dissabte, d’abril 23, 2016

L’AJUNTAMENT APROVA UNA NOVA ORGANITZACIÓ COMPETENCIAL I FUNCIONAL

En sessió plenària celebrada el passat dia 20 d’abril, i amb els vots favorables dels grups municipals de CIU, PSC, ERC i PP es va aprovar la nova organització de l’ajuntament de Premià de Mar. La resta de grups es va abstenir o votar en contra tenint en comú l’argument que no se’ls havia permès fer aportacions ni disposar de temps per estudiar un tema prou important com aquest. La veritat és que els sindicats si que hem tingut l’oportunitat, no de negociar, com erròniament van interpretar alguns regidors del ple, sinó de fer suggeriments (cal no oblidar que l’organització és una potestat exclussiva de l’ajuntament). Compartim la determinació i el compliment dels terminis per part del govern municipal i també entenem la postura dels grups de l’oposició per quant des de CCOO sempre hem defensat que la construcció de grans consensos en temes estratègics és la millor garantia de perdurabilitat. 

La nova organització preveu la següent divisió organitzativa estructurada en quatre àrees, un staff d’Alcaldia i un organigrama d’habilitats nacionals.

Organigrama 2016




La posició de CCOO fins ara ha estat proactiva realitzant aportacions que s’han recollit parcialment. Reconeixem l’esforç per part de RRHH i el govern municipal per accelerar els treballs, cosa que ens permetrà afrontar d’immediat la Relació i la Valoració de Llocs de Treball, tasques aquestes més complexes i que requerien d’aquest plantejament previ. 

Respecte a l’organigrama, comprovem que s’han resolt determinades situacions que restaven al marge de la legalitat (figura gerencial encoberta fins ara sota un càrrec de lliure designació i personal eventual amb funcions de comandament), tot i que encara no s’han determinat qüestions importants com ara el sistema de cobertura dels llocs de cap d’àrea. 

Per altra banda, reiterem la nostra crítica a nous nomenaments de personal de confiança en tant no estiguin resoltes les necessitats dels equips de base, tot i que el nombre de llocs en aquesta situació es pot entendre raonable dins dels marges que permet la norma legal. 

Quant a perspectives de futur ja hem deixat clar que no acceptarem una interpretació abusiva del concepte “polivalència” mitjançant el qual el govern ha deixat entreveure la simplificació de fitxes de llocs de treball i que combatrem la precarietat i situacions irregulars que es concreten en la sistematització dels plans d’ocupació per resoldre dèficits estructurals de plantilla, o bé l’externalització de serveis. 

Finalment pensem que no es pot abordar la qüestió organitzativa dels llocs de treball sense tenir coneixement clar de les càrregues de treball que suporta cada treballador/a ni l’impacte que pot tenir sobre aquestes la revisió del circuït administratiu i la comunicació interna. En aquest sentit també cal conèixer les previsions quant a inversió en possibles millores i respectar en tot cas un equilibri raonable entre recursos disponibles i quantitat i qualitat dels serveis que s’ofereixen des de l’ajuntament.



CCOO DEMANA L’AUGMENT DE JORNADA D’UNA EDUCADORA DE L’ESCOLA BRESSOL

En la Mesa General de Negociació del passat dia 20 d’abril, CCOO va demanar la jornada completa per una educadora de l’escola bressol que actualment presta servei en règim de dedicació parcial de tres hores. 

El motiu d’aquesta sol·licitud s’inscriu en l’adopció de mesures per reforçar l’equip d’educadores que actualment es troba amb prou feines complint les ràtios exigides per la normativa en una plantilla que es mostra clarament insuficient davant l’augment del nombre d’infants que fan ús del servei de menjador. També per compensar les hores de dedicació de la directora a aquesta tasca o bé per garantir la igualtat d’aquestes treballadores amb la resta de la plantilla a l’hora de poder fer ús dels drets sindicals contemplats en l’Acord de Matèries Comunes pel que fa a absències del lloc de treball per l’ús de llicències i permisos. 

Així mateix es va posar de manifest la dificultat de les educadores per poder efectuar la formació i el reciclatge necessari durant el mes de juliol atès la realització del casal d’estiu. 

La representació del govern municipal va demanar un temps per analitzar la justificació d’aquesta petició en base als informes corresponents i es va comprometre a una resposta en la propera Mesa General ordinària prevista pel dia 4 de maig.

