En la Mesa General de Negociació del passat 29-11-2011 l’equip de govern va lliurar als representants dels treballadors un decret d'Alcaldia del 18 de novembre conforme es procedia a la denúncia dels dos acords. Una mala redacció de l’article 3 en el que equivocadament parla de l’antelació d’un “màxim” de tres mesos del final de la seva vigència enlloc d’un “mínim” per procedir a la denúncia anul·la la possibilitat de renovació tàcita per un any més. Tot i així som conscients que el Pacte i el Conveni com qualsevol acord reflecteix la voluntat de dues parts i en aquest cas la voluntat de l’ajuntament és no mantenir les condicions de treball reflectides en aquests documents. En el termini d’un mes cal procedir a la constitució d’una Mesa de Negociació per treballar en un nou Pacte de Condicions de Treball i Conveni Col.lectiu i mentre no s’arribi a un acord es mantindran vigents les seves clàusules.dissabte, de desembre 10, 2011
UN DECRET DENUNCIA EL PACTE DE CONDICIONS DE TREBALL I CONVENI COL.LECTIU 2008-2011
En la Mesa General de Negociació del passat 29-11-2011 l’equip de govern va lliurar als representants dels treballadors un decret d'Alcaldia del 18 de novembre conforme es procedia a la denúncia dels dos acords. Una mala redacció de l’article 3 en el que equivocadament parla de l’antelació d’un “màxim” de tres mesos del final de la seva vigència enlloc d’un “mínim” per procedir a la denúncia anul·la la possibilitat de renovació tàcita per un any més. Tot i així som conscients que el Pacte i el Conveni com qualsevol acord reflecteix la voluntat de dues parts i en aquest cas la voluntat de l’ajuntament és no mantenir les condicions de treball reflectides en aquests documents. En el termini d’un mes cal procedir a la constitució d’una Mesa de Negociació per treballar en un nou Pacte de Condicions de Treball i Conveni Col.lectiu i mentre no s’arribi a un acord es mantindran vigents les seves clàusules.L’EQUIP DE GOVERN VOL MODIFICAR ELS CRITERIS DE LA PAGA DE PRODUCTIVITAT
L’Ajuntament va convocar la Mesa General de Negociació el passat dia 29-11-2011 per tal d’informar sobre els criteris de productivitat que donen lloc a l’aplicació de l’article 63 1.2) del Pacte de Condicions de Treball i Conveni Col.lectiu que suposa que els treballadors que no superin un cert nivell d’absentisme puguin percebre una paga el mes de març de 1.054 euros (import actualitzat). CCOO se sent decebuda, i així ho reflecteix l’acta de la sessió, pel document que ha preparat l’empresa CGP ja que aquest document amb els factors de valoració no és més que la reproducció d’un mètode generalista d’aplicació 100% subjectiva que desaconsellen els manuals de recursos humans. No es pot parlar d’assoliment d’objectius perquè l’ajuntament no identifica els objectius a assolir i per tant impossibilita una valoració col.lectiva en base a un a finalitat concreta, identificable i assumible; per contra deixa en les mans dels caps de serveis les valoracions subjectives sobre rendiment dels seus empleats, cosa que a més de ser injusta posa a aquests caps en un autèntic problema, ja que tampoc no han rebut la formació necessària per fer aquesta valoració. La proposta, en definitiva, constitueix al nostre entendre un nyap i un atac a la bona convivència en els departaments que s’afegeix al ja de per si difícil moment pel qual estem passant. No obstant això en properes reunions CCOO farà una proposta que suavitzi el pervers efecte d’aquesta nova mesura.
