divendres, de desembre 14, 2012


SI NO TENS DINERS, NO TENS DRETS
Publicat al portal 3 24


La nova llei de taxes judicials, que ja ha estat publicada al Butlletí Oficial de l'Estat i, per tant, entra en vigor aquest dijous, incorpora increments generalitzats d'entre 50 i 750 euros. Recórrer al Tribunal Suprem per la via civil i contenciosa administrativa, per exemple, costarà fins a 1.200 euros.

De fet, els increments més significatius es fan en els casos d'apel·lació de l'àmbit civil i el contenciós administratiu, que s'incrementen en 500 euros, i la cassació passarà de costar de 600 a 1.200 euros. En la fase d'apel·lació, s'hauran de pagar 800 euros. A més a més, es preveu un cost de 500 euros en les súpliques i de 750 en les cassacions al Suprem. Amb tot, s'allibera del pagament de la taxa els procediments verbals o monitoris, quan es reclamin menys de 2.000 euros. Un procés escurçat, d'altra banda, costarà 200 euros, i un d'ordinari, 350.

En l'àmbit jurisdiccional civil, la taxa serà de 150 euros per un procés verbal i de 300 euros per un procés ordinari; de 100 euros en un monitori europeu i en una demanda incidental en un procés concursal, i de 200 euros en un concurs necessari.

Per primera vegada les taxes no només afecten les persones jurídiques, sinó també les persones físiques. Estan exempts de pagar-ne els que acreditin que no tenen prou diners i es beneficiïn de la justícia gratuïta, el Ministeri Fiscal, les administracions públiques, les Corts Generals i les assemblees legislatives de les comunitats autònomes. Els diners els gestionarà el Ministeri d'Hisenda.

La portaveu del PSOE al Congrés, Soraya Rodríguez, que ha anunciat que recorreran la normativa al Tribunal Constitucional, ha posat alguns exemples pràctics. Segons ha dit, una víctima d'accident de trànsit que es quedi tetraplègica necessitarà 6.050 euros per reclamar una indemnització; 6.650 euros, si ha de presentar un recurs d'apel·lació, i prop de 7.000 si arriba a la cassació.

Més exemples


Ara que els acomiadaments estan a l'ordre del dia: si un treballador vol interposar un recurs, n'estarà exempt en primera instància, però si es va més enllà, al Tribunal Superior s'hauran de pagar 500 euros, i al Suprem, 750. (Si és el treballador el que recorre pagarà el 40% i si és l'empresa, el total.)
Les multes: per recórrer una multa de 100 euros en un jutjat se n'hauran de pagar 200.

El recurs més comú a molts jutjats és el que reclama deutes entre particulars. Les taxes varien segons la quantitat reclamada. En un cas d'algú a qui deuen més de 6.000 euros i vol interposar una demanda, haurà de pagar 350 euros de la taxa espanyola i 120 de la catalana perquè li acceptin el cas. I per recórrer a l'Audiència, n'haurà de pagar 800 a l'Estat, 120 a l'administració catalana, més 50 de dipòsit. Total: 1.440 euros. Una xifra que el dissuadirà, molt probablement, d'anar als jutjats. El Col·legi de Procuradors pensa que aquests preus poden fomentar la morositat, perquè sempre hi haurà qui sabrà aprofitar-se de la situació.

En el casos de divorcis ordinaris, la taxa és de 300 euros més una variable resultant de multiplicar 0,5% pel valor dels béns que es reclamin. Si la demanda de custòdia i pensió es presenta dins de la causa de divorci, també pagarà taxa; si es presenta de forma separada, no. I és que els assumptes de família estan exemptes de taxa quan impliquin menors o processos matrimonials sobre guarda i custòdia de menors i pensions per aliments.

En les denúncies contra els bancs per les accions o participacions preferents, i agafant com a exemple un jubilat que posi una denúncia per la pèrdua dels seus estalvis per les preferents, si no prospera la via penal i ha d'anar a la civil, hauria de pagar 940 euros -els 300 de la taxa fixa més la variable- per reclamar una quantitat de 128.000 euros.

El ministre de Justícia, Alberto Ruiz-Gallardón, ha justificat que les taxes "estan plenament justificades, són plenament constitucionals i pretenen racionalitzar la justícia i finançar la justícia gratuïta". La normativa, tramitada amb caràcter d'urgència, es va aprovar amb els únics vots del PP al Senat, el dia de la vaga general.

Les noves taxes ja s'han fet sentir a les xarxes socials, amb l'etiqueta #stoptasasjudiciales. Entre els missatges a Twitter: "Això serà un desastre. Si no tens diners, no tens drets".
 
ABANS/DESPRÉS: 10è LLIURAMENT
Renovació carnet de conduir
 
 


ABANS (Pacte-Conveni actual)
 

Article 60 Renovacions de carnet de conduir

1. L'import de la renovació del carnet de conduir anirà a càrrec de l'Ajuntament en el cas dels/dels treballadors/es que el facin servir per al desenvolupament de les seves tasques, que determina la valoració dels llocs de treball.

