dilluns, de desembre 02, 2013

L'AJUNTAMENT APROVA UN CAPÍTOL 1 DEL PRESSUPOST PER L'ANY 2014 SENSE MASSA CANVIS RESPECTE AL 2013



L'ajuntament de Premià de Mar va aprovar inicialment el passat dia 20 de novembre el pressupost municipal i la plantilla pel 2014.Pel que fa al capítol 1 no hi ha excessives variacions respecte el 2013, ja que no s'ofertaran places noves, només parcials en el cas d'un agent de la policia, un enginyer, una treballadora social i un tènic mig de Serveis Econòmics. Alguns d'aquests casos responen a cobertura parcial de vacants produïdes per jubilació o altres situacions administratives.  

També cal destacar la integració del personal de l'Escola de Musica i del Museu d'Estampació Tèxtil que passen a gestió directa. Curiosament, malgrat que en aquests organismes, l'impacte del capítol 1 sobre el total de la despesa és molt superior al de l'ajuntament, aquest continua estant per sota del 40% i això es deu a que, en realitat, la plantilla es va aprimant.

En el seu informe el Comitè Unitari de Personal ja va advertir de l'excessiva càrrega de treball en determinats departaments i que la no cobertura de jubilacions, baixes i altres contingències estava afectant negativament els serveis. Diu l'informe que aquests serveis s'estan sostenint mercès a la professionalitat i bona voluntat dels treballadors que flexibilitzen les seves condicions de treball i fins i tot renuncien a drets prioritzant el servei que presten.

El perill és que el govern interpreti aquesta predisposició com un fet ordinari i l'integri en la normalitat del funcionament de l'organització sense entendre la situació d'excepcionalitat. Darrerament ens hem trobat amb algun cas en el qual l'exercici del dret per part del treballador és percebut pel govern com un psíntoma de mala professionalitat. Aquest fet juntament amb els criteris de productivitat actuals i l'arbitrarietat en l'assignació de determinats complements ens ha de fer reflexionar sobre els límits de la nostra generositat.

El pressupost aprovat inicialment no recull aspectes que s'estan negociant en l'Acord de Matèries Comunes, cosa que portarà necessàriament a la seva modificació d'aquí a uns mesos.
LA FSC DE CCOO PORTA A DEBAT A MATARÓ LA REFORMA DE L'ADMINISTRACIÓ LOCAL




El passat dijous dia 18 de novembre, i organitzat per la Federació de Serveis a la Ciutadania de CCOO del Vallès Oriental-Maresme, es va celebrar al Centre Cívic del Pla d'en Boet a Mataró una taula rodona sobre la nova llei de reforma de l'administració local. Hi van participar representants de tots els partits polítics de l'arc parlamentari i el Secretari General de la FSC de CCOO Antoni Cubel, que van donar la seva opinió sobre la "Llei de racionalització i sostenibilitat de l’Administració local" que amb tota probabilitat veurà la llum abans de finalitzar l'any 2013.

Tots els partits, llevat del PP, van ser molt crítics amb la reforma i, com està sent habitual cada vegada que el PP aprova una llei d'involució democràtica com aquesta, van aventurar un curt recorregut perquè tan aviat com arribin al parlament aquests la derogaran.

Però com diuen, el mal ja està fet, i el corró involucionista del govern espanyol s'ha fixat ara com objectiu els ajuntaments, cosa que comportarà la disminució dels serveis que actualment presten. Seria desitjable que la ciutadania s'unís a les mobilitzacions dels empleats públics per denunciar-ho ja que a més de tractar-se d'un problema laboral (destrucció de llocs de treball) suposa una disminució dels serveis públics que reben els ciutadans.

En el debat també es va criticar la Llei de Governs Locals que està impulsant el govern de CIU que també buida de competències les administracions locals.

