Reclamació
antiguitats Escola de Música
Una treballadora de
l’Escola de Música va reclamar el pagament de les antiguitats en el període
1990-1996 d’acord amb el preu estipulat a la Llei de Pressupostos Generals de
l’Estat pel grup A1. S’està reunint documentació per part de Recursos Humans
per verificar la procedència o no de la reclamació que afecta un nombre reduït
de treballadores que estava activa en aquest període, prèviament a la
interposició d’un recurs de reposició per la part interessada.
Reclamació per l’equiparació d’auxiliars
administratius/ves a l’OAC
Des de CCOO vam
reclamar l’equiparació retributiva de dos companys/es de l’OAC que, efectuant
les mateixes funcions que els Gestors d’OAC, perceben uns ingressos mensuals
inferiors.
Per part de
l’ajuntament es reconeix l’existència d’aquest greuge i es compromet a que en
la propera tardor es convoquin nous llocs de treball d’interinatge de Gestor
d’OAC per regularitzar aquesta situació.
Reclamació de reconeixement de complement de
flexibilitat Gestor OAC
La darrera Comissió
de Garanties va debatre sobre la necessitat de reconèixer el factor de
flexibilitat al lloc de treball de Gestor OAC. L’argument sindical és que
sovint es cobreixen absències de companys/es en la imprescindible funció
d’atenció al públic i això suposa a la pràctica una alteració del seu horari
ordinari de treball. Aquesta situació no es formalitza sota cap procediment
perquè aquests canvis en l’horari es donen entre els mateixos treballadors/es
per voluntat pròpia. Aquesta pràctica evita que l’ajuntament cobreixi aquestes
absències amb noves incorporacions o amb hores extres.
La Comissió de
Garanties del dia 4 de juliol de 2018 va acordar demanar un informe a la
Responsable de l’OAC per verificar si aquests moviments en els horaris tenen un
caràcter habitual i amb quina assiduïtat es produeixen. L’ajuntament diu que disposa d’informació
verbal però que l’informe no està enllestit. La part sindical insisteix en
disposar d’aquest informe.
Auxiliar administratiu/va de l’àrea de Serveis
Personals de Participació Ciutadana
Davant la
constatació que moltes de les tasques que efectua l’auxiliar administrativa
adscrita al departament de Cultura tenen un perfil d’administratiu/va més que no
pas d’auxiliar, la part sindical proposa estudiar la situació per si cal
procedir a algun canvi en l’organigrama.
Per part de
l’ajuntament diu que es preveu el retorn de la titular del lloc. Per aquest
motiu es reorganitzarà el servei administratiu que acabarà amb la dedicació
parcial d’una mateixa jornada a diferents serveis, per passar a jornades
senceres en una mateixa destinació. Des de CCOO veiem encertat aquest
plantejament.