dilluns, de gener 30, 2017

ASSEMBLEA GENERAL SECCIÓ SINDICAL DE CCOO

El passat 11 de gener es va celebrar a la sala d’actes del Gas l’assemblea anual ordinària de la secció sindical de CCOO de l’ajuntament de Premià de Mar.
 
En aquesta assemblea es va donar informació de l’activitat duta a terme per la secció sindical durant el 2016 i es va avançar la proposta de treball per l’any 2017. Ambdues qüestions resumides en un sol document van ser aprovats per unanimitat pels afiliats/des assistents.
 
Posteriorment el secretari general Llorenç Barraca va fer una breu exposició de la marxa dels treballs de valoració que van suscitar un ampli debat a l’assemblea i finalment es va procedir a la renovació de responsabilitats dins de la secció sindical de CCOO per l’any 2017. La nova comissió executiva queda formada per:
 
SECRETARI  GENERAL I DELEGAT LOLS
LLORENÇ BARRACA TELLO
RESPONSABLE D’ORGANITZACIÓ
FRANCESC NIUBO MARTI
RESPONSABLES DE COMUNICACIÓ
MARIA ANTONIA GALLARDO BARQUERO
RAMON GONZALEZ CASTILLO
RESPONSABLE DE FORMACIÓ
SANTIAGO BETANCORTH LOPEZ
RESPONSABLES SALUT LABORAL
JOAN ROSELLÓ TEIXIDÓ
GLÒRIA CAPELLAS PUIG
RESPONSABLE D’IGUALTAT
MERCÈ CARBONELL BALAGUÉ
RESPONSABLE DE POLICIA LOCAL
FRANCISCO J. MARTINEZ MARIN
RESPONSABLE ESCOLA DE MÚSICA
ELISABETH ROMA TORRES
Ens satisfà comprovar com tant en la composició afiliativa (33 dones i 30 homes) com en la mateixa comissió executiva hi ha un adequat equilibri entre ambdós gèneres, no gens freqüent en la representació sindical, i també ens felicitem per la continuïtat en el treball dels diferents àmbits d’actuació de la nostra organització.

VALORACIÓ DE LLOCS DE TREBALL. L’HORA DE LA VERITAT

Ja s’han fet tres jornades de treball de la comissió tècnica de la valoració de llocs de treball, començant per analitzar l’Àrea d’Organització Interna i Alcaldia. Les primeres sessions celebrades han estat laborioses i esperem que el ritme de fitxes analitzades augmenti a mesura que s’avança en els treballs.
 
En aquesta primera fase no s’ha abordat els aspectes de jornada, els quals parcialment vénen regulats en l’Acord de Matèries Comunes, i tampoc els complements de destí ni les fitxes de nova creació sobre algunes de les quals CCOO es mostra crítica per raons diverses.
 
Els representants del Comitè Unitari de Personal a la Comissió tècnica han demanat que, en cas de discrepàncies en el contingut de les fitxes i, especialment en totes aquelles en que el treballador públic hagi manifestat alguna esmena, cal que aquest obtingui l’explicació corresponent a aquestes observacions per part del seu superior jeràrquic, aclarint si les esmenes presentades s’han incorporat a la fitxa o bé el motiu de la no incorporació.
 
Des del Comitè Unitari hem recollit un total de 22 esmenes dels treballadors/es. que es tindran en compte per la part social en el tractament de les fitxes corresponents.
 
 
 

