio Sánchez Espín CSIF (substitutivament el delegat LOLS  de CSIF)
Miguel Martínez Hijalba UGT (substitutivament delegat LOLS d'UGT)