L’EXECUTIVA DE LA SECCIÓ SINDICAL DE CCOO ESTUDIA SISTEMES D’INFORMACIÓ I PARTICIPACIÓ EN RELACIÓ A LA RLLT I LA VALORACIÓ DE LLOCS DE TREBALL

La comissió executiva de la secció sindical de CCOO reunida el passat dia 6 d’abril va analitzar la necessitat de practicar la transparència i millorar la comunicació de cara a un any 2016 especialment intens per la necessitat d’abordar una nova organització, la Relació de Llocs de Treball i la Valoració d’aquests llocs. 

La naturalesa de les matèries que tenim per davant i les seves conseqüències aconsellen establir mètodes de participació i transparència per tal que els treballadors i treballadores no experimentin una sensació d’opacitat o de desconfiança en un procés d’una gran complexitat. 

Així, es desenvoluparan estratègies a tres nivells: la que correspon als representants de CCOO que estaran des del principi en les meses d’estudi, la dels afiliats/des al sindicat que determinaran les decisions finals de CCOO en les meses de negociació, i la que es refereix al conjunt de la plantilla municipal que es farà a través del mateix Comitè Unitari de Personal. 

Anirem treballant els continguts en les properes setmanes.

EL GOVERN MUNICIPAL DESIGNA UN CÀRREC DE CONFIANÇA COM ASSESSOR DE L’AREA D’ATENCIÓ A LES PERSONES

El Ple municipal del 20 d’abril passat va aprovar un càrrec de confiança per l’àrea d’Atenció Social a les Persones. Aquesta figura va ser discutida per alguns grups de l’oposició i va originar fins i tot una discusió sobre el posicionament contradictori d’algun d’ells. 

El cas és que des de CCOO ja hem reiterat a l’ajuntament que no hauria de fer ús de la facultat legal atorgada a l’Alcalde d’elegir càrrecs de confiança fins no tenir consolidats els equips de base dels diferents departaments que, al nostre entendre, són els que han de rebre els recursos per afrontar els serveis immediats. 

També ens sorprèn que en un moment en el que s’està endreçant l’organització municipal i per tant s’estan estructurant els diferents llocs de treball, es manllevin recursos de capítol 1, que haurien de revertir en la consolidació de l’estructura, per dedicar-los a l’assessorament. 

En qualsevol dels casos també entenem que una vegada aplicada la nova organització aquests càrrecs discrecionals es reduiran a tres, aproximadament un 50% dels que l’Alcalde tindria dret a designar, i per tant no es pot parlar d’ús abusiu d’aquesta figura malgrat que pensem que és clarament prescindible. Una altra cosa és que les figures d’assessorament no s’expliquen només per raons tècniques o professionals sinó també per raons associades a acords o pactes polítics situació que s’escapa a qualsevol anàlisi lògic des de la perspectiva organitzativa.

CCOO PROPOSA UNA ACCIÓ FORMATIVA EN L’ÚS DELS DESFIBRIL·LADORS

La secció sindical de CCOO ha fet arribar a l’ajuntament una proposta de formació a través d’Aula Activa per a formació en l’ús de desfibril·ladors pel personal municipal. L’ajuntament de Premià de Mar s’ha proposat esdevenir un municipi cardioprotegit, cosa que significa dotar d’aquests elements les instal·lacions municipals i ubicar-los en determinats indrets del terme municipal. 

Aquesta iniciativa pretén obtenir la màxima eficàcia en el seu ús tenint en compte que la seva manipulació requereix coneixements en primers auxilis.

EL COMITÈ UNITARI DE PERSONAL DEMANA ACTUACIONS A L’ALCALDE PER INCOMPLIMENT DE L’ACORD DE MATÈRIES COMUNES I EL PROTOCOL DE SERVES EXTRAORDINARIS

El Comitè Unitari de Personal va presentar al registre general el passat 31 de març un informe subscrit per tots els sindicats representats en aquest òrgan, en el que demanen a l’alcalde actuacions en relació a l’incompliment dels acords en matèria de serveis extraordinaris. 

En concret, el Comitè ha estat coneixedor d’aquest incompliment en el cas d’una funcionària que ha triplicat el límit establert normativament de 80 hores anuals durant l’any 2015 i sense atendre els principis de rotativitat i d’excepcionalitat, ja que es tracta d’uns treballs que tenen un caràcter ordinari. Hem de lamentar, en aquest sentit, que existeixin diferents graus de fiscalització i control segons el departament de que es tracti, tal i com hem constatat. 

