divendres, d’octubre 19, 2012

ABANS / DESPRÉS: 5è LLIURAMENT

DRETS SINDICALS I ÒRGANS DE PARTICIPACIÓ
 
 
 ABANS (conveni actual)
Article 41.  Les Seccions Sindicals
1.    Als efectes previstos a la Llei Orgànica de Llibertat Sindical, sens perjudici de la resta de competències i funcions establertes per les lleis, l’Ajuntament de Premià de Mar reconeix a les centrals sindicals més representatives i a aquelles altres que hagin obtingut representació a la Junta de Personal, així com als delegats del personal laboral, les competències, garanties i facultats següents, malgrat la pròpia LOLS només ho reconegui parcialment en empreses de més de 250 treballadors:
a)   Escollir un/a delegat/ada sindical que la representi.
b)   Recollir les reivindicacions professionals, econòmiques, socials i sindicals dels empleats públics de l’Ajuntament.
c)    Representar i defensar els interessos de l’organització sindical i dels seus afiliats/des, i servir d’instrument de comunicació entre la seva organització i la Corporació.
d)   Garantir la no discriminació en la seva promoció econòmica i professional per poder complir les tasques que li són pròpies.
e)   Disposar del dret a celebrar assemblees d’afiliats/des dins de l’horari laboral. Els treballadors/es  que assisteixin a aquestes reunions se’ls computarà l’assistència com a temps efectiu de treball contra presentació d’un justificant signat pel president o màxim responsable de la Secció Sindical acreditant la seva presència a l’assemblea. En tot cas es garantirà l’ordre i que els serveis d’atenció al públic i la vigilància no quedin desatesos.
 
f)    Rebre una aportació anual de 3.200 euros anuals que es distribuiran proporcionalment a la representació de cada organització sindical en els òrgans de participació (delegats laborals i Junta de Personal) i que es destinaran a despeses pròpies de cada secció sindical en la seva tasca representativa de l’organització les quals seran justificades a la intervenció municipal.
Article 42 Els delegats/des sindicals
 
1.    Els delegats/des sindicals tindran les mateixes garanties que les establertes legalment per als/ les membres de la Junta de Personal i els delegats del personal laboral així com els drets següents:    
a)   Tenir accés a la mateixa informació i documentació que es posi a disposició de la Junta de Personal i delegats de personal laboral restant obligats/des a guardar reserva professional en totes aquelles matèries que conegui per raó del seu càrrec. En qualsevol cas, la informació es lliurarà una sola vegada quan hi hagi una sol·licitud d’informació sobre un mateix tema formulada pels delegats d’òrgans col·legiats representatius i els delegats LOLS del seu mateix sindicat.
 
b)   Assistir a les reunions de la Junta de Personal i de delegats de personal laboral i dels òrgans interns de la Corporació en matèria de seguretat i salut laboral, amb veu però sense vot.
c)    Ser escoltats/des per la Corporació prèviament a l’adopció de mesures de caràcter col·lectiu que afectin els/les empleat/des en general, i els afiliats/des al seu sindicat en particular.
________________________________________________________________________________

DESPRÉS (proposta equip de govern)
 
Article 41.  Les Seccions Sindicals

1.    Als efectes previstos a la Llei Orgànica de Llibertat Sindical, sens perjudici de la resta de competències i funcions establertes per les lleis, l’Ajuntament de Premià de Mar reconeix a les centrals sindicals més representatives i a aquelles altres que hagin obtingut representació a la Junta de Personal, així com als delegats del personal laboral, les competències, garanties i facultats següents, malgrat la pròpia LOLS només ho reconegui parcialment en empreses de més de 250 treballadors:
a)   Escollir un/a delegat/ada sindical que la representi.
b)   Recollir les reivindicacions professionals, econòmiques, socials i sindicals dels empleats públics de l’Ajuntament.
c)    Representar i defensar els interessos de l’organització sindical i dels seus afiliats/des, i servir d’instrument de comunicació entre la seva organització i la Corporació.
d)   Garantir la no discriminació en la seva promoció econòmica i professional per poder complir les tasques que li són pròpies.
e)   Disposar del dret a celebrar assemblees d’afiliats/des dins de l’horari laboral. Els treballadors/es  que assisteixin a aquestes reunions se’ls computarà l’assistència com a temps efectiu de treball contra presentació d’un justificant signat pel president o màxim responsable de la Secció Sindical acreditant la seva presència a l’assemblea. En tot cas es garantirà l’ordre i que els serveis d’atenció al públic i la vigilància no quedin desatesos.
f)    Rebre una aportació anual de 3.200 euros anuals que es distribuiran proporcionalment a la representació de cada organització sindical en els òrgans de participació (delegats laborals i Junta de Personal) i que es destinaran a despeses pròpies de cada secció sindical en la seva tasca representativa de l’organització les quals seran justificades a la intervenció municipal.
 Article 42 Els delegats/des sindicals
1.    Els delegats/des sindicals tindran les mateixes garanties que les establertes legalment per als/ les membres de la Junta de Personal i els delegats del personal laboral així com els drets següents:    
a)   Tenir accés a la mateixa informació i documentació que es posi a disposició de la Junta de Personal i delegats de personal laboral restant obligats/des a guardar reserva professional en totes aquelles matèries que conegui per raó del seu càrrec. En qualsevol cas, la informació es lliurarà una sola vegada quan hi hagi una sol·licitud d’informació sobre un mateix tema formulada pels delegats d’òrgans col·legiats representatius i els delegats LOLS del seu mateix sindicat.
b)   Assistir a les reunions de la Junta de Personal i de delegats de personal laboral i dels òrgans interns de la Corporació en matèria de seguretat i salut laboral, amb veu però sense vot.
c)    Ser escoltats/des per la Corporació prèviament a l’adopció de mesures de caràcter col·lectiu que afectin els/les empleat/des en general, i els afiliats/des al seu sindicat en particular.

