dijous, de setembre 29, 2022

CAL UNA NOVA LLEI DE POLICIES LOCALS DE CATALUNYA JA !!!

Des de l’Agrupació de Policies Locals de Catalunya de CCOO (APL), s’ha fet un estudi exhaustiu de la Llei 16/1991, de les Policies Locals de Catalunya, les conclusions del qual demostren que aquesta Llei no només és antiga i obsoleta, sinó que NO reflecteix la realitat actual de les Policies Locals i Vigilants de Catalunya i que demostra la necessitat imperiosa que es redacti una nova norma JA!!!.

Per aquesta qüestió, des de l’APL de CCOO hem instat, i instarem, el Govern de Catalunya i la resta de partits polítics del Parlament de Catalunya a fer una nova Llei de Policia de Catalunya, que no només derogui l’anterior sinó que vagi dacord amb la realitat actual i que solucioni, d’una vegada per totes, els problemes que continuen existint en el projecte de Seguretat Pública de Catalunya.

Aquestes demandes van encaminades a PROFESSIONALITZAR, FEMINITZAR, REJOVENIR I DOTAR DE CONTINGUTS tots els cossos de les Policies Locals, i per aconseguir-ho demanem:

C  Exigir la titulació d’accés equivalent al grup C, subgrup C1.
C  Eliminar la figura i els cossos de vigilants i reconvertir-los en Policies Locals amb tots els drets i deures. Això significa, obligar els municipis de Catalunya a tenir només cossos de Policies Locals.
C  Eliminar  per sempre la possibilitat que existeixi personal interí a les plantilles a Catalunya.
C  Fer processos de selecció de manera mancomunada.
C  Dotar totes les Policies locals dels mitjans necessaris, tant materials com d’accés a xarxes. Un programari comú i eficaç.
C  Crear fórmules efectives per fomentar la mobilitat de personal entre municipis.
C  Establir mínims i màxims en els sous dels Policies Locals.
C  Desenvolupar més acuradament la segona activitat.
C  Cal un marc normatiu que inclogui a tots els cossos de Seguretat Pública de Catalunya.
C  Incorporar la discriminació positiva a favor de les dones.
C  Fer una classificació de les categories i grups concordant amb les que s’especifiquen al TREBEP.
 


dimecres, de setembre 28, 2022

ELS SINDICATS EXIGIM RECURSOS I QUE ES COMPLEIXIN ELS ACORDS

Nou capítol de compromisos per dotar les seccions sindicals de l’ajuntament per poder dur a terme la seva activitat.

La Mesa General de Negociació celebrada el 12 de febrer de 2021 va modificar  l’article n. 78 de drets sindicals i va reconèixer la dotació de 1.000 euros anuals per despeses contemplades en l’Acord de Matèries Comunes, derivades de l’activitat de les seccions sindicals, amb distribució proporcional a la seva representativitat. La secció sindical de CCOO ha reclamat sense èxit la subvenció de l’any 2021 i la de 2022. Ha estat en una reunió celebrada dimecres dia 28 de setembre, en la qual s’ha pogut desencallar la qüestió establint el compromís de dissenyar el procediment administratiu correcte pel seu abonament efectiu l’any 2023.

Es dóna la circumstància que en els anys de vigència de l’Acord de Matèries Comunes, (des del 2014) ja es recollia un finançament de 500 euros anuals que, només en alguna ocasió aïllada es va fer efectiu, havent de costejar els delegats i delegades les despeses produïdes per desplaçaments o altres derivats de la seva activitat representativa. Això significa que uns 5.000 euros que haurien d’anar destinats a l’activitat sindical, s’han quedat en poder de la caixa municipal.

Per altra banda, els sindicats ens vam quedar sense poder utilitzar el local del carrer de Sant Antoni l’any 2020 per culpa de la pandèmia i el trasllat de les oficines a Ca l’Escoda que implicava una reorganització dels espais. Segurament ens haureu vist utilitzant algun ordinador de l’edifici o celebrant reunions, però no tenim un lloc fix per desenvolupar la nostra activitat, tal i com es recull en el mateix Acord de Matèries Comunes. Tot i que en la Mesa General de Negociació del mateix 12-02-2021 es va acordar que l’Ajuntament posaria a disposició dels sindicats, al marge dels recursos econòmics, “un local equipat de manera homologable a qualsevol departament de l’ajuntament, quant a recursos fungibles, equipament mobiliari i eines informàtiques per al desenvolupament de les seves funcions.”

