Feia més temps del desitjable que no es reunia el Comitè de Seguretat i Salut Laboral. Dijous passat dia 27 de gener ho va fer i la reunió va servir per desbloquejar temes que feia temps que cuejaven. Es va tractar sobre la renovació de contracte de l'empresa que s'encarrega de l'assessorament tècnic en matèria de prevenció així com de la vigilància de la salut i també sobre la revisió dels plans d'emergència que cal aforntar prioritàriament, incloent la realització de simulacres, i abans que acabi el 2011. Durant aquest any s'intentarà la realització d'un estudi de riscos psicosocials, tasca per la qual previament un tècnic en la matèria compareixerà davant el Comitè per tal de fer una sessió teòrica específica als seus membres. També es va informar al Comitè de la rescisió del contracte de l'empresa de seguiment de situacions d'incapacitat temporal i que el primer semestre d'enguany es farà la revisió mèdica al personal de l'ajuntament, revisió que havia suspès els darrers anys l'ajuntament i que constituia l'incompliment d'un precepte contingut en el Pacte de Condicions de Treball i Conveni Col.lectiu. Finalment es va lliurar als membres del Comitè les dades d'absentisme de l'any 2010 i es va acordar la celebració intensiva de reunions (una al mes) per recuperar l'activitat en matèria de prevenció davant el volum de treball que caldrà afrontar en el futur immediat. dissabte, de gener 29, 2011
ES REUNEIX EL COMITÈ DE SEGURETAT I SALUT LABORAL
Feia més temps del desitjable que no es reunia el Comitè de Seguretat i Salut Laboral. Dijous passat dia 27 de gener ho va fer i la reunió va servir per desbloquejar temes que feia temps que cuejaven. Es va tractar sobre la renovació de contracte de l'empresa que s'encarrega de l'assessorament tècnic en matèria de prevenció així com de la vigilància de la salut i també sobre la revisió dels plans d'emergència que cal aforntar prioritàriament, incloent la realització de simulacres, i abans que acabi el 2011. Durant aquest any s'intentarà la realització d'un estudi de riscos psicosocials, tasca per la qual previament un tècnic en la matèria compareixerà davant el Comitè per tal de fer una sessió teòrica específica als seus membres. També es va informar al Comitè de la rescisió del contracte de l'empresa de seguiment de situacions d'incapacitat temporal i que el primer semestre d'enguany es farà la revisió mèdica al personal de l'ajuntament, revisió que havia suspès els darrers anys l'ajuntament i que constituia l'incompliment d'un precepte contingut en el Pacte de Condicions de Treball i Conveni Col.lectiu. Finalment es va lliurar als membres del Comitè les dades d'absentisme de l'any 2010 i es va acordar la celebració intensiva de reunions (una al mes) per recuperar l'activitat en matèria de prevenció davant el volum de treball que caldrà afrontar en el futur immediat. divendres, de gener 21, 2011
LES ELECCIONS A JUNTA DE PERSONAL TINDRAN LLOC EL PROPER 22 DE FEBRER
Així ho ha decidit la mesa electoral que s'ha constituït aquest migdia al local sindical del carrer Sant Antoni. L'horari de votació serà de 12h a 16h, d'aquesta manera es facilitarà el vot a companys/es que treballen en diferents torns. La mesa també ha aprovat el calendari que portarà a la votació del dia 22 de febrer que es concreta en:
EXPOSICIÓ DEL CENS ELECTORAL: del 21 al 24 de gener (moment per consultar si les dades són correctes).
RECLAMACIONS AL CENS ELECTORAL: 25 de gener
RESOLUCIÓ RECLAMACIONS AL CENS: 26 de gener
PUBLICACIÓ LLISTA DEL CENS DEFINITIU: 27 de generPRESENTACIÓ DE CANDIDATS/ES: Del 28 de gener al de febrer
PROCLAMACIÓ PROVISIONAL DE CANDIDATS/ES: 7 de febrer
IMPUGNACIO DE CANDIDATS/ES: 8 de febrer
RESOLUCIÓ IMPUGNACIONS DE CANDIDATS/ES: 9 de febrer
CAMPANYA ELECTORAL: Del 10 al 20 de febrer
JORNADA DE REFLEXIÓ: 21 de febrer
VOTACIONS: 22 de febrer
Tant l'acta de constitució com el calendari i el cens electoral estaran exposats a partir del dia 21 de gener en els taulers d'anuncis dels centres de treball.
