L’organigrama de la plantilla i la valoració dels llocs de treball són els
temes que marcaran aquesta legislatura en la representació sindical. Hem de
recordar que ja disposem d’un organigrama des de l’any 2012 que en aquell
moment es va denominar “horitzó” i que es van iniciar treballs per una
valoració que mai es va aplicar tot i que la darrera és de l’any 1998, motiu
pel qual ha esdevingut anacrònica i en cap cas les aspiracions dels
treballadors/es han estat recollides amb l’argument que calia esperar una nova
valoració. Els acords subscrits entre sindicats i ajuntament obligaven a aquest
a fer una valoració l’any 2008!!!
Puntualment l’ajuntament enlloc d’afrontar aquesta necessitat ha estat
posant “parches” en forma de productivitats que encobrien una valoració
encoberta del lloc però només en els casos en els que li ha interessat i sense
la negociació a la que ve obligat amb els sindicats. Aquesta és una exigència
que farem valdre en l’inici de la legislatura política tot just iniciada.
Cal recordar que íntimament lligada amb la Relació i la Valoració dels
Llocs de Treball estan qüestions com el Reglament de Carrera Administrativa que
continua sent una assignatura pendent, la inexistència de la qual provoca
greuges entre la plantilla.
Des de CCOO ja s’ha fet arribar a l’ajuntament alguna proposta d’empresa
especialitzada en valoració de llocs de treball i estem a l’espera que s’inciïn
els tràmits de contractació per tal que es comenci a treballar en aquest mateix
tercer trimestre d’any.