S’OBRE EL PROCÉS DE CONTRATACIÓ DEL VESTUARI

El passat 21 de desembre es va reunir la mesa de contractació per licitar en procediment obert el subministrament de vestuari pel personal de l’Ajuntament. Aquesta licitació, que s`ha fet per lots, correspon al vestuari de les àrees de la Policia Local, brigada d’obres i serveis, brigada de jardineria, conserges, personal de l’escola bressol, treballadors del Pavelló i de la pista coberta del Voramar, així com també, del personal de manteniment de les escoles. Hi ha dos tipus de valoració, la econòmica i la tècnica. En aquest sentit, els delegats de prevenció han participat activament dins la comissió d’experts per valorar el vestuari i uniformitat del personal, emetent un informe final, d’acord amb unes puntuacions establertes segons ítems: ergonomia, confort, confecció, qualitat dels acabats i qualitat didàctica de les infografies i de les instruccions de manteniment i neteja del diferent vestuari. Per aquest treball, els delegats i delegades s’han anat reunint amb els col·lectius afectats durant el mes de gener per tal que les puntuacions resultants siguin el màxim d’objectives, però sobretot perquè el treballador pugui valorar personalment el vestuari presentat als diferents lots. S’ha intentat recollir tots els suggeriments que han arribat pels treballadors, per tal que es vegin reflectits a l’informe de valoració de propostes.
 
 


CONVENI DE COL.LABORACIÓ AJUNTAMENT I CONSELL COMARCAL PER L’ÚS I GESTIÓ DE BORSES DE TREBALL

L’ajuntament de Premià de Mar ha signat un conveni amb el Consell Comarcal del Maresme per tal que aquest organisme, a requeriment de la corporació i per a la cobertura de determinats llocs de treball, faci una preselecció de candidats/es per cobrir diferents vacants.
 
En principi, des del sindicat de CCOO veiem útil aquesta col·laboració per resoldre el problema d’alguns ajuntaments (sobretot els més petits) per cobrir llocs singulars, però no de la manera com s’està plantejant, ja que funciona bàsicament com a sistema de descàrrega de feina dels Recursos Humans dels ajuntaments de la comarca. Així, el conveni tancat entre Ajuntament i Consell Comarcal no contempla precisament perfils professionals massa singulars i pel contrari, s’ofereix col·laboració en la selecció de llocs adscrits a Treball social, Administratiu, Promoció Econòmica, Informàtica, Manteniment, i Consergeria.
 
Concretament el passat 9 de desembre el Consell Comarcal ja va iniciar el procés per a conformar borses de treball d’Educadors Socials, Treballadors Socials i Auxiliars administratius. Arran d’aquestes convocatòries, l’ajuntament de Premià de Mar ja hi ha participat i ha rebut cinc candidats que han estat preseleccionats pel Consell per ocupar un lloc d’auxiliar administratiu i ho ha justificat per motius d’urgència. La selecció definitiva la va fer el propi ajuntament el dia 18 de gener.
 
Creiem que la col·laboració amb els ens supramunicipals: Consell Comarcal, Diputació... només s’hauria de produir per cobrir, insistim, llocs de caràcter singular. En la resta de casos Recursos Humans hauria de fer convocatòries pròpies, que segurament, podria cobrir amb personal de la borsa de treball del municipi, sense recórrer a suport extern, cosa que beneficiaria a gent en atur de Premià de Mar.
 

PROBLEMÀTICA EN EL PROCÉS DE SELECCIÓ D’UN ARQUITECTE TÈCNIC

CCOO va ser interpel·lada per alguns/es companys/es en relació al procés de selecció per conformar una borsa de treball d’arquitectes tècnics. El motiu va ser l’admissió d’un aspirant al qual el tribunal va validar la titulació d’Arquitecte.
 
Posats en contacte amb el col·legi d’Aparelladors, arquitectes tècnics i Enginyers d’Edificació de Barcelona, els seus serveis jurídics ens van confirmar que, en cap cas, ambdues titulacions eren homologables, ja que corresponien a dues titulacions totalment diferenciades, tant pel que es refereix als seus plans d’estudis , com a les competències professionals atribuïdes a cada una d’elles.
 
Davant aquest fet, CCOO va demanar a l’Ajuntament la revisió de totes les actuacions realitzades al respecte. També es va demanar que es traslladi als membres del tribunal, l’argumentació jurídica del col·legi d’arquitectes tècnics per tal de vetllar per la legalitat del procés i evitar possibles reclamacions o falses expectatives per part dels participants.