MODIFICACIÓ DEL QUADRANT DE LA POLICIA LOCAL PEL 2012
Argumentant criteris d’una millor organització del servei, l’equip de govern, en el marc de la Mesa Sectorial de Negociació de la Policia Local, ha proposat un quadrant que suposa la substitució de la jornada de dotze hores en caps de setmana per la de vuit. Aquesta proposta ha provocat algunes divisions entre la plantilla ja que hi ha un dels sindicats que ja s’hi ha mostrat favorable mentre els altres volen estudiar-ho amb calma. El cas és que el quadrant amb la previsió de jornades de dotze hores en cap de setmana figura en l’annex del Pacte de Condicions de Treball i això significa que, de no existir un acord en el si de la Mesa General de Negociació, aquest es mantindria vigent. Això xoca amb la voluntat de l’ajuntament que voldria que el nou quadrant ja fos operatiu a partir de l’1 de gener de 2012. El nou quadrant encara està en fase de discusió.INTERPRETACIÓ ARTICLE 54 DEL PACTE DE CONDICIONS I CONVENI COL.LECTIU 2008-20011. AJUTS FAMILIARS AMB DISCAPACITAT
El passat 30 de novembre la Comissió Mixta de Seguiment del Pacte de Condicions de Treball i Conveni col.lectiu interpretà l’article 54 en dos aspectes. Un és que els ajuts tindran efectes a partir de la sol.licitud del treballador, no existint així un reconeixement de retroactivitat per impossibilitat de deifinir amb caràcter objectiu i general l’espai temporal reconeixible. L’altre és que l’ajut per despeses de transport, docència i rehabilitació que donen lloc a un pagament mensual màxim d’uns 400 euros, hauran de tenir una relació directa amb la discapacitat acreditada i no s’hi tindrà accés només pel fet d’al·legar la condició de discapacitat.dimecres, de novembre 23, 2011
SENTÈNCIA FAVORABLE SOBRE L'1% MASSA SALARIAL PERIODE 2007-2009 AJUNTAMENT DE CABRILS
A proposta de CCOO, el Comitè Unitari de Personal aprovà per unanimitat sol.licitar a l'ajuntament el pagament de l'1% de la massa salarial corresponent al periode 2007-2009. En una sentència dictada el dia 11-10-2011, el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya desestima el recurs presentat per l'Ajuntament de Cabrils contra una altra sentència dictada pel Jutjat Contenciós-Administratiu n. 15 de Barcelona en data 10-11-2009 . Aquesta sentència admetia la reclamació presentada pel Gabinet Jurídic de CCOO per la no aplicació de l'1% de la massa salarial com a resultat de l'Acord entre l'Administració i les Organitzacions Sindicals de la Funció Pública pel periode 2007-2009.En aquell moment l'augment també va ser denegat al personal de l'Ajuntament de Premià de Mar amb l'argument que les pagues extraordinàries ja s'estaven cobrant al 100%, argument que a la llum de la sentència no té raó de ser, ja que la mesura `s'adoptà sens perjudici dels acords que haguessin estat signats amb anterioritat.
DEMANEM EL CANVI DE LES BASES GENERALS PER NO PENALITZAR ELS TREBALLADORS DE L'AJUNTAMENT
A proposta de CCOO el Comitè Unitari de Personal aprovà per unanimitat demanar el canvi en la puntuació que les bases generals atorguen en els processos selectius a l'experiencia de treball a l'administració. Tal i com està redactat actualment els treballadors que únicament tenen experiència de treball en l'administració estan penalitzats respecte a aquells que la tenen tant en empreses públiques com privades, ja que la puntuació per haver treballat a l'administració està topada a dos anys, mentre que l'experiència en el camp públic i privat és acumulable. S'ha demanat una reunió de la mesa negociadora per tractar aquest assumpte.
EL TRACTAMENT DE LA PUBLICITAT A LA PLANTILLA
En la darrera sessió del Comitè Unitari de Personal es va tractar sobre la publicitat adreçada als treballadors/es que arriba a les mans dels delegats. Finalment es va decidir no fer tramesa de la publicitat i derivar les peticions a Recursos Humans per si considera convenient fer-ne difusió. És evident que, donat que la majoria de temes publicitaris giren al voltant de mútues privades (en un moment en el que tots plegats hem de fer front comú en defensa de la sanitat pública) o productes bancaris (quan els especuladors han estat precisament els que ens han portat a la ruïna) des de CCOO ens sembla especialment contradictori fer d'altaveu d'aquestes empreses. La mesura, no obstant, fa referència a qualsevol tipus de publicitat.
Subscriure's a:
Missatges (Atom)
