divendres, de desembre 14, 2012


SI NO TENS DINERS, NO TENS DRETS
Publicat al portal 3 24


La nova llei de taxes judicials, que ja ha estat publicada al Butlletí Oficial de l'Estat i, per tant, entra en vigor aquest dijous, incorpora increments generalitzats d'entre 50 i 750 euros. Recórrer al Tribunal Suprem per la via civil i contenciosa administrativa, per exemple, costarà fins a 1.200 euros.

De fet, els increments més significatius es fan en els casos d'apel·lació de l'àmbit civil i el contenciós administratiu, que s'incrementen en 500 euros, i la cassació passarà de costar de 600 a 1.200 euros. En la fase d'apel·lació, s'hauran de pagar 800 euros. A més a més, es preveu un cost de 500 euros en les súpliques i de 750 en les cassacions al Suprem. Amb tot, s'allibera del pagament de la taxa els procediments verbals o monitoris, quan es reclamin menys de 2.000 euros. Un procés escurçat, d'altra banda, costarà 200 euros, i un d'ordinari, 350.

En l'àmbit jurisdiccional civil, la taxa serà de 150 euros per un procés verbal i de 300 euros per un procés ordinari; de 100 euros en un monitori europeu i en una demanda incidental en un procés concursal, i de 200 euros en un concurs necessari.

Per primera vegada les taxes no només afecten les persones jurídiques, sinó també les persones físiques. Estan exempts de pagar-ne els que acreditin que no tenen prou diners i es beneficiïn de la justícia gratuïta, el Ministeri Fiscal, les administracions públiques, les Corts Generals i les assemblees legislatives de les comunitats autònomes. Els diners els gestionarà el Ministeri d'Hisenda.

La portaveu del PSOE al Congrés, Soraya Rodríguez, que ha anunciat que recorreran la normativa al Tribunal Constitucional, ha posat alguns exemples pràctics. Segons ha dit, una víctima d'accident de trànsit que es quedi tetraplègica necessitarà 6.050 euros per reclamar una indemnització; 6.650 euros, si ha de presentar un recurs d'apel·lació, i prop de 7.000 si arriba a la cassació.

Més exemples


Ara que els acomiadaments estan a l'ordre del dia: si un treballador vol interposar un recurs, n'estarà exempt en primera instància, però si es va més enllà, al Tribunal Superior s'hauran de pagar 500 euros, i al Suprem, 750. (Si és el treballador el que recorre pagarà el 40% i si és l'empresa, el total.)
Les multes: per recórrer una multa de 100 euros en un jutjat se n'hauran de pagar 200.

El recurs més comú a molts jutjats és el que reclama deutes entre particulars. Les taxes varien segons la quantitat reclamada. En un cas d'algú a qui deuen més de 6.000 euros i vol interposar una demanda, haurà de pagar 350 euros de la taxa espanyola i 120 de la catalana perquè li acceptin el cas. I per recórrer a l'Audiència, n'haurà de pagar 800 a l'Estat, 120 a l'administració catalana, més 50 de dipòsit. Total: 1.440 euros. Una xifra que el dissuadirà, molt probablement, d'anar als jutjats. El Col·legi de Procuradors pensa que aquests preus poden fomentar la morositat, perquè sempre hi haurà qui sabrà aprofitar-se de la situació.

En el casos de divorcis ordinaris, la taxa és de 300 euros més una variable resultant de multiplicar 0,5% pel valor dels béns que es reclamin. Si la demanda de custòdia i pensió es presenta dins de la causa de divorci, també pagarà taxa; si es presenta de forma separada, no. I és que els assumptes de família estan exemptes de taxa quan impliquin menors o processos matrimonials sobre guarda i custòdia de menors i pensions per aliments.

En les denúncies contra els bancs per les accions o participacions preferents, i agafant com a exemple un jubilat que posi una denúncia per la pèrdua dels seus estalvis per les preferents, si no prospera la via penal i ha d'anar a la civil, hauria de pagar 940 euros -els 300 de la taxa fixa més la variable- per reclamar una quantitat de 128.000 euros.

El ministre de Justícia, Alberto Ruiz-Gallardón, ha justificat que les taxes "estan plenament justificades, són plenament constitucionals i pretenen racionalitzar la justícia i finançar la justícia gratuïta". La normativa, tramitada amb caràcter d'urgència, es va aprovar amb els únics vots del PP al Senat, el dia de la vaga general.

Les noves taxes ja s'han fet sentir a les xarxes socials, amb l'etiqueta #stoptasasjudiciales. Entre els missatges a Twitter: "Això serà un desastre. Si no tens diners, no tens drets".
 
ABANS/DESPRÉS: 10è LLIURAMENT
Renovació carnet de conduir
 
 


ABANS (Pacte-Conveni actual)
 

Article 60 Renovacions de carnet de conduir

1. L'import de la renovació del carnet de conduir anirà a càrrec de l'Ajuntament en el cas dels/dels treballadors/es que el facin servir per al desenvolupament de les seves tasques, que determina la valoració dels llocs de treball.

