dissabte, de setembre 29, 2012

ESTEM MOLT TRISTOS, AVUI DISSABTE ENS HA DEIXAT LA MONTSE SURINYACH




Quan ens deixa una persona com la Montse posem en dubte que existeixi la justícia. Una amiga de la que recordarem especialment un somriure incorporat al rostre de manera permanent i una incondicional predisposició per ajudar, per compartir.... Bona persona (d'una afabilitat com n'hi ha poques) de la qual era impossible sentir un renec o un menyspreu pels altres. Una treballadora dedicada amb generositat (potser massa) a la seva feina que no li va impedir veure amb ulls crítics les injustícies. Als seus companys de feina i amb una emoció especial als seus companys i companyes de la secció sindical de CCOO  de la que també formava part, avui ens mou un sentiment de tristor i d'absència que ens fa vessar moltes llàgrimes. T'estimem, Montse, i et trobarem a faltar.

divendres, de setembre 28, 2012



SÍ QUE ES POT!!! LA MOBILITZACIÓ POPULAR FA QUE EL GOVERN PORTUGUÈS FACI MARXA ENRERE EN LES SEVES INTENCIONS


El govern de Portugal fa marxa enrere en l'últim paquet d'austeritat que va anunciar i ara diu que estudiarà alternatives a l'increment de les quotes a la Seguretat Social que paguen els treballadors. Aquesta mesura, anunciada fa poques setmanes pel primer ministre portuguès, el conservador Pedro Passos Coelho, ha desfermat la pitjor onada de protestes de l'últim any.

Aquest divendres, milers de persones van assetjar el palau presidencial, on estava reunit l'anomenat Consell d'Estat, que aplega diversos assessors, i inclou el president i el primer ministre. La reunió va durar més de vuit hores, fins a la matinada d'aquest dissabte. Fora, els manifestants acusaven el govern de "lladre" i reclamaven que es retirin les mesures d'austeritat. Finalment, el Consell d'Estat ha emès un comunicat oficial on anuncia que s'estudiaran altres alternatives en negociacions directes entre el govern, els empresaris i els sindicats.
 
EL GOVERN ESPANYOL CONGELARÀ PER TERCERA VEGADA CONSECUTIVA EL SOU DELS TREBALLADORS PÚBLICS EL 2013
  

Cada vegada és més evident: anem en baixada i sense frens. El govern espanyol incapaç de generar  confiança i augment de l'activitat econòmica del país (recordeu que era un dels arguments de la reforma laboral) fracassa novament en fonamentar tota la seva estratègia de recuperació en la reducció de la despesa social. Les polítiques d'austeritat que els treballadors i treballadores del sector públic patim especialment amenacen d'agafar una nova dimensió si finalment es produeix el rescat de l'economia espanyola, aguditzant encara més en la davallada de les nostres condicions de treball. Això no té cap límit que no sigui el que siguem capaços de posar nosaltres mateixos. Arribaran tan lluny com els deixem que arribin... i l'experiència ens diu que no només parlem del govern central; el procés d'emancipació nacional que ha començat avui al Parlament de Catalunya no estarà exempt de noves retallades que tornarem a patir els mateixos (al menys si no hi ha canvi en el color del govern) i a nivell municipal, l'Ajuntament de Premià de Mar es limita a fer de braç executor de les polítiques de Madrid i Barcelona. S'apunta a la festa, vaja! una festa a la que no ens han convidat però que ens toca pagar.... i amb escreix!
ABANS / DESPRÉS: 2n LLIURAMENT
DESCANSOS
 


ABANS

                      

   1.   Tot el personal afectat pel present Acord que efectuï una jornada continuada de sis hores, gaudirà d’un pausa no superior a 30 minuts computable com a jornada de treball.







 
DESPRÉS
    

1. Tot el personal afectat pel present Acord que efectuï una jornada continuada de 6,5 hores gaudirà d’un pausa no superior a 30 minuts computable com a jornada de treball.


