divendres, de novembre 30, 2012

ABANS/DESPRÉS: 8è LLIURAMENT
 
Bestretes reintegrables


ABANS (Pacte-Conveni actual)


Article 55 Bestretes reintegrables

1. Es concediran als empleats/des municipals bestretes reintegrables sobre les seves retribucions, a l’efecte d’atendre necessitats personals.

2.Quedarà exclòs d’aquest benefici el personal que tingui pendent de reintegrament bestretes anteriors.

3. Les sol·licituds per a la concessió de bestretes reintegrables s’adreçaran per escrit a Recursos Humans i en la sol·licitud s’hi farà constar que el/la sol·licitant es compromet a reintegrar-la mensualment en un període igual o inferior a 24 mesos.

4. No podran concedir-se bestretes l’import de les quals superi els 4.000 euros. En casos d’excepcional necessitat s’aplicarà el punt 6 d’aquest article.

5. No es podrà sol·licitar una bestreta sinó ha transcorregut un mínim de 12 mesos des de la finalització del retorn de la bestreta anterior. En casos d’excepcional necessitat s’aplicarà el punt 6 d’aquest article.

6 Les sol·licituds de bestretes que no s’ajustin, en tot o en part, al present article i que es basin en necessitats de força major, podran concedir-se amb una justificació motivada. L’autorització de la mateixa correspondrà a l’Alcalde prèvia consulta a la Junta de Personal i als delegats laborals segons correspongui.

7. L’import mínim de diner circulant comptablement per aquest concepte estarà format per la quantitat de 40.000 euros més els reintegraments que es produeixin a la hisenda municipal de les bestretes ja concedides. Es constituirà un fons de garantia de 10.000 euros per a cobrir les sol·licituds que es presentin en base al punt 6 d’aquest article.

8. Aquests tipus d’ajuts, préstecs i bestretes podran ser demanats pel personal funcionari de carrera i laboral fix, en servei actiu.

 
DESPRÉS (Proposta de l'equip de govern)

Article 55 Bestretes reintegrables


1. Es concediran als empleats/des municipals bestretes reintegrables sobre les seves retribucions, a l’efecte d’atendre necessitats personals.


2.Quedarà exclòs d’aquest benefici el personal que tingui pendent de reintegrament bestretes anteriors.


3. Les sol·licituds per a la concessió de bestretes reintegrables s’adreçaran per escrit a Recursos Humans i en la sol·licitud s’hi farà constar que el/la sol·licitant es compromet a reintegrar-la mensualment en un període igual o inferior a 24 mesos.


4. No podran concedir-se bestretes l’import de les quals superi els 4.000 euros. En casos d’excepcional necessitat s’aplicarà el punt 6 d’aquest article.


5. No es podrà sol·licitar una bestreta sinó ha transcorregut un mínim de 12 mesos des de la finalització del retorn de la bestreta anterior. En casos d’excepcional necessitat s’aplicarà el punt 6 d’aquest article.


6 Les sol·licituds de bestretes que no s’ajustin, en tot o en part, al present article i que es basin en necessitats de força major, podran concedir-se amb una justificació motivada. L’autorització de la mateixa correspondrà a l’Alcalde prèvia consulta a la Junta de Personal i als delegats laborals segons correspongui.


7. L’import mínim de diner circulant comptablement per aquest concepte estarà format per la quantitat de 40.000 euros més els reintegraments que es produeixin a la hisenda municipal de les bestretes ja concedides. Es constituirà un fons de garantia de 10.000 euros per a cobrir les sol·licituds que es presentin en base al punt 6 d’aquest article.


8. Aquests tipus d’ajuts, préstecs i bestretes podran ser demanats pel personal funcionari de carrera i laboral fix, en servei actiu. (ELIMINACIÓ DE L'ARTICLE)







QUÈ PASSA AMB L'ESCREIX HORARI?


Què passa quan arriba l'hora de plegar i un ciutadà ens demana qualsevol cosa? Què passa quan, per l'expedient que tenim entre mans ens capfica fins a tal punt que no ens adonem que ha arribat l'hora final de la jornada? És que potser engeguem el ciutadà a dida dient-li que ja està fora de temps?, És que ens estimem més posar una alarma al rellotge i tanquem l'expedient estigui com estigui malgrat que sapiguem que en aquell moment una trucada o una gestió pot resoldre coses importants?
 
