dimarts, de setembre 12, 2023

REPRENEM LES ACTIVITATS. NOU GOVERN, NOU COMITÈ

Amb el tancament de les vacances d’estiu es tanca també un període de provisionalitat en tots els ordres. Per una banda, el resultat de les eleccions sindicals celebrades el passat 3 de maig que va igualar en nombre delegats al Comitè Unitari CGT i CCOO, trencant la majoria absoluta que veníem mantenint fins ara. Per l’altra, un govern amb nous actors del que cal esperar que no reprodueixi la mala gestió interna de l’anterior que va estar a punt de provocar mobilitzacions a finals de legislatura.

Aquest temps ens ha servit a la gent de CCOO per fer una lectura amb perspectiva i entendre que, malgrat l’empat en nombre de delegats, el nombre de vots habilita la CGT per assumir les principals responsabilitats en el Comitè Unitari de Personal, cosa que no significa que com a sindicat ens desentenguem de la nostra feina, simplement entenem la necessitat d’un relleu després del desgast de tants anys de treball, amb un cost personal pels que l’han dut a terme. Per suposat, donarem suport i col·laborarem en la tasca representativa, amb independència de les majories i les minories i concedirem especial atenció a les necessitats de la nostra afiliació.

Amb aquest propòsit, la nostra secció sindical de CCOO celebrarà a finals d’aquest mes una assemblea general d’afiliats i afiliades per reflexionar col·lectivament i escollir els nostres càrrecs interns, completant així la renovació necessària en consonància amb el context general de les relacions laborals en el nostre ajuntament.

Sigui com sigui, nova etapa, nous actors i feina per davant. Seguim fent camí!!!!.


LA NÒMINA DEL PROPER MES D’OCTUBRE HAURÀ DE RECOLLIR UN 0,5% D’AUGMENT RETROACTIU DES DEL MES DE GENER

El proper mes d’octubre, la nòmina dels empleats públics s’incrementarà en un 0,5% fruit de l’Acord Marc per a una Administració del Segle XXI, signat per CCOO i UGT en la Mesa General de les Administracions Públiques. Encara queda per confirmar la publicació de l’IPCA a finals de setembre. Tot apunta a que l’IPCA  des de 2022 serà superior al 6% (amb les dades actuals seria del 8,3%), complint-se el que es va acordar, per aquest motiu tindrem aquest nou increment que serà retroactiu des del mes de gener de 2023.

A més, també és possible un nou increment aquest 2023, malgrat que es cobraria els primers mesos de 2024. Es tracta d’una nova pujada del 0,5% retroactiva des de gener de 2023, si el creixement del PIB espanyol d’aquest any arriba al 2,1%. Una xifra que es pot assolir segons les darreres previsions de diverses entitats econòmiques.

Cal, igualment, no oblidar els increments previstos pel 2024. La inestabilitat política podria portar a una pròrroga pressupostària i, per tant, a la congelació salarial. Gràcies al nostre acord tindrem un augment garantit del 2% més un altre 0,5% a l’octubre de l’any vinent, si no hem recuperat poder adquisitiu en aquests tres anys.

CCOO continuem maldant, com des dels nostres orígens, per un sindicalisme rigorós pel conjunt de la classe treballadora allunyat del sindicalisme del tot o res posat en pràctica per altres sindicats, una estratègia que s’ha demostrat clarament improductiva.

 

dilluns, de setembre 11, 2023

ELS SINDICATS DE L’AJUNTAMENT AMB UNA SABATA I UNA ESPARDENYA


Malgrat els acords subscrits amb els diferents governs municipals en relació als recursos que l’ajuntament ha de posar a l’abast  de la representació dels treballadors i treballadores de l’ajuntament, seguim sense veure res.

El local sindical és un tema que s’arrossega des de fa molts anys. Per molt que la llei reconegui el dret a que disposem d’un local per fer les nostres activitats i per molt que haguem subscrit acords a la mesa general perquè es posi a disposició dels sindicats un espai per a dur a terme les nostres activitats, seguim esperant. La cosa ve de lluny, concretament de quan es va fer el trasllat de les oficines a Ca l’Escoda que va suposar una reordenació dels espais sense que se’ns adjudiqués cap i després la pandèmia que ens va obligar a prescindir del petit local que teníem a l’edifici del carrer Sant Antoni. Ara l’expectativa és tornar al carrer de Sant Antoni compartint edifici amb Primilia Serveis, però s’està endarrerint molt. Per una cosa o per una altra, tres anys esperant local i fent de la itinerància un sistema de treball ordinari.