La petició dels sindicats es formula una vegada revisat l’expedient i haver verificat la manca de rigor en l’adjudicació d’aquests treballs que compromet els pagaments als col·lectius que, segons el mateix protocol, tenen prioritat en la percepció econòmica dels serveis extraordinaris. 
També des del Comitè Unitari s’ha demanat a Recursos Humans la dotació econòmica prevista per aquest any 2016 i ha recordat la voluntarietat a la que estan sotmeses les hores extres per part dels treballadors/es, fet que podria condicionar futurs serveis relacionats amb la seguretat i amb la gestió d’activitats puntuals. 

Seguirem informant en properes edicions del CinCdOrOs.

ES CONVOCA UNA BOSSA DE TREBALL PER BIBLIOTECARI/A I ES COBREIX UNA PLAÇA D’AUXILIAR DE GESTIO A MEDI AMBIENT I UNA ALTRA D’EDUCADOR SOCIAL

A l’hora de redactar aquest article ens trobem en període de presentació de sol·licituds per a participar en les proves per nodrir la bossa de treball de biliotecari/a. Es tracta de cobrir el lloc que deixa la titular d’aquesta plaça per cobrir les responsabilitats de directora de la biblioteca. En les passades setmanes també es va cobrir la vacant generada per la jubilació de la nostra companya Victòria Martínez a Medi Ambient i la d’Educador Social que cobreix la vacant originada per l’assumpció per part d’una companya de les funcions pròpies de Coordinadora de Serveis Socials. Aquest dos darrers processos s’han completat a través de promocions internes. Felicitem als companys i companyes que han assolit els nous llocs i els desitgem molta sort. 

També restem pendents a hores d’ara de la convocatòria d’una bossa de treball per cobrir la plaça de sergent interí a la policia local.

NOTÍCIES BREUS

L’Ajuntament posa en circulació un model de declaració jurada per treballadors/es que tenen contacte amb menors per raó de la seva feina.

La Llei 26/2015, de 28 de juliol, de modificació del sistema de protecció a la infància i a l'adolescència, estableix que tindran l'obligació d'acreditar el compliment del requisit que preveu l'article 13.5 de la Llei Orgànica 1/1996 totes les persones que pretenguin exercir o exerceixin les professions, oficis i activitats que impliquin contacte habitual amb menors. Recursos Humans va adreçar el passat dia 15 de març un model de declaració jurada a tot el personal afectat. Expressem la nostra tristesa per veure’ns abocats a situacions que ens degraden com humans i que ens obliguen a fer aquests tràmits. 

Recursos Humans actualitza el portal de l’empleat amb els dies personals.

Després de setmanes d’espera, finalment ja s’han fet els canvis en el portal de l’empleat que reflecteixen els acords adoptats entre sindicats i ajuntament pel que fa al gaudi de dies pera assumptes propis. 

Remodelació de la Comissió de Control del Pla de Pensions.

El Comitè Unitari ha fet arribar a l’ajuntament els representants dels partíceps a la Comissió de Control del Pla de Pensions. Després d’obrir un període de quinze dies no es va rebre cap proposta per part dels partíceps per formar-ne part, de manera que ha estat subsidiàriament el Comitè Unitari l’encarregat de nomenar els representants. 
Així doncs, s’ha proposat als companys Joan Rosselló (CCOO), José Antonio Mendoza (SFP) i Alfonso Tejedor (CGT) per dur a terme aquesta responsabilitat. 

Diverses empreses auditores presentaran les seves propostes sobre la Valoració de LLocs de Treball.

S’ha convocat una Mesa General extraordinària pel proper 27 d’abril per conèixer les propostes de diverses empreses invitades a l’efecte, interessades en dur a terme la valoració dels llocs de treball. Felicitem la rapidesa de Recursos Humans en fer les gestions que són la continuació del full de ruta iniciat amb l’aprovació de l’organigrama municipal. Esperem que durant el mes de maig tingui lloc el procés de contractació i abans d’estiu s’hagin completat els treballs preliminars. 

S’aprova en plantilla una plaça d’educador social i una altra de treballadora social.

El Ple del 20 d’abril també ha aprovat unes places reivindicades des de CCOO com són les d’educador i treballadora social. No es tracta de places noves sino de llocs estructurals que ja estan sent ocupats per dos companys de Serveis Socials des de fa deu anys. Esperem que aquest pas contribueixi a estabilitzar la plantilla dedicada a l’atenció social i proporcioni la tranquil·litat necessària a aquests companys per desenvolupar la seva feina fins a que es convoquin definitivament les places.