DESPRÉS (Proposta de l'equip de govern)


Article 60 Renovacions de carnet de conduir

1. L'import de la renovació del carnet de conduir anirà a càrrec de l'Ajuntament en el cas dels/dels treballadors/es que el facin servir per al desenvolupament de les seves tasques, que determina la valoració dels llocs de treball. ELIMINACIÓ DE L'ARTICLE

CCOO EN DEFENSA DEL CATALÀ I EN DEFENSA DE L'ESCOLA PÚBLICA!!!!!


T'adones amic. Hi ha gent a qui no agrada que es parle, s'escriga o es pense en català. És la mateixa gent a qui no els agrada que es parle, s'escriga o es pense. Ovidi Montllor.


EL GOVERN DEL PP ES FA FORT I TAPA QUALSEVOL "VIA D'AIGUA" EN LA SUSPENSIÓ DE LA PAGA EXTRA

Mentre la resta de les administracions majoritàriament continuen callant i claudicant


 
Accedint a l'enllaç:

https://docs.google.com/file/d/0Bx1kXjaa0ZNyYzJDRmh5ZEE4UGM/edit

podreu trobar el document en el que el Ministerio de Empleo y Seguridad Social denega una reclamació de meritació de la part proporcional de la paga extra de Nadal entre l'1 de juny i el 14 de juliol, a un treballador i l'engega a dida que és una manera nostrada de dir que l'envia al contenciós. Un contenciós que només es podran pagar els milionaris perquè el mateix PP ha augmentat les taxes judicials.
 
Així doncs, més indefensió pels treballadors contra l'administració (que no paga de la seva butxaca els pleits, sinó que ho fa amb les peles de tot el poble) i per la gent més humil al que se li obstaculitza l'accés a la justícia.

Després d'haver vist com el Tribunal Constitucional acceptava el conflicte de competències plantejat pel govern del PP i paral.litzava l'abonament de la paga als funcionaris bascos, el combat contra les "vies d'aigua" continua en una barca a la deriva que no sap on va i que s'acabarà enfonsant de totes totes.
 
 
AL TANTO QUE VA DE CANTO !!!
Publicat a "Postdigital"

Primer E.R.E. masivo contra fijos con plaza

Es el primer ERE aplicado en el ámbito del Convenio Colectivo para el Personal Laboral de la Comunidad de Madrid.


La Comunidad de Madrid ha presentado el primer expediente de despido colectivo para el personal laboral fijo de la Agencia de Protección de Datos , según ha informado el personal de la Agencia en un comunicado.

El expediente afecta a todo el personal laboral, entre el que no se encuentra ningún trabajador temporal ni interino. “El personal laboral de la Agencia es personal laboral fijo que accedió a sus puestos mediante la superación de distintos procesos selectivos, en algunos casos procedente de la propia administración de la Comunidad de Madrid y con antigüedades que superan los 25 años”, han señalado los trabajadores.

“Este proceso de despido colectivo sienta un precedente que abre la puerta al despido de cualquier trabajador laboral fijo de cualquier administración pública”.
La eliminación de la Agencia de Protección de Datos de la Comunidad de Madrid fue anunciada el pasado 25 de septiembre por el presidente regional, Ignacio González, durante su debate de investidura en la Asamblea de Madrid.
 
La práctica totalidad de los despedidos han aprobado un proceso de concurso oposición.
El Gobierno dejó abierta la posibilidad de aplicar despidos colectivos del personal laboral en las Administraciones Públicas por causas económicas cuando tengan problemas de financiación o insuficiencia presupuestaria en la anterior reforma laboral y ahora se pone la primera piedra para los E.R.E a funcionarios con concurso de oposición aprobados.

divendres, de desembre 07, 2012

EL SISTEMA DACTILAR DE FITXATGE FALLA ESTREPITOSAMENT


Diversos treballadors ens han informat dels problemes que estan tenint amb el nou sistema de fitxar. A les ja detectades situacions d'absència no codificades, cal afegir la multiplicitat d'errors ja que es dóna la confusió d'empremtes dactilars (quan un s'identifica apareixen les dades d'un altre). Si no fos perquè la cosa és seriosa per quant les dades que se'n poden derivar tenen transcendència, hom diria que es tracta d'un autèntica broma.
 
 La febre pel control porta als treballadors i treballadores a una situació absolutament ridícula. Difícilment aquests sistemes aconseguiran augmentar la productivitat i si posar en evidència que els recursos que s'arriben a invertir pel control són més cars que les hipotètiques irregularitats que pretenen corregir.
 
Enlloc de gastar diners incorporant ginys que refreden la nostra professionalitat i la nostra iniciativa per emprendre reptes nous a la nostra feina, no es podrien centrar els governants en administrar adequadament els recursos, que recordem han de perseguir un bon servei ciutadà, i desistir del permanent estat de setge al que sotmeten al treballador públic?
 
