El Comitè Unitari de Personal ha finalitzat les sessions informatives sobre el nou Acord de Matèries Comunes. La intenció del Comitè a l'hora de programar aquestes reunions ha estat donar una explicació més personalitzada de la que s'acostuma a produir en assemblees generals sobre els canvis respecte a l'anterior Pacte de Condicions i Conveni Col.lectiu. La itinerància pels diferents centres de treball ha permès als delegats intercanviar impressions en petits grups i la experiència ha estat molt agraïda pels treballadors/es. A tall d'anècdota la sessió efectuada a l'edifici del Gas el dia 6 d'octubre va ser la que més assistència va congregar. Justament va ser aquest equipament el que va albergar el darrer "Divendres Negre" tres dies abans com a reconeixement a la participació dels seus treballadors/es en les diferents convocatòries.
dilluns, d’octubre 27, 2014
EL COMITÈ DE SALUT LABORAL HAURÀ DE DECIDIR PARCIALMENT ELS INTEGRANTS QUE TINDRÀ EL NOU COMITÈ INTERN PER SITUACIONS D'ASSETJAMENT
![]() |
| Hi ha situacions que s'han de combatre per dignitat |
La Mesa General de Negociació ha acordat que el
comitè intern per a la valoració de situacions d'assetjament estarà format per
tres persones més l'assistència d'un/a professional que serà elegit/da en
virtut del cas que s'analitzi. La creació d'aquest Comitè està prevista al
protocol d'assetjament moral i sexual que va ser proposat per CCOO al Comitè
Unitari, integrat com a plataforma de negociació i finalment acordat i aprovat
íntegrament pel Ple Municipal del passat 17 de setembre. A més de la
responsable de Recursos Humans, el comitè intern comptarà amb la participació
d'un delegat de prevenció i d'un membre del Comitè de Salut Laboral. Així
doncs, serà aquest òrgan el que decidirà en els propers dies quin dels seus
membres s'inclou en aquest comitè. La seva funció és la d'analitzar casos de
possibles situacions d'assetjament i d'impulsar les actuacions previstes en el
mateix protocol.
ELS TREBALLADORS/ES DE LA RADIO I DE L'ESCOLA DE MÚSICA ULTIMEN LA SEVA PROPOSTA D'HORARIS
![]() |
| Feina vocacional, però feina al cap i a la fi. |
Encara que afectats per les mateixes
condicions de treball aquests dos col.lectius ho estan d'una manera formalment
diferent. En el cas dels treballadors/es de l'Escola de Música, en assumir
l'ajuntament de Premià de Mar la gestió directa passen a estar coberts per
l'Acord de Matèries Comunes pel període 2014-2017 encara que els efectes
econòmics no se'ls aplicaran fins l'any 2015. Pel que fa als treballadors/es de
la radio aquests no van passar de l'antic patronat a gestió directa de
l'ajuntament sinó que van ser subrogats a l'empresa municipal Primilia Serveis.
El fet que aquesta empresa disposi d'un marc propi de negociació obliga a fer
un acord exprés d'adhesió que ja s'està tramitant. En ambdós casos, tant en el
de l'Escola de Música com en el de Radio Premià de Mar, existeix una
singularitat horària que no està integrada en l'actual redacció de l'Acord i
que cal regular de manera que els treballadors/es guanyin certesa sobre una
condició substancial del lloc de treball com ho és la jornada, aspecte aquest
sotmès a negociació col.lectiva.
LA SECCIÓ SINDICAL DE CCOO CELEBRARÀ UNA ASSEMBLEA PER ESCOLLIR ELS SEUS CÀRRECS INTERNS I DEBATRE EL PLA DE TREBALL PELS PROPERS ANYS
![]() |
| Seguim endavant!! |
La secció sindical de CCOO de l'ajuntament
de Premià de Mar celebrarà el proper 12 de novembre una assemblea
extraordinària per tal d'escollir els càrrecs interns del sindicat i debatre el
pla de treball pels propers anys. Aquesta assemblea extraordinària arriba en un
moment de gran consolidació del sindicat que supera la cinquantena
d'afiliats/des i que es proposa afrontar el proper cicle electoral previst pel
primer trimestre de 2015 amb totes les garanties. Malgrat les dificultats en un
escenari absolutament regressiu contra els drets dels treballadors i
treballadores del sector públic i singularment a les administracions locals,
els companys i companyes de l'ajuntament han de fer un balanç necessàriament
positiu de la representació de CCOO que troba el millor exemple en la signatura
de l'Acord de Matèries Comunes en el qual els nostres delegats/des han tingut un gran protagonisme. Cal no oblidar, però, que el pitjor encara ha de venir
amb l'aplicació de la LRSAL i per aquest motiu en el futur més immediat ens cal
més que mai enfortir-nos i seguir en la lluita pel manteniment i la millora de
les nostres condicions de treball.
divendres, de setembre 12, 2014
EL PLE MUNICIPAL DE DIMECRES 17 DE SETEMBRE APROVARÀ EL NOU ACORD DE MATÈRIES COMUNES
![]() |
| La signatura formal de l'Acord es va fer el passat 23 de juliol |
L'Acord de Matèries Comunes pel personal de l'Ajuntament de Premià de Mar pel període 2014-2017 està donant les darreres passes per la seva definitiva entrada en vigor.
