A tots aquells i aquelles que en els propers dies iniciareu les vostres vacances us desitgem que aquest parèntesi us permeti descansar i reprendre amb noves energies una nova etapa a partir del mes de setembre, en la que caldrà més que mai tenir ben present la idea de defensa col·lectiva de les nostres condicions de treball. Ens reveurem aleshores. Salut.
dimarts, de juliol 28, 2015
EL COMITÈ UNITARI I CCOO ES REUNEIXEN AMB EL NOU REGIDOR DE RRHH MIQUEL ANGEL MÉNDEZ
Tot just abans d’agafar les vacances d’estiu, el dia 22 de juliol hem tingut l’ocasió de fer una presentació dels representants sindicals davant del nou regidor de Recursos Humans Miquel Àngel Méndez, la nova Cap de Gabinet d’Alcaldia, Anna Àlvarez i el també regidor Eloi Maristany. Tant des del Comitè Unitari com des de la Secció Sindical de CCOO hem fet avinent als representants del govern municipal els temes que des de l’òptica sindical considerem prioritaris, destacant especialment l’organigrama municipal i la Valoració de Llocs de Treball que s’hauria d’iniciar aquest any 2015 i la resolució de la problemàtica a la Policia Local. Per altra banda des de CCOO hem fet entenedor al nou govern la doble vessant sobre la qual des del sindicat pretenem encarar aquest mandat, per una banda l’irrenunciable caràcter reivindicatiu i de defensa dels treballadors i treballadores i per l’altra la proactivitat en la millora de les relacions laborals, posant a l’abast de l’ajuntament els recursos potencials del sindicat en matèria de formació, igualtat i prevenció de riscos, entre d’altres.CÀRRECS DE CONFIANÇA INALTERABLES
El passat 7 de juliol el Ple Municipal aprovà el nombre, característiques i retribucions del personal eventual les retribucions brutes acumulades dels quals sumen uns 150.000 euros bruts anuals. Es manté doncs l’estatus quo relatiu a personal nomenat discrecionalment, concentrat en la figura d’un/a Cap de Gabinet d’Alcaldia, un responsable de Projectes Estratègics i un Tècnic de Premsa. Queda clar que cada govern situa la seva discrecionalitat allà on considera convenient. No estem sistemàticament en contra del personal eventual sempre que aquest aporti coses positives a la plantilla (cal no oblidar que el Pacte de Condicions de Treball 2008-2011 va tirar endavant gràcies fonamentalment al que aleshores feia la funció de Cap de Gabinet d’Alcaldia, Francesc Sánchez i que aquest darrer Acord de Matèries Comunes també va registrar l’aportació positiva de la mateixa figura encarnada per Fernando Pindado), no obstant això és evident que aquests nomenaments han de tenir algun sentit més enllà de la confiança política perquè tenen un gran impacte en el capítol 1 el qual s’argumenta com insuficient moltes vegades per respondre a les demandes sindicals. Veurem en el futur com es tradueixen aquestes actuacions del nou govern.
INSPECCIÓ DE TREBALL INFLEXIBLE AMB LA SITUACIÓ A LA POLICIA LOCAL
El passat 26 de juny diversos membres del Comitè Unitari vam assistir a una
reunió a Alcaldia per informar-nos de les mesures que adoptarà l’ajuntament en
relació al requeriment efectuat per la inspecció de treball registrat l’ajuntament en data 27 de maig de 2015 en el
qual posava al descobert diverses irregularitats en el departament que afecten
tant a la organització com a les dependències de la Policia Local. El
requeriment dóna un termini fins a finals d’agost perquè l’ajuntament
implementi mesures que evitin situacions de riscos psicosocials i resolgui
situacions internes relacionades amb els usos de la dependència. La reunió del
dia 26 va acabar de manera abrupta per abandó de la reunió per part de
l’Alcalde el qual resta absent de les seves funcions des d’aquell mateix dia.
