dilluns, de juliol 04, 2011

ELS CONSERGES D'ESCOLA DEMANEN MÉS SERIETAT EN L'ATRIBUCIÓ DE NOVES FUNCIONS



Després d'haver rebut directrius per tal que netegin els patis de les escoles com a conseqüència de la restricció en els serveis que presta l'empresa de neteja per motius econòmics, els conserges de les escoles han rebut ara l'encàrrec que hauran també de prendre la temperatura i efectuar anàlisis com a prevenció de la legionel.la. Els conserges d'escola estan encara a l'espera de rebre instruccions precises sobre les prioritats a atendre dins de la jornada laboral i han demanat que qualsevol nova ordre s'efectui per escrit ja que consideren que existeix un cert desconcert a l'hora de demanar-los noves funcions que en alguns casos no queden recollides en la seva fitxa del lloc de treball.

CCOO CELEBRA LA III ESCOLA DE PRIMAVERA SIMON ROSADO

El 27 de maig s'ha celebrat la III Escola de Primavera de CCOO Vallès Oriental – Maresme. L’escola passa a anomenar-se a partir d’aquest any Simón Rosado, en honor del company desaparegut el passat octubre. A l’escola d’aquest any s’han tractat temes com l’estat del benestar i el sindicalisme 2.0 i ha tingut lloc a Pineda de Mar. Les politiques socials són fonamentals per cohesionar i equilibrar les desigualtats. Per això en la xerrada s’ha abordat la postura de CCOO davant de les retallades en les politiques socials. D’altra banda, s’ha debatut sobre el sindicalisme 2.0, un concepte que engloba dos vessants: la comunicació interna i la utilització de les xarxes socials i d’altres mitjans en la vida diària del sindicat.

diumenge, de juliol 03, 2011

ES LLIUREN LES SIGNATURES PER LA ILP CONTRA LA REFORMA LABORAL

CCOO y UGT van entregar el passat dia 16 de juny un milió de signatures per exigir en el Congrés dels Diputats una modificació de la reforma laboral. El milió de signatures recollides duplica les 500.000 necessàries per a presentar una ILP. Part d'aquestes signatures són de companys i companyes de l'ajuntament que van respondre a la crida de la secció sindical de CCOO.

Agraïm a aquests companys i companyes el seu suport i esperem que prosperi aquesta iniciativa.

CGT OBTÈ ELS TRES DELEGATS LABORALS

El sindicat CGT va obtenir el passat dia 12 de maig els tres delegats de personal laboral que s'havien d'escollir. Les eleccions a personal laboral van ser promogudes pel sindicat de CCOO però el seu únic delegat, Miquel Santiago no va resultar escollit.

Felicitem al sindicat CGT pels resultats obtinguts i invitem als nous delegats/des a participar activament a través del Comitè Unitari en la defensa dels interessos dels treballadors de l'Ajuntament de Premià de Mar.

dimecres, de maig 11, 2011

ES REVISEN ELS PLANS D'EMERGÈNCIA ALS EDIFICIS MUNICIPALS

El Comitè de Seguretat i Salut Laboral (CSSL) es va reunir el passat dia 4 de maig. Entre els acords que va adoptar, va decidir donar un impuls a la revisió dels plans d'emergència dels edificis municipals. Així, el passat 6 de maig es va fer una avaluació dels sistemes d'emergència de l'edifici consistorial, amb presència del nostre representant al CSSL, Llorenç Barraca. Una vegada realitzada la revisió i implantada la senyalització s’impartirà la formació, que es farà edifici per edifici. La formació ha d’arribar a tots els treballadors (incloses persones subcontractades i personal de neteja) i incorporarà la realització d’un simulacre d’emergència. A banda de la formació general per a tots els treballadors hi ha prevista una específica per a persones que tinguin funcions assignades dins el pla d’emergències, en el cas de la Policia aquestes funcions s’assignen a personal d’oficines.

També es va tractar sobre la revisió mèdica.S’han rebut 97 sol.licituds per fer la revisió mèdica. Les revisions es faran durant quatre dies entre el 20 de maig i el 20 de juny, a Mèdica Premià, en horari de matí i tarda. Les analítiques es concentraran els 2 primers dies en horari de 8 a 10.30, per minimitzar el període de dejuni i a tal efecte l’empresa assignarà 2 ATS que treballaran simultàniament. Des de RRHH s’enviarà una proposta als responsables de cada departament assignant dia i hora de revisió i aquests podran realitzar canvis que no modifiquin les hores assignades a cada departament.

dimarts, de maig 10, 2011

CCOO TAMBÉ GUANYA LES ELECCIONS A L'AJUNTAMENT DE MATARO


El passat dia 3 de maig es van celebrar eleccions sindicals a l'ajuntament de Mataró. CCOO va tornar a ser la força més votada. Els resultats van ser els següents:

Funcionaris:  SPPME, 5 CCOO 4, CATAC 2 CSIF 1, UGT 1.
Laborals (Tècnics i administratius): CCOO 4, CATAC, 3, UGT 2, CSIF 0
Laborals (Especialistes i no qualif.): CCOO 1, CATAC, 1 UGT, 1, CSIF 1.

El   total doncs, va quedar així:

CCOO               9 delegats
CATAC             6 delegats
SPPME              5 delegats
UGT                  4 delegats
CSIF                 2 delegats

Felicitem als companys de l'Ajuntament de Mataró per haver seguit el nostre mateix camí.

dijous, d’abril 07, 2011

NO ALS ACOMIADAMENTS EN EL SECTOR PÚBLIC!



El Govern de la Generalitat i altres administracions, han començat una campanya de retallades dels serveis públics, amb la intenció de degradar el seu funcionament i així justificar la privatització.La Generalitat esta portant a terme un seguit de mesures de reducció de les plantilles, que comportarà un considerable nombre d’acomiadaments. De moment això està afectant al personal interí, tant laboral com a funcionari, en l'extinció de contractes o nomenaments o en la no renovació. La no cobertura de les places vacants o de les baixes també està tenint efectes desastrosos en les borses de treball. El següent pas, l’acomiadament de personal fix, ja ha començat en les empreses públiques de la Generalitat, i s’estendrà aviat a la resta de la Generalitat, només cal llegir les declaracions irresponsables i mancades del més mínimrigor, de diversos membres del Govern.

Els responsables de la Funció Pública diuen, sense cap mena de “pudor”, que sobren entre 15.000 i 20.000 llocs de treball, i de moment els acomiadaments s’estan fent indiscriminadament i sense cap mena de justificació. Això comporta una sobrecàrrega de feina sobre la resta de personal i el deteriorament, fins i tot el tancament, de serveis d’atenció directa. Aquesta escalada de desprestigi i de retrocés de drets laborals i de ciutadania es pretén justificar pels problemes pressupostaris, però té com a únic objectiu, declarat públicament, desviar cabals públics a mans privades.

Aquesta situació es manté larvada a la resta de les administracions públiques de Catalunya a l’espera de les properes eleccions municipals. La situació de les hisendes locals, la manca de noves fonts de finançament sense recórrer a la pujada d’impostos, i la nul·la col·laboració dels Governs central i de la Generalitat, fan témer que acabin sent els treballadors i treballadores i, en definitiva, el Servei Públic qui pagui la “seva” crisi. En aquests moments ja està servint com a justificació de l’incompliment d’acords signats.

Per això hem de fer front a aquesta agressió. No podem permetre aquest abús. És mlt important la teva participació el proper dia 14 d'abril a les 18h a la Plaça Sant Jaume de Barcelona.