diumenge, d’abril 07, 2024

CCOO CONDEMNA LES MANIFESTACIONS DE L’ALCALDE A RADIO PREMIÀ DE MAR DEL PASSAT DIA 5-04-2024

 

L'alcalde es posa de nou en evidència
El passat 5 d’abril l'alcalde Rafa Navarro en el darrer “Parla l'alcalde” va efectuar unes declaracions on interpel·lava als treballadors de Premià Mèdia, titllant-los de poc professionals i on posava també en dubte la continuïtat de la seva feina i de la ràdio, vinculant-la a l’obediència al seu govern, tot criticant que s’hagués donat veu des d’aquest mitjà a una plataforma ciutadana contrària als contenidors intel·ligents que impulsa l’ajuntament.

Des de CCOO considerem molt greus aquestes afirmacions que posen en evidència una deriva totalitària de la màxima autoritat del govern, la qual ja s’ha posat de manifest en altres episodis, amb atzagaiades adreçades, no només al nostre sindicat, sinó també a moviments socials del municipi i ara, de manera inaudita, contra els professionals de la radio municipal que estan fent una feina admirable des de fa més de 30 anys.  

Condemnem, doncs, aquestes declaracions de l’alcalde, li demanem que les rectifiqui i que exhibeixi una actitud democràtica allunyada de l’actual, posant fi a la intimidació permanent que exercita des de la seva posició jeràrquica contra tots aquells que manifesten postures diferents de la seva.

Reivindiquem una radio independent del poder polític i donem tot el suport als companys de l’emissora en defensa de la llibertat informativa.

 

Premià de Mar, 7 d’abril de 2024.

diumenge, d’octubre 01, 2023

NOVA ETAPA EN LES RELACIONS LABORALS A L’AJUNTAMENT


Pep RipollèsEl nou regidor de Gestió de les Persones (ha caigut la gestió del talent respecte a la darrera nomenclatura del servei), va adreçar el passat 19 de setembre un correu a tota la plantilla donant-se a conèixer i marcant les línies fonamentals del mandat pel que fa a aquest servei. En aquest comunicat informà del relleu al capdavant de Gestió de les Persones i de la voluntat de millorar-ne l’eficiència.

Coincidim amb el Sr. Regidor en la necessitat de guanyar transversalitat i acabar amb les polítiques de “compartiments estancs”, tot i que nosaltres i afegim que amb el que cal acabar és també amb les polítiques de privilegi de determinats departaments respecte d’altres. 

L’escrit també es marca uns objectius, concretament posar en valor el coneixement del personal municipal (el que abans en dèiem talent) i dissenyar un nou model organitzatiu. Apunta  l’aprovació d’un organigrama tècnic municipal i “l’ampliació de les fitxes de la relació del catàleg de llocs de treball, que ampliarà criteris selectius i que haurà de ser elaborat per empreses o entitats externes”. Volem entendre que fa referència a una revisió de l’actual valoració de llocs de treball per part d’una empresa especialitzada i a la revisió dels criteris selectius. Cal recordar que tant les modificacions de la Relació de Llocs de Treball com els criteris generals de selecció s’han de portar a la Mesa General de Negociació d’acord amb la regulació de l’article 37 del TREBEP respecte a les matèries objectes de negociació.


Per últim, estem d’acord amb minimitzar els interinatges i les dobles escales salarials, (nosaltres afegiríem retribucions que no s’expliquen sota conceptes com la productivitat i condicions de jornada com disponibilitat i flexibilitat que depenen del propi govern) i la revisió del Pla de Formació, cosa que ja estàvem treballant a finals de l’anterior legislatura. 


El regidor ja ha apuntat els seus objectius, però des de CCOO en tenim d’altres:  a més d’una nova valoració de llocs de treball, també un nou Acord de Matèries Comunes, un Reglament de Carrera Professional, l’establiment de sistemes objectius de promoció i provisió de llocs, la consolidació de places i l’adscripció definitiva a llocs de treball, millores retributives i recuperació del poder adquisitiu.

CCOO PROPOSA LA MODIFICACIÓ DE L’ARTICLE 34 DE L’ACORD DE MATÈRIES COMUNES REFERENT A L’ACOMPANYAMENT DE FAMILIARS PER VISITES MÈDIQUES

Niño usando un estetoscopio con el abuelo

En el Comitè Unitari de Personal de dimecres dia 27-09-2023, CCOO va proposar a la resta de sindicats la modificació de l’article 34 de l’Acord de Matèries Comunes que regula l’acompanyament de visites mèdiques  a familiars fins a segon grau pel temps indispensable.


