dijous, de març 27, 2014

RECURSOS HUMANS LLIURA AL COMITÈ UNITARI DE PERSONAL EL LLISTAT DE PRODUCTIVITAT DE TOTS ELS TREBALLADORS DE L'AJUNTAMENT


Francament difícil avançar amb els actuals criteris de productivitat

La presidència del Comitè Unitari de Personal disposa de la relació de tots els treballadors i treballadores de l'ajuntament amb les valoracions individuals del complement de productivitat. Atès que la valoració té un caràcter públic, el posem a disposició de qualsevol treballador que, prèvia concertació de visita al local sindical del c/Sant Antoni, vulgui consultar-ho.

Per consultar aquestes valoracions, les persones interessades podeu enviar un correu a la bústia del Comitè Unitari de Personal que es posarà en contacte per determinar dia i hora de consulta.

Com a comentari respecte al tancament d'aquestes valoracions de productivitat, com ja és sabut, els actuals criteris segueixen sent rebutjats per la part social la qual després de fer infructuosament propostes de millora, finalment s'ha vist obligada per qüestió de terminis a no bloquejar la seva aplicació en la nòmina d'aquest mes. Aquesta mesura es va adoptar per evitar el perjudici a molts companys i companyes que en aquests moments ho estan passant malament des d'un punt de vista econòmic.

La Comissió de Garanties per a revisió de determinades valoracions ha rebut poques sol.licituds. Per part del govern s'interpreta que si no hi ha hagut més reclamacions és perquè el sistema funciona i s'ha consolidat després d'un primer any d'incertesa, en canvi la part sindical entén que el motiu és la resignació en alguns casos i el temor a represàlies en altres i que si no funciona el sistema no pot funcionar res que se'n derivi com ho és la interpretació en l'aplicació dels descriptors.




CCOO DEMANA LES JORNADES DE TREBALL DELS TREBALLADORS I TREBALLADORES DE L'AJUNTAMENT DE PREMIÀ DE MAR

Caminem en la línia de la clarificació d'horaris
A petició dels representants de CCOO a la Mesa General de Negociació, el departament de Recursos Humans ha posat a disposició de la presidència del Comitè Unitari de Personal el llistat amb les jornades de treball de cadascún dels treballadors i treballadores de l'Ajuntament.

L'objectiu de disposar d'aquesta informacíó és determinar en quins casos s'escau el reconeixement de jornades diferenciades (flexibilitat, disponibilitat) i les que generen drets com ara la percepció de jornada partida i altres retribucions relacionades amb l'horari.

Aquest és un pas més per clarificar les condicions de llocs de treball, ja que ara per ara hi ha companys i companyes que fan jornades de treball a discreció sense rebre cap reconeixement, mentre que d'altres si que disposen d'una contraprestació econòmica ja sigui en serveis extraordinaris o reconeixement de beneficis de conveni vinculats a la jornada de treball.

Qualsevol treballador o treballadora que vulgui ser informat/da sobre el seu horari de treball, pot adreçar un correu al Comitè Unitari de Personal ja que en el moment de subministrar aquesta informació el departament de Recursos Humans va deixar clar que es tractava d'una informació confidencial. Aquest és el motiu pel qual no se n'ha fet una difusió generalitzada.


dimecres, de març 26, 2014

CCOO PRESENTA UNA PROPOSTA DE CRITERIS DE PRODUCTIVITAT





La secció sindical de CCOO va presentar aquest dilluns al govern una nova proposta de criteris de productivitat. Es tracta d'una proposta forçada per les circumstàncies atès que l'ajuntament va amenaçar dies enrere de trencar negociacions si no es signava l'Acord de Matèries Comunes de manera immediata.

La qüestió de la productivitat s'ha abordat de manera prioritària atès que CCOO i també la resta de sindicats van deixar clar que no signarien un Acord sense que es pactessin els criteris de productivitat atès el mal clima laboral que ha creat els dos darrers anys l'aplicació del decret d'alcaldia que incompleix els termes del Pacte de Condicions vigent.

La proposta estableix una proporció d'un 80% amb destinació a objectius (generals, per departament i de satisfacció ciutadana) i un 20% a rendiment individual (autoformació i valoració individual descendent/ascendent). També preveu que els imports que es descomptin a les persones que hagin registrat absències repercuteixin en els companys/es de la seva unitat de treball.

Aquesta proposta que ha estat consensuada amb el sindicat UGT, ha rebut explícitament també el suport de la CGT, tot i que per diversos motius no ha estat possible presentar-ho com a Comitè Unitari de Personal.

ELS TREBALLADORS DE  L'AJUNTAMENT DE CANET COBRARAN LA PART PROPORCIONAL DE LA PAGA SUSPESA EL 2012 

Una sentència més que ens dóna la raó

Una nova sentència, aquest cop del Jutjat del Social de Mataró, reconeix el dret d’un col·lectiu de treballadors i treballadores d’una administració pública a cobrar part de la paga extra de desembre de 2012 que va ser suprimida pel Reial Decret Llei 20/2012 de mesures per garantir l’estabilitat pressupostària de foment de la competitivitat, de 15 de juliol, aprovat pel Govern central del Partit Popular.

En aquesta ocasió la sentència resol que el personal laboral de l’Ajuntament de Canet de Mar té dret a percebre la part proporcional de la paga extra del Nadal de 2012 reportada fins el moment de l’aprovació del Reial Decret Llei del 15 de juliol. Aquesta sentència ha estat guanyada pel Gabinet Tècnic – Jurídic de CCOO de Catalunya.

