dissabte, de novembre 28, 2015

L’AJUNTAMENT EN FORA DE JOC AMB EL PERSONAL EVENTUAL DE LLIURE DESIGNACIÓ

La Relació de Llocs de Treball aprovada junt amb la plantilla i el pressupost el passat 18 de novembre pel Ple Municipal incorpora com a personal eventual de lliure designació (conegut com a personal de confiança) els llocs següents: Cap de Serveis Territorials, Cap de Serveis Personals de Participació Ciutadana, Cap de Gabinet d’Alcaldia, Cap de RRHH Organització i Sistemes d’Informació i Comunicació, Tècnic de Comunicació i Premsa i Coordinador d’Activitats Estratègiques. Curiosament els llocs de Cap de Serveis Ec
onòmics i de Cap de Serveis Centrals, exercits fins ara per l’Interventor i la Secretària General respectivament no ho són, com tampoc el de Cap de Serveis Personals d’Atenció Ciutadana. No s’explica quin criteri es segueix per determinar quins llocs seran ocupats “a dit” i quins no.

El més greu de la situació, però, és que legalment aquest tipus de personal no pot tenir comandament ja que, segons l’EBEP es tracta de personal de confiança que té limitades les seves funcions a l’assessorament d’aquell qui els nomena, en aquest cas l’Alcalde. Així doncs, estem en una il·legalitat, ja que cap de les persones que ocupen aquests llocs de treball podrien exercir cap mena de comandament cosa que suposa que no podrien fer de “caps” tal i com posa en evidència la denominació dels llocs que ocupen.

Però això no és tot, legalment aquests llocs de personal eventual cessen en cessar l’autoritat a la que es presti la funció d’assessorament, aixo significa que les persones que ocupen aquests llocs havien de ser cessades en finalitzar l’anterior legislatura. Tampoc és admissible, atenent a la naturalesa del lloc de personal de confiança, el nomenament en comissió de serveis per a la seva ocupació.

Tot plegat suggereix un desori monumental que amenaça en augmentar ja que en la plantilla de personal pel 2016 el govern preveu una dotació pressupostària per nomenar un nou càrrec de personal eventual.

Així doncs, la teoria del regidor Sr.Méndez abastament repetida als plens municipals segons la qual l’ALRSAL permetria a l’ajuntament de Premià de Mar el nomenament d’un màxim de set càrrecs de personal eventual de lliure designació dels quals només s’han cobert tres no és certa, ja que en aquest cas ja els hauríem completat tots i no precísament per exercir les funcions que la llei reserva a aquest tipus de funcionaris.

EL COMITÈ UNITARI COMUNICA AL DEPARTAMENT D’EMPRESA I OCUPACIÓ LES DADES DELS DELEGATS DE PREVENCIÓ

El Comitè Unitari de Personal, a través del delegat Alfonso Tejedor de la CGT a qui agraïm les gestions, ha comunicat al departament d’Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya la identitat dels delegats/des de prevenció del nostre ajuntament dels quals us recordem els noms:
  • SORAYA VEGA SANDIN (CCOO)
  • JOAN ROSELLÓ TEIXIDÓ (CCOO)
  • JOSÉ LUÍS DEL OLMO SALIDO (CCOO)
  • ALFONSO TEJEDOR LÓPEZ (CGT)
  • JORDI CASTELLS BARBERO (UGT)
El Comitè de Salut Laboral, queda integrat de la manera següent: 
  • President: Alfonso Tejedor López 
  • Secretari: Esteve Bassas Gràcia 
  • Vocals: Soraya Vega Sandín, Anna Franquesa Fàbregas, Jordi Castells Barbero i Carles Casanelles Parellada. 
Si teniu algun suggeriment, proposta o reclamació que volgueu fer en matèria de salut, ho podeu posar en coneixement dels vostres delegats/des per a valorar-les i donar l’impuls necessari a través d’aquest Comitè de Salut Laboral.

ES POSA EN CIRCULACIÓ UN NOU MODEL PER AL RECONEIXEMENT DE LA COMPLEMENTACIÓ D’IT

La Mesa General de Negociació del dia 11 de novembre va acordar posar en circulació un nou model de document que ha d’omplir el facultatiu per al reconeixement de la complementació d’IT en cas d’una baixa laboral. Aquest nou model de formulari ve a resoldre el dubte que generava l’anterior segons el qual es confonien els supòsits de malalties contagioses sens dubte derivat d’una falta de previsió en el redactat del mateix Acord de Matèries Comunes. 

El nou formulari distingeix entre malalties contagioses inferiors i superiors a set dies en base a un criteri estandaritzat recollit en el “Manual de Tiempos Óptimos de Incapacidad Temporal”.

PENDENTS D’ACCIONS FORMATIVES A LA POLICIA LOCAL

El passat mes d’octubre es va comunicar al Comitè Unitari de Personal un estudi sobre la detecció de necessitats formatives a la Policia Local. Ja fa vàries sessions que introduïm aquest tema a l’ordre del dia de la Mesa General de Negociació, però el tractament de temes prioritaris en el calendari ha anat ajornant aquest debat.