Ens baixen el sou, ens augmenten els horaris i ens tracten com a borregos, vet aquí tot un exemple de "modernització de l'administració". De moment, nosaltres des de CCOO només ens podem comprometre a controlar els perversos efectes que pot generar, per exemple, en els càlculs de productivitat.
 
 
ABANS/DESPRÉS: 9è LLIURAMENT

Premis per antiguitat


ABANS (Pacte-Conveni actual)



Article 56 Premi per antiguitat

S’estableix una paga extraordinària per antiguitat  en relació al compliment de diversos anys de servei, a saber:   
                              

a)   Als 10 anys de servei el 5% d’una mensualitat sencera més un dia feiner de vacances per una sola vegada.

b)   Als 15 anys de servei el 10% d’una mensualitat sencera més tres dies feiners de vacances per una sola vegada.

c)   Als 20 anys de servei el 25% d’una mensualitat sencera més cinc dies feiners de vacances per una sola vegada

d)   Als 25 anys de servei el 60% d’una mensualitat sencera més deu dies feiners per una sola vegada.

e)   Als 30 anys de servei el 65% d’una mensualitat sencera, més quinze dies feiners de vacances per una sola vegada.

f)    Als 35 anys de servei el 100% d’una mensualitat sencera, més vint-i-tres dies feiners de vacances per una sola vegada. Les persones que gaudeixin d’aquest premi i tinguin més de 60 anys gaudiran de 35 dies feiners de vacances.

g)   Als 40 anys de servei el 100% d’una mensualitat sencera i vint-i-tres dies feiners de vacances per una sola vegada.

h)   Als 45 anys de servei el 100% d’una mensualitat sencera i vint-i-tres dies feiners de vacances per una sola vegada.
 
En el cas de coincidir l’any de la jubilació amb el compliment dels anys necessaris per poder gaudir d’aquest premi l’empleat/da tindrà dret a la part proporcional  (part de l’any treballada partit per la totalitat de l’any) tant del premi econòmic com dels dies feiners de vacances.  
L’import d’aquesta paga extraordinària serà feta efectiva el mes següent al del compliment dels anys de servei. La setmana o setmanes de vacances es podran gaudir en el termini d’un any natural a partir del compliment de serveis. En cap cas aquesta paga extraordinària podrà ser demanada amb caràcter retroactiu i entrarà en vigor a partir de l’1 de gener de 2008, tenint en compte, l’antiguitat que cada treballador/a té en aquesta data.




 
DESPRÉS (Proposta de l'equip de govern)


Article 56 Premi per antiguitat
 
S’estableix una paga extraordinària per antiguitat  en relació al compliment de diversos anys de servei, a saber:   
                              
a)   Als 10 anys de servei el 5% d’una mensualitat sencera més un dia feiner de vacances per una sola vegada.
b)   Als 15 anys de servei el 10% d’una mensualitat sencera més tres dies feiners de vacances per una sola vegada.
c)   Als 20 anys de servei el 25% d’una mensualitat sencera més cinc dies feiners de vacances per una sola vegada
d)   Als 25 anys de servei el 60% d’una mensualitat sencera més deu dies feiners per una sola vegada.
e)   Als 30 anys de servei el 65% d’una mensualitat sencera, més quinze dies feiners de vacances per una sola vegada.
f)    Als 35 anys de servei el 100% d’una mensualitat sencera, més vint-i-tres dies feiners de vacances per una sola vegada. Les persones que gaudeixin d’aquest premi i tinguin més de 60 anys gaudiran de 35 dies feiners de vacances.
g)   Als 40 anys de servei el 100% d’una mensualitat sencera i vint-i-tres dies feiners de vacances per una sola vegada.
h)   Als 45 anys de servei el 100% d’una mensualitat sencera i vint-i-tres dies feiners de vacances per una sola vegada.
 
En el cas de coincidir l’any de la jubilació amb el compliment dels anys necessaris per poder gaudir d’aquest premi l’empleat/da tindrà dret a la part proporcional  (part de l’any treballada partit per la totalitat de l’any) tant del premi econòmic com dels dies feiners de vacances.  
 
L’import d’aquesta paga extraordinària serà feta efectiva el mes següent al del compliment dels anys de servei. La setmana o setmanes de vacances es podran gaudir en el termini d’un any natural a partir del compliment de serveis. En cap cas aquesta paga extraordinària podrà ser demanada amb caràcter retroactiu i entrarà en vigor a partir de l’1 de gener de 2008, tenint en compte, l’antiguitat que cada treballador/a té en aquesta data.
 