DESPRÉS (Proposta de l'equip de govern)


Article 60 Renovacions de carnet de conduir

1. L'import de la renovació del carnet de conduir anirà a càrrec de l'Ajuntament en el cas dels/dels treballadors/es que el facin servir per al desenvolupament de les seves tasques, que determina la valoració dels llocs de treball. ELIMINACIÓ DE L'ARTICLE

CCOO EN DEFENSA DEL CATALÀ I EN DEFENSA DE L'ESCOLA PÚBLICA!!!!!


T'adones amic. Hi ha gent a qui no agrada que es parle, s'escriga o es pense en català. És la mateixa gent a qui no els agrada que es parle, s'escriga o es pense. Ovidi Montllor.


EL GOVERN DEL PP ES FA FORT I TAPA QUALSEVOL "VIA D'AIGUA" EN LA SUSPENSIÓ DE LA PAGA EXTRA

Mentre la resta de les administracions majoritàriament continuen callant i claudicant


 
Accedint a l'enllaç:

https://docs.google.com/file/d/0Bx1kXjaa0ZNyYzJDRmh5ZEE4UGM/edit

podreu trobar el document en el que el Ministerio de Empleo y Seguridad Social denega una reclamació de meritació de la part proporcional de la paga extra de Nadal entre l'1 de juny i el 14 de juliol, a un treballador i l'engega a dida que és una manera nostrada de dir que l'envia al contenciós. Un contenciós que només es podran pagar els milionaris perquè el mateix PP ha augmentat les taxes judicials.
 
Així doncs, més indefensió pels treballadors contra l'administració (que no paga de la seva butxaca els pleits, sinó que ho fa amb les peles de tot el poble) i per la gent més humil al que se li obstaculitza l'accés a la justícia.

Després d'haver vist com el Tribunal Constitucional acceptava el conflicte de competències plantejat pel govern del PP i paral.litzava l'abonament de la paga als funcionaris bascos, el combat contra les "vies d'aigua" continua en una barca a la deriva que no sap on va i que s'acabarà enfonsant de totes totes.
 
 
AL TANTO QUE VA DE CANTO !!!
Publicat a "Postdigital"

Primer E.R.E. masivo contra fijos con plaza

Es el primer ERE aplicado en el ámbito del Convenio Colectivo para el Personal Laboral de la Comunidad de Madrid.


La Comunidad de Madrid ha presentado el primer expediente de despido colectivo para el personal laboral fijo de la Agencia de Protección de Datos , según ha informado el personal de la Agencia en un comunicado.

El expediente afecta a todo el personal laboral, entre el que no se encuentra ningún trabajador temporal ni interino. “El personal laboral de la Agencia es personal laboral fijo que accedió a sus puestos mediante la superación de distintos procesos selectivos, en algunos casos procedente de la propia administración de la Comunidad de Madrid y con antigüedades que superan los 25 años”, han señalado los trabajadores.

“Este proceso de despido colectivo sienta un precedente que abre la puerta al despido de cualquier trabajador laboral fijo de cualquier administración pública”.
La eliminación de la Agencia de Protección de Datos de la Comunidad de Madrid fue anunciada el pasado 25 de septiembre por el presidente regional, Ignacio González, durante su debate de investidura en la Asamblea de Madrid.
 
La práctica totalidad de los despedidos han aprobado un proceso de concurso oposición.
El Gobierno dejó abierta la posibilidad de aplicar despidos colectivos del personal laboral en las Administraciones Públicas por causas económicas cuando tengan problemas de financiación o insuficiencia presupuestaria en la anterior reforma laboral y ahora se pone la primera piedra para los E.R.E a funcionarios con concurso de oposición aprobados.

divendres, de desembre 07, 2012

EL SISTEMA DACTILAR DE FITXATGE FALLA ESTREPITOSAMENT


Diversos treballadors ens han informat dels problemes que estan tenint amb el nou sistema de fitxar. A les ja detectades situacions d'absència no codificades, cal afegir la multiplicitat d'errors ja que es dóna la confusió d'empremtes dactilars (quan un s'identifica apareixen les dades d'un altre). Si no fos perquè la cosa és seriosa per quant les dades que se'n poden derivar tenen transcendència, hom diria que es tracta d'un autèntica broma.
 
 La febre pel control porta als treballadors i treballadores a una situació absolutament ridícula. Difícilment aquests sistemes aconseguiran augmentar la productivitat i si posar en evidència que els recursos que s'arriben a invertir pel control són més cars que les hipotètiques irregularitats que pretenen corregir.
 