Per altra banda, rarament s’han adjudicat recursos econòmics als sindicats malgrat que els convenis ho han vingut recollint. L’any 2021 vam acordar amb l’ajuntament l’assignació de 1.000 euros anuals a justificar que es distribuirien entre els sindicats en funció de la seva representativitat. Per fer-ho, calia habilitar instruments de gestió econòmica, però pel que sembla, tampoc no s’ha fet res, de manera que el deute amb els sindicats ja és de 3.000 euros. Només a tall d’exemple us direm que la campanya electoral de CCOO a les darreres eleccions, la vam haver de pagar amb diners de la butxaca dels nostres delegats.

Aquesta falta de respecte al paper dels sindicats i els problemes per finançar la representació del personal, no semblen existir a l’hora de fer-ho amb els grups municipals, als quals l’ajuntament assigna a cada un 5.241 euros anuals més 741 euros per cada regidor que tinguin, i a més, sense justificació. Tenint en compte la composició del ple municipal, el cost per l’ajuntament de Premià de Mar per subvencionar els sindicats és de 1.000 euros a l’any (i a sobre s’incompleix) i el de subvencionar partits polítics és de 52.248 euros. Algun dia algú ens hauria de donar una explicació, nosaltres encara no ho entenem.

dimarts, de maig 16, 2023

CCOO PROPOSA UNA MOCIÓ EN DEFENSA DELS SERVEIS SOCIALS AL PLE ORDINARI D’AVUI DIMECRES DIA 17 DE MAIG

El ple d’aquest dimecres debat una moció proposada per CCOO a tots els grups municipals, tot i que finalment serà el grup En Comú Podem el que materialitzarà la proposta.

Es tracta d’una moció per a la defensa i la millora dels Serveis Socials dels municipis de Catalunya que també s’està proposant per CCOO en altres municipis.  La primera part del document contextualitza la greu situació dels equips bàsics de serveis socials i la segona part del document s'insta al govern de la Generalitat, als ajuntaments i entitats supramunicipals i a les diputacions de Catalunya, a tot un seguit d'aspectes referents a la millora de les polítiques en serveis socials i la seva defensa com a servei públic essencial per a la ciutadania.

Les plantilles dels serveis socials s'estan mobilitzant per les precàries condicions en les que treballen i hem considerat important adoptar una iniciativa d’aquestes característiques.

Confiem que finalment la moció prosperi i es doni un pas més en la millora de les condicions en les que es presten els serveis socials municipals, que és una peça bàsica en el funcionament d’una societat democràtica orientada a no deixar ningú enrere i a assolir majors nivells de justícia i equilibri social.

Podeu accedir al contingut de la moció a través d’aquest link: MOCIÓ PER A LA MILLORA DELS SERVEIS SOCIALS DELS MUNICIPIS DE CATALUNYA


ES CONSTITUEIXIEN ELS ÒRGANS DE REPRESENTACIÓ SORGITS DE LES ELECCIONS SINDICALS DEL 3 DE MAIG DE 2023

El passat dia 10 de maig es va convocar el primer Comitè Unitari de Personal després de les eleccions sindicals celebrades el passat 3 de maig i es van constituir els diferents òrgans de representació.

El Comitè d’Empresa de cinc delegats/des en el que CCOO ostenta la majoria amb tres delegats, per dos de CGT, va escollir presidenta la companya Silvia Rostek (CCOO) i secretària la companya Cristina Pérez (CCOO).  

Els delegats de prevenció que va nomenar van ser la mateixa Silvia Rostek (CCOO) i Alfonso Tejedor (CGT).

Pel que fa a la Junta de Personal, amb majoria de CGT, es va nomenar presidenta la companya Elisabet Fernández (CGT) i secretari el company Esteban Bassas (CGT). Els delegats de prevenció es reparteixen un per cadascun dels sindicats representats: Glòria Capellas (CCOO), Loli Iglesias (CGT) i Albert Martínez (UGT).

El Comitè Unitari de Personal es modifica d’acord amb la nova composició dels dos òrgans anteriors i tindrà com a presidenta i secretari les mateixes persones que actuen en aquestes funcions en la Junta de Personal.

Cal destacar que tots els acords es van adoptar per unanimitat i es va evidenciar en tot moment un to cordial entre els membres dels diferents sindicats. Des de CCOO, valorarem en la propera executiva els resultats de les eleccions sindicals del 3 de maig i debatrem amb l’afiliació el futur immediat de l’organització.


dijous, de maig 04, 2023

ELECCIONS SINDICALS 2023: CCOO PERD LA MAJORIA EN EL PERSONAL FUNCIONARI PERÒ LA CONSERVA EN EL PERSONAL LABORAL

Amb les eleccions de 2023 es posa fi a la majoria de CCOO en la Junta de Personal l’inici de la qual es remunta a l’any 2007. 

