dimarts, de maig 16, 2023

CCOO PROPOSA UNA MOCIÓ EN DEFENSA DELS SERVEIS SOCIALS AL PLE ORDINARI D’AVUI DIMECRES DIA 17 DE MAIG

El ple d’aquest dimecres debat una moció proposada per CCOO a tots els grups municipals, tot i que finalment serà el grup En Comú Podem el que materialitzarà la proposta.

Es tracta d’una moció per a la defensa i la millora dels Serveis Socials dels municipis de Catalunya que també s’està proposant per CCOO en altres municipis.  La primera part del document contextualitza la greu situació dels equips bàsics de serveis socials i la segona part del document s'insta al govern de la Generalitat, als ajuntaments i entitats supramunicipals i a les diputacions de Catalunya, a tot un seguit d'aspectes referents a la millora de les polítiques en serveis socials i la seva defensa com a servei públic essencial per a la ciutadania.

Les plantilles dels serveis socials s'estan mobilitzant per les precàries condicions en les que treballen i hem considerat important adoptar una iniciativa d’aquestes característiques.

Confiem que finalment la moció prosperi i es doni un pas més en la millora de les condicions en les que es presten els serveis socials municipals, que és una peça bàsica en el funcionament d’una societat democràtica orientada a no deixar ningú enrere i a assolir majors nivells de justícia i equilibri social.

Podeu accedir al contingut de la moció a través d’aquest link: MOCIÓ PER A LA MILLORA DELS SERVEIS SOCIALS DELS MUNICIPIS DE CATALUNYA


ES CONSTITUEIXIEN ELS ÒRGANS DE REPRESENTACIÓ SORGITS DE LES ELECCIONS SINDICALS DEL 3 DE MAIG DE 2023

El passat dia 10 de maig es va convocar el primer Comitè Unitari de Personal després de les eleccions sindicals celebrades el passat 3 de maig i es van constituir els diferents òrgans de representació.

El Comitè d’Empresa de cinc delegats/des en el que CCOO ostenta la majoria amb tres delegats, per dos de CGT, va escollir presidenta la companya Silvia Rostek (CCOO) i secretària la companya Cristina Pérez (CCOO).  

Els delegats de prevenció que va nomenar van ser la mateixa Silvia Rostek (CCOO) i Alfonso Tejedor (CGT).

Pel que fa a la Junta de Personal, amb majoria de CGT, es va nomenar presidenta la companya Elisabet Fernández (CGT) i secretari el company Esteban Bassas (CGT). Els delegats de prevenció es reparteixen un per cadascun dels sindicats representats: Glòria Capellas (CCOO), Loli Iglesias (CGT) i Albert Martínez (UGT).

El Comitè Unitari de Personal es modifica d’acord amb la nova composició dels dos òrgans anteriors i tindrà com a presidenta i secretari les mateixes persones que actuen en aquestes funcions en la Junta de Personal.

Cal destacar que tots els acords es van adoptar per unanimitat i es va evidenciar en tot moment un to cordial entre els membres dels diferents sindicats. Des de CCOO, valorarem en la propera executiva els resultats de les eleccions sindicals del 3 de maig i debatrem amb l’afiliació el futur immediat de l’organització.


dijous, de maig 04, 2023

ELECCIONS SINDICALS 2023: CCOO PERD LA MAJORIA EN EL PERSONAL FUNCIONARI PERÒ LA CONSERVA EN EL PERSONAL LABORAL

Amb les eleccions de 2023 es posa fi a la majoria de CCOO en la Junta de Personal l’inici de la qual es remunta a l’any 2007. 

Han estat setze anys de molta feina i progrés en la millora de les condicions dels treballadors i treballadores de l’ajuntament amb l’exigència d’una gestió prou complicada atenent, no només a l’heterogeneïtat de la plantilla sinó també a les dificultats de negociació amb la part política, la cohesió de la representació sindical a través del Comitè Unitari de Personal i els canvis legislatius en un marc jurídic bàsicament restrictiu quant als drets de negociació de les administracions.

