divendres, de novembre 08, 2019

MESA GENERAL 23 D'OCTUBRE DE 2019



1.    Acord sobre complement IT 100% i retroactivitat a 14 de gener de 2019

Atenent als precedents de la negociació celebrada per aquesta Mesa General el 14-01-2019, les parts acorden per assentiment:


1.    Que per a tot el personal funcionari i laboral que presti serveis en la corporació i que es trobi inclòs en el Règim General de la Seguretat Social, el complement retributiu a percebre des del primer dia en situació d’incapacitat temporal, sumat a la prestació del Règim General de Seguretat Social, assoleixi el cent per cent de les seves retribucions ordinàries. Atenent a que l’acord sobre complementació celebrat entre govern i sindicats va tenir lloc el passat 14-01-2019, reconèixer la retroactivitat de la mesura a aquella data efectuant les compensacions corresponents en aquells casos de deducció retributiva per situació d’IT experimentades en aquest període.

2.    Establir com a línies generals del pla de reducció de l’absentisme que caldrà desplegar durant l’any 2020 les següents:

a)  Prevenció (estudi de les causes d’absentisme i minimització dels factors que hi contribueixen, anàlisi comparativa amb altres administracions, revisions mèdiques, avaluació de riscos associats al lloc de treball, seguretat edificis públics).

b) Entorn de treball (entorn físic, ergonomia, entorn relacional/clima de treball).

c) Riscos Psicosocials (motivació, detecció i lluita contra situacions d’assetjament, condicions horàries i conciliació vida laboral i familiar, equilibri en la distribució de càrregues de treball, estudi de l’organització).

d) Condicionants econòmics (utilització del concepte “estímul” i no pas “penalització”, revisió de criteris de productivitat).

3.  Portar a terme durant l’any 2020 a través de la negociació col·lectiva la revisió dels criteris de productivitat actualment regulats a l’Acord de Matèries Comunes 2014-2017, unificar les retribucions pel concepte “productivitat” i condicionar-les als nous paràmetres.

L’Ajuntament portarà a aprovació del Ple municipal aquest en la sessió ordinària del mes de novembre 2019.

2. Fitxa agent de formació

L’Ajuntament comunica que ha resolt la petició dels agents de policia en formació a l’Escola de Policia de Catalunya, que fins ara estaven penalitzats retributivament  per aquest fet. Caldrà que els afectats sol·licitin la equiparació de manera expressa a través d’una instància.

3. Proposta bases d’estabilització llocs de treball interins

La representació de l’Ajuntament fa esment a les bases que va proposar en el seu moment el sindicat de CCOO i no posarà problemes per aplicar-les, si bé sotmet a la consideració de la part social, la inclusió d’alguna esmena, pel sindicats es diu que també proposaran una modificació puntual durant els propers dies. Una vegada aprovades les bases per la Junta de Govern Local s’elaborarà un calendari d’execució que es desenvoluparà gradualment atenent a les particularitats de cada lloc. En el cas de l’ajuntament, els llocs afectats són 1 d’auxiliar de serveis, 2 treballadors socials, 1 educador social, 1 tècnic museu, 1 tècnic d’arxiu i 1 tècnic especialista de cultura.

Es recalca que d’aquestes bases no podran sortir borses de treball ja que es tracta d’un procés d’estabilització concret i extraordinari.

4.  Modificació retributiva per condicions de jornada

El representant d’UGT exposa la proposta i diu que la hora festiva/nocturna s’està pagant a la policia a 1,50€, havent d’augmentar-se per equiparar-se amb les altres policies del voltant. Aquest augment d’hores també afectaria a la resta de personal que treballa en horari nocturn.  

La representació del govern municipal diu que per poder emetre un posicionament necessita les valoracions de cada lloc de treball i els complements de  nocturnitat, festivitat i jornada partida d’altres municipis. Pel que fa a jornada partida considera el sistema de gestió bastant complicat, atenent a la progressivitat determinada pel nombre de dies que s’entra en servei. També diu que des del 2014 el preu/hora s’ha anat actualitzant segons la Llei de Pressupostos.

L’Ajuntament deixa el tema pendent d’estudi i que els interessats aportin més informació al respecte.

PROPOSTES QUE ES SOTMETRAN A DELIBERACIÓ

1. Regulació condicions de treball Plans d’Ocupació

CCOO diu que aquests plans s’haurien de limitar a la inserció laboral,  i a la pràctica no haurien d’ocupar llocs de treball estructurals. Mentre l’ajuntament disposi d’aquest tipus de personal, el sindicat entén que se li hauria d’aplicar l’Acord de Matèries Comunes en la seva totalitat o bé habilitar un marc propi de negociació.