 (ELIMINACIÓ DE L'ARTICLE)



 


PAGA EXTRA

EL GOVERN MUNICIPAL NOMÉS ADMET COM A POSSIBILITAT L'AVANÇAMENT DE LA PAGA DE CONCILIACIÓ DE SETEMBRE


I gràcies! Tot i la insistència dels sindicats, el govern municipal es va mantenir rígid en la darrera Mesa General de Negociació del dia 4 de desembre en defensar com única alternativa a la suspensió de la paga extra l'avançament de la paga de conciliació del mes de setembre. Aquesta paga, que se situa en termes globals en uns 150.000 euros, afavoreix les retribucions baixes ja que segueix un criteri inversament proporcional respecte als ingressos obtinguts l'any anterior. L'import màxim que es va abonar l'any 2012 va ser de 1.198 euros, i el mínim 599, situant-se la mitjana al voltant dels 1.000 euros. Aquells treballadors quins ingressos se situen per sobre dels 55.000 euros anuals no la cobren.
 
Enguany, de manera extraordinària s'avançarà al mes de gener i es percebrà conjuntament amb la nòmina d'aquest mes. Els imports seran els mateixos que es van percebre l'any 2012 i es regularitzaran durant el 2013, d'acord amb els càlculs sobre els ingressos de l'any anterior.
 
CCOO va demanar reiteradament l'avançament de la paga del mes de juny perquè entén que té una dimensió més universal que la de conciliació i perquè ja s'ha posat en pràctica en altres ajuntaments. Les representants de l'equip de govern (a les que es va unir a la reunió el regidor del grup municipal socialista Tomás Esteban) van insistir que no anirien més enllà pels dubtes de legalitat sobre aquest avançament (tot i que no van acreditar cap informe tècnic que ho avalés). També van al.legar problemes de liquiditat que des de CCOO posem en dubte tota vegada que si no s'hagués dictat el RDL 20/2012 aquest líquid hauria d'estar disponible per satisfer la paga i perquè cal diferènciar els crèdits (l'Estat obliga a mantenir els crèdits corresponents a la paga fins el 2015) del líquid de tresoreria. Només s'entendria aquesta possibilitat si s'haguessin satisfet pagaments no previstos inicialment una vegada sabut el contingut del decret. Sigui com sigui des de CCOO seguirem contrastant aquesta informació.
 
CCOO va acceptar la fòrmula de l'avançament de la paga de setembre tot i manifestar el seu convenciment que no s'han explorat totes les possibilitats legals i que la gent és ara per Nadal quan necessita els diners i no a finals de gener. El govern insistí que és impossible avançar els imports a principis de gener per raons tècniques.

dijous, de desembre 06, 2012

EQUIP DE GOVERN I SINDICATS ARRIBEN A UN BON ACORD SOBRE COMPLEMENTACIÓ DE BAIXES LABORALS


El passat dia 4 de desembre es va arribar a un acord definitiu en el si de la Mesa General de Negociació sobre la complementació de les baixes laborals. Finalment l'equip de govern ha assumit les propostes que des dels sindicats i més concretament des de CCOO s'havia fet arribar al govern municipal.
 
L'acord contempla el pagament del 100% de la retribució en un ampli ventall de patologies així com també més enllà del 21è dia de baixa. També preveu el 100% de la complementació com a màxim en dues ocasions durant l'any, i sense superar els cinc dies, en el cas de malalties contagioses per via aeròbica d'orígen víric bacterià o per fongs.
 
Per consultar el text sencer de l'acord podeu seguir aquest enllaç:
 
 
Es pot considerar aquest acord com el més avantatjós dels que hem tingut com a referència després que el funest RDL 20/2012 del PP establís topalls màxims i deixés en suspensió tots els acords i convenis més favorables. En aquest cas hem aconseguit via excepcionalitat buscar una alternativa legal al greu atac que hem sofert els treballadors públics.
 
Aquest acord cal atribuir-ho a la força negociadora dels sindicats empesos per les darreres mobilitzacions de companys i companyes de l'ajuntament i per la voluntat de l'equip de govern, en aquest cas, per donar compliment a la moció aprovada en el ple ordinari del mes d'octubre.
 
Gràcies a tothom per fer-ho possible.

divendres, de novembre 30, 2012

ABANS/DESPRÉS: 8è LLIURAMENT
 
Bestretes reintegrables


ABANS (Pacte-Conveni actual)


Article 55 Bestretes reintegrables

1. Es concediran als empleats/des municipals bestretes reintegrables sobre les seves retribucions, a l’efecte d’atendre necessitats personals.

2.Quedarà exclòs d’aquest benefici el personal que tingui pendent de reintegrament bestretes anteriors.

3. Les sol·licituds per a la concessió de bestretes reintegrables s’adreçaran per escrit a Recursos Humans i en la sol·licitud s’hi farà constar que el/la sol·licitant es compromet a reintegrar-la mensualment en un període igual o inferior a 24 mesos.

4. No podran concedir-se bestretes l’import de les quals superi els 4.000 euros. En casos d’excepcional necessitat s’aplicarà el punt 6 d’aquest article.

5. No es podrà sol·licitar una bestreta sinó ha transcorregut un mínim de 12 mesos des de la finalització del retorn de la bestreta anterior. En casos d’excepcional necessitat s’aplicarà el punt 6 d’aquest article.