Si el dia 22 preveieu que no hi sereu i no podreu votar podeu fer ús de la possibilitat del vot per correu per al qual caldrà seguir els passos següents:
1. Comunicar-ho a la mesa electoral (fins 5 dies abans de la data de votació). La mesa comprovarà que l'elector es troba inclòs al cens, anotarà la petició i li remetrà les paperetes electorals i el sobre per introduir el vot.
2. L'elector/a introuirà el sobre amb el seu vot i la fotocòpia del seu DNI en un altre sobre de dimensions més grans que també li facilitarà la mesa, i el remetrà a la mateixa mesa per correu certificat. Per això, caldrà que s'adreci personalment a l'oficina de correus acreditant-se amb el DNI.
3. Quan el secretari/a de la mesa rebi el sobre, l'haurà de custodiar fins el dia de la votació. Una vegada aquesta hagi acabat i abans de l'escrutini el lliurarà a la presidenta de la mesa que l'obrirà per identificar l'elector/a i declarar expressament que ha votat, introduïnt el sobre dins de l'urna.
4. Si es rebés el sobre després d'acabada la votació, el vot no serà computat.
dimarts, de gener 18, 2011
DIJOUS DIA 20 DE GENER ES CONSTITUEIX LA MESA ELECTORAL DE LES ELECCIONS A JUNTA DE PERSONAL
Dijous vinent dia 20 de gener a les 14.30h es constituirà la mesa electoral que aprovarà el calendari i presidirà el procés que ens portarà a la data de les votacions de les eleccions sindicals del personal funcionari de l'ajuntament de Premià de Mar 2011. Amb els resultats que s'obtinguin es constituirà una nova Junta de Personal que passarà a tenir nou membres enlloc dels set que tenia fins ara, atès que el cens del personal estatutari ha augmentat des de la darrera convocatòria. La constitució de la mesa electoral s'esdevindrà un mes just després que CCOO efectués el preavís d'eleccions i donés inici d'aquesta manera al procés de renovació de la Junta de Personal actual que finalitza el seu mandat el mes de febrer. Desitgem que el procés que ens condueixi al dia de les votacions es desenvolupi amb normalitat, que els membres que formaran la mesa electoral no tinguin grans problemes i que els treballadors i treballadores de l'ajuntament demostrem una vegada més la nostra responsabilitat participant activament en l'elecció dels nostres representants.
dijous, de gener 13, 2011
EL COMITÈ UNITARI DE PERSONAL APROVA PER UNANIMITAT L'INFORME SOBRE MODIFICACIONS DE PLANTILLA 2011
El Comitè Unitari de Personal es va reunir abans d'ahir dilluns amb presència dels sindicats CCOO, CGT, CSIF I UGT per a valorar l'informe proposat per la presidència sobre les modificacions de la Relació de LLocs de Treball endagades per l'equip de govern. El Comitè va valorar positivament la negociació duta a terme pels representants sindicals i confia que l'ajuntament compleixi amb els compromisos adquirits. També es va tractar sobre el règim de reunions d'aquest òrgan que tindran lloc el segon dimecres de cada mes a les 13.30h i es va posar sobre la taula el retall de pagues extrarodinàries a persones que han estat en situació d'IT més de tres mesos.EL SINDICAT S.F.P. ANUNCIA UNA QUERELLA CONTRA DIVERSOS RESPONSABLES MUNICIPALS
El Sindicato de Funcionarios de Policia (S.F.P.) ha anunciat una querella contra diversos responsables polítics i tècnics de l'ajuntament de Premià de Mar per discriminació sindical, ja que entén que no és tractat com la resta de sindicats. El posicionament de CCOO en aquest sentit és manifestar que la regulació dels drets que assisteixen a les seccions sindicals queda reflectida en el Pacte de Condicions de Treball i el Conveni Col.lectiu vigent i fa referència al reconeixement dels sindicats considerats majoritaris en el mateix sentit que disposa la Llei Orgànica de Llibertat Sindical (LOLS). Així doncs, s'entendria com a majoritaris aquells que ho són en el territori (CCOO, UGT, CSIF), com aquells que obtinguin com a mínim un 10% de delegats en els òrgans de representació a l'ajuntament. A priori podríem dir que el S.F.P no compleix cap d'aquestes dues exigències i per tant no podria participar en la mateixa mesura que la resta de sindicats com per exemple formar part de la mesa general de negociació. No obstant això estem a l'espera de rebre el contingut de la querella per a pronunciar-nos amb més coneixement de causa.
