dimecres, de setembre 14, 2022

L’APLICACIÓ D’UNA SENTÈNCIA FA QUE S’AMPLIÏN LES DIFERÈNCIES RETRIBUTIVES I QÜESTIONA LA VALORACIÓ DE LLOCS DE TREBALL

Un decret d’Alcaldia dictat el passat 5-07-2022 reconeix uns pagaments a determinats treballadors i treballadores en concepte de flexibilitat amb reconeixement retroactiu com a resposta a la sol·licitud presentada per tres empleats/des.  Les diferències retributives afecten a 16 treballadors/es i en algun cas arriba als 7.231 euros.

 Tot està motivat per la sentència emesa per la sala contenciós administrativa secció quarta del TSJC n. 105/2019 en relació al recurs d’apel·lació 359/2019, que ve a reconèixer, en definitiva, que el factor de flexibilitat que l’ajuntament va introduir en determinats llocs en la Valoració de Llocs de Treball de l’any 2017, no han de servir per reduir el Complement Personal Transitori (que és el complement que incorpora les diferències d’aquell personal que venia cobrant per sobre del que marca la valoració) i que en virtut d’aquesta sentència s’han de pagar a part.

En repetides ocasions CCOO ha demanat sense èxit a l’Ajuntament que, en compliment dels acords de la Mesa General de Negociació de 18-10-2017, es revisin anualment els factors de jornada en funció de si, efectivament, es posa en pràctica o no aquesta flexibilitat, ja que actualment hi ha llocs que es veuen obligats en les seves tasques ordinàries a flexibilitzar la seva jornada sense tenir-ho reconegut, i d’altres que, tot i cobrar aquest factor, no acrediten flexibilitat o ho fan només puntualment des de fa gairebé cinc anys. 

L’Ajuntament no ens ha fet cas aplicant una tàctica dilatòria i la seva mala praxi comporta ara per la Corporació una despesa considerable augmentant exponencialment el greuge entre els treballadors i treballadores de la plantilla municipal, cosa que qüestiona els equilibris de la valoració de llocs de treball. Aquest fet exigeix una explicació. La seva no intervenció en el temps reforça la percepció dels treballadors/es beneficiats/des per la retribució d’aquest factor com a consolidada, quan en realitat no ho és.

Per aquest motiu, el Comitè Unitari de Personal, reunit el passat dia 7 de setembre va acordar per unanimitat demanar al govern municipal la còpia completa de l’expedient F140-2022, també les raons per les quals l’ajuntament no va formular recurs de cassació contra la sentència 105/2019 del TSJC, tot i preveure les conseqüències econòmiques que podia tenir per la Corporació i que no apunten només a la flexibilitat sinó a altres condicions de jornada incloses en la valoració de llocs de treball, així com també el motiu pel qual, a hores d’ara, anys després de l’aplicació de la Valoració de Llocs de Treball, encara no s’ha donat compliment a l’acord de revisió anual de la flexibilitat recollit a la l’acta de la Mesa General de Negociació de 18-10-2017, malgrat els requeriments de la part sindical. Per últim, també demanem informació de les adscripcions del treballadors/es afectats/des pel reconeixement de flexibilitat (expedient F140-2022-) pel que fa als llocs de treball que han estat ocupant en cada cas des de l’1 de gener de 2018 fins a l’actualitat i en quines dates s’han produït aquestes adscripcions.