6 Les sol·licituds de bestretes que no s’ajustin, en tot o en part, al present article i que es basin en necessitats de força major, podran concedir-se amb una justificació motivada. L’autorització de la mateixa correspondrà a l’Alcalde prèvia consulta a la Junta de Personal i als delegats laborals segons correspongui.

7. L’import mínim de diner circulant comptablement per aquest concepte estarà format per la quantitat de 40.000 euros més els reintegraments que es produeixin a la hisenda municipal de les bestretes ja concedides. Es constituirà un fons de garantia de 10.000 euros per a cobrir les sol·licituds que es presentin en base al punt 6 d’aquest article.

8. Aquests tipus d’ajuts, préstecs i bestretes podran ser demanats pel personal funcionari de carrera i laboral fix, en servei actiu.

 
DESPRÉS (Proposta de l'equip de govern)

Article 55 Bestretes reintegrables


1. Es concediran als empleats/des municipals bestretes reintegrables sobre les seves retribucions, a l’efecte d’atendre necessitats personals.


2.Quedarà exclòs d’aquest benefici el personal que tingui pendent de reintegrament bestretes anteriors.


3. Les sol·licituds per a la concessió de bestretes reintegrables s’adreçaran per escrit a Recursos Humans i en la sol·licitud s’hi farà constar que el/la sol·licitant es compromet a reintegrar-la mensualment en un període igual o inferior a 24 mesos.


4. No podran concedir-se bestretes l’import de les quals superi els 4.000 euros. En casos d’excepcional necessitat s’aplicarà el punt 6 d’aquest article.


5. No es podrà sol·licitar una bestreta sinó ha transcorregut un mínim de 12 mesos des de la finalització del retorn de la bestreta anterior. En casos d’excepcional necessitat s’aplicarà el punt 6 d’aquest article.


6 Les sol·licituds de bestretes que no s’ajustin, en tot o en part, al present article i que es basin en necessitats de força major, podran concedir-se amb una justificació motivada. L’autorització de la mateixa correspondrà a l’Alcalde prèvia consulta a la Junta de Personal i als delegats laborals segons correspongui.


7. L’import mínim de diner circulant comptablement per aquest concepte estarà format per la quantitat de 40.000 euros més els reintegraments que es produeixin a la hisenda municipal de les bestretes ja concedides. Es constituirà un fons de garantia de 10.000 euros per a cobrir les sol·licituds que es presentin en base al punt 6 d’aquest article.


8. Aquests tipus d’ajuts, préstecs i bestretes podran ser demanats pel personal funcionari de carrera i laboral fix, en servei actiu. (ELIMINACIÓ DE L'ARTICLE)







QUÈ PASSA AMB L'ESCREIX HORARI?


Què passa quan arriba l'hora de plegar i un ciutadà ens demana qualsevol cosa? Què passa quan, per l'expedient que tenim entre mans ens capfica fins a tal punt que no ens adonem que ha arribat l'hora final de la jornada? És que potser engeguem el ciutadà a dida dient-li que ja està fora de temps?, És que ens estimem més posar una alarma al rellotge i tanquem l'expedient estigui com estigui malgrat que sapiguem que en aquell moment una trucada o una gestió pot resoldre coses importants?
 
La resposta en la majoria dels casos és que NO. Els treballadors i treballadores de l'ajuntament sóm prou responsables amb la nostra feina fins i tot quan aquesta afecta una part del nostre temps personal. Qualsevol cosa abans de deixar algú penjat.
 
Doncs bé, totes aquestes situacions que ens porten una mica més enllà de la nostra jornada ordinària acaben acumulant el que coneixem com un "escreix horari". Qualsevol persona podria pensar que obviament el treballador tindria tot el dret a recuperar aquestes hores que fa de més, però vet aquí que alguns companys i companyes estan trobant dificultats per fer-ho sota l'argument que ningú no els hi ha demanat que ho facin i per tant no tenen dret a reclamar la compensació o bé que ja ha passat el temps per compensar perquè ha passat un mes i altres bestieses per l'estil.
 
Obviament nosaltres pensem que si el cap directe és coneixedor d'aquestes situacions, ha d'avalar la petició del treballador/a i que la compensació la pugui efectuar quan li plagui amb l'únic condicionant de les necessitats del servei, cosa que exigiria simplement la coordinació dins del departament.
 
Demanem doncs als responsables polítics del departament de Personal que deixin de posar en pràctica les limitacions per a la compensació de l'escreix horari i els sistemes de productivitat actuals si no volen trobar-se amb funcionaris del "vuelva usted mañana" enlloc de persones compromeses amb la seva feina i amb la ciutadania a qui serveixen.

EL COMITÈ UNITARI DE PERSONAL ACORDA DEMANAR A L'AJUNTAMENT QUE ES DESTININ A SERVEIS SOCIALS ELS DINERS DESCOMPTATS DE LA VAGA DEL 14N
 
 
Com ja va sent habitual cada vegada que es convoca una vaga, els sindicats demanen a l'Ajuntament que es destinin a una finalitat social els diners que es descompten dels companys que lluiten i decideixen donar-ne suport. Mai no s'ha atès explícitament aquesta petició per part de l'Equip de Govern i això dol perquè com a mínim als que ens descompten el dia de feina ens agradaria que, ja que ho fan, els diners anessin a parar a qui ho necessita i no diluir-se en el romanent de tresoreria per acabar pagant ves a saber quina festa.
 
