dilluns, d’abril 28, 2014

ELS COMPANYS I COMPANYES DE L'ESCOLA DE MÚSICA TREBALLEN LES SEVES PROPOSTES PER INCORPORAR-LES A L'ACORD DE MATÈRIES COMUNES


L'Escola de Música es gestiona directament des de l'Ajuntament des del dia 1 de gener
Els companys i companyes de l'Escola Municipal de Música de Premià de Mar estan ultimant les seves propostes per presentar a la negociació del nou Acord de Matèries Comunes. Pràcticament la totalitat dels treballadors i treballadores de l'escola estan integrats a CCOO i la seva absorció per l'ajuntament des del passat 1 de gener ha permès que el nostre sindicat s'hagi enfortit enormement i hagi assolit uns nivells d'afiliació sense precedents.

Les condicions de treball del personal de l'Escola de Música són peculiars, afectades directament pels nivells de matriculació d'alumnes, fet que delimita contractes amb diverses tipologies de jornada, i en funció d'aquesta dedicació es deriven altres aspectes com la jornada de treball, els horaris, les vacances o les retribucions. 

Els contractes dels treballadors i treballadores d'aquest servei habitualment són a temps parcial tot i que també n'hi ha, però pocs, a jornada completa entenent com a tal la de 37 hores i mitja setmanals. 

Fins ara disposaven d'un conveni que data dels anys 90 que ha quedat obsolet i des de l'1 de gener estan integrats amb tota normalitat a la plantilla de personal de l'Ajuntament. El seu delegat escollit no fa pas massa també pertany a CCOO. Pensem que tots plegats podem fer un treball força profitós en endavant i assumir el repte de la representació dels treballadors amb més garanties.


L'ANY 2013 ES VAN ENREGISTRAR 9 ACCIDENTS DE TREBALL ENTRE EL PERSONAL DE L'AJUNTAMENT DE PREMIÀ DE MAR


Compte amb els riscos de la nostra feina!!

El departament de Recursos Humans va lliurar al Comitè Unitari de Personal còpies dels informes d'investigació dels accidents de treball produïts durant l'any 2013.

D'aquests informes es conclou que sis d'aquests accidents van afectar personal de la policia local com a resultat d'agressions en les seves intervencions en situacions de conflicte o bé per accidents amb els vehicles policials. Pel que fa a la resta de departaments, dos van afectar treballadors en el desplaçament del centre de treball al domicili i un altre al pavelló poliesportiu en el desplaçament d'un element pesat.  

Tots els accidents esdevinguts l'any passat van ser qualificats de lleus en l'expedient corresponent.

Com sempre es diu en aquests casos i tot i que és difícil evitar-los tots, cal intentar reduir, si mes no, aquests episodis practicant una bona política de prevenció.



ELS CONSERGES D'ESCOLA DEMANEN L'EQUIPARACIÓ A CONSERGE DE MANTENIMENT

La tasca dels conserges ha adquirit complexitat

Dins de la Relació de Llocs de Treball hi ha diferents tipologies de conserge. Tenim la figura del conserge d'escola, el conserge de manteniment, el conserge a seques (a partir dels darrers processos selectius ha desaparegut l'adscripció suposem que per possibilitar la mobilitat)el conserge del Pavelló i també el conserge d'edificis municipals.

Òbviament seria aconsellable redefinir aquest mosaic de tipologies funcionals que comporten també diferents condicions de treball. Ara, però, ens centrarem em el cas dels conserges d'escola.


La necessitat de reconèixer les habilitats necessàries per a efectuar tasques de manteniment als edificis escolars va fer que fa uns anys i després de llargues reivindicacions dels treballadors afectats, s'instituís la fitxa de conserge de manteniment que distingia aquells llocs de treball que efectuaven treballs de manteniment que van més enllà de les tasques ordinàries i d'escassa complexitat que figuren en la fitxa de conserge d'escola.


Amb els anys, el nombre de conserges d'escola que efectuen tasques de manteniment ha augmentat com també ha augmentat, dit de passada, la tipologia dels treballs que se'ls encarrega amb caràcter general (neteja de patis, assistència de manteniment en altres edificis municipals, fins i tot els no escolars). En l'actualitat hi ha conserges que estan entrant en la roda de manteniment general, assumint a la pràctica tasques recollides en la fitxa de conserge de manteniment més que no pas en la fitxa de conserge d'escola, de manera que aquests reivindiquen el canvi d'adscripció.


Per tractar sobre aquest tema i mirar de trobar una solució, el Comitè Unitari de Personal va demanar formalment al govern municipal el passat dia 26 de març, una reunió en la que estigués representada l'àrea afectada (en aquest cas Ensenyament), Recursos Humans, el Comitè Unitari i els mateixos conserges d'escola. A hores d'ara encara no hem rebut resposta.




