1. Acord sobre complement IT 100% i retroactivitat a 14 de gener de 2019
Atenent als precedents de la negociació celebrada
per aquesta Mesa General el 14-01-2019, les parts acorden per assentiment:
1. Que per
a tot el personal funcionari i laboral que presti serveis en la corporació i
que es trobi inclòs en el Règim General de la Seguretat Social, el complement
retributiu a percebre des del primer dia en situació d’incapacitat temporal,
sumat a la prestació del Règim General de Seguretat Social, assoleixi el cent
per cent de les seves retribucions ordinàries. Atenent a que l’acord sobre
complementació celebrat entre govern i sindicats va tenir lloc el passat
14-01-2019, reconèixer la retroactivitat de la mesura a aquella data efectuant
les compensacions corresponents en aquells casos de deducció retributiva per
situació d’IT experimentades en aquest període.
2. Establir
com a línies generals del pla de reducció de l’absentisme que caldrà desplegar
durant l’any 2020 les següents:
a) Prevenció
(estudi de les causes d’absentisme i minimització dels factors que hi contribueixen,
anàlisi comparativa amb altres administracions, revisions mèdiques, avaluació
de riscos associats al lloc de treball, seguretat edificis públics).
b) Entorn
de treball (entorn físic, ergonomia, entorn relacional/clima de treball).
c) Riscos
Psicosocials (motivació, detecció i lluita contra situacions d’assetjament,
condicions horàries i conciliació vida laboral i familiar, equilibri en la
distribució de càrregues de treball, estudi de l’organització).
d) Condicionants
econòmics (utilització del concepte “estímul” i no pas “penalització”, revisió
de criteris de productivitat).
3. Portar
a terme durant l’any 2020 a través de la negociació col·lectiva la revisió dels
criteris de productivitat actualment regulats a l’Acord de Matèries Comunes
2014-2017, unificar les retribucions pel concepte “productivitat” i
condicionar-les als nous paràmetres.
L’Ajuntament portarà a aprovació del Ple municipal
aquest en la sessió ordinària del mes de novembre 2019.
2. Fitxa agent de formació
L’Ajuntament comunica que ha resolt la petició
dels agents de policia en formació a l’Escola de Policia de Catalunya, que fins
ara estaven penalitzats retributivament
per aquest fet. Caldrà que els
afectats sol·licitin la equiparació de manera expressa a través d’una instància.
3. Proposta bases d’estabilització llocs de treball interins
La representació de l’Ajuntament fa esment a les
bases que va proposar en el seu moment el sindicat de CCOO i no posarà
problemes per aplicar-les, si bé sotmet a la consideració de la part social, la
inclusió d’alguna esmena, pel sindicats es diu que també proposaran una
modificació puntual durant els propers dies. Una vegada aprovades les bases per
la Junta de Govern Local s’elaborarà un calendari d’execució que es
desenvoluparà gradualment atenent a les particularitats de cada lloc. En el cas
de l’ajuntament, els llocs afectats són 1 d’auxiliar de serveis, 2 treballadors
socials, 1 educador social, 1 tècnic museu, 1 tècnic d’arxiu i 1 tècnic
especialista de cultura.
Es recalca que d’aquestes bases no podran sortir
borses de treball ja que es tracta d’un procés d’estabilització concret i
extraordinari.
4. Modificació retributiva per condicions de jornada
El representant d’UGT exposa la proposta i diu
que la hora festiva/nocturna s’està pagant a la policia a 1,50€,
havent d’augmentar-se per equiparar-se amb les altres policies del voltant. Aquest
augment d’hores també afectaria a la resta de personal que treballa en horari
nocturn.
La representació del govern municipal diu que per
poder emetre un posicionament necessita les valoracions de cada lloc de treball
i els complements de nocturnitat,
festivitat i jornada partida d’altres municipis. Pel que fa a jornada partida considera
el sistema de gestió bastant complicat, atenent a la progressivitat determinada
pel nombre de dies que s’entra en servei. També diu que des del 2014 el
preu/hora s’ha anat actualitzant segons la Llei de Pressupostos.
L’Ajuntament deixa el tema pendent d’estudi i que
els interessats aportin més informació al respecte.
PROPOSTES QUE ES
SOTMETRAN A DELIBERACIÓ
1. Regulació condicions de treball Plans d’Ocupació
CCOO diu que aquests plans s’haurien de limitar a
la inserció laboral, i a la pràctica no
haurien d’ocupar llocs de treball estructurals. Mentre l’ajuntament disposi
d’aquest tipus de personal, el sindicat entén que se li hauria d’aplicar
l’Acord de Matèries Comunes en la seva totalitat o bé habilitar un marc propi
de negociació.