L’Ajuntament defensa la funció social dels plans d’ocupació aprofitant les subvencions, on molts aspectes de la seva relació laboral venen determinats per les bases de les pròpies subvencions. Per altra banda  confirma que ja s’ha corregit la irregularitat de fixar jornades de dilluns a diumenge en els nous contractes. Es mostra obert a preveure nous escenaris de negociació per donar cobertura a les necessitats d’aquest col·lectiu.

2. Convocatòria sessió constitutiva Comitè de Salut Laboral (Informació composició)

S’acorda el 13 de novembre 2019 a les 9:30h per constituir formalment el Comitè de Salut Laboral.

La representació de l’ajuntament en el Comitè de Salut Laboral estarà formada per Anna Moyano, Josep Molins i Pepita Pérez. La representació social la formaran els/les delegats/des de prevenció Glòria Capelles, Alfonso Tejedor i Jordi Jiménez. Es redactarà un decret de nomenament dels membres d’aquest òrgan.

3. Horaris personal subaltern esports

CCOO posa sobre la taula els horaris d’obertura del personal subaltern del Pavelló d’Esports. En el seu moment no se’ls va reconèixer un factor de flexibilitat en la valoració de llocs de treball i tampoc se’ls abona hores extres quan han de prestar els seus serveis fora de la jornada ordinària. Per altra banda, la voluntarietat en l’acceptació o no de les hores extres està condicionada per la seva situació de precarietat contractual.  

L’Ajuntament parlarà amb el cap d’Esports per veure en quins supòsits i freqüència es dona aquesta flexibilitat. També informa que l’any 2020, està previst reforçar, el servei amb un conserge, si s’aprova el pressupost 2020.

INFORMACIÓ

1.     Situació pressupostos, oferta pública, RLLT...

L’Ajuntament està intentant fer un ajust dels ingressos i les despeses amb els diferents grups municipals, intentant arribar a un acord durant el Ple Extraordinari del mes de desembre 2019.

La OPO parcial del 2019 s’ha limitat a places de policia, i ja ha estat executada. La resta està aturada fins que ho hi hagi una Llei de Pressupostos aprovada.
  

2.     Formació delegats/des de prevenció

Per part de CCOO es demana que es concreti l’oferta de formació als/les delegats/des de prevenció que va formular l’anterior cap de Recursos Humans. En aquella ocasió es va valorar la possibilitat de fer cursos a través de la mútua d’accidents de treball que disposa d’un catàleg d’accions formatives.  
L’Ajuntament es compromet a reactivar el tema i tenen pendent una reunió amb la mútua.

3.     Nova direcció al Departament de RRHH

Arran de l’oferta tramesa per l’ajuntament a la xarxa CORH aquest estiu, s’han rebut una sèrie de propostes arran de les quals s’han mantingut entrevistes i finalment s’ha seleccionat l’aspirant que pel període inicial d’un any ocuparà el lloc de Cap de Recursos Humans. La persona escollida prové d’un ajuntament de la comarca del Bages i té formació i l’experiència idònies per desenvolupar les funcions atribuïdes al lloc. S’incorporarà el proper mes de novembre i es presentarà al Comitè Unitari de Personal. 


4.  Previsions de trasllat a Ca l’Escoda

L’Ajuntament informa que el servei d’ Informàtica serà el primer que serà traslladat al nou edifici, circumstància que es preveu durant el mes de novembre 2019.

CCOO diu que seguirà observant el tema de la prevenció de riscos laborals, i que es tinguin en compte les esmenes que van haver durant la presentació del projecte. Es fa palès que en alguns serveis continuen existint dubtes.

L’Ajuntament informa que tots els ajustos que s’hagin de fer, es faran,  que el canvi serà per anar a millor; i que s’ajudarà en tot el possible, tot i que és coneixedor que algun/es treballadors/es encara desconfien. L’objectiu del trasllat és millorar les condicions dels treballadors, alhora que es considera que l’atenció al ciutadà també esdevindrà més òptima. Si hi ha qualsevol dubte, aspecte a tractar es farà.

La companya Glòria Capellas informa que lliuraran un escrit que estan elaborant respecte a l’atenció dels serveis socials a Ca l’Escoda.
  

5.  Redacció decret de nomenaments del personal interí

Els sindicats diuen que alguns decrets de nomenament d’interins/es per cobertura de substitucions estan mal redactats ja que no asseguren el compliment del període complet al condicionar-ho a una data determinada.