Des dels sindicats farem una tasca de seguiment de les actuacions de
l’ajuntament sobretot per evitar que companys/es de treball vegin afectada la
seva salut per l’actuació dels superiors jeràrquics, per una mala organització
o per dèficits funcionals de l’actual seu de la policia local que és totalment
obsoleta i que exigeix ja algun tipus d’iniciativa per canviar la seva
ubicació.
PLANS D’OCUPACIÓ: DE DILLUNS A DIUMENGE
Des del Comitè Unitari de Personal hem estat coneixedors de diversos contractes de Plans d’Ocupació les condicions horàries dels quals abarquen la setmana sencera, de dilluns a diumenge. Els aspectes retributius dels Plans d’Ocupació estan exclosos de l’Acord de Matèries Comunes, però no així les condicions horàries. En aquest sentit queda clar que la jornada de treball és de 37,5 hores de dilluns a divendres. Per aquest motiu, des del Comitè Unitari vam enviar un correu electrònic tant a les persones del pla d’ocupació afectades com al mateix departament de Recursos Humans el passat 2 de juliol. A hores d’ara no hem rebut resposta per cap de les parts. Entenem que la defensa dels drets legals dels treballadors passa per l’actitud personal de qui rep el perjudici, de manera que quan aquests treballadors ens demanin intervenir ho farem. De moment, només esperem que de cara al futur Recursos Humans esmeni l’error, ja que prou fomuda és la situació d’aquestes persones del pla d’ocupació com perquè encara s’accentuin els abusos per la seva fragilitat contractual.
L’AGÈNCIA TRIBUTÀRIA NO RESOL LA CONSULTA DEL COMITÈ UNITARI
Com recordareu, el passat 29 d’abril el Comitè Unitari de Personal va presentar una consulta per escrit a l’administració de Mataró de l’agència tributària, sobre el sistema de declaració d’IRPF tota vegada que es va generar un embolic pel fet que RRHH va redactar uns certificats de retencions de l’any 2014 que obligaven a la presentació de declaracions complementàries. Tot i que verbalment se’ns va aconsellar que ho imputéssim tot al 2014 i no féssim declaracions complementàries, necessitàvem saber del cert en quins termes l’agència es pronunciaria. Van dir que ens contestarien en tres setmanes però ja veieu que res de res perquè a hores d’ara encara no hem rebut res i ja ha acabat la campanya de la renda. A hores d’ara conviuen els casos d’imputació al 2014 amb els de declaracions complementàries depenent de cada cas i el desconcert generat és de grans proporcions. Hem demanat al departament de Recursos Humans que no es torni a produir una situació semblant en els propers anys cosa que ja s’ha admès per part d’aquest servei. Els maldecaps i els recursos invertits pels treballadors/es en aquest episodi lamentable, però, mereixen alguna mena de compensació i des de CCOO no renunciem a la reclamació d’alguna mena d’indemnització en el cas que l’informe de l’AEAT (el dia que el rebem) sigui concloent.L’ANNEX DEL PROTOCOL D’HORES EXTRES, MOTIU DE CONTROVÈRSIA
El Decret d’Alcaldia 278/2015 de 16 d’abril aprova un text que estableix el protocol per al tractament de les hores extres. Aquest decret reflecteix l’acord obtingut en seu de Mesa General de Negociació entre sindicats i govern municipal. Ara bé, el decret es va aprovar sense l’annex que es cita en el mateix decret i que consisteix en l’informe tècnic que ha de deixar clares les condicions en les que s’efectua el servei i la seva motivació. La controvèrsia resideix en el fet que el sindicats van presentar una esmena a aquest informe segons la qual calia que s’inclogués la signatura d’acceptació dels treballadors afectats per les hores extres en prova de conformitat, tota vegada que el mateix cos del protocol diu que aquesta voluntat s’ha de manifestar de manera fefaent. No ens consta que els informes que han circulat darrerament incloguin aquesta esmena, motiu pel qual, al menys per CCOO, el tràmit del protocol no s’ha completat. Insistirem en les properes reunions.
Subscriure's a:
Missatges (Atom)