La resposta en la majoria dels casos és que NO. Els treballadors i treballadores de l'ajuntament sóm prou responsables amb la nostra feina fins i tot quan aquesta afecta una part del nostre temps personal. Qualsevol cosa abans de deixar algú penjat.
 
Doncs bé, totes aquestes situacions que ens porten una mica més enllà de la nostra jornada ordinària acaben acumulant el que coneixem com un "escreix horari". Qualsevol persona podria pensar que obviament el treballador tindria tot el dret a recuperar aquestes hores que fa de més, però vet aquí que alguns companys i companyes estan trobant dificultats per fer-ho sota l'argument que ningú no els hi ha demanat que ho facin i per tant no tenen dret a reclamar la compensació o bé que ja ha passat el temps per compensar perquè ha passat un mes i altres bestieses per l'estil.
 
Obviament nosaltres pensem que si el cap directe és coneixedor d'aquestes situacions, ha d'avalar la petició del treballador/a i que la compensació la pugui efectuar quan li plagui amb l'únic condicionant de les necessitats del servei, cosa que exigiria simplement la coordinació dins del departament.
 
Demanem doncs als responsables polítics del departament de Personal que deixin de posar en pràctica les limitacions per a la compensació de l'escreix horari i els sistemes de productivitat actuals si no volen trobar-se amb funcionaris del "vuelva usted mañana" enlloc de persones compromeses amb la seva feina i amb la ciutadania a qui serveixen.

EL COMITÈ UNITARI DE PERSONAL ACORDA DEMANAR A L'AJUNTAMENT QUE ES DESTININ A SERVEIS SOCIALS ELS DINERS DESCOMPTATS DE LA VAGA DEL 14N
 
 
Com ja va sent habitual cada vegada que es convoca una vaga, els sindicats demanen a l'Ajuntament que es destinin a una finalitat social els diners que es descompten dels companys que lluiten i decideixen donar-ne suport. Mai no s'ha atès explícitament aquesta petició per part de l'Equip de Govern i això dol perquè com a mínim als que ens descompten el dia de feina ens agradaria que, ja que ho fan, els diners anessin a parar a qui ho necessita i no diluir-se en el romanent de tresoreria per acabar pagant ves a saber quina festa.
 
En aquesta ocasió el Comitè Unitari de Personal sol.licitarà que els 3.227 € que es van descomptar als/les vaguistes es destinin a la partida de "Suport a famílies" sota els criteris dels companys professionals dels Serveis Socials.
 
A veure si aquesta vegada l'Ajuntament té prou sensibilitat i accedeix al que demanem.

dijous, de novembre 29, 2012

 
 
 
LA MESA GENERAL ACORDA UTILITZAR LA PAGA DE SETEMBRE COM A "COIXÍ"
 
Els sindicats reclamen que aquest sigui el darrer recurs i prioritzen l'avançament de la paga de juny
 
 
La Mesa General de Negociació del passat dimecres dia 28 de novembre va acordar que la paga de conciliació del mes de setembre s'avancés al mes de gener per poder esmorteir els efectes de la suspensió de la paga extra de Nadal en les butxaques dels treballadors municipals. La proposta va ser exposada per l'Equip de Govern i presentada per la Cap de Recursos Humans que va ser la persona que la va proposar. Els sindicats van agrair que, com a mínim, s'hagués buscat una possible solució tot i que van insistir que la seva preferència s'inclinava per l'avançament de les pagues, tal i com s'està fent en altres municipis. Aquesta modalitat consisteix en avançar la paga extra de juny de 2013 al gener i al juny de 2013 la de desembre, al gener de 2014 la de juny, i així successivament fins el 2015, any límit per aclarir el destí final de la paga suspesa. Es tracta d'una mesura adoptada per guanyar temps davant la incertesa de l'esdevenidor.
 
L'Equip de Govern, que en tot moment va fer palès un problema de liquiditat per afrontar els pagaments corresponents i la impossibilitat de concertació o ampliació de nous crèdits degut al pla de sanejament al que està sotmès, va assumir no obstant el compromís d'estudiar la proposta i donar una resposta abans del dia 5, data en la que tindrà lloc la propera Mesa General de Negociació.
 
En el cas que es desestimés l'avançament de la paga de juny sempre queda, doncs, el "coixí" de la paga de setembre a cobrar junt amb la nòmina del mes de gener (es va demanar que fos a primer de mes però es va denegar per raons de tràmit). L'import d'aquesta paga serà el mateix que el percebut l'any 2012 i serà regularitzat el 2013 d'acord amb el càlcul de la retribució percebuda l'any anterior, tal i com disposa el Conveni Col.lectiu i el Pacte de Condicions de Treball vigents.
 