Per part de Recursos Humans s’informa que la data que es fa constar als decrets sempre és posterior al període de substitució previst per tal de cobrir la perllongació de l’absència per motius no estrictament relacionats amb la causa que la va originar. S’actua sota el principi d’economia administrativa per no haver de fer nous tràmits.

diumenge, de setembre 08, 2019

REUNIÓ COMITÈ UNITARI DE PERSONAL (4 SETEMBRE 2019)

El passat 4 de setembre es va reunir el Comitè Unitari de Personal reprenent les activitats després del període de vacances. Us fem una breu síntesi dels temes tractats:

    Demanar la convocatòria de la Mesa General de Negociació per desenvolupar les qüestions plantejades en la reunió de presentació del comitè amb l’alcalde celebrada el passat 2 de juliol de les quals destaquem:

-       Recuperació del principi de confiança en els negociacions, ratificació pel govern de l’acord sobre productivitat i complementació d’IT al 100% adoptat en MGN del 14-01-2019 i acord sobre retroactivitat de la MGN del 15-05-2019.

-       Explicació del sistema de càlcul del 0,25% de compliment d’objectius del PIB de 2018 i previsions d’aplicació de la productivitat del 0,60% de la massa salarial en la nòmina del mes d’octubre en funció d’assistència d’acord amb els acords referits anteriorment.

-       Aplicació de a 2a fase de la Valoració de Llocs de Treball les diferències de les quals caldria abonar en la nòmina del mes de setembre així com els retroactius a 1 de gener d’enguany. Tractament de les fitxes de llocs de treball.

-       Convocatòria de la Comissió Mixta d’Interpretació i Seguiment de l’Acord de Matèries Comunes per aclarir aspectes relacionats amb l’aplicació de l’art.98 (Ajuts Socials) perquè els sindicats interpretem que no s’està aplicant correctament. També per a interpretar els acords complementaris de la valoració de llocs de treball acordats el mes d’octubre de 2017.

-       Bases de processos per a l’estabilització de personal interí. Encara estem pendents de tancar un acord.

-       Situació dels pressupostos 2019 i 2020 i posicionament al voltant dels temes de personal que hi estan lligats: plantilla, oferta pública, relació de llocs de treball, funcionarització del personal laboral, estudi de càrregues de treball...

-       Situació dels plans d’ocupació, definició d’una negociació estrictament vinculada a les seves condicions de treball. Desaparició de pràctiques contractuals que al nostre entendre incompleixen la legalitat.

-       Prevenció de riscos laborals: renovació del Comitè de Salut Laboral i convocatòria amb assistència de la tècnica de prevenció que s’ocupa de l’avaluació de riscos del nou edifici de Ca l’Escoda. Formació en prevenció dels nous delegats/des.

-       Local sindical. Informació sobre les previsions del govern sobre la reubicació dels sindicats.

divendres, de juliol 19, 2019

PRESENTACIÓ COMITÈ UNITARI DE PERSONAL DAVANT L'ALCALDE

El passat 17 juliol 2019 es va reunir el Comitè Unitari de Personal amb l'Alcalde i la Gerent Municipal per fer la presentació formal dels delegats i delegades, i per assenyalar els temes que s'hauran d'afrontar en aquesta nova legislatura. 

Concretament, el Comitè Unitari de Personal va exposar la situació actual de diferents qüestions com ara: 

1. Assegurar el principi de confiança en les relacions laborals. 
2. Interpretar els acords de VLLT pel que fa a factors de jornada.
3. Impuls de la funcionarització. Estabilització dels llocs de treball ocupats interinament.  
4. Estudi de càrregues de treball. CCOO engegarà un estudi sobre l'organització interna de l'Ajuntament i els seus efectes sobre els treballadors. 
5. Reglament de carrera administrativa.
6. Organigrama com a document rector de tots els canvis que es produeixin tant en plantilla com en la RLLT.
7. Plans d'ocupació.
8. Aplicació de la 2a fase de VLLT amb efectes retroactius, juntament amb el 0,25% d'assoliment d'objectius del PIB (a partir del mes de juliol 2019), i fins el 0,30% que correspon a l'aplicació dels objectius de productivitat.
9. Gestió dels ajuts socials (article 98 de l'Acord de Matèries Comunes).
10. Prevenció de riscos laborals.
11. Disponibilitat d'un nou local sindical.
12. Fixació de dies i hores de reunions de la Mesa General de Negociació.

divendres, de maig 24, 2019

REMODELACIÓ COMITÉ UNITARI DE PERSONAL


El passat dia 20 de maig 2019 es va remodelar el Comitè Unitari de Personal, amb la integració dels delegats i delegades escollits en les eleccions a Junta de Personal i Comitè d'Empresa celebrats recentment. 
S'ha escollit per unanimitat en Ramon González com a secretari i a Francesc Niubó com a president. Es decideix que el lloc de reunió del Comitè Unitari serà el local sindical actual o el que se'ns pugui adjudicar en un futur, i que ens reunirem totes les setmanes de 11.30h a 13.30h fins que ens coordinem amb l'interlocutor del proper equip de govern i puguem ratificar aquest horari o bé escollir-ne un altre. Han assistit 12 dels/de les 14 delegats/des membres d'aquest òrgan. S'ha aixecat acta de la sessió.