Actualment en aquest article es condiciona a que aquests familiars formin part de la unitat de convivència del treballador.

Un important nombre de treballadors i treballadores de la nostra plantilla té els pares en edat avançada que sovint necessiten l’acompanyament per visites a centres mèdics. És un fet, però, a diferència del que passa amb els fills o cònjuge, que no és massa habitual que el treballador formi part de la mateixa unitat de convivència, motiu pel qual acollir-se a aquest dret quan calgui acompanyar als pares obligaria a l’artifici d’haver-se d’empadronar amb ells tot i no conviure-hi.

Des de CCOO hem detectat, doncs, la necessitat de posar sentit comú i de proposar la desaparició de l’exigència de convivència.


En el debat de consens amb la resta de sindicats, CGT i UGT, ha aparegut també la reconsideració de la limitació només a centres públics d’aquest acompanyament i l’extensió de la no exigència d’acreditació de la convivència fins al segon grau de parentiu.


Agraïm als sindicats representats al Comitè Unitari de Personal la voluntat de consens amb aquesta proposta que serà presentada a la Mesa General de Negociació un cop s’hagi constituït.


L’AJUNTAMENT RECONSIDERA L’EXIGÈNCIA DE JUSTIFICANTS DIARIS DE PRESÈNCIA A L’HOSPITAL PER ACOLLIR-SE AL PERMÍS PER HOSPITALITZACIÓ DE FAMILIARS

 

Doctor sosteniendo la mano del pacienteFa uns dies, el Servei de Gestió de les Persones va adreçar un correu a la plantilla en el qual informava que es deixarien d’exigir justificants diaris d’assistència a l’hospital quan es tracta d’acreditar el permís per hospitalització de familiars.

Ens sembla una bona mesura que els sindicats veníem reclamant arran del cas d’un company al qual s’havia penalitzat per no fer-ho. Es tractava d’una situació d’excés de zel per part del servei de personal més fonamentat en la idea del treballador com potencial abusador d’un dret més que no pas com el que ha de ser, que no és altra cosa que facilitar les coses als companys i companyes de l’ajuntament quan es tracta d’ajudar un familiar en el moment en que per raons de salut aquest ens necessita.

Aquesta assistència, per descomptat, no s’ha de limitar a la visita hospitalària sinó a tot el que envolta la pròpia intervenció quirúrgica (logística familiar, desplaçaments....) etc. El fet causant, en tot cas, és l’ingrés a l’hospital i és aquesta la única circumstància que cal acreditar.

Ens congratulem que el servei de GP ho hagi sabut entendre i l’animem a seguir en la línia de facilitar la conciliació de la vida personal i laboral.

dimarts, de setembre 12, 2023

REPRENEM LES ACTIVITATS. NOU GOVERN, NOU COMITÈ

Amb el tancament de les vacances d’estiu es tanca també un període de provisionalitat en tots els ordres. Per una banda, el resultat de les eleccions sindicals celebrades el passat 3 de maig que va igualar en nombre delegats al Comitè Unitari CGT i CCOO, trencant la majoria absoluta que veníem mantenint fins ara. Per l’altra, un govern amb nous actors del que cal esperar que no reprodueixi la mala gestió interna de l’anterior que va estar a punt de provocar mobilitzacions a finals de legislatura.

Aquest temps ens ha servit a la gent de CCOO per fer una lectura amb perspectiva i entendre que, malgrat l’empat en nombre de delegats, el nombre de vots habilita la CGT per assumir les principals responsabilitats en el Comitè Unitari de Personal, cosa que no significa que com a sindicat ens desentenguem de la nostra feina, simplement entenem la necessitat d’un relleu després del desgast de tants anys de treball, amb un cost personal pels que l’han dut a terme. Per suposat, donarem suport i col·laborarem en la tasca representativa, amb independència de les majories i les minories i concedirem especial atenció a les necessitats de la nostra afiliació.

Amb aquest propòsit, la nostra secció sindical de CCOO celebrarà a finals d’aquest mes una assemblea general d’afiliats i afiliades per reflexionar col·lectivament i escollir els nostres càrrecs interns, completant així la renovació necessària en consonància amb el context general de les relacions laborals en el nostre ajuntament.