Naturalment cal felicitar, en primer lloc a tots els companys i companyes que han participat en aquestes eleccions. La participació en les eleccions sindicals a l’ajuntament sempre ha estat molt alta i aquesta vegada no ha estat una excepció amb un 85,56 % en el cas de la Junta de Personal, si bé en el els col·legis electorals de personal laboral ha estat inferior probablement per concórrer candidatures úniques. Aquesta alta participació dona legitimitat als resultats que han atorgat la majoria al sindicat CGT, en el cas del personal funcionari, al que igualment també felicitem pel suport obtingut. Quant al personal laboral, en el Comitè d’Empresa la majoria continua en mans de CCOO, circumstància que provoca que hi hagi un empat a sis delegats en la Mesa General de Negociació entre els dos sindicats, CCOO i CGT, als que cal afegir els dos delegats d’UGT, i per tant això fa que la majoria global de CGT tingui un caràcter més simbòlic que pràctic ja que, si bé ha obtingut més vots, en nombre de delegats els dos sindicats (CCOO i CGT) estan igualats.

Malgrat aquesta igualtat, el Comitè Unitari de Personal canviarà de mans, passant la presidència i secretaria de CCOO a CGT, donat que per reglament, aquests dos càrrecs al Comitè els ostenta el sindicat que aconsegueix la majoria en la Junta de Personal. Per tant, emplacem a CGT a mantenir i millorar el funcionament intern del Comitè que fins ara ha presidit la companya Núria Mestre de CCOO de manera exquisida com ha estat reconegut per tots els sindicats.

A tomb d’això cal dir, i així ho hem recordat en la campanya electoral, que ens considerem un sindicat seriós i per tant sempre hem intentant posar ordre i sentit comú en els òrgans de representació. En sintonia amb aquest propòsit, hem presentat les nostres propostes pel proper mandat amb correcció i respecte a la resta de sindicats que han concorregut a les eleccions. Ens sap greu que, en aquest cas, el sindicat que finalment ha resultat guanyador en vots no hagi demostrat el mateix comportament durant la campanya. Sigui com sigui, ara és el moment de veure si la CGT és capaç de transitar de  la propaganda a la feina efectiva i pràctica, cosa que desitgem en benefici dels interessos dels treballadors i treballadores d’aquest ajuntament.

 

dimecres, de març 08, 2023

PGT DEIXA DE CONTROLAR LA PAUSA DE 30 MINUTS PER ESMORZAR

El passat dimecres dia 1 de març els sindicats i tot el personal de l’ajuntament vam rebre per sorpresa una comunicació segons la qual a partir de l’endemà deixava de ser necessari fitxar la sortida i l’entrada amb motiu del permís per esmorzar.  Ens preguntem el perquè d’aquesta mesura que no ha estat mai proposada per cap sindicat a la mesa general i per tant s’ha adoptat de manera unilateral pel govern municipal.

L’alcalde en el ple municipal del mateix dia 1 de març va retreure al Comitè Unitari de Personal que no n’hagués fet esment en l’informe de la plantilla i pressupost pel 2023, cosa complicada si tenim en compte que l’informe ja estava redactat i s’havia enviat al govern i a tot el personal el 28 de febrer, el dia abans. Pot haver una relació causa-efecte? Que cadascú extregui les seves pròpies conclusions. 

La veritat és que fitxar o no fitxar per fer la pausa d’esmorzar no es un problema rellevant pels treballadors i treballadores de l’ajuntament que compleixen responsablement amb el respecte al temps del que disposen per fer-ho i ningú no ho ha plantejat a la representació sindical. Ben al contrari, els problemes poden aparèixer precisament per la manca de control ja que l’ajuntament renuncia a exercir aquesta potestat i serà inevitable que es generin situacions de greuges comparatius entre els que en facin un ús correcte i els que en facin un ús abusiu, sense que existeixi una prova fefaent de tal circumstància

Així doncs, aquesta mesura, emfatitzada per l’alcalde en el ple com una concessió als treballadores i als treballadors no sabem d’on ha vingut ni que pretén si no és llençar una bomba de fum per ocultar els problemes reals de la plantilla, parcialment recollits en el maltractat informe del Comitè Unitari de Personal.