Enlloc de gastar diners incorporant ginys que refreden la nostra professionalitat i la nostra iniciativa per emprendre reptes nous a la nostra feina, no es podrien centrar els governants en administrar adequadament els recursos, que recordem han de perseguir un bon servei ciutadà, i desistir del permanent estat de setge al que sotmeten al treballador públic?
 
Ens baixen el sou, ens augmenten els horaris i ens tracten com a borregos, vet aquí tot un exemple de "modernització de l'administració". De moment, nosaltres des de CCOO només ens podem comprometre a controlar els perversos efectes que pot generar, per exemple, en els càlculs de productivitat.
 
 
ABANS/DESPRÉS: 9è LLIURAMENT

Premis per antiguitat


ABANS (Pacte-Conveni actual)



Article 56 Premi per antiguitat

S’estableix una paga extraordinària per antiguitat  en relació al compliment de diversos anys de servei, a saber:   
                              

a)   Als 10 anys de servei el 5% d’una mensualitat sencera més un dia feiner de vacances per una sola vegada.

b)   Als 15 anys de servei el 10% d’una mensualitat sencera més tres dies feiners de vacances per una sola vegada.

c)   Als 20 anys de servei el 25% d’una mensualitat sencera més cinc dies feiners de vacances per una sola vegada

d)   Als 25 anys de servei el 60% d’una mensualitat sencera més deu dies feiners per una sola vegada.

e)   Als 30 anys de servei el 65% d’una mensualitat sencera, més quinze dies feiners de vacances per una sola vegada.

f)    Als 35 anys de servei el 100% d’una mensualitat sencera, més vint-i-tres dies feiners de vacances per una sola vegada. Les persones que gaudeixin d’aquest premi i tinguin més de 60 anys gaudiran de 35 dies feiners de vacances.

g)   Als 40 anys de servei el 100% d’una mensualitat sencera i vint-i-tres dies feiners de vacances per una sola vegada.

h)   Als 45 anys de servei el 100% d’una mensualitat sencera i vint-i-tres dies feiners de vacances per una sola vegada.
 
En el cas de coincidir l’any de la jubilació amb el compliment dels anys necessaris per poder gaudir d’aquest premi l’empleat/da tindrà dret a la part proporcional  (part de l’any treballada partit per la totalitat de l’any) tant del premi econòmic com dels dies feiners de vacances.  
L’import d’aquesta paga extraordinària serà feta efectiva el mes següent al del compliment dels anys de servei. La setmana o setmanes de vacances es podran gaudir en el termini d’un any natural a partir del compliment de serveis. En cap cas aquesta paga extraordinària podrà ser demanada amb caràcter retroactiu i entrarà en vigor a partir de l’1 de gener de 2008, tenint en compte, l’antiguitat que cada treballador/a té en aquesta data.




 
DESPRÉS (Proposta de l'equip de govern)


Article 56 Premi per antiguitat
 
S’estableix una paga extraordinària per antiguitat  en relació al compliment de diversos anys de servei, a saber:   
                              
a)   Als 10 anys de servei el 5% d’una mensualitat sencera més un dia feiner de vacances per una sola vegada.
b)   Als 15 anys de servei el 10% d’una mensualitat sencera més tres dies feiners de vacances per una sola vegada.
c)   Als 20 anys de servei el 25% d’una mensualitat sencera més cinc dies feiners de vacances per una sola vegada
d)   Als 25 anys de servei el 60% d’una mensualitat sencera més deu dies feiners per una sola vegada.
e)   Als 30 anys de servei el 65% d’una mensualitat sencera, més quinze dies feiners de vacances per una sola vegada.
f)    Als 35 anys de servei el 100% d’una mensualitat sencera, més vint-i-tres dies feiners de vacances per una sola vegada. Les persones que gaudeixin d’aquest premi i tinguin més de 60 anys gaudiran de 35 dies feiners de vacances.
g)   Als 40 anys de servei el 100% d’una mensualitat sencera i vint-i-tres dies feiners de vacances per una sola vegada.
h)   Als 45 anys de servei el 100% d’una mensualitat sencera i vint-i-tres dies feiners de vacances per una sola vegada.
 
En el cas de coincidir l’any de la jubilació amb el compliment dels anys necessaris per poder gaudir d’aquest premi l’empleat/da tindrà dret a la part proporcional  (part de l’any treballada partit per la totalitat de l’any) tant del premi econòmic com dels dies feiners de vacances.  
 
L’import d’aquesta paga extraordinària serà feta efectiva el mes següent al del compliment dels anys de servei. La setmana o setmanes de vacances es podran gaudir en el termini d’un any natural a partir del compliment de serveis. En cap cas aquesta paga extraordinària podrà ser demanada amb caràcter retroactiu i entrarà en vigor a partir de l’1 de gener de 2008, tenint en compte, l’antiguitat que cada treballador/a té en aquesta data.
 
 (ELIMINACIÓ DE L'ARTICLE)