 
COMENTARI:
 
Efectivament, la proposta de nou pacte pretén eliminar tots els drets de les seccions sindicals fins al punt de negar el seu reconeixement i llevar-los-hi els drets tant de recursos materials com de temps per a dedicar-s'hi. Resulta inversemblant aquesta conducta perquè per llei són precisament els sindicats els que negocien els acords, convenis i pactes.

Aprofitant el RDLL20/2012 l'equip de govern ja ha començat la seva ofensiva antisindical limitant el temps de dedicació dels delegats LOLS (representants dels sindicats) i això ha portat com a conseqüència que els sindicats no compareguin a les meses de negociació fins que no es garanteixin els seus drets.


Aquesta proposta de retall de drets (que no té explicació des del punt de vista econòmic) posa en evidència que l'actitud dels sindicats no obeeix a cap acte egoista de conservació de cap privilegi, com alguns membres del govern defensen, sinó a una postura conseqüent per la defensa dels drets democràtics de representació. La conducta anti-sindical, doncs, no és exclusiva de cap govern, tal i com es posa de manifest, sinó que és pròpia de tot aquell que des d'una posició de poder intenta eliminar els adversaris valent-se de les eines que li proporciona la superioritat.

 
AQUEST ÉS EL FUNCIONARI QUE VOLEN?


L'Ajuntament, imposant la productivitat contra la voluntat majoritària de l'assemblea de treballadors instaura un model de funcionari presencialista, sempre cuidant les superficialitats davant els seus caps perquè aquests seran els únics que el valoraran. Que lluny queda el somni de les ISO, dels criteris de qualitat i de la metodologia per optmitzar els serveis, amb avaluacions, amb treballs d'equip, amb el treball per objectius, amb la generació de confiança, amb unes condicions de treball dignes.... Anem enrere com els crancs i allà on hi havia motivació i gust pel treball, ara només hi ha una feina com una altra i un sou cada vegada més escarransit. Llàstima de veure com el servei public es va deteriorant mentre els que manen creen models de funcionari rebotats i murris. Quina sort tenen els ciutadans que encara hi hagi treballadors que teclegen amb els dits i no amb els becs d'altri.

dijous, d’octubre 18, 2012

LA RESPOSTA EXEMPLAR DELS TREBALLADORS I TREBALLADORES DE L'AJUNTAMENT



Aquest és el camí. La marea negra va arribar al Ple per fer entendre als regidors la preocupació i el malestar per les darreres mesures del govern espanyol, del català i del propi equip de govern de l'Ajuntament que, mitjançant una acumulació de despropòsits normatius i de mala praxis ens porten mica en mica cap al no res. La moció que proposava el Comitè Unitari de Personal, per bé que transaccionada pels diferents grups, va ser finalment votada favorablement per ICV-EUIA, CRIDA PREMIANENCA, CIU i PSC i va rebre l'abstenció del PP. Ara el que cal és treballar per que es compleixi i reemprendre la negociació ara aturada i el diàleg sobre una nova base: la del respecte als treballadors i als sindicats que els representen. Esperem que això contribueixi a fer possible que les nostres condicions de treball es ressentin el menys possible de tantes atzagaiades. Gràcies a tots i a totes, va valer la pena.

dimecres, d’octubre 17, 2012

HA ARRIBAT L'HORA, AVUI ENS LA JUGUEM. PORTEM EL "DIVENDRES NEGRE" AL PLE MUNICIPAL


Els "Divendres Negre" van néixer com a resposta a l'akelarre que munten a Madrid cada divendres amb el Consell de Ministres que serveix per infligir cada setmana un cop de puny al sistema democràtic i que ens afecten directament com empleats públics. Però aquesta mobilització no només va dirigida a Madrid, també va dirigida a la Generalitat de Catalunya i els seus retalls socials a la ciutadania i la pèrdua de drets laborals dels seus treballadors i també a l'Ajuntament de Premià de Mar que s'ha apuntat al carro de la deriva antidemocràtica del PP convertint-nos en el seu objectiu. Què els hem fet per merèixer això? La desmotivació entre els companys i companyes de l'Ajuntament creix, el divorci entre equip de govern i sindicats és palmari i les nostres condicions de treball estan en caiguda lliure i els únics que podem posar el fre som nosaltres. AVUI ÉS EL DIA!!!