En la mateixa sessió s’acordava “ajornar la materialització de l’acord al moment en que, completat el trasllat de les oficines municipals a Ca l’Escoda, es doni un nou destí als diferents espais municipals que han quedat alliberats amb el canvi de dependències.” Si tenim en compte que el trasllat d’oficines es va completar el primer trimestre de 2020, portem més de dos anys i mig esperant.

En la Mesa General de Negociació del passat 26 de setembre, el govern va tornar a assumir el compromís de resoldre la situació i ens van demanar dues setmanes per dir quelcom. Seguirem aquest tema molt de prop perquè disposar d’aquests  recursos equival a millorar l’atenció i la feina que fem pels treballadors i treballadores d’aquest ajuntament.

 

CCOO POSA A DEBAT LES CONDICIONS DE SALUT PSICOSOCIAL EN ELS SERVEIS SOCIALS DE LES ADMINISTRACIONS LOCALS

El Sector d’Administració Local de CCOO de Catalunya ha organitzat pel proper dimecres dia 5 d’octubre, una jornada per analitzar l’impacte en la salut mental i emocional del personal de l’àmbit dels serveis socials de l’administració local i descriure la situació estructural que pateixen en aspectes laborals, organitzatius, de necessitat de personal i poder exigir compromís a l’administració i als agents socials per implantar solucions als problemes plantejats.

Aquesta jornada, que servirà per presentar el 1r ESTUDI SOBRE LES CONDICIONS DE SALUT PSICOSOCIAL EN ELS SERVEIS LOCALS DE LES ADMINISTRACIONS LOCALS,  comptarà amb la participació d’investigadors, psicòlegs i membres dels col·legis professionals de treball social, d’educadors i educadores socials, i de pedagogia. També es preveu la participació de representants de partits polítics.

La sessió és oberta i es podrà seguir presencialment i on line a través del canal de youtube de CCOO Catalunya, si bé cal inscripció prèvia que es pot fer a través d’aquest enllaç:

https://www.ccoo.cat/fsc/noticies/jornada-estudi-sobre-les-condicions-de-salut-psicosocial-en-els-serveis-socials-de-les-administracions-locals/

 


dimecres, de setembre 21, 2022

INQUIETUD A L’ESCOLA BRESSOL MUNICIPAL “ELS GAFARRONS” PER LES CONDICIONS DE TREBALL

Arran de la visita d’una representació de CCOO a les dependències de l’Escola Bressol, hem conegut de primera mà la situació en la que es troben les treballadores d’aquest servei que no poden deixar-nos indiferents.

Ha començat fa uns dies un nou curs i  falta personal de suport amb perfil de vetllador/a per l’atenció als infants amb necessitats educatives especials. 

També tenen dificultats perquè es gestionin àgilment les substitucions quan es produeix una baixa o absència del personal de plantilla. El fet d’haver d’atendre amb infradotació de personal aquestes situacions genera un desgast físic i psicològic en les educadores per la sensació de no arribar a tot arreu tenint en compte que treballen amb mainada molt menuda que les reclamen contínuament.

A tot això cal afegir la sensació de discriminació del personal de l’escola per no gaudir de la formació i el reciclatge necessaris per fer la seva feina i treballar en unes condicions físiques que aquests dies de calor han estat especialment difícils d’afrontar per les elevades temperatures i la manca de confort tèrmic, tant per les educadores, com pels infants usuaris. L’escola bressol és una de les poques dependències que no disposa d’una font d’aigua i això encara empitjora més la situació.

El Comitè Unitari, a proposta de CCOO va debatre sobre la situació d’aquestes treballadores i ha demanat la intervenció dels delegats i delegades de prevenció per tal que intentin resoldre aquells temes més delicats a través del Comitè de Salut Laboral, tant els que tenen a veure amb la vessant dels riscos psicosocials com aquells que exigeixen una adequació de les instal·lacions actuals. També, a través del Pla de Formació treballarem per tal que s’acabi amb el dèficit formatiu que afecta aquestes educadores.

En paral·lel al debat sobre la necessitat d’una segona escola bressol cal no oblidar la necessitat de gestionar correctament el servei públic que està oferint la que tenim ara. Ampliar l’oferta de places de 0 a 3 anys en les condicions actuals sense resoldre aquests problemes, ampliaria també les dificultats de prestar un bon servei i protegir les condicions de treball de les professionals que se’n fan càrrec.

 

PERDEM PODER ADQUISITIU. SALARI O CONFLICTE!!!!

