dijous, de maig 10, 2018

SITUACIÓ A CAN ESCODA I COMISSIÓ DE GARANTIES

L’Ajuntament informa de la situació de Can Escoda

Atenent a una petició d’informació de CCOO, la representació de l’Ajuntament va incorporar en l’ordre del dia de la Mesa General de Negociació, el punt del trasllat de serveis municipals a Can Escoda. Segons ens van informar, encara no s’ha tancat un acord amb la propietat de l’edifici per adquirir la planta -1 que hauria d’agrupar serveis diversos els quals no es pot donar per definitiu perquè encara està en procés d’estudi. Així doncs, tot i que es treballa amb la perspectiva de tenir tots els serveis reubicats abans del 31 de desembre d’enguany, fins que no es perfeccioni l’operació no es pot establir amb certesa un calendari. La representació municipal ha parlat del projecte com un “document viu” que va ser presentat el dia 8 d’aquest mes al consell de direcció i que en breu es posarà a disposició dels caps de departament per tal que aquests en parlin amb els treballadors/es i rebin les seves aportacions. Arribats a aquest punt cal dir que des de CCOO també ens oferim, per canalitzar i donar sortida a les inquietuds que qualsevol treballador/a pugui manifestar en relació a aquest projecte. També s’ha acordat programar una visita al nou edifici amb diversos responsables tècnics i sindicals per comprovar sobre el terreny la viabilitat de les actuacions previstes. 

Se celebra la tercera sessió de la Comissió de Garanties


En la jornada d’avui s’ha debatut sobre la requalificació de determinats llocs de Tècnic Auxiliar al grup A2 atenent a les funcions a desenvolupar. En el cas que es valori que les funcions efectivament corresponen a un nivell tècnic, circumstància que caldrà ratificar amb els informes corresponents que la comissió ha d’encarregar, l’òrgan competent per debatre sobre aquestes fitxes serà la Mesa General de Negociació coinicidint amb l’aprovació de pressupost, RLLT i plantilla pel 2019. També s’ha tractat sobre una fitxa d’un lloc de Tècnic que ha estat portada a la Comissió per la representació de l’ajuntament, ja que s’havia estat objecte d’un recurs de reposició demandant que les condicions de treball es retribuissin al marge del CPT (complement personal transitori) i no fossin absorbits per aquest. L’ajuntament, amb aquesta acció, ha volgut reforçar els acords adoptats per la Mesa General de Negociació l’octubre de 2017 que serveixen de marc de referència sobre el qual s’ha elaborat la Valoració de Llocs de Treball i en base als quals es definirà la resposta al recurs plantejat. Certament, els acords d’octubre de 2017 s’han d’interpretar com un tot indivisible i les parts negociadores han de donar validesa als compromisos adquirits en el seu moment. En les dues anteriors sessions de la Comissió de Garanties es va tractar el reconeixement dels nivell de complement de destí a comptar a partir del mínim establert per cada grup, proposta que està en estudi i de la qual es rebrà resposta el proper mes de juny, i també les al·legacions de fitxes corresponents a llocs d’atenció al públic que no van poder ser tractades per inconcrecions diverses que han estat resoltes en una nova presentació d’esmenes per ser abordades en properes sessions. 


El Govern planteja impulsar l'atenció al públic que es presta al Gas, de cara a una futura integració a l'OAC 


En la reunió de la Mesa General de Negociació celebrada el passat 2 de maig, es va tractar la proposta de l’ajuntament de fer un canvi d’horaris del personal adscrit al sistema d’atenció al públic dels serveis que es presten a l’edifici del Gas. Aquest tema ja l’havia proposat el mateix ajuntament el passat 25 d’abril però va ser rebutjat per CCOO per no exposar-se amb prou claredat i no haver pogut respondre la representació del govern a les preguntes del sindicat sobre el tipus de serveis que es prestarien i sobre el perfil professional dels companys/es que hi són destinats/des. En aquesta ocasió es van presentar aquests canvis com a necessaris per donar una major amplitud de servei en coherència amb els horaris que s’estan duent a terme actualment a l’OAC i unificar criteris de resposta. En una primera fase els canvis consistirien en obrir una tarda a la setmana mantenint les mateixes funcions que en l’actualitat per, posteriorment mitjançant la planificació d’una formació interna de caràcter progressiu, acabar integrantse en la pròpia OAC en una nova reubicació, previsiblement a Can Escoda, on es prestarien els serveis d’atenció al públic de manera integral en aplicació dels criteris del Pla de Qualitat d’Atenció al Ciutadà impulsat pel propi ajuntament.


Impuls d'un estudi de càrregues de treball en els diferents departaments 


En aplicació dels acords d’octubre de 2017 de la Mesa General de Negociació i atès el compromís adoptat per l’ajuntament a petició del nostre sindicat, en la sessió ordinària de la mesa del dia 2 de maig, es va tractar sobre l’inici d’un estudi de càrregues de treball aquest any 2018. Aquest estudi ha d’objectivar les reclamacions de molts/es treballadors/es que consideren que es troben en un punt de col·lapse per l’excés de tasques que li són encomenades i la manera com s’han d’executar, tenint en compte les dificultats afegides per la introducció de canvis de procediment i eines de treball. La representació municipal es va comprometre a presentar en les properes Meses Generals de Negociació (s’estan celebrant actualment cada dues setmanes) un calendari d’actuacions en relació a aquest estudi. Per part de CCOO ja hem manifestat que no ens serveix qualsevol estudi i que volem un bon estudi amb indicadors objectius i un treball acurat, ja que en aquest cas no es tracta de cobrir l’expedient sinó de posar negre sobre blanc la situació actual de les càrregues de treball i adoptar decisions útils per a que el treball diari no es converteixi en un càstig. La gent vol treballar de gust i oferint qualitat de servei i no de qualsevol manera.

 
S'instaura un sistema d'avaluació de la satisfacció dels usuaris en diferents departaments 


S’han instal·lat en les dependències que acullen serveis d’atenció al públic, uns dispositius que mostren vàries cares expressives del grau de satisfacció amb la que el usuari o usuària pot manifestar el grau de conformitat amb la manera en com ha estat atès/a. Per part de CCOO veiem correcta la iniciativa que esdevé útil per localitzar aquelles disfuncions que es produeixen en l’atenció al públic i que no necessàriament s’han de relacionar amb l’habilitat amb la que el funcionari atén al ciutadà. Per aquest motiu no podem acceptar que aquestes enquestes s’utilitzin per a la determinació individual de la productivitat de l’OAC, encara que si poden substituir les tradicionals enquestes que es realitzaven a peu de carrer per determinar el nivell de satisfacció general i que tenen traducció en un factor de productivitat de caràcter general per tots el treballadors i treballadores de l’ajuntament.