TORNEM A LA JORNADA DE 35 HORES SETMANALS!!! CCOO I ELS ANYS DE LLUITA PER FER-LA POSSIBLE


El passat dia 1 de març va entrar en vigor amb caràcter transitori la jornada ordinària de 35 hores setmanals per als empleats i empleades públiques de l’Ajuntament de Premià de Mar. Aquest decret mantindrà els seus efectes, mentre no s’aprova la modificació de l’Acord de matèries comunes del personal al servei de l’Ajuntament de Premià de Mar, que li donarà caràcter definitiu.

Cal dir que el reconeixement de la jornada de 35 hores setmanals no és d’ara. Es va començar a aplicar al personal de l’ajuntament coincidint amb la publicació del Conveni Col·lectiu i l'Acord regulador de les condicions de treball dels funcionaris de l'Ajuntament de Premià de Mar per als anys 1997-1999 i va ser impulsat pel Comitè d’Empresa integrat aleshores per delegats de CCOO que, com ara, disposaven de la majoria absoluta en la representació de la plantilla.

En aquell moment va costar molt vèncer les impugnacions de la sotsdelegació del govern però ens en vam sortir fins que uns anys més tard, el funest RD 20/2012 impulsat pel govern del PP, va anul·lar les jornades inferiors a 37,5h obligant-nos a reconduir aquest dret a través de l’artifici de l’autoformació que vam regular en l’Acord de Matèries Comunes 2014-2017 com una manera de sortir de l’atzucac.

Tots aquests anys, des del 2012 hem mantingut a la pràctica les 35h. i hem salvat la legalitat però queda clar que calia acabar amb aquest llast de l’autoformació que, tot i resultar enginyós i ser imitat per molts ajuntaments, responia a una anomalia que s’ha resolt en la darrera Llei de Pressupostos Generals de l’estat pel 2023, que en permet el retorn.

Felicitem-nos tots i totes, perquè efectivament les 35 hores són un guany pels treballadors i treballadores, però no pas producte de la gràcia de cap alcalde ni resultat del treball de cap sindicat de nova aparició, ni respon a una lluita recent. La jornada de 35 hores és una victòria d’un Comitè d’Empresa de CCOO del segle passat, no ho oblidem, i l’experiència ens demostra que, més important que guanyar drets, és lluitar per mantenir-los, en aquest cas, vint-i-cinc anys després.

Ara el que cal, és que les 35 hores esdevingui la jornada de referència a tota l’administració.

Texto, Logotipo

Descripción generada automáticamente


divendres, de març 03, 2023

L'ALCALDE PERD ELS PAPERS I ACUSA A CCOO D'ESTAR VINCULAT A PARTITS POLÍTICS

Nega la representativitat del Comitè Unitari de Personal, lamenta no poder cobrir més llocs per designació directa d'alcaldia, difon públicament el nom i cognoms d'un treballador i assegura valorar mil vegades més la feina d’aquest que no pas la de la Presidenta del Comitè.


Nova sortida de to de l'alcalde Rafael Navarro. Si el juliol de 2021 ja va protagonitzar un enfrontament amb el sindicat de CCOO amb motiu de la polèmica suscitada per la publicació d’una normativa de festa major en la que s’havia inclòs una frase considerada allunyada del llenguatge no sexista, en el Ple extraordinari del passat dimecres 1 de març, l'Alcalde va abocar dures acusacions al Comitè Unitari de Personal i a CCOO  afirmant la seva vinculació amb partits polítics (en el vídeo parla d'un i després de certs partits però no en concreta cap). Tot parteix de l'informe que va aprovar per unanimitat el Comitè Unitari amb el vot favorable de tots els sindicats: CCOO, UGT i CGT i que va ser traslladat als grups municipals i a tota la plantilla, amb motiu de l'aprovació del pressupost, plantilla i RLLT.