COMENÇA A VALLADOLID LA CAMPANYA PER L'AVANÇAMENT DE L'EDAT DE JUBILACIÓ DE LA POLICIA LOCAL I AUTONÒMICA


Roda de premsa d'aquest matí

A la roda de premsa han estat presents els responsables estatals, autonòmics i locals de les cinc organitzacions sindicals (CCOO, UGT,CSIF,CSL I COP). En el transcurs de la presentació davant dels mitjans de comunicació, s'ha procedit a la lectura del manifest consensuat per tots els integrants de la plataforma.

S'ha escollit Valladolid perquè la mitjana d'edat de les plantilles de les diferents policies locals de la comunitat a la que pertany són les més elevades d'Espanya. Per exemple a Valladolid mateix és de 49 anys i d'aquí a cinc anys la meitat dels efectius policials locals d'aquella zona (uns 2.500) superaran els 55 anys d'edat, segons ha manifestat Manuela Oliva, responsable estatal de l'àrea de la Policia Local dins de la Federació de Serveis a la Ciutadania (FSC) de CCOO.

Cal recordar que en el cas de la plantilla municipal de Premià de Mar, la mitjana d'edat a la policia local es situa en xifres semblants, i que els sindicats ja han demanat solucions per aquesta situació. 

Dos són els aspectes més rellevants entre les propostes d'aquesta plataforma. Per una banda, evitar que en un període molt breu de temps aquest envelliment de les plantilles provoqui una baixada significativa en la qualitat de la prestació del servei, i per l'altra perquè s'equiparin a les condicions que l'Ertzaintza i els diferents cossos de bombers del país tenen per llei. A més, es tracta d'una mesura que ja es ve aplicant en les policies de la major part dels països de la Unió Europea.

CCOO proposa, per garantir la sostenibilitat del sistema de pensions públiques, l'aplicació de coeficients correctors al col.lectiu que podria avançar l'edat de jubilació dels cossos de policia. La Plataforma per l'avançament de l'edat de jubilació per la policia local i autonòmica va néixer el 2008 impulsada per CCOO juntament amb la resta d'organitzacions sindicals i representa al 98% de les plantilles de policia de l'estat espanyol.

Una de les iniciatives que està posant en marxa la plataforma és la presentació, per part dels diferents partits polítics, de mocions als ajuntaments demanant al govern l'avançament de l'edat de jubilació de les policies locals i autonòmiques. Per altra banda ja s'ha posat en coneixement de la FEMP, així com a la Secretaria d'estat de Seguretat Social i la Direcció General de l'Ordenació de la Seguretat Social amb l'objectiu de que siguin aquestes institucions les que proposin al Congrés dels Diputats la modificació legislativa en matèria de Seguretat Social de cara a que l'avançament de l'edat de jubilació de les plantilles de les diferents policies locals sigui una realitat.


En concret es demanen les dues qüestions següents: el reconeixement de la professió de policia local com una activitat de risc, posant fi a la injustícia d'una edat de jubilació que no té en compte l'edat funcional, així com la incidència en els processos d'incapacitat laboral  que genera i els requeriments exigits per al desenvolupament de la tasca policial, i per altra banda la incorporació d'aquest col.lectiu al grup de professionals als qui són d'aplicació els coeficients reductors de l'edat de jubilació, en les mateixes condicions que es contempla a la disposició addicional quaranta-setena del Reial Decret Legislatiu 1/1994 de 20 de juny, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei General de la Seguretat Social.



divendres, d’abril 11, 2014

ELS SINDICATS PRESENTEN LA SEVA PROPOSTA DE CONDICIONS ECONÒMIQUES



La proposta es va presentar dilluns dia 7 d'abril dins del marc de negociació del nou Acord de Matèries Comunes

La proposta presentada per CCOO i que ha estat consensuada amb la resta de sindicats actualitza els imports dels complements de jornada, com ara la jornada partida i la festivitat i introdueix noves modalitats de reconeixement de jornades diferenciades com ara la disponibilitat parcial retribuïda d'aquells llocs de treball la naturalesa dels quals impedeix un horari rígid.

També es proposa una actualització dels imports per dietes i quilometratge i sistemes de compensació en el cas de pernoctació externa derivada de la prestació del servei. En el cas de les hores extres es proposa que es compensi a raó de dues hores per cada hora de servei extraordinari i es segueixi un criteri homogeni quant a la compensació en retribució o en temps de descans (ara actualment es produeixen greuges entre departaments).

A la part final de la proposta s'introdueix un articulat per jubilació anticipada i una clàusula de garantia per iniciar una valoració de llocs de treball l'1 de gener de 2015 amb caràcter retroactiu.

Després de vèncer l'escull dels criteris de productivitat aquesta és potser la negociació més important de les que resten. Recordem que encara cal tancar els annexos  en alguns casos ja pactats (productivitat, segona activitat) i en altres encara pendent (jornades especials, policia, brigada, roba de treball). També resta pendent d'acord l'àmbit d'aplicació i la vigència que no es preveu que aportin massa conflicte, sense oblidar la regulació dels premis d'antiguitat, ara per ara, frenats pel govern.