En aquesta ocasió el Comitè Unitari de Personal sol.licitarà que els 3.227 € que es van descomptar als/les vaguistes es destinin a la partida de "Suport a famílies" sota els criteris dels companys professionals dels Serveis Socials.
 
A veure si aquesta vegada l'Ajuntament té prou sensibilitat i accedeix al que demanem.

dijous, de novembre 29, 2012

 
 
 
LA MESA GENERAL ACORDA UTILITZAR LA PAGA DE SETEMBRE COM A "COIXÍ"
 
Els sindicats reclamen que aquest sigui el darrer recurs i prioritzen l'avançament de la paga de juny
 
 
La Mesa General de Negociació del passat dimecres dia 28 de novembre va acordar que la paga de conciliació del mes de setembre s'avancés al mes de gener per poder esmorteir els efectes de la suspensió de la paga extra de Nadal en les butxaques dels treballadors municipals. La proposta va ser exposada per l'Equip de Govern i presentada per la Cap de Recursos Humans que va ser la persona que la va proposar. Els sindicats van agrair que, com a mínim, s'hagués buscat una possible solució tot i que van insistir que la seva preferència s'inclinava per l'avançament de les pagues, tal i com s'està fent en altres municipis. Aquesta modalitat consisteix en avançar la paga extra de juny de 2013 al gener i al juny de 2013 la de desembre, al gener de 2014 la de juny, i així successivament fins el 2015, any límit per aclarir el destí final de la paga suspesa. Es tracta d'una mesura adoptada per guanyar temps davant la incertesa de l'esdevenidor.
 
L'Equip de Govern, que en tot moment va fer palès un problema de liquiditat per afrontar els pagaments corresponents i la impossibilitat de concertació o ampliació de nous crèdits degut al pla de sanejament al que està sotmès, va assumir no obstant el compromís d'estudiar la proposta i donar una resposta abans del dia 5, data en la que tindrà lloc la propera Mesa General de Negociació.
 
En el cas que es desestimés l'avançament de la paga de juny sempre queda, doncs, el "coixí" de la paga de setembre a cobrar junt amb la nòmina del mes de gener (es va demanar que fos a primer de mes però es va denegar per raons de tràmit). L'import d'aquesta paga serà el mateix que el percebut l'any 2012 i serà regularitzat el 2013 d'acord amb el càlcul de la retribució percebuda l'any anterior, tal i com disposa el Conveni Col.lectiu i el Pacte de Condicions de Treball vigents.
 
La mesura afavoreix els salaris baixos ja que l'import a percebre és inversament proporcional a les retribucions de 2012. Això fa que aquelles persones de la plantilla amb altres retribucions quedin excloses de l'avançament. Com es pot comprovar, continuem cercant solucions després que l'informe d'intervenció de la passada setmana desestimés la concessió d'una bestreta extraordinària amb caràcter general a retornar en tres anys.

dijous, de novembre 15, 2012

ABANS/DESPRÉS: 7è LLIURAMENT

Ajuts a familiars amb disminució


ABANS (Pacte-Conveni actual)
 
Article 54 Ajuts per a familiars amb disminucions físiques, psíquiques i/o sensorials

1. Els/les empleats/des que tinguin al seu càrrec, convivint al mateix domicili, familiars disminuïts se’ls abonarà la quantitat de 200 euros mensuals per a cadascun d’ells, fins a un màxim de 400 euros, sempre que compleixin els següents requisits:
 
a) Que la persona disminuïda no rebi ingressos propis de quantia superior a l’ajut.
           b) Que s’acrediti la condició legal de disminuït, a excepció dels menors d’edat.

b.1) Igual o superior al 33% si es tracta de primer grau parentiu.
b.2) En el cas de segon grau de parentiu quan tinguin reconeixement de barem de tercera persona.

DESPRÉS (Proposta de l'equip de govern)

Article 54 Ajuts per a familiars amb disminucions físiques, psíquiques i/o sensorials

1. Els/les empleats/des que tinguin al seu càrrec, convivint al mateix domicili, familiars disminuïts se’ls abonarà la quantitat de 200 euros mensuals per a cadascun d’ells, fins a un màxim de 400euros, sempre que compleixin els següents requisits:

a)Que la persona disminuïda no rebi ingressos propis de quantia superior a l’ajut.
          b)Que s’acrediti la condició legal dedisminuït, a excepció dels menors d’edat.

b.1) Igual o superior al 33% si es tracta de primer grau parentiu.
b.2) En el cas de segon grau de parentiu quan tinguin reconeixement de barem de tercera persona. (eliminació de l'article)