Segons es desprèn de la detecció de necessitats, la majoria de preferències formatives per part dels treballadors/es de la Policia Local s’adreça a la Gestió Policial, prioritàriament a l’actualització de normativa policial i també en matèria de trànsit, codi penal resolució de conflictes i primers auxilis.

La formació ha de tenir un contingut eminentment pràctic per facilitar el desenvolupament de les tasques de seguretat per part dels agents que sovint es veuen implicats en situacions compromeses, la resolució de les quals exigeix un bon domini dels procediments. També és molt urgent definir o actualitzar, segons el cas, els protocols interns de funcionament per tenir clar com actuar i com gestionar d’acord amb les funcions corresponen a cadascún dels agents i dels comandaments.

ENCARA SENSE ACORD EN DIES PER ANTIGUITAT

Per bé que ja s’ha acordat l’aplicació del sisè dia d’assumptes propis i s’ha ingressat en la nòmina del mes de novembre el 25% de la paga extra suspesa el 2012, no es pot donar per tancada la transposició del RD 10/2015 ja que continua sense haver-hi acord en el tema dels “canosos” (reconeixement de dos dies personals més en complir el 6è trienni i un més a partir del 8è) i dels dies addicionals d’antiguitat (fins a un màxim de 4 dies més de vacances segons anys de servei).

 El passat dimecres dia 25 de novembre el Comitè Unitari es reafirmà en la línia de no cedir condicions de treball ja reconegudes en l’Acord de Matèries Comunes tal i com pretenia la proposta el govern segons la qual es canviarien 3 dies de conciliació per l’equivalent econòmic a distribuir entre la plantilla únicament si es rebaixaven els índexs d’absentisme. Aquesta proposta que encara calia concretar més, ha estat rebutjada pel Comitè Unitari. També ha estat rebutjada la pretensió de l’ajuntament segons la qual en matèria de dies d’assumptes
propis havíem de triar entre el nostre Acord i les condicions dels funcionaris de l’Estat.

Prèviament l’ajuntament havia rebutjat la proposta sindical de transformar en diners la sintetització de les antiguitats, que segons Recursos Humans equival a 1,1 dies de treball, per augmentar els imports de la taula d’ajuts socials.

Els sindicats insistim en recuperar les condicions de treball que teníem en el pacte 2008-2011 suspeses pel PP en el RD 20/2012 i pactar millores en base a la possibilitat legal de negociació que obre el mateix decret que modifica determinats articles de l’EBEP. La darrera proposta de l’ajuntament va arribar a distorsionar la realitat en considerar que el 6è i 8è trienni ja van ser tinguts en compte dins de la negociació que va donar lloc al quadre d’ajuts socials, fet absolutament fals com ho demostren les actes de les negociacions.

QUÈ PASSA QUAN EL 24 O EL 31 DE DESEMBRE COINCIDEIXEN EN FESTIU?

Ens han arribat al Comitè Unitari dubtes de treballadors en relació al 24 i el 31 de desembre. Només cal fer una ullada a l’article 61.3 de l’Acord de Matèries Comunes: 

 “Els dies 24 i 31 de desembre romandran tancades les oficines públiques, a excepció dels serveis d’informació, registre general i la policia local. El personal adscrit a serveis afectats per aquesta excepcionalitat podrà gaudir com a compensació de dos dies en les mateixes condicions que l’aplicada en el cas dels assumptes propis. El calendari laboral incorporarà dos dies de permís quan els dies 24 i 31 de desembre coincideixin en festiu, dissabte o dia no laborable”.

L’AJUNTAMENT VINCULA LA NEGOCIACIÓ DE L’ANNEX DE L’ESCOLA DE MÚSICA A UN ESTUDI GENERAL SOBRE MODEL DEL SERVEI

En la Mesa General del passat 11 de novembre, els delegats/des del Comitè d’Empresa van lliurar a l’ajuntament la proposta d’annex a l’Acord de Materies Comunes que regula les condicions horàries de treball de la plantilla de l’Escola de Música. 

El regidor de Recursos Humans, Miquel Àngel Méndez va recepcionar el document però va afirmar que abans de començar a negociar es tindria en compte la situació general de l’Escola de Música i va subratllar la diferència entre ingressos i despeses per al manteniment del servei. 

Des de CCOO entenem que l’ajuntament vulgui considerar tots els arguments abans de la negociació, però cal dir que la proposta dels treballadors/es bàsicament respòn al que es fa en l’actualitat i només pretén posar ordre i regular situacions que a hores d’ara no tenen cap marc de referència. Cal tenir present que als treballadors/es de l’Escola de Música els és d’aplicació directa l’Acord de Matèries Comunes i en aquest cas l’annex només té per objecte regular determinades singularitats no recollides en el cos central de l’Acord, de manera que la negociació no ha de suposar la modificació del seu articulat.