La mesura afavoreix els salaris baixos ja que l'import a percebre és inversament proporcional a les retribucions de 2012. Això fa que aquelles persones de la plantilla amb altres retribucions quedin excloses de l'avançament. Com es pot comprovar, continuem cercant solucions després que l'informe d'intervenció de la passada setmana desestimés la concessió d'una bestreta extraordinària amb caràcter general a retornar en tres anys.

dijous, de novembre 15, 2012

ABANS/DESPRÉS: 7è LLIURAMENT

Ajuts a familiars amb disminució


ABANS (Pacte-Conveni actual)
 
Article 54 Ajuts per a familiars amb disminucions físiques, psíquiques i/o sensorials

1. Els/les empleats/des que tinguin al seu càrrec, convivint al mateix domicili, familiars disminuïts se’ls abonarà la quantitat de 200 euros mensuals per a cadascun d’ells, fins a un màxim de 400 euros, sempre que compleixin els següents requisits:
 
a) Que la persona disminuïda no rebi ingressos propis de quantia superior a l’ajut.
           b) Que s’acrediti la condició legal de disminuït, a excepció dels menors d’edat.

b.1) Igual o superior al 33% si es tracta de primer grau parentiu.
b.2) En el cas de segon grau de parentiu quan tinguin reconeixement de barem de tercera persona.

DESPRÉS (Proposta de l'equip de govern)

Article 54 Ajuts per a familiars amb disminucions físiques, psíquiques i/o sensorials

1. Els/les empleats/des que tinguin al seu càrrec, convivint al mateix domicili, familiars disminuïts se’ls abonarà la quantitat de 200 euros mensuals per a cadascun d’ells, fins a un màxim de 400euros, sempre que compleixin els següents requisits:

a)Que la persona disminuïda no rebi ingressos propis de quantia superior a l’ajut.
          b)Que s’acrediti la condició legal dedisminuït, a excepció dels menors d’edat.

b.1) Igual o superior al 33% si es tracta de primer grau parentiu.
b.2) En el cas de segon grau de parentiu quan tinguin reconeixement de barem de tercera persona. (eliminació de l'article)


LA FSC DE CCOO DEL VALLÈS ORIENTAL-MARESME ESCULL SECRETARI GENERAL I NOVA EXECUTIVA

El Secretari General de la FSC de CCOO, Toni Cubel adreçant-se
a la nova Comissió Executiva en un moment de la seva intervenció
El passat dia 25 d'octubre es va celebrar al Centre Cultural de Can Bisa a Vilassar de Mar, el 2n Congrés de la Federació de Serveis a la Ciutadania (FSC) de CCOO del Vallès Oriental-Maresme. Els 90 delegats i delegades que van hi van assistir van reelegir Antoni Cubel com a Secretari General d'aquesta federació. En la nova Comissió Executiva s'integren membres procedents d'ajuntaments (Montornès, Martorelles i Premià de Mar), dues representants de Correus, un de la Generalitat de Catalunya i dos més de l'àmbit d'empreses Gràfiques i de Transports.  Hi van assistir per part de CCOO de l'ajuntament Llorenç Barraca i Cesc Niubó.

BAIXES: NOSALTRES "PRINGUEM" PER UN GOVERN POCA-TRAÇA I ALTRES AJUNTAMENTS AVANCEN

No ens deixen més remei, això és un servei públic de qualitat!!!
Efectivament, així és com acabarem anant a treballar per no perdre encara més diners. Mentre a l'Ajuntament de Premià de Mar es fa difícil arribar a un acord mínimament satisfactori, altres ajuntaments ens van avançant inexorablement. Un  darrer exemple és l'ajuntament de Lliçà de Vall que ha aconseguit un acord encara més beneficiós que els que disposàvem fins ara:
 
Si us hi fixeu, no només han aconseguit tractar d'excepcionalitat (i per tant ajustat al RD 20/2012) determinats tipus de malaltia, sinó que a més també cobraran al 100% els dos primers períodes de baixa des del primer dia. Mentre a altres llocs s'avança, el nostre govern municipal s'encalla en un absurd enfrontament contra els sindicats. Si no en saben, QUE N'APRENGUIN!