TOTS I TOTES A LES 19H A L'AJUNTAMENT VESTITS DE NEGRE PER ANAR AL PLE!!!

dissabte, d’octubre 13, 2012

ABANS / DESPRÉS: 4t LLIURAMENT

DIES PERSONALS, LLICÈNCIES I PERMISOS RETRIBUÏTS



ABANS (conveni actual)

Dies personals

1. Els empleat/des municipals inclosos en aquest Acord podran gaudir de 9 dies per a assumptes personals sense justificació.  

Llicències i permisos retribuïts

1. Tot el personal subjecte a aquest ACORD, previ avís i/o justificació si s’escau, podrà absentar-se del treball, sense pèrdua de drets ni retribucions, pels següents motius i pels terminis que s’assenyalen en aquest article.

________________________________________________________________________________

DESPRÉS (proposta equip de govern)

Dies personals

1. Els empleat/des municipals inclosos en aquest Acord podran gaudir dels dies per a assumptes personals sense justificació, que legalment es trobin establerts. 

Llicències i permisos retribuïts

1. Tot el personal subjecte a aquest ACORD, previ avís i/o justificació si s’escau, podrà absentar-se del treball, sense pèrdua de drets ni retribucions, pels motius i pels terminis que s’assenyalen que legalment es trobin establerts.





Comentari:
 
L'EBEP reconeix poques matèries de negociació al personal de les administracions públiques, però entre aquestes fixeu-vos amb l'article 37 m). No volen negociar ni sobre aquelles matèries en les que seria possible fer-ho.  Conclusió: de què hem de negociar si tot ens ho imposen?
 
Artículo 37. Materias objeto de negociación (EBEP)
m) Las referidas a calendario laboral, horarios, jornadas, vacaciones, permisos, movilidad funcional y
geográfica, así como los criterios generales sobre la planificación estratégica de los recursos
humanos, en aquellos aspectos que afecten a condiciones de trabajo de los empleados públicos.
 
També cal dir que el funest RD 20/2012, modifica la relació de permisos del mateix EBEP.



ENCARA HI HA POLÍTICS QUE PRACTIQUEN LA COHERÈNCIA I DIUEN EL QUE PENSEN



Sovint cometem l'error de pensar que no hi ha res a fer i que la mediocritat política s'ha escampat tant que ja no queda res ni ningú que pugui canviar les coses. Això és el que ens volen fer creure. Intervencions com les de la Mònica Oltra (Compromís) al País Valencià amb tota la "peperada"al poder i totes les dificultats que suposa fer política en aquest ambient hostil, demostra que no tot està perdut i que el que ens calen són diputats i diputades com ella. Cal afegir que en un moment del seu discurs també nomena els empleats públics com a víctimes d'aquesta estafa que anomenen "crisi".
LA NEGOCIACIÓ SOBRE LA COMPLEMENTACIÓ DE LES BAIXES FRACASSA

L'equip de govern dóna una patada a la negociació de les IT's

 El passat dimecres dia 10 d'octubre, es va reunir la Mesa General de Negociació per tractar exclusivament sobre els criteris per la complementació d'IT's que entrarà en vigor el proper dia 15 d'octubre. Com sabeu, el nostre Pacte i Conveni Col.lectiu preveuen un 100% de les retribucions en tots els casos i per tot el període, però l'any 2010 l'ajuntament ja ho va restringir a un màxim de 90 dies en virtut de la Llei de Pressupostos del mateix any, interpretació ratificada per una sentència del contenciós administratiu previ recurs d'un treballador de l'ajuntament. El RD 20/2012 ha vingut a retallar encara més les complementacions establint un màxim d'un 50% els tres primers dies, un 75% del quart al vintè i deixant el 100% del vintunè cap endavant.
 
La postura de l'equip de govern a la Mesa no va ser només de tornar a situar el límit dels 90 dies (el RD 20/2012, a diferència de la Llei de Pressupostos del 2010 no parla en cap cas d'aquest topall temporal), sinó d'entrar a limitar encara més els casos d'hospitalització i intervenció quirúrgica (dels quals el RD extén la complementació amb caràcter general), diferenciant entre intervencions ambulatòries i entrant en disquisicions segons el tipus de malaltia. Aquest fet és la prova més evident que l'equip de govern no només no té cap predisposició negociar amb els sindicats alternatives al cop d'estat legislatiu ordit pel PP, sinó que li va la mar de bé el decret i a més intenta reblar el clau amb més propostes restrictives.

En aquesta situació la negociació esdevé impossible, sobretot quan el propi Ajuntament diu que pensa aplicar la seva proposta de totes totes. Recordem que a aquesta mesa ja no van comparèixer els sindicats UGT i CSIF per manca de pronunciament del govern municipal sobre la protecció dels drets sindicals pactats al Conveni. Hi van assistir CCOO  i CGT per evitar mals majors aportant propostes, però les postures ara mateix estan molt distanciades i aquesta situació porta inevitablement al conflicte.