Han estat setze anys de molta feina i progrés en la millora de les condicions dels treballadors i treballadores de l’ajuntament amb l’exigència d’una gestió prou complicada atenent, no només a l’heterogeneïtat de la plantilla sinó també a les dificultats de negociació amb la part política, la cohesió de la representació sindical a través del Comitè Unitari de Personal i els canvis legislatius en un marc jurídic bàsicament restrictiu quant als drets de negociació de les administracions.

Naturalment cal felicitar, en primer lloc a tots els companys i companyes que han participat en aquestes eleccions. La participació en les eleccions sindicals a l’ajuntament sempre ha estat molt alta i aquesta vegada no ha estat una excepció amb un 85,56 % en el cas de la Junta de Personal, si bé en el els col·legis electorals de personal laboral ha estat inferior probablement per concórrer candidatures úniques. Aquesta alta participació dona legitimitat als resultats que han atorgat la majoria al sindicat CGT, en el cas del personal funcionari, al que igualment també felicitem pel suport obtingut. Quant al personal laboral, en el Comitè d’Empresa la majoria continua en mans de CCOO, circumstància que provoca que hi hagi un empat a sis delegats en la Mesa General de Negociació entre els dos sindicats, CCOO i CGT, als que cal afegir els dos delegats d’UGT, i per tant això fa que la majoria global de CGT tingui un caràcter més simbòlic que pràctic ja que, si bé ha obtingut més vots, en nombre de delegats els dos sindicats (CCOO i CGT) estan igualats.

Malgrat aquesta igualtat, el Comitè Unitari de Personal canviarà de mans, passant la presidència i secretaria de CCOO a CGT, donat que per reglament, aquests dos càrrecs al Comitè els ostenta el sindicat que aconsegueix la majoria en la Junta de Personal. Per tant, emplacem a CGT a mantenir i millorar el funcionament intern del Comitè que fins ara ha presidit la companya Núria Mestre de CCOO de manera exquisida com ha estat reconegut per tots els sindicats.

A tomb d’això cal dir, i així ho hem recordat en la campanya electoral, que ens considerem un sindicat seriós i per tant sempre hem intentant posar ordre i sentit comú en els òrgans de representació. En sintonia amb aquest propòsit, hem presentat les nostres propostes pel proper mandat amb correcció i respecte a la resta de sindicats que han concorregut a les eleccions. Ens sap greu que, en aquest cas, el sindicat que finalment ha resultat guanyador en vots no hagi demostrat el mateix comportament durant la campanya. Sigui com sigui, ara és el moment de veure si la CGT és capaç de transitar de  la propaganda a la feina efectiva i pràctica, cosa que desitgem en benefici dels interessos dels treballadors i treballadores d’aquest ajuntament.

 

dimecres, de març 08, 2023

PGT DEIXA DE CONTROLAR LA PAUSA DE 30 MINUTS PER ESMORZAR

El passat dimecres dia 1 de març els sindicats i tot el personal de l’ajuntament vam rebre per sorpresa una comunicació segons la qual a partir de l’endemà deixava de ser necessari fitxar la sortida i l’entrada amb motiu del permís per esmorzar.  Ens preguntem el perquè d’aquesta mesura que no ha estat mai proposada per cap sindicat a la mesa general i per tant s’ha adoptat de manera unilateral pel govern municipal.

L’alcalde en el ple municipal del mateix dia 1 de març va retreure al Comitè Unitari de Personal que no n’hagués fet esment en l’informe de la plantilla i pressupost pel 2023, cosa complicada si tenim en compte que l’informe ja estava redactat i s’havia enviat al govern i a tot el personal el 28 de febrer, el dia abans. Pot haver una relació causa-efecte? Que cadascú extregui les seves pròpies conclusions. 

La veritat és que fitxar o no fitxar per fer la pausa d’esmorzar no es un problema rellevant pels treballadors i treballadores de l’ajuntament que compleixen responsablement amb el respecte al temps del que disposen per fer-ho i ningú no ho ha plantejat a la representació sindical. Ben al contrari, els problemes poden aparèixer precisament per la manca de control ja que l’ajuntament renuncia a exercir aquesta potestat i serà inevitable que es generin situacions de greuges comparatius entre els que en facin un ús correcte i els que en facin un ús abusiu, sense que existeixi una prova fefaent de tal circumstància

Així doncs, aquesta mesura, emfatitzada per l’alcalde en el ple com una concessió als treballadores i als treballadors no sabem d’on ha vingut ni que pretén si no és llençar una bomba de fum per ocultar els problemes reals de la plantilla, parcialment recollits en el maltractat informe del Comitè Unitari de Personal.