dissabte, d’abril 23, 2016

EL COMITÈ UNITARI DE PERSONAL DEMANA ACTUACIONS A L’ALCALDE PER INCOMPLIMENT DE L’ACORD DE MATÈRIES COMUNES I EL PROTOCOL DE SERVES EXTRAORDINARIS

El Comitè Unitari de Personal va presentar al registre general el passat 31 de març un informe subscrit per tots els sindicats representats en aquest òrgan, en el que demanen a l’alcalde actuacions en relació a l’incompliment dels acords en matèria de serveis extraordinaris. 

En concret, el Comitè ha estat coneixedor d’aquest incompliment en el cas d’una funcionària que ha triplicat el límit establert normativament de 80 hores anuals durant l’any 2015 i sense atendre els principis de rotativitat i d’excepcionalitat, ja que es tracta d’uns treballs que tenen un caràcter ordinari. Hem de lamentar, en aquest sentit, que existeixin diferents graus de fiscalització i control segons el departament de que es tracti, tal i com hem constatat. 

La petició dels sindicats es formula una vegada revisat l’expedient i haver verificat la manca de rigor en l’adjudicació d’aquests treballs que compromet els pagaments als col·lectius que, segons el mateix protocol, tenen prioritat en la percepció econòmica dels serveis extraordinaris. 
També des del Comitè Unitari s’ha demanat a Recursos Humans la dotació econòmica prevista per aquest any 2016 i ha recordat la voluntarietat a la que estan sotmeses les hores extres per part dels treballadors/es, fet que podria condicionar futurs serveis relacionats amb la seguretat i amb la gestió d’activitats puntuals. 

Seguirem informant en properes edicions del CinCdOrOs.