Els mes agosarats en les propostes van ser el representant de la CUP i el propi Cubel (CCOO) en demanar la desobediència dels ajuntaments davant l'atac que suposa aquesta reforma.
CCOO FA UNA CRIDA PER TAL DE FER  LA RECLAMACIÓ DE LA PART MERITADA DE LA PAGA EXTRA 2012

Que ens tornin el que és nostre!!!!

CCOO  va demanar fa unes setmanes la convocatoria de la Mesa General de Negociació a la vista de nombroses sentències que s'estan pronunciant de manera favorable a la recuperació per part dels treballadors de la part meritada de la paga extra de Nadal de 2012, suspesa pel govern del PP.

La urgència ve motivada per la finalització del termini de la reclamació per part del personal laboral (1 any) i prèviament a la interposició d'un conflicte col·lectiu CCOO, amb aquesta negociació, buscava evitar la demanda, que suposarà una despesa de temps i de diners, intentant arribar a un acord amb el govern municipal. En la Mesa General que es va reunir els passats dies 15 i 20 de novembre, tot i que vam posar com exemple els ajuntaments que ja estaven arribant a acords (Vidreres, Sant Vicenç dels Horts, Sant Cugat del Vallès...) el govern es va tancar sota l'argument de la inseguretat jurídica.  El que si va reconèixer és que si hi hagués una sola sentència favorable als treballadors, el dret seria reconegut a la resta del personal, sigui laboral o funcionari i que no es presentaria recurs.

Ara doncs, ens cal una demanda i una sentència, però de moment, a diferència dels treballadors de Ràdio Premià i de l'Escola de Música, que ho han fet de manera unànime,  el personal laboral de l'ajuntament no ha volgut participar en la demanda col·lectiva instada per CCOO.

CCOO va fer palès a la Mesa General que aquest govern té una concepció immobilista de la política i que lamenta la subordinació acrítica de les seves decisions a les dels estaments tècnics que estan adoptant posicions clarament conservadores.





ELS DIVENDRES NEGRES ES FARAN CADA QUINZE DIES I AMB ORDRE DEL DIA

 

El Comitè Unitari de Personal ha decidit espaiar el que es coneix com a "Divendres Negres", concentracions de treballadors i treballadores a les portes de l'edifici consistorial per denunciar els atacs als serveis públics i singularment a l'administració local. Aquestes concentracions, que es fan en una part del temps dedicat a l'esmorzar, han esdevingut un espai d'informació i comunicació sobre afers laborals del propi ajuntament i es faran en divendres alterns i amb ordre del dia. El Comitè pretén d'aquesta manera augmentar l'assistència a les concentracions. El passat divendres dia 29 de novembre va tenir lloc la primera trobada amb el nou format que va enregistrar una participació superior a la de les darreres trobades. Esperem que segueixi així.


divendres, de novembre 29, 2013

CRITERIS DE PRODUCTIVITAT: TORNEM A TOPAR AMB EL GOVERN MUNICIPAL



Com recordareu, fa unes setmanes el Comitè Unitari de Personal va enviar a tota la plantilla una proposta de regulació del complement de productivitat per tal de rebre suggeriments. Una vegada recollides les aportacions de la plantilla, aquestes es van sotmetre a debat en el si del Comitè Unitari de Personal. El document-proposta resultant va ser lliurat als representants del govern amb la intenció d'atorgar prioritat a aquest tema, veient les dates en les que ens trobem (cal recordar que la paga de productivitat es fa efectiva el mes de març).

El govern ha agraït que presentéssim una proposta -recordeu que el mantra que havia repetit fins ara és que no en presentàvem cap i només criticàvem com si correspongués als treballadors fixar els objectius de productivitat a assolir en una empresa-.  La nostra proposta no marca objectius, però pretén eliminar la total subjectivitat dels criteris utilitzats fins ara. Sintetitzant, proposàvem:

- Destinar a productivitat un fons resultant de la multiplicació de 1.200 € pel nombre de treballadors i distribuir aquest fons segons puntuació.