dijous, de desembre 30, 2010
CCOO I CGT RENDABILITZEN LA NEGOCIACIÓ DELS PRESSUPOSTOS 2011
La reunió de negociació de la plantilla per l'any 2011 celebrada el passat 23 de desembre es va tancar amb alguns acords de trancendència per molts treballadors/es de l'ajuntament de Premià de Mar. En primer lloc, es va aconseguir que l'equip de govern, contràriament al que havia estat la seva postura fins aquell moment, concedís la compactació de la lactància i la reducció de jornada a dues educadores de l'escola bressol municipal. També es va comprometre a finalitzar l'estudi tècnic de les valoracions de les propostes que efectuin els treballadors fins el 30 de gener de 2011, dins del primer trimestre d'aquest any. Així doncs, s'amplia el termini fins aquesta data per tal que tot aquell empleat de l'ajuntament que consideri que cal revisar la seva fitxa, ho pugui fer amb el temps suficient. Amb aquesta finalitat, la secció sindical de CCOO s'ofereix per a informar sobre els diversos factors que determinen la valoració a tots aquells treballadors que així ho desitgin. Per últim, la part social va recordar a l'ajuntament que estaven pendents de reserva 306.000 euros destinats a la modernització de l'administració i a la millora del poder adquisitiu dels treballadors/es. Tenint en compte un escenari en el que cal prioritzar l'estabilitat de la plantilla, la part social es va obligar a no efectuar reclamació d'aquesta quantitat i, per la seva banda, l'ajuntament es va comprometre a convocar les places ocupades interinament a l'espera de cobertura definitiva abans d'acabar la legislatura. L'ajuntament també va acceptar la no externalització de serveis amb afectació a la plantilla sense acord amb els representants sindicals i el manteniment dels contractes laborals, tot això mentre duri la vigència del Pacte de Condicions de Treball i Conveni Col.lectiu que, a la vista de l'escenari més immediat, no serà objecte de denúncia i per tant serà prorrogat. Els únics sindicats presents a la negociació van ser CCOO i CGT, l'absència de la resta va ser disculpada a la mesa per la regidora de Recursos Humans Anna Maria Medina.
dimecres, de desembre 08, 2010
SOBRE LAS PELIGROSAS RELACIONES ENTRE LOS CONTROLADORES Y LOS GOBIERNOS
Los colectivos corporativos, como los controladores, han sido sucesivamente "mimados", "protegidos" e "impulsados" por los sucesivos gobiernos democráticos en nuestro país. Desde los de UCD a los del PSOE, pasando por los del PP.
Cuando han exigido mejoras de condiciones salariales o ciertas concesiones sobre cómputos de jornada u otras reivindicaciones imposibles de entender en otros colectivos o en los mismos colectivos en otros países se les han concedido con un doble argumento: el lugar privilegiado que ocupan en el núcleo central de la prestación de servicios públicos (maquinistas, conductores de transportes públicos, pilotos, controladores...) y para "evitar" que los sindicatos de clase "tan peligrosos" accedieran a estos "centros de poder sindical".
En los peores momentos, cuando se congelaban los salarios del resto de empleados públicos o se limitaban sus incrementos o se cuestionaban determinadas interpretaciones sobre cómputos horarios, por ejemplo en el transporte de mercancías o de viajeros por carretera, se cedía ante el chantaje de estos colectivos. Y lo han hecho todos los gobiernos de cualquier orientación (Suárez, Calvo Sotelo, González, Aznar y Zapatero), por lo que arrojarse a la cara las acusaciones que hemos podido oír estos dos últimos días nos parece hipócrita, electoralista y absolutamente irrespetuoso con la ciudadanía en general y con el resto de trabajadores y trabajadoras que estamos siendo agredidos de forma bestial con las políticas que se imponen desde la Unión Europea.