CCOO ha advertit al govern espanyol que si no hi ha acord salarial pels empleats i les empleades públiques s’intensificarà el conflicte. En aquest sentit ha exigit la convocatòria immediata de la mesa de la funció pública per assolir un nou acord salarial i condicions de treball, que garanteixi el poder adquisitiu, derogui les retallades de drets dels anys 2010 i 2012 i millori substancialment les condicions de treball en el sector públic. Si no fos així intensificarà les mobilitzacions sense descartar qualsevol mesura de pressió, incloent la vaga.

L’acord que proposem des de CCOO té caràcter plurianual i proposa l’eliminació de la taxa de reposició, per tal de dimensionar correctament les plantilles, la recuperació de la pèrdua de poder adquisitiu i fons addicionals  en el període 2021-2024, així com també la jornada laboral de 35 hores setmanals que ja teníem a l’Ajuntament de Premià de Mar abans de 2010. Volem tanmateix jubilacions anticipades i segona activitat  (anàlisi de llocs de treball o col·lectius amb vista a anticipar l’edat de jubilació i implantació de la segona activitat per aquells col·lectius amb alt grau d’afectació psíquica i/o física). Necessitem també l’extensió de la carrera professional a tots els empleats i empleades públics, la derogació dels decrets del 2010 i del 2012, i reversió de les retallades que van comportar, entre d’altres.

Són moltes les raons que ens han de portar a defensar-nos i que, a manca d’entesa, ens duran a una tardor i un hivern de lluites. Ningú no ens regalarà res i haurem de posar de la nostra part per revertir una tendència a l’empobriment de les nostres condicions de treball i de regressió dels nostres drets.


ELS SINDICATS JA DISPOSEM DE LES BASES D’ESTABILITZACIÓ DEL PERSONAL INTERÍ

 

El passat dilluns 19 de setembre, l’ajuntament va fer arribar als sindicats la proposta de bases dels processos d’estabilització del personal interí, tant pel que fa als companys i companyes que seran seleccionats/des pel sistema de concurs com els que ho faran per concurs-oposició. Aquestes bases les va enviar l’ajuntament en l’interès de negociar i arribar a acords en una Mesa General de Negociació que estava convocada inicialment per dimecres dia 20-09-2022 però que s’ha ajornat perquè els sindicats les puguem analitzar. Cal tenir en compte que el termini per publicar aquestes bases finalitza el 31-12-2022 i encara hi ha marge per la negociació.

Seria desitjable que l’ajuntament afrontés aquesta negociació entenent que el que pretén el procés extraordinari d’estabilització és consolidar les places interines de l’organització en situació d’abús de temporalitat causant el menor trasbals possible, fet que hauria de comportar orientar el contingut de les bases a afavorir les possibilitats dels companys i companyes que es troben actualment prestant serveis a l’ajuntament com interins/es. No fer-ho així ens portaria a un conflicte per quant la no discriminació positiva d’aquest personal podria contribuir a la pèrdua de la plaça que està ocupant en benefici de personal extern. En aquest sentit, creiem sincerament que pel que no està pensada la llei és per afavorir la mobilitat funcionarial entre administracions i és per això que des de CCOO defensarem en la negociació les màximes possibilitats pel personal interí de l’Ajuntament de Premià de Mar.

A continuació fem un enllaç a la pàgina web del Sector d’Administració Local de CCOO on trobareu alguns acords de bases que ja s’han aprovat en altres administracions:

 https://fsc-local.ccoo.cat/estabilitzacio-lluitem-i-arribem-a-acords_2/

 

dimecres, de setembre 14, 2022

DESPRÉS DE L'ESTIU, REPRENEM L’ACTIVITAT SINDICAL AMB NOVETATS


Efectivament, després del parèntesi estiuenc, reprenem la informació i l’activitat sindical a través del nostre blog de comunicació EL CINC D'OROS amb una nova imatge i amb nous continguts. La voluntat de la secció sindical de CCOO és mantenir viva aquesta eina i fer un manteniment periòdic perquè esdevingui un instrument útil per la plantilla i així donar a conèixer l’activitat sindical (que hi és però que no sempre es comunica encertadament), així com també oferir uns recursos que trobareu en la columna de la dreta en forma d’enllaços que us portaran als documents més habitualment utilitzats en l’àmbit de les relacions laborals. També pretenem que aquest blog no sigui només unidireccional i fomenti l’intercanvi i la participació de tothom per la millora de l’acció quotidiana del nostre sindicat. 

SOM-HI DONCS!!!!