Sigui com sigui, nova etapa, nous actors i feina per davant. Seguim fent camí!!!!.


LA NÒMINA DEL PROPER MES D’OCTUBRE HAURÀ DE RECOLLIR UN 0,5% D’AUGMENT RETROACTIU DES DEL MES DE GENER

El proper mes d’octubre, la nòmina dels empleats públics s’incrementarà en un 0,5% fruit de l’Acord Marc per a una Administració del Segle XXI, signat per CCOO i UGT en la Mesa General de les Administracions Públiques. Encara queda per confirmar la publicació de l’IPCA a finals de setembre. Tot apunta a que l’IPCA  des de 2022 serà superior al 6% (amb les dades actuals seria del 8,3%), complint-se el que es va acordar, per aquest motiu tindrem aquest nou increment que serà retroactiu des del mes de gener de 2023.

A més, també és possible un nou increment aquest 2023, malgrat que es cobraria els primers mesos de 2024. Es tracta d’una nova pujada del 0,5% retroactiva des de gener de 2023, si el creixement del PIB espanyol d’aquest any arriba al 2,1%. Una xifra que es pot assolir segons les darreres previsions de diverses entitats econòmiques.

Cal, igualment, no oblidar els increments previstos pel 2024. La inestabilitat política podria portar a una pròrroga pressupostària i, per tant, a la congelació salarial. Gràcies al nostre acord tindrem un augment garantit del 2% més un altre 0,5% a l’octubre de l’any vinent, si no hem recuperat poder adquisitiu en aquests tres anys.

CCOO continuem maldant, com des dels nostres orígens, per un sindicalisme rigorós pel conjunt de la classe treballadora allunyat del sindicalisme del tot o res posat en pràctica per altres sindicats, una estratègia que s’ha demostrat clarament improductiva.

 

dilluns, de setembre 11, 2023

ELS SINDICATS DE L’AJUNTAMENT AMB UNA SABATA I UNA ESPARDENYA


Malgrat els acords subscrits amb els diferents governs municipals en relació als recursos que l’ajuntament ha de posar a l’abast  de la representació dels treballadors i treballadores de l’ajuntament, seguim sense veure res.

El local sindical és un tema que s’arrossega des de fa molts anys. Per molt que la llei reconegui el dret a que disposem d’un local per fer les nostres activitats i per molt que haguem subscrit acords a la mesa general perquè es posi a disposició dels sindicats un espai per a dur a terme les nostres activitats, seguim esperant. La cosa ve de lluny, concretament de quan es va fer el trasllat de les oficines a Ca l’Escoda que va suposar una reordenació dels espais sense que se’ns adjudiqués cap i després la pandèmia que ens va obligar a prescindir del petit local que teníem a l’edifici del carrer Sant Antoni. Ara l’expectativa és tornar al carrer de Sant Antoni compartint edifici amb Primilia Serveis, però s’està endarrerint molt. Per una cosa o per una altra, tres anys esperant local i fent de la itinerància un sistema de treball ordinari.

Per altra banda, rarament s’han adjudicat recursos econòmics als sindicats malgrat que els convenis ho han vingut recollint. L’any 2021 vam acordar amb l’ajuntament l’assignació de 1.000 euros anuals a justificar que es distribuirien entre els sindicats en funció de la seva representativitat. Per fer-ho, calia habilitar instruments de gestió econòmica, però pel que sembla, tampoc no s’ha fet res, de manera que el deute amb els sindicats ja és de 3.000 euros. Només a tall d’exemple us direm que la campanya electoral de CCOO a les darreres eleccions, la vam haver de pagar amb diners de la butxaca dels nostres delegats.

Aquesta falta de respecte al paper dels sindicats i els problemes per finançar la representació del personal, no semblen existir a l’hora de fer-ho amb els grups municipals, als quals l’ajuntament assigna a cada un 5.241 euros anuals més 741 euros per cada regidor que tinguin, i a més, sense justificació. Tenint en compte la composició del ple municipal, el cost per l’ajuntament de Premià de Mar per subvencionar els sindicats és de 1.000 euros a l’any (i a sobre s’incompleix) i el de subvencionar partits polítics és de 52.248 euros. Algun dia algú ens hauria de donar una explicació, nosaltres encara no ho entenem.