Un calendari possible passa per tancar les negociacions aquest mes d'abril i obrir un període d'informació i de consulta als treballadors entre l'1 de maig (data emblemàtica) i el dia 9. El Ple Municipal ordinari del mes de maig seria el que aprovaria el nou Acord.


EL COMITÈ DE SALUT LABORAL IMPULSA UNA AVALUACIÓ DE RISCOS PSICOSOCIALS A LA POLICIA LOCAL


Una policia cohesionada, imprescindible per un bon servei
Es seguirà el mètode ISTAS i properament es farà extensiu a la resta de departaments


El Comitè de Salut Laboral va acordar el passat 18 de març, a proposta del departament de Recursos Humans, que l'empresa ICESE que va presentar una proposta basada en la metodologia PSQCAT21 i ISTAS, s'encarregués de dur a terme l'avaluació de riscos psicosocials a la Policia Local, atès la detecció de diverses situacions d'ordre intern que aconsellaven una intervenció prioritària.

El passat 25 de març, tècnics de l'empresa ICESE van fer una presentació del projecte davant el Comitè de Salut Laboral. Es formarà un grup de treball en la que hi prendran part representants dels treballadors, del departament i responsables polítics i tècnics i es proposaran actuacions.

Des de CCOO pensem que si s'hagués iniciat aquest estudi anys enrere quan es van detectar altres situacions, potser s'haguessin pogut evitar determinats casos que generen un clima de mala convivència en els departaments. No obstant això, ens hem de felicitar perquè s'ha iniciat el procés.



dijous, d’abril 10, 2014

L'AJUNTAMENT COMUNICA ALS FUNCIONARIS EL RECURS PRESENTAT PER CSIF


El passat 8 d'abril Secretaria va enviar un correu a tots els funcionaris municipals com a part interessada per si volen comparèixer en les actuacions


De fet es tracta d'un formalisme, ja que la demanda segueix la via contenciós-administratiu i segons aquesta formulació es trasllada la demanda a aquelles parts que són part interessada, en aquest cas tots els funcionaris de l'Ajuntament de Premià de Mar.

No obstant això cal aclarir que hi ha un compromís del govern municipal de fer extensiva la sentència que es produeixi en l'àmbit laboral també al personal funcionari i per tant, això faria innecessària qualsevol actuació per part d'aquest personal en relació a la demanda presentada per CSIF. Cal tenir també en compte que la via del contenciós és molt més lenta i que els funcionaris disposen de quatre anys per plantejar aquest recurs, mentre que el personal laboral estava exhaurint els terminis legals quan es va presentar la reclamació de CCOO en el cas de l'Escola de Música.

Recordem, en referència a aquesta demanda de CCOO, que tant aquesta com la que va presentar CGT en el cas del personal laboral de l'ajuntament, tenen interposats sengles conflictes col.lectius que es resoldran en el període màxim de dos mesos. És d'esperar, com està succeint en totes les sentències, que aquestes també ens donin la raó i per tant l'ajuntament aboni la part proporcional de la paga extra de 2012 a tots els treballadors i treballadores.

GOVERN I SINDICATS ACORDEN UNS NOUS CRITERIS DE PRODUCTIVITAT




Semblava gairebé impossible per la postura mantinguda pel govern fins ara, però en la Mesa General de Negociació del passat 2 d'abril es va arribar a un acord en matèria de productivitat prenent com a base la proposta que va fer CCOO i que va rebre l'adhesió de la resta de sindicats.


Segons aquest acord els nous criteris de productivitat depenen en un 80% de l'assoliment d'objectius. Aquests objectius els decidirà cada departament i seran compartits pel personal que en depengui. Aquest 80% es descomposa de la manera següent: 10% per objectius generals, 50% per objectius departamentals i un 20% en relació a la satisfacció dels usuaris.

Pel que fa a l'altre 20% aquest es destinarà a l'avaluació del rendiment individual i es dedicarà a parts iguals a valorar l'autoformació efectivament realitzada i l'avaluació individual que es farà en base a enquestes, que redueixen els factors vigents fins ara, dels superiors valorant els subordinats i d'aquests valorant els caps (mitjana aritmètica).

També com a novetat s'incorpora que els diners descomptats per baixes i per altres absències no es perdrà sinó que repercutirà en els companys de la unitat llevat que es demostri que l'absència ha estat substituïda per qualsevol mecanisme.

Els diners que no s'assoleixin en el capítol d'objectius passaran a engruixir la dotació per avaluació del rendiment individual.

Amb aquest acord es supera un entrebanc que els sindicats havien situat com l'escull més important de cara a la signatura del nou Acord de Matèries Comunes i tanca un període crític en les relacions laborals condicionades per uns criteris de productivitat basats amb la màxima subjectivitat que, a partir d'ara, esdevindrà mínima.