L’Ajuntament defensa la funció social dels plans
d’ocupació aprofitant les subvencions, on molts aspectes de la seva relació
laboral venen determinats per les bases de
les pròpies subvencions. Per altra banda confirma que ja s’ha corregit la irregularitat
de fixar jornades de dilluns a diumenge en els nous contractes. Es mostra obert
a preveure nous escenaris de negociació per donar cobertura a les necessitats
d’aquest col·lectiu.
2. Convocatòria sessió constitutiva Comitè de Salut Laboral (Informació
composició)
S’acorda el 13 de novembre 2019 a les 9:30h per
constituir formalment el Comitè de Salut Laboral.
La representació de l’ajuntament en el Comitè de
Salut Laboral estarà formada per Anna Moyano, Josep Molins i Pepita Pérez. La representació
social la formaran els/les delegats/des de prevenció Glòria Capelles, Alfonso
Tejedor i Jordi Jiménez. Es redactarà un decret de nomenament dels membres
d’aquest òrgan.
3. Horaris personal subaltern esports
CCOO posa sobre la taula els horaris d’obertura
del personal subaltern del Pavelló d’Esports. En el seu moment no se’ls va
reconèixer un factor de flexibilitat en la valoració de llocs de treball i
tampoc se’ls abona hores extres quan han de prestar els seus serveis fora de la
jornada ordinària. Per altra banda, la voluntarietat en l’acceptació o no de
les hores extres està condicionada per la seva situació de precarietat
contractual.
L’Ajuntament parlarà amb el cap d’Esports per
veure en quins supòsits i freqüència es dona aquesta flexibilitat. També
informa que l’any 2020, està previst reforçar, el servei amb un conserge, si
s’aprova el pressupost 2020.
INFORMACIÓ
1. Situació pressupostos, oferta pública, RLLT...
L’Ajuntament està intentant fer un ajust dels
ingressos i les despeses amb els diferents grups municipals, intentant arribar
a un acord durant el Ple Extraordinari del mes de desembre 2019.
La OPO parcial del 2019 s’ha limitat a places
de policia, i ja ha estat executada. La resta està aturada fins que ho hi hagi
una Llei de Pressupostos aprovada.
2. Formació delegats/des de prevenció
Per part de CCOO es demana que es concreti
l’oferta de formació als/les delegats/des de prevenció que va formular
l’anterior cap de Recursos Humans. En aquella ocasió es va valorar la
possibilitat de fer cursos a través de la mútua d’accidents de treball que
disposa d’un catàleg d’accions formatives.
L’Ajuntament es compromet a reactivar el tema i
tenen pendent una reunió amb la mútua.
3. Nova direcció al Departament de RRHH
Arran de l’oferta tramesa per l’ajuntament a la
xarxa CORH aquest estiu, s’han rebut una sèrie de propostes arran de les quals
s’han mantingut entrevistes i finalment s’ha seleccionat l’aspirant que pel
període inicial d’un any ocuparà el lloc de Cap de Recursos Humans. La persona
escollida prové d’un ajuntament de la comarca del Bages i té formació i
l’experiència idònies per desenvolupar les funcions atribuïdes al lloc.
S’incorporarà el proper mes de novembre i es presentarà al Comitè Unitari de
Personal.
4. Previsions de trasllat a Ca l’Escoda
L’Ajuntament informa que el servei d’ Informàtica
serà el primer que serà traslladat al nou edifici, circumstància que es preveu durant
el mes de novembre 2019.
CCOO diu que seguirà observant el tema de la prevenció
de riscos laborals, i que es tinguin en compte les esmenes que van haver durant
la presentació del projecte. Es fa palès que en alguns serveis continuen
existint dubtes.
L’Ajuntament informa que tots els ajustos que
s’hagin de fer, es faran, que el canvi
serà per anar a millor; i que s’ajudarà en tot el possible, tot i que és
coneixedor que algun/es treballadors/es encara desconfien. L’objectiu del
trasllat és millorar les condicions dels treballadors, alhora que es considera
que l’atenció al ciutadà també esdevindrà més òptima. Si hi ha qualsevol dubte,
aspecte a tractar es farà.
La companya Glòria Capellas informa que lliuraran
un escrit que estan elaborant respecte a l’atenció dels serveis socials a Ca
l’Escoda.
5. Redacció decret de nomenaments del personal interí
Els sindicats diuen que alguns decrets de
nomenament d’interins/es per cobertura de substitucions estan mal redactats ja
que no asseguren el compliment del període complet al condicionar-ho a una data
determinada.
Per part de Recursos Humans s’informa que la data
que es fa constar als decrets sempre és posterior al període de substitució
previst per tal de cobrir la perllongació de l’absència per motius no
estrictament relacionats amb la causa que la va originar. S’actua sota el principi
d’economia administrativa per no haver de fer nous tràmits.