Per altra banda el conflicte col·lectiu plantejat pels treballadors de l'Escola de Música i defensat també des del mateix Gabinet Jurídic te data assenyalada pel 3 de juny, si bé la demanda plantejada pel sindicat CGT respecte al personal laboral es resoldrà en una data anterior. En qualsevol dels casos, el govern es va comprometre a la Mesa General de Negociació a fer extensiva l'aplicació de la sentència a la totalitat del personal del nostre ajuntament.
LA SECCIÓ SINDICAL DE CCOO SUPERA ELS CINQUANTA AFILIATS/DES A L'AJUNTAMENT DE PREMIÀ DE MAR

Ens cal resistir. Mobilització de cotxes a Barcelona en contra de l'ALRSAL


Amb la incorporació dels companys i companyes de l'Escola de Música (gairebé íntegrament afiliats/des a CCOO), la secció sindical del nostres sindicat arriba a les 51 afiliacions, aquesta xifra suposa la més alta assolida mai a l'Ajuntament. L'alta afiliació ens ha de permetre abordar el futur immediat de les relacions laborals al nostre ajuntament, prou complicades, amb més força que mai i lluitar contra unes circumstàncies clarament adverses en un escenari de retallades i d'atac als serveis municipals. La secció sindical celebrarà abans d'estiu una assemblea general per debatre sobre l'organització interna atès la dimensió assolida per la nostra secció sindical que exigeix una articulació més escaient per seguir avançant.

dilluns, de desembre 02, 2013

L'AJUNTAMENT APROVA UN CAPÍTOL 1 DEL PRESSUPOST PER L'ANY 2014 SENSE MASSA CANVIS RESPECTE AL 2013



L'ajuntament de Premià de Mar va aprovar inicialment el passat dia 20 de novembre el pressupost municipal i la plantilla pel 2014.Pel que fa al capítol 1 no hi ha excessives variacions respecte el 2013, ja que no s'ofertaran places noves, només parcials en el cas d'un agent de la policia, un enginyer, una treballadora social i un tènic mig de Serveis Econòmics. Alguns d'aquests casos responen a cobertura parcial de vacants produïdes per jubilació o altres situacions administratives.  

També cal destacar la integració del personal de l'Escola de Musica i del Museu d'Estampació Tèxtil que passen a gestió directa. Curiosament, malgrat que en aquests organismes, l'impacte del capítol 1 sobre el total de la despesa és molt superior al de l'ajuntament, aquest continua estant per sota del 40% i això es deu a que, en realitat, la plantilla es va aprimant.

En el seu informe el Comitè Unitari de Personal ja va advertir de l'excessiva càrrega de treball en determinats departaments i que la no cobertura de jubilacions, baixes i altres contingències estava afectant negativament els serveis. Diu l'informe que aquests serveis s'estan sostenint mercès a la professionalitat i bona voluntat dels treballadors que flexibilitzen les seves condicions de treball i fins i tot renuncien a drets prioritzant el servei que presten.

El perill és que el govern interpreti aquesta predisposició com un fet ordinari i l'integri en la normalitat del funcionament de l'organització sense entendre la situació d'excepcionalitat. Darrerament ens hem trobat amb algun cas en el qual l'exercici del dret per part del treballador és percebut pel govern com un psíntoma de mala professionalitat. Aquest fet juntament amb els criteris de productivitat actuals i l'arbitrarietat en l'assignació de determinats complements ens ha de fer reflexionar sobre els límits de la nostra generositat.

El pressupost aprovat inicialment no recull aspectes que s'estan negociant en l'Acord de Matèries Comunes, cosa que portarà necessàriament a la seva modificació d'aquí a uns mesos.
LA FSC DE CCOO PORTA A DEBAT A MATARÓ LA REFORMA DE L'ADMINISTRACIÓ LOCAL




El passat dijous dia 18 de novembre, i organitzat per la Federació de Serveis a la Ciutadania de CCOO del Vallès Oriental-Maresme, es va celebrar al Centre Cívic del Pla d'en Boet a Mataró una taula rodona sobre la nova llei de reforma de l'administració local. Hi van participar representants de tots els partits polítics de l'arc parlamentari i el Secretari General de la FSC de CCOO Antoni Cubel, que van donar la seva opinió sobre la "Llei de racionalització i sostenibilitat de l’Administració local" que amb tota probabilitat veurà la llum abans de finalitzar l'any 2013.

Tots els partits, llevat del PP, van ser molt crítics amb la reforma i, com està sent habitual cada vegada que el PP aprova una llei d'involució democràtica com aquesta, van aventurar un curt recorregut perquè tan aviat com arribin al parlament aquests la derogaran.

Però com diuen, el mal ja està fet, i el corró involucionista del govern espanyol s'ha fixat ara com objectiu els ajuntaments, cosa que comportarà la disminució dels serveis que actualment presten. Seria desitjable que la ciutadania s'unís a les mobilitzacions dels empleats públics per denunciar-ho ja que a més de tractar-se d'un problema laboral (destrucció de llocs de treball) suposa una disminució dels serveis públics que reben els ciutadans.

En el debat també es va criticar la Llei de Governs Locals que està impulsant el govern de CIU que també buida de competències les administracions locals.

Els mes agosarats en les propostes van ser el representant de la CUP i el propi Cubel (CCOO) en demanar la desobediència dels ajuntaments davant l'atac que suposa aquesta reforma.