El passat 23 de juliol es va procedir a la signatura protocolària del nou Acord a l'espera dels informes tècnics previs a la seva aprovació plenària. Aquests informes que s'han rebut durant la primera setmana d'aquest mes de setembre han posat al descobert fonamentalment una possible qüestió d' il·legalitat, una altra de materialització pressupostària i una tercera qüestió relativa a la dificultat d'aplicar els criteris de productivitat que s'han d'abonar el 2015 per l'obstacle que suposa procedir a la seva meritació tan sols en el tercer trimestre de l'any i fer l'extrapolació a tot l'any 2014.
Per salvar les dificultats que suposa per govern i sindicats aquest obstacle, es va reunir d'urgència la Mesa General de Negociació el passat 10 de setembre. En aquesta reunió es va acordar donar un nou redactat a les clàusules d'actualització d'imports en l'articulat d'acord amb l'IPC, ajornar l'executivitat de determinats articles a l'any 2015 per assegurar la disponibilitat pressupostària i fer front a l'obligació adquirida pel govern i a facultar a la Mesa General per a trobar una solució al problema generat per l'endarreriment en la signatura del nou Acord que ha impactat en els criteris de productivitat d'enguany.
Per últim cal recordar que l'Acord que es portarà a aprovació dimecres vinent va ser ratificat pel 82,29% dels treballadors i treballadores que van participar en el referèndum celebrat els dies 4 i 7 de juliol. Des del Comitè Unitari es farà pròximament una crida a la participació dels treballadors en aquest ple. El Comitè també ha demanat intervenir durant el debat del punt i té previst fer unes sessions informatives en els diferents centres de treball entre els darrers dies de setembre i els primers d'octubre.
CCOO REBUTJA EL "CÀNON" BIBLIOTECARI
La Federació de Serveis a la Ciutadania (FSC) de CCOO denuncia el desmantellament progressiu de la xarxa pública de biblioteques amb l'aprovació de la directiva de la Unió Europea de pagar un cànon per préstec i per usuari, que de moment, repercutirà directament sobre el pressupost del centre, no es descarta que en futur també afecti a l'usuari.
Per més informació:
CANVIS EN LA GESTIÓ I CONTROL DELS PROCESSOS D'INCAPACITAT TEMPORAL
El dilluns 21 de juliol del 2014 es va publicar al BOE el RD 625/2014, de 18 de juliol, pel qual es regulen determinats aspectes de la gestió i control dels processos d'incapacitat temporal en els primers 365 dies de la seva durada.
Aquest RD va entrar en vigor l'1 de setembre de 2014, a excepció d'algun termini que ho farà el febrer del 2015.
Aquest Reial decret aporta una sèrie de millores respecte al RD 575/1997, com:
• L'obligació de motivar per les mútues el rebuig dels casos que atenen susceptibles d'origen professional.
• La racionalitat per a la recepció i presentació de comunicats de confirmació de baixa per IT en processos de llarga durada.
• L'establiment de taules de referència de durada estàndard per a les patologies que tinguin en compte l'ocupació i edat del treballador / a.
• La introducció del tractament informatitzat de les comunicacions.
• L'ampliació en els terminis de revisió d'altes que estenen les mútues.
• L'establiment d'un mínim temporal abans de citar una persona a reconeixement mèdic.
• La OBLIGACIÓ, que abans no existia, de comunicar per part de la MÚTUA al treballador / a interessat que s'inicia una PROPOSTA D'ALTA en el seu procés d'IT.
No obstant això, han quedat aspectes en el tinter com:
• Regular el pagament dels desplaçaments quan els treballadors / es es veuen obligats a desplaçaments costosos en recursos i temps per fer les revisions d'IT per part de les mútues.
• Evitar el subregistre de les malalties professionals i relacionades amb el treball.
• Limitar les cites a reconeixement mèdic només quan es superin els criteris establerts com estàndards en les taules de durada dels processos.
Subscriure's a:
Missatges (Atom)
.jpg)