- A l'espera que el govern decideixi quins objectius pretén assolir, establir com a criteris de valoració l'index d'absentisme i puntualitat, qüestionari sobre ítems ascendent i descendent (els caps valoren els subordinats i viceversa), una enquesta de satisfacció ciutadana, i la valoració de l'autoformació. Aquests quatre criteris a raó d'un 25% del resultat de la valoració cadascún.

La resposta del govern a la Mesa General de Negociació, de moment, ens suggereix  una postura semblant a la que van mantenir l'any passat, encara que més suau, sens dubte produït pel propi fracàs de l'experiència (encara que continuen afirmat que ha estat positiu) i pel grau de contestació que va rebre de la plantilla de treballadors.

És difícil preveure què passarà, però el tema amenaça en enquistar-se i portar-nos a l'aplicació dels mateixos criteris de productivitat que l'any passat, cosa que hem intentat i continuem intentant evitar. Sabem de la llibertat que les normes deixen als ajuntaments per decidir els criteris de productivitat en virtut de la potestat d'organització, però tan cert és això com la total inutilitat de les actuals regles dels joc per millorar la qualitat dels serveis públic en base a una major motivació dels treballadors/es.
 

diumenge, d’octubre 20, 2013

L'ALCALDIA INCORPORA UN NOU GERENT

En la Mesa General de Negociació del passat 16 d'octubre, els representants de l'equip de govern van presentar als sindicats el nou gerent de l'Ajuntament de Premià de Mar. Es tracta de Fernando Pindado que es va incorporar el passat 1 d'octubre. Pindado és jurista i expert en temes de participació i ha col.·laborat professionalment amb diverses institucions com l'Ajuntament de Donòstia, la Junta d'Andalusia i la Generalitat de Catalunya, entre d'altres. També ha treballat com a Cap de Recursos Humans a l'Ajuntament de Sant Adrià.

Des de CCOO li donem la benvinguda i confiem que la seva experiència i professionalitat contribueixi a millorar les relacions laborals al nostre ajuntament.

Hem de recordar que l'actual Pacte de Condicions de Treball 2008-2011 va ser possible per la decisiva intervenció del gerent d'aleshores, Francesc Sánchez, després de quatre anys sense possibilitat d'acords. Esperem que amb la incorporació de Fernando Pindado aconseguim també resultats positius que ajudin a un bon clima de treball i a la preeminència de la racionalitat en les negociacions.
L'AJUNTAMENT DISSOL ELS PATRONATS DE L'ESCOLA DE MÚSICA, EL MUSEU I  LA RADIO

L'Ajuntament  ha dissolt en el darrer ple el Patronats de l'Escola de Música,  Museu d'Estampació Tèxtil i de la Radio Municipal. El canvi de gestio d'aquests organismes autònoms pretén respondre a una major economia procedimental i administrativa i adaptar les seves estructures.

De la revisió dels expedients feta pel Comitè Unitari de Personal podem concloure que si bé en el cas de la radio municipal s'invoca una raó normativa (l'adaptació a la Llei de l'Audiovisual de Catalunya), en el cas del Museu i de l'Escola de Música únicament s'aporten raons d'eficiència administrativa que sembla que han de contribuir a una menor despesa de gestió. Aquesta percepció, però, no es suporta en cap estudi de costos (al menys això es desprèn de la documentació obrant a l'expedient).

La postura des de CCOO és col·laborar amb l'ajuntament a fer sostenible aquests organismes sota la condició del manteniment de les plantilles. La integració de l'Escola de Música i del Museu en la gestió directa de l'ajuntament comportarà que el seu personal passarà a estar cobert per l'Acord de Matèries Comunes que s'està negociant. En el cas de l'Escola de Música, els treballadors disposen ara d'un conveni propi que caldrà convertir en annexe a l'Acord en procés de negociació.

Mentre que el personal d'aquests dos organismes passarà a l'ajuntament, en el cas de radio Premià, aquests s'integraran a l'empresa municipal Premià Serveis.