Aludir por parte de estos colectivos a su derecho a negociación colectiva o al derecho de huelga y que ésto sea recogido por los medios de comunicación nos parece un insulto para los que hemos conquistado estos derechos tras largos años de lucha sindical, con muchos sacrificios y aún no los hemos consolidado para importantes colectivos.Estos colectivos no negocian sus condiciones, las imponen con amenazas y utilizando a la ciudadanía como rehén en sus "peculiares" formas de movilización (bajas médicas, trabajo a reglamento....) siempre sin dar la cara por las vías reconocidas.
¿Cuándo ha convocado una huelga?, nunca, no vaya a ser que pierdan sus ingentes ingresos como el resto de los humanos. Siempre se amparan cobardemente en formas no laborales de protesta que obligan a los gobiernos o empresas a negociar bajo las patas de los caballos, casi siempre en fechas muy señaladas y siempre sin preavisar a la ciudadanía.Lo hemos vuelto a ver este fin de semana, en esta ocasión por parte de los controladores, pero estoy seguro que lo volveremos a ver de la mano de los pilotos o de cualquier otro colectivo. Rápidamente los medios hablan de huelga de los sindicatos para desprestigiar esos dos conceptos, en una campaña larga e interesada. Pues bien debemos levantar la voz para negar que se trate de una huelga, para evitar que los piquetes mediáticos antisindicales aprovechen nuevamente para exigir una regulación restrictiva de ese derecho laboral o como algunos piden prohibirla sencillamente en los servicios públicos o con carácter general.
Tampoco ayuda mucho un Gobierno que aprovecha el comienzo de un largo puente para unir su inexplicable decisión de privatizar AENA con la publicación de un Real Decreto que regula la jornada de los controladores tras una negociación en la que unos y otros no han hecho los deberes.
Basta ya de demagogia. Gobierno y USCA han utilizado a la ciudadanía como rehén para echarse en cara los efectos de la "rebelión" en las torres. Los primeros para intentar acabar con un contrapoder que han ayudado a crear y consolidar y los segundos para intentar mantener unos privilegios que ningún colectivo laboral exige, muchos de ellos en peores condiciones de trabajo. Alguien se acuerda de las condiciones salariales y laborales, incluida la jornada de trabajo, del personal sanitario, de los bomberos, de la Policía Nacional o la Guardia Civil, de los conductores de transporte de mercancías o de viajeros, de los conductores de ambulancias.... y así de una larga lista de colectivos con salarios mucho más bajos que estos colectivos privilegiados y con peores condiciones de trabajo.
Nuestro pesar es que, tras la enésima escenificación de un "último desencuentro", volverán a repetir estas situaciones manteniendo unos sus privilegios y otros argumentarán la importancia social y estratégica de este colectivo lo que les llevará como siempre a aceptar su chantaje y de estos dos días harán borrón y cuenta nueva. Salvo que los mercados y la UE les digan que hay que "dar una vuelta de tuerca" a este colectivo mientras que a los demás ya vamos por la tercera o la cuarta.
Gracias USCA por vuestra insolidaridad y por no haber querido aceptar la propuesta del resto de sindicatos de luchar juntos contra la privatización del 49% de AENA. Gracias Gobierno por haber echado un pulso en el peor momento, demostrando una total falta de respeto por los usuari@s ciudadan@s del transporte aéreo y por dar una imagen tercermundista con la declaración del estado de alarma y una militarización de las torres, a todas luces innecesaria, cuando se podía haber conseguido los mismos objetivos con la legislación laboral existente en nuestro país, la misma que se nos aplica al resto de trabajadores y trabajadoras de los servicios públicos. Hasta en eso seguís potenciando la imagen clasista de estos colectivos.
.
Subscriure's a:
Missatges (Atom)



