La Mesa General de Negociació d’aquest dimecres ha estat més de revisió de temes anteriors més que no pas de tractament de nous:
L’estudi de càrregues de treball, està pendent d’una calendarització d’actuacions fruit del compromís que va adquirir l’ajuntament en la Mesa General del dia 2 de maig d’enguany. Les raons de l’endarreriment respecte al termini acordat són les gestions que s’estan fent des de RRHH amb els diferents serveis que serviran per determinar el sistema de treball i els indicadors amb els que haurà de treballar la consultora que es contractarà per efectuar aquest estudi. L’Ajuntament s’ha compromès novament a presentar el resultat d’aquestes consultes en la propera Mesa General de Negociació.
Trasllat de serveis a Can Escoda. S’ha fet una valoració de la visita que una delegació de l’ajuntament va fer el passat divendres dia 18 de maig a l’Ajuntament de Mollet del Vallès. Les oficines centrals d’aquest ajuntament s’ubiquen en un edifici que guarda paral·lelismes amb el de Can Escoda i es va considerar interessant copsar els pros i els contres d’aquestes instal·lacions. També se’ns assegura des de l’ajuntament que s’està fent un treball de recollida d’impressions entre els diferents departaments i que es tindran en compte en el disseny dels nous espais.
II Acord per la Millora de l’Ocupació Pública. Aquest acord signat pel govern espanyol i les organitzacions sindicals conté mesures en diversos àmbits. En l’àmbit econòmic, preveu els augments retributius del personal del sector públic en els propers tres anys. Les mesures corresponents suposen la recuperació parcial del poder adquisitiu perdut aquests darrers anys i assenyalen un augment per aquest 2018 d’un 1,75% que, una vegada aprovada la Llei de Pressupostos Generals de l’Estat, s’aplicarà amb caràcter retroactiu a data 1 de gener.
En l’àmbit d’ocupació i estabilització de plantilles, l’ajuntament ens ha manifestat la seva voluntat de seguir amb la regularització de situacions de provisionalitat en la plantilla, prova d’això és la proliferació de convocatòries com a resultat de l’acord amb els sindicats en matèria d’Oferta Pública d’Ocupació, si bé ens perjudica notablement el probable incompliment dels principis d’estabilitat pressupostària i regla de la despesa per part de l’Ajuntament ( recordeu que la regla de la despesa es calcula en base al pressupost liquidat de l’any anterior, el qual es multiplica per la taxa de referència a mitjà termini de l’economia espanyola que fixa cada any el govern, i posteriorment sumant o restant els augments o disminucions de permanents de recaptació de l’exercici). Les promocions internes no queden afectades per aquestes restriccions.
L’incompliment de la regla de la despesa ens impedeix, com dèiem, accedir a taxes de reposició superior, és a dir, crear tants llocs de treball o més dels que es perden i ens impedeix poder negociar, per exemple, jornades ordinàries i altres aspectes de condicions de treball beneficioses, fins i tot el percentatge d’augment de les nostres retribucions, que no assolirà el màxim legal permès en l’acord. El veto legal del govern central en el dret de negociació de determinades matèries, doncs, es flexibilitza en la mesura que les administracions compleixin amb l’objectiu d’estabilitat pressupostària. Aquest fet, a la pràctica, provocarà una divisió quant a les condicions de treball: les dels ajuntaments sanejats econòmicament i la dels que incompleixen el dèficit. En aquest cas, la situació financera del nostre ajuntament ens afecta negativament i ens condiciona la millora de les condicions de treball via negociació col·lectiva.
II Acord per la Millora de l’Ocupació Pública. Aquest acord signat pel govern espanyol i les organitzacions sindicals conté mesures en diversos àmbits. En l’àmbit econòmic, preveu els augments retributius del personal del sector públic en els propers tres anys. Les mesures corresponents suposen la recuperació parcial del poder adquisitiu perdut aquests darrers anys i assenyalen un augment per aquest 2018 d’un 1,75% que, una vegada aprovada la Llei de Pressupostos Generals de l’Estat, s’aplicarà amb caràcter retroactiu a data 1 de gener.
En l’àmbit d’ocupació i estabilització de plantilles, l’ajuntament ens ha manifestat la seva voluntat de seguir amb la regularització de situacions de provisionalitat en la plantilla, prova d’això és la proliferació de convocatòries com a resultat de l’acord amb els sindicats en matèria d’Oferta Pública d’Ocupació, si bé ens perjudica notablement el probable incompliment dels principis d’estabilitat pressupostària i regla de la despesa per part de l’Ajuntament ( recordeu que la regla de la despesa es calcula en base al pressupost liquidat de l’any anterior, el qual es multiplica per la taxa de referència a mitjà termini de l’economia espanyola que fixa cada any el govern, i posteriorment sumant o restant els augments o disminucions de permanents de recaptació de l’exercici). Les promocions internes no queden afectades per aquestes restriccions.
L’incompliment de la regla de la despesa ens impedeix, com dèiem, accedir a taxes de reposició superior, és a dir, crear tants llocs de treball o més dels que es perden i ens impedeix poder negociar, per exemple, jornades ordinàries i altres aspectes de condicions de treball beneficioses, fins i tot el percentatge d’augment de les nostres retribucions, que no assolirà el màxim legal permès en l’acord. El veto legal del govern central en el dret de negociació de determinades matèries, doncs, es flexibilitza en la mesura que les administracions compleixin amb l’objectiu d’estabilitat pressupostària. Aquest fet, a la pràctica, provocarà una divisió quant a les condicions de treball: les dels ajuntaments sanejats econòmicament i la dels que incompleixen el dèficit. En aquest cas, la situació financera del nostre ajuntament ens afecta negativament i ens condiciona la millora de les condicions de treball via negociació col·lectiva.