LA FSC DE CCOO DEL VALLÈS ORIENTAL-MARESME ESCULL SECRETARI GENERAL I NOVA EXECUTIVA

El Secretari General de la FSC de CCOO, Toni Cubel adreçant-se
a la nova Comissió Executiva en un moment de la seva intervenció
El passat dia 25 d'octubre es va celebrar al Centre Cultural de Can Bisa a Vilassar de Mar, el 2n Congrés de la Federació de Serveis a la Ciutadania (FSC) de CCOO del Vallès Oriental-Maresme. Els 90 delegats i delegades que van hi van assistir van reelegir Antoni Cubel com a Secretari General d'aquesta federació. En la nova Comissió Executiva s'integren membres procedents d'ajuntaments (Montornès, Martorelles i Premià de Mar), dues representants de Correus, un de la Generalitat de Catalunya i dos més de l'àmbit d'empreses Gràfiques i de Transports.  Hi van assistir per part de CCOO de l'ajuntament Llorenç Barraca i Cesc Niubó.

BAIXES: NOSALTRES "PRINGUEM" PER UN GOVERN POCA-TRAÇA I ALTRES AJUNTAMENTS AVANCEN

No ens deixen més remei, això és un servei públic de qualitat!!!
Efectivament, així és com acabarem anant a treballar per no perdre encara més diners. Mentre a l'Ajuntament de Premià de Mar es fa difícil arribar a un acord mínimament satisfactori, altres ajuntaments ens van avançant inexorablement. Un  darrer exemple és l'ajuntament de Lliçà de Vall que ha aconseguit un acord encara més beneficiós que els que disposàvem fins ara:
 
Si us hi fixeu, no només han aconseguit tractar d'excepcionalitat (i per tant ajustat al RD 20/2012) determinats tipus de malaltia, sinó que a més també cobraran al 100% els dos primers períodes de baixa des del primer dia. Mentre a altres llocs s'avança, el nostre govern municipal s'encalla en un absurd enfrontament contra els sindicats. Si no en saben, QUE N'APRENGUIN!

 
PREMIÀ DE MAR AMB LA VAGA GENERAL!!!
 
Concentració al final de la manifestació per la vaga general del 14-N a Premià de Mar
 
Una de les més grans manifestacions que s'han fet mai a Premià es va veure ahir pels carrers de la nostra ciutat amb motiu de la vaga general del 14 de novembre. Unes 400 persones van seguir el recorregut que anava incorporant progressivament més efectius a mesura que anava avançant. La manifestació va acabar a la Plaça de l'Ajuntament en la que es va llegir un manifest. Posteriorment es va fer un torn obert d'intervencions en el que Cesc Niubó, President del Comitè Unitari de Personal va explicar als assistents les concentracions dels "Divendres negres" que venim celebrant a la Plaça, així com la necessitat de treballar per enfortir la Plataforma en Defensa dels Serveis Públics a Premià de Mar que s'està gestant i que té als treballadors i treballadores del nostre Ajuntament com a principals precursors, conjuntament amb companys i companyes del sector d'educació.
 
La participació dels treballadors i treballadores de l'ajuntament a la vaga va ser, segons RRHH del 38,6%, una xifra que es pot considerar baixa, però que no ho és si analitzem la resta d'ajuntaments grans de la comarca ja que vam ser l'ajuntament amb més participació superant el de Mataró (sobre un 30%), Calella i Pineda de Mar (sobre un 20%). A tall d'exemple, en la comarca veïna del Vallès Oriental, concretament a l'Ajuntament de Granollers la participació al  matí es situava sobre el 34%.
 
Analitzant les xifres del nostre Ajuntament, veiem que el gruix de treballadors mobilitzats es situen a oficines i tècnics, molt poca incidència en la brigada i el  Museu  i relativament baixa a l'Escola de Musica (29,4%), fet paradoxal davant la circumstància que es tracta de serveis exposats de manera molt més accentuada que la resta a les mesures de reducció de plantilles que planteja el govern. En sentit contrari a Ràdio Premià de Mar la participació va vorejar el 70%.
 
El govern municipal (CIU-PSC), faria bé de llegir adequadament la mobilització i lluny d'invocar la "majoria silenciosa" entengués que hi ha un procés de mobilització en marxa a Premià de Mar, que no s'aturarà i que no admetrà el llenguatge polític enganyós. Ha de tornar a la negociació i respectar els drets dels treballadors si no vol que la pressió vagi en augment en proporció al descontentament que provoquen les seves mesures.
 
 
 


QUATRE GATS?