 

dilluns, de setembre 24, 2012

25 S AVUI ÉS EL GRAN DIA!!!



Qui pensés que en aquest blog som anticatòlics de mena, s'equivoca. Aquesta és una de les persones que a molts ens faria reconsiderar alguns divorcis amb la cristiandat que tenen orígens remots. Ai, si molts haguéssim tingut monges i capellans així quan erem marrecs!  VISCA TERESA FORCADES!.

divendres, de setembre 21, 2012

ABANS / DESPRÉS: 1R LLIURAMENT 
JORNADA DE TREBALL I HORARI

            



                         ABANS







1.   La jornada de treball serà de 1561 hores en còmput anual, i es distribuirà de forma general en 7 hores diàries de dilluns a divendres, amb les peculiaritats que queden recollides en els annexos d’aquest Acord.  

2.   Les alteracions d’aquesta norma es justificaran per aquestes peculiaritats que obeiran a la naturalesa del servei o bé per aplicació de criteris de conciliació de la vida laboral i familiar del personal de l’Ajuntament.

3.  S’estableix un horari flexible entre les 7:30h i les 8:30h a l’entrada, i entre les 14:30h i les 15:30h per la sortida.

 4. Auto-regulació horària:

 Amb la voluntat de flexibilitzar les condicions horàries de treball per contribuir a una millor conciliació de la vida laboral i familiar del personal de l’Ajuntament, durant l’any 2008  la Corporació iniciarà un estudi sobre la flexibilitat. Les condicions en les que es durà a terme aquesta modalitat de treball es concretaran al si de la Mesa Negociadora i s’afegiran com a part integrant del present Acord. 

5. Sens perjudici de la realització de l’estudi per part de l’Ajuntament, transitòriament s’aplicarà un criteri de flexibilitat consistent en permetre que aquells treballadors no sotmesos a quadrants de servei ni a turnicitat que tinguin al seu càrrec persones grans, fills/es menors de 12 anys o persones amb discapacitat, o un familiar fins al segon grau de consanguinitat o afinitat amb malaltia greu, puguin gaudir de 60 minuts de flexibilitat en el seu ingrés al centre de treball així com en la sortida.





      DESPRÉS

1. La jornada de treball del personal no podrà ser inferior a 37,5 hores setmanals de treball efectiu de promig en còmput anyal (segons el que legalment sigui d'aplicació).
 
3. S'estableix un horari flexible entre les 7.00 h i les 8.30h a l'entrada i entre les 14.30h i les 16.00h per la sortida.
 
4. Auto-regulació horària:

Amb la voluntat de flexibilitzar les condicions horàries de treball per contribuir a una millor conciliació de la vida laboral i familiar del personal de l’Ajuntament, durant l’any 2008 la Corporació iniciarà un estudi sobre la flexibilitat. Les condicions en les que es durà a terme aquesta modalitat de treball es concretaran al si de la Mesa Negociadora i s’afegiran com a part integrant del present Acord.

5. Sens perjudici de la realització de l’estudi per part de l’Ajuntament, transitòriament s’aplicarà un criteri de flexibilitat consistent en permetre que aquells treballadors no sotmesos a quadrants de servei ni a turnicitat que tinguin al seu càrrec persones grans, fills/es menors de 12 anys o persones amb discapacitat, o un familiar fins al segon grau de consanguinitat o afinitat amb malaltia greu, puguin gaudir de 60 minuts de flexibilitat en el seu ingrés al centre de treball així com en la sortida. 

 
ABANS / DESPRÉS: EL CONVENI NO EL RECONEIXERÀ
NI DÉU!!!


Sota aquest títol des de la secció sindical de CCOO comencem a través d'aquest blog un debat sobre les retallades que planteja l'Ajuntament de Premià de Mar respecte el Pacte i Conveni actuals. Cada setmana presentarem una modificació de les proposades per tal que dieu la vostra opinió a la part inferior de la notícia i també aprofitarem per fer un memorial de greuges de tot el que ens han pres els diferents governs els darrers anys. Una retrospectiva necessària per comprendre la gravetat del moment. Avui, en una de les entrades d'aquest blog presentarem la primera modificació que es proposa.