Probablement la raó per la qual a l’alcalde no li agrada l’informe del Comitè Unitari cal buscar-la en el fet que el document analitza la gestió del govern en matèria de personal i es posiciona críticament en aquells aspectes que desafien les bones pràctiques polítiques, l’ètica i la transparència en les seves actuacions. Seria desitjable que aquests fossin els valors en els que se sustentessin les actuacions del servidors públics (incloent els càrrecs polítics) i que ja ho tinguessin integrat en el moment d’assumir certes responsabilitats, cosa que, lamentablement, no sempre és així.


Segons Navarro, però, el problema són els informes esbiaixats d’un Comitè Unitari que no representa tot el personal perquè molts treballadors no estan afiliats. Aquest, sortosament no seria el seu cas perquè ell si que representa legítimament el municipi de Premià de Mar, doncs la majoria de la població premianenca, com tothom sap, està afiliada a un partit polític i, per descomptat, no cal patir perquè com assegura en la seva intervenció, “tot el que fa l’ajuntament és legítim i legal”. 


El fet que el Sr. Navarro arribés a afirmar que tant de bo pogués fer un ús més intensiu dels decrets d’alcaldia per nomenar personal i “posar en valor la gent que treballa i que ho dona tot”, és una metàfora de la seva gestió de personal: separar bons funcionaris (els seus) i mals funcionaris (els altres o els que el critiquen). No en va, la nova Relació de Llocs de Treball manté les lliures designacions per fer possible els desitjos expressats pel Sr. Alcalde (lògicament amb la col·laboració de la resta del govern municipal) i organitzar processos selectius on la seva sàvia qualificació pugui determinar el candidat/a escollit/da amb independència de la valoració objectiva dels mèrits, coneixements i habilitats dels aspirants. Com bé sabeu els sindicats ens hem negat a participar en els tribunals que bàsicament fan de figurants en aquests processos.


Dijous, potser conscient de la patinada en el ple, va fer arribar un correu balsàmic a tota la plantilla agraïnt l’esforç de tothom (bons i mals funcionaris). Au! som-hi tots!!!


Tot el suport a la nostra presidenta del Comitè Unitari de Personal, mil vegades digna.


Contra la difamació d’alguns polítics: afiliació i reforç dels sindicats!!!! 


Podeu mirar el vídeo a partir d’ 1 hora i 40 minuts i jutgeu vosaltres mateixos.







 


dijous, de gener 19, 2023

CARME VILLARREAL GUANYA LES PRIMÀRIES I SERÀ LA CAP DE LLISTA PER CCOO A LA JUNTA DE PERSONAL

El passat 12 de gener es van celebrar les eleccions primàries per confeccionar la llista de CCOO a les properes eleccions a la Junta de Personal.

En aquesta ronda interna, l’afiliació de CCOO amb relació funcionarial ha decidit, com ja ha fet en anteriors convocatòries electorals, quins són els candidats i candidates que gaudeixen de les preferències dels treballadors i treballadores adherides al sindicat.

L’ordre resultant, fruit d’una alta participació del 90% de l’afiliació, ha determinat que la companya Carme Villarreal, de Serveis Socials, que ha concorregut a aquesta consulta junt amb 13 candidats/es més, encapçali la candidatura. A la companya Carme, l’acompanyaran en la llista la resta de persones escollides. Aquests companys i companyes prèvia consulta de la secretaria general de la secció sindical, manifestaran la seva predisposició a formar-ne part i finalment es determinarà l’ordre definitiu que serà avalat per la comissió executiva de CCOO.

Carme Villarreal ja va assumir l’any 2021 la direcció del sindicat a l’ajuntament i ha participat com a màxima responsable en les sessions de negociació col·lectiva que s’inclouran en el balanç del mandat i que es donarà a conèixer a la plantilla durant la campanya electoral.

Una vegada es realitzi la constitució de les meses electorals, tant pel que fa al personal funcionari com laboral, s’acordarà el calendari electoral en el qual s'assenyalarà la data de votació. Us mantindrem informats 

TOT EL SUPORT A LA CARME PER FER MÉS FORTES LES CCOO EN EL NOSTRE AJUNTAMENT!!!!