SELECCIÓ DE NOUS PLANS D’OCUPACIÓ

Aquest mes de gener s’han seleccionat nous plans d’ocupació. En concret els següents:


Programa
Perfil
Núm. contractes
Fem Ocupació
Orientador/a
1
Fem Ocupació
Prospector/a
1
Coordinació i suport tècnic
Tècnic
1
Treball i formació línia A
Suport brigada
4
Treball i formació línia A
Suport administratiu
4
Treball i formació línia B
Aux. serveis
3
Treball i formació línia B
Agents cívics
4


La posició de CCOO és de sobres coneguda: donem suport als plans d’ocupació si estan subordinades a dues condicions: la primera que no efectuïn feina estructural que ha de ser assumida pel personal de plantilla, i la segona, que tinguin unes condicions retributives dignes. La primera condició esperem que es resolgui en algun moment (es va aprovar una moció en aquest sentit en el Ple del mes de desembre). Pel que fa a la segona, es van millorar recentment les condicions econòmiques d’aquest personal,  encara que el nostre sindicat continua reivindicant la negociació de les condicions laborals dels plans d’ocupació, com a desenvolupament de l’Acord de Matèries Comunes 2014-2017.
 


 

LA PLANTILLA VALORA POSITIVAMENT LA POLÍTICA DE COMUNICACIÓ DE LA SECCIÓ SINDICAL DE CCOO

Segons l’enquesta proposada per l’equip de comunicació de la secció sindical de CCOO, el 86,20% dels treballadors/es que hi van participar valoren com a bona o molt bona, la política comunicativa de la nostra secció sindical.

Podeu consultar la resta de resultats de l’enquesta pel que fa a la valoració del CINCDOROS seguint aquest enllaç: enquesta cincdoros
 
 
 

NOTÍCIES BREUS

Conveni ajuntament de Cabrera en matèria d’assessorament econòmic
El Ple ordinari del mes de desembre va aprovar un conveni amb l’ajuntament de Cabrera de Mar, segons el qual, el company que ara efectua les funcions de cap d’Organització Interna  a l’ajuntament de Premià de Mar, assessorarà el de Cabrera de Mar una tarda a la setmana, (16 hores mensuals) en matèria econòmica. El preu d’aquest servei serà de 12.000 euros/any.


Prospera una moció per facilitar la informació sindical als plans d’ocupació
En el mateix ple del mes de desembre i amb el vot en contra dels partits de govern va prosperar una moció que demanava que els plans d’ocupació no ocupessin llocs de plantilla de caràcter estructural i que, quan el govern vulgui celebrar sessions de benvinguda a aquests plans, avisi amb quinze dies d’antelació als sindicats perquè aquests puguin convocar una assemblea informativa seguidament de la recepció d’Alcaldia. Arribats a aquest punt, volem agrair la sensibilitat dels grups municipals favorables a la moció vers les reivindicacions expressades pel Comitè Unitari de Personal.  

Aprovada “in extremis” l’oferta pública d’ocupació pel 2016  
El passat mes de desembre la Junta de Govern Local va aprovà l’oferta pública per l’any 2016, que comprèn 2 places d’Oficial de la Brigada, ocupades actualment per personal laboral temporal. Aprofitant el mateix procés selectiu es dotarà una Borsa de Treball per futures necessitats temporals. Per l’any 2017, RRHH ha preparat un esborrany,  amb els criteris actuals de la LPGE 2016, els quals no es podran aprovar fins que entrin en vigor els Pressupostos generals de l’Estat del 2017. L’Oferta Pública del 2017, preveu la provisió definitiva de 4 places d’agents de la Policia, i 1 o 2 auxiliars administratius.
Jubilacions
S’ha jubilat la Carme Lleonart, aparelladora de l’Àrea Territorial d’ella ens quedem amb la rectitud en el tractament dels temes de feina, el qüestionament sobre tota cosa il·lògica i l’aportació de sentit comú, aspectes tots aquests perfectament harmonitzats amb un tracte cordial als companys/es de feina. Un petó ben gran també per la Carme i que gaudeixi plenament de la vida no laboral.