La premsa fatxa de Madrid utilitza la paraula "fracàs" com a denominador comú de la gran mobilització d'ahir amb motiu de la vaga general. Fins i tot algun cronista ja havia deixat fet el seu article el dia anterior (vidència absoluta) amb aquest qualificatiu. Tant el PP a Espanya com CiU a Catalunya a través dels seus respectius governs, s'han afanyat a parlar de xifres ridícules de participació, cosa que demostra com estan realment de preocupats per l'avanç del moviment social. Això si i no els falta raó, estan profundament agraïts als treballadors i treballadores que amb la seva no participació a la vaga general han avalat les seves polítiques de retalls socials. Sigui com sigui, ahir va ser una gran jornada de lluita que va aconseguir el que pretenia: mobilitzar el poble contra el desastre absolut que suposen les polítiques d'austeritat: augment de l'atur, joves sense futur, pensions de misèria, reducció dels drets dels treballadors públics, per citar només alguns exemples. FELICITATS A TOTS I A TOTES ELS QUE VÀREU SEGUIR LA VAGA EL DIA D'AHIR!!!!  VA VALER LA PENA.

dilluns, de novembre 05, 2012

 
L'AJUNTAMENT DE GIRONA ACONSEGUEIX MANTENIR UNA JORNADA INFERIOR A LES 37,5 H SETMANALS
 
Mesa General de Negociació de l'Ajuntament de Girona

Diàriament ens arriben exemples d'altres ajuntaments que han sabut portar el diàleg allà on calia per fer respectar els drets obtinguts a través de la negociació col.lectiva. Ara ens arriba la notícia de l'acord a l'Ajuntament de Girona:
 
 
En aquest acord han aconseguit pactar 30 minuts diaris flexibles i no recuperables, per bé que deu minuts es posen a disposició de l'ajuntament com a bossa d'hores. Una proposta semblant la vam fer des de CCOO a la Mesa General de Negociació del dia 4 de juliol d'enguany (mireu acta n. 15 de la Mesa General de Negociació), però la resposta de la regidora de Recursos Humans va ser taxativa:
 
 " ...Insisteix en que aplicaran les 37,5 h contemplades a la llei i diu que s’han vist obligats a amortitzar llocs per poder pagar la nòmina. Per altra banda diu que no s’aceptaran argúcies per compensar l’aplicació d’aquesta jornada."
 
Naturalment, un acord només és possible si hi ha voluntat de les dues parts. En aquest cas, com queda clar, diguin el que diguin, el nostre ajuntament no ha exhibit la mateixa voluntat que altres per protegir els acords i els nostres drets com a treballadors i treballadores.
 
  
 
ABANS/DESPRÉS: 6è LLIURAMENT
 
Assessorament i defensa jurídica
 

ABANS (Pacte-Conveni actual)

Article 51 Assessorament i defensa jurídica

L’Ajuntament realitzarà i gestionarà l’assessorament i la defensa jurídica de tots els empleats que tinguin conflicte judicial derivat de la tasca que realitzen a l’Ajuntament i el pagament de les costes judicials, sempre que els esmentats processos no hagin estat originats per conducta dolosa o imprudent constitutiva de delicte o falta administrativa o penal, o la Corporació no s’hagi constituït en part contrària als mateixos.

La designació del lletrat/da s’efectuarà de mutu acord entre el treballador i la Corporació.

DESPRÉS (Proposta de l'equip de govern)

Article 51 Assessorament i defensa jurídica

L’Ajuntament realitzarà i gestionarà l’assessorament i la defensa jurídica de tots els empleats que tinguin conflicte judicial derivat de la tasca que realitzen a l’Ajuntament i el pagament de les costes judicials, sempre que els esmentats processos no hagin estat originats per conducta dolosa o imprudent constitutiva de delicte o falta administrativa o penal, o la Corporació no s’hagi constituït en part contrària als mateixos, previ informe del responsable del servei (afegit)

La designació del lletrat/da s’efectuarà de mutu acord entre el treballador i la Corporació.


 
 
EL PROPER 14 DE NOVEMBRE TOTHOM A LA VAGA GENERAL!!
 
 
 
 
Vagi per endavant que des de la secció sindical de CCOO pensem que cal acabar d'una vegada per totes amb un sistema empobridor basat únicament en l'austeritat.... fonamentalment del sector públic i per això entenem que les vagues d'un dia no posen en crisi el sistema que està generant tota aquesta misèria. Ben al contrari,  seria molt més efectiva per aquest propòsit una vaga general indefinida fins que no caigués el govern, cosa que sens dubte suposaria un gran sacrifici pels treballadors però l'objectiu s'ho valdria (ens està suposant molt més sacrificis econòmics aguantar les seves agressions continuades).
 
Malgrat tot, el 14 de novembre hi hem de ser i hem de participar activament en una jornada de lluita en la que confluirem amb treballadors d'altres paísos europeus. És hora de globalitzar la lluita. Som conscients que la vaga, com totes, tindrà efectes segons quin sigui el seu seguiment. No s'hi val a dir: "les vagues no serveixen per res" perquè les darreres vagues, al menys pel que fa al sector públic han tingut un seguiment escàs. Estarem autoritzats moralment a fer aquesta afirmació el dia que participem massivament i aquesta no tingui efectes, però això encara no s'ha donat.
 
Ho provem aquesta vegada? de motius en tenim molts com diu el vídeo